H φωτογραφία του Οτσαλάν δεσπόζει σε μαυσωλείο του PKK στο βόρειο Ιράκ
To Ουμ αλ Ντιμπάν, ένα τόσο δα χωριουδάκι στο βόρειο Ιράκ, στα σύνορα με τη Συρία, δεν υπάρχει καν σε όλους τους χάρτες. Αντανακλά, όμως, την πολυπλοκότητα του πολέμου που μαίνεται στην περιοχή και μαζί τις τεράστιες δυσκολίες για την επίτευξη ειρήνης...
Και οι δύο πολιτοφυλακές, γράφει το Ρόιτερς, είναι στο payroll της Βαγδάτης, παρότι, όπως λέγαμε παραπάνω, οι Κούρδοι της YBS διόλου οραματίζονται τη σημαία του Ιράκ να κυματίζει στην περιοχή. Προκειμένου, όμως, να εμποδίσει η κεντρική κυβέρνηση στη Βαγδάτη τους άλλους Κούρδους -αυτούς, δηλαδή, του Ιρακινού Κουρδιστάν που επίσης μάχονται τον ISIS και καταλαμβάνουν εδάφη από αυτόν- να επεκταθούν, εκτός δικών τους ορίων, σε περιοχές που διεκδικεί η ίδια, στηρίζει -στην παρούσα φάση- τους αντιπάλους ομοεθνείς τους των YBS/PKK για να τους μπλοκάρουν.Μέχρι πριν από ένα μήνα, το Ουμ αλ Ντιμπάν ήταν υπό τον έλεγχο του ISIS. Οι τζιχαντιστές το έχασαν μετά από σφοδρή μάχη με μια ετερόκλητη συμμαχία δύο πολιτοφυλακών που φέρνει δίπλα-δίπλα, κάνοντάς τους συμπολεμιστές, Κούρδους ενός παρακλαδιού του PKK, του YBS, με άραβες σουνίτες της φυλής Σαμάρ, μιας από τις πλέον ισχυρές της περιοχής.
Μπορεί YBS και φυλή Σαμάρ να ενώνει η μάχη κατά του 'Ισλαμικού Κράτους', όμως, όλα τα άλλα τις χωρίζουν.
Μια ετερόκλητη τακτική συμμαχία
Σουνίτες μουσουλμάνοι, οι μαχητές της Σαμάρ πολεμούν για να υψώσουν και πάλι στις πατρογονικές τους εστίες τη σημαία του Ιράκ∙ αντίθετα, οι της YBS, όντες σάρκα από τη σάρκα του PKK και πιστοί στις ιδέες του Οτσαλάν, αντιτίθενται στον κεντρικό έλεγχο∙ μάχονται, όπως λένε στο Ρόιτερς, πέρα από θρησκευτικές, εθνικές και άλλες διαφορές, στο όνομα μιας δημοκρατίας της βάσης όπου πόλεις και χωριά θα αυτοδιοικούνται μέσω των λαϊκών συνελεύσεων που θα συγκροτούν.
«Όταν οι σύντροφοι απελευθερώνουν ένα χωριό, αφήνουν την κοινότητα να αποφασίζει για τον εαυτό της», λέει ένας μαχητής της YBS. «Η ζωή μας είναι πολύ διαφορετική από εκείνη των Σαμάρ», συμπληρώνει ένας συμπολεμιστής του. «Είμαστε ιδεολογική δύναμη ενώ εκείνοι δεν είναι», καταλήγει.
Περισσότερο απ' οτιδήποτε άλλο, τη διαφορετική αντίληψη των πραγμάτων που έχουν οι δύο πολιτοφυλακές δείχνει η στάση τους απέναντι στις γυναίκες που έχουν πάρει τα όπλα. Όπως λέει στο Ρόιτερς μία εκ των γυναικών μαχητών της YBS, στην αρχή οι συμπολεμιστές τους από τη Σαμάρ δεν τους μιλούσαν καν, αλλά «μετά από ένα-δυο μήνες έμαθαν».
Ο Αμπού Χαζάα, μαχητής της φυλής, παραδέχεται ότι αρχικά αιφνιδιάστηκε στη θέα των γυναικών με τα Καλάσνικοφ.
Πιστεύαμε ότι οι γυναίκες φοβούνται εύκολα αλλά αλλάξαμε γνώμη.
Όταν όμως ερωτάται εάν θα μπορούσε να φανταστεί τις γυναίκες της φυλής του να πολεμούν, ξεσπά σε γέλια και δίνει αποστομωτική απάντηση: «Τα έθιμα και οι παραδόσεις μας δεν παραβιάζονται».
Από τη σύμπραξή τους, κερδίζουν και οι δύο πλευρές. Οι Άραβες, δίχως την εμπειρία στο αντάρτικο των βετεράνων του PKK που στελεχώνουν τη YBS δεν θα είχαν καμία τύχη απέναντι στους τζιχαντιστές. Οι Κούρδοι από την άλλη, συμμαχώντας με μια ισχυρή φυλή Αράβων εμφανίζονται λιγότερο 'κατακτητές' σε μια περιοχή όπου οι ίδιοι μειοψηφούν
Με μια λέξη -μύλος.
Τα ίδια -με μικρές ή μεγαλύτερες τοπικές συμμαχίες, περισσότερο ή λιγότερο ευκαιριακές, συνήθως μη ανθεκτικές στο χρόνο, με τους χθεσινούς συμπολεμιστές εύκολα να στρέφουν τα όπλα ο ένας στον άλλον πριν συμπράξουν ξανά εάν το συμφέρον το καλεί- γίνονται και εντός συριακού εδάφους· αν σε όλο αυτό προσθέσει κάποιος τους περιφερειακούς και άλλους 'παίχτες' αντιλαμβάνεται την τεράστια δυσκολία να δοθεί τέλος σ' αυτόν τον αιματηρό και καταστροφικό πόλεμο που μόνο στη Συρία έχει ήδη στοιχίσει τη ζωή σε τουλάχιστον 386.000 ανθρώπους και τον εκτοπισμό σε περίπου 12.000.000.
Πηγή: http://www.cnn.gr/premium/story/32001/to-irak-oi-tzixantistes-kai-mia-apithani-symmaxia#ixzz48dnRmWP7
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.