Η Ελβετία μποϊκοτάρει το σχέδιο που πρότεινε η βουλγαρική κυβέρνηση για την κατασκευή του LOT 3.2 του αυτοκινητόδρομου Struma που συνδέει την Σόφια με την Ελλάδα. Αυτό έδειξαν οι αποφάσεις της Μόνιμης Επιτροπής της Σύμβασης της Βέρνης η οποία συνεδρίασε από την 1η έως τις 4 Δεκεμβρίου στο Στρασβούργο. Το σχέδιο που ετοιμάστηκε από την κυβέρνηση του Μπορίσοφ...
περιλάμβανε την κατασκευή οδογέφυρων και μερικών μικρών σηράγγων μέσα από το φαράγγι της Κρέσνα. Το κόστος του ήταν 400 εκατ. ευρώ – τρεις φορές φθηνότερο από το σχέδιο που είχε προταθεί προηγουμένως υπό την πίεση των «Πρασίνων» για την κατασκευή μιας τεράστιας σήραγγας μήκους 15 χιλιομέτρων στο φαράγγι. Η γιγαντιαία κατασκευή θα κόστιζε 1,2 δισ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με ειδικούς, η ετήσια συντήρησή της θα έφτανε τα 300.000.000 λέβα (περίπου 150.000.000 ευρώ) – περισσότερο απ’ ό,τι η ετήσια συντήρηση όλου του οδικού δικτύου της Βουλγαρίας. Ταυτόχρονα, για να καλυφθεί η συντήρηση μιας τέτοιας σήραγγας τα διόδια δεν μπορεί να είναι χαμηλότερα από τα 30 λέβα (περίπου 15 ευρώ).
Η καταγγελία
Ακόμη στις 9 Σεπτεμβρίου φέτος κάποιες οργανώσεις, μέλη του συνασπισμού «Για να μείνει φύση στη Βουλγαρία», πίσω από τον οποίο κρύβεται σημαντική ελβετική χρηματοδότηση, διαμαρτυρήθηκαν ενώπιον της Μόνιμης Επιτροπής λόγω των προθέσεων της βουλγαρικής κυβέρνησης να εγκαταλείψει την ιδέα για την κατασκευή της τεράστιας σήραγγας. Οι οργανώσεις διαμαρτυρήθηκαν παρά τις αποδείξεις ότι η κατασκευή θα είναι αντιοικονομική. Σύμφωνα με τους „οικολόγους” δεν έχει σημασία το γεγονός ότι το κόστος είναι 1,2 δισ. ευρώ, διότι χωρίς την υπερσήραγγα θα καταστρέφονταν σημαντικοί οικότοποι ερπετών, πτηνών και βατράχων. Σύμφωνα με τους «Πρασίνους», η σήραγγα μήκους 15 χιλιομέτρων είναι η μοναδική λύση για το LOT 3.2 του αυτοκινητόδρομου Struma, επειδή το φαράγγι της Κρέσνας αποτελεί μέρος του δικτύου Natura 2000. Όπως αποκάλυψε η εφημερίδα Trud όμως σε μια σειρά δημοσιεύσεων, τα κίνητρα των «Πρασίνων» δεν είναι εντελώς οικολογικά. Οι πράξεις τους δείχνουν ότι ενεργούν προς όφελος μιας ελβετικής εταιρείας η οποία επρόκειτο να κατασκευάσει την σήραγγα μήκους 15 χιλιομέτρων – ακόμη το 2013 η προκαταρκτική μελέτη για την σήραγγα είχε ανατεθεί στην κοινοπραξία με ελβετική συμμετοχή Via Plan – Amberg.
Οι πληροφορίες για την στοχευμένη δραστηριότητα των «Πρασίνων» επιβεβαιώθηκαν την Παρασκευή, 4 Δεκεμβρίου, όταν η καταγγελία τους υποστηρίχθηκε ακριβώς από την Ελβετία. Οι εκπρόσωποι της αλπικής χώρας επέμειναν να ανοιχτεί ο λεγόμενος φάκελος για το σχέδιο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Struma μέσα από το φαράγγι της Κρέσνα, και με τον τρόπο αυτό προχωράμε προς την χειρότερη επιλογή – το ξεκίνημα καινούργιας παρακολούθησης που θα καθυστερήσει μοιραία την κατασκευή του LOT 3.2.
Η Μόνιμη Επιτροπή δεν ανταποκρίθηκε πλήρως στο αίτημα των «Πρασίνων», που υποστηρίχθηκε εκτός από την Ελβετία και από την Τσεχία και την Ισλανδία. Αντί αυτού η Επιτροπή ανέβαλε την τελική απόφαση σχετικά με την υπόθεση. Ο λόγος – επειδή αυτή τη στιγμή πραγματοποιείται η εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του νέου σχεδίου που πρέπει να αντικαταστήσει τη σήραγγα των 15 χιλιομέτρων. Σύμφωνα με την Επιτροπή, η ίδια η κατασκευή των οδογέφυρων και των μικρών σηράγγων είναι ακόμη μακριά στον χρόνο και δεν μπορεί να ειπωθεί τίποτα ακόμα. Παρόμοια άποψη εξέφρασε και ο επίσημος εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που έλαβε μέρος στη συνεδρίαση της Μόνιμης Επιτροπής.
Η τελική απόφαση θα ληφθεί από κοινού με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην επόμενη ετήσια συνάντηση η οποία θα διεξαχθεί στα τέλη του 2016.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.