Το Εφετείο της Αθήνας με απόφασή του δικαιώνει δανειολήπτη, "καταδικάζοντας" συλλήβδην τις πρακτικές τραπεζών και εισπρακτικών εταιρειών που έχουν να κάνουν με τη διαρροή ευαίσθητων προσωπικών (οικονομικών) δεδομένων και με τις συνεχείς οχλήσεις που προκαλούν αναστάτωση σε όσους οφείλουν δόσεις δανείων.
Συγκεκριμένα, το δικαστήριο με την 1437/14 απόφασή του - χαρακτηρίζεται απόφαση «βόμβα» από τους νομικούς - επιδίκασε αποζημίωση 5.869 ευρώ υπέρ δανειολήπτη - οφειλέτη για την παράνομη διαβίβαση δυσμενών οικονομικών του στοιχείων σε εισπρακτική εταιρεία, που με τις τηλεφωνικές οχλήσεις της σε συγγενικά του πρόσωπα του προκάλεσε μεγάλη ψυχική αναστάτωση, θυμό και οργή για τη διαρροή των απόρρητων στοιχείων....
Στη δικαστική απόφαση, στην οποία επισημαίνεται ρητώς ότι με τέτοιου είδους πρακτικές υπάρχει παραβίαση του νόμου περί προσωπικών δεδομένων, αναγνωρίζεται για πρώτη φορά ότι η έλλειψη ενημέρωσης του πολίτη και η συνακόλουθη συνεχής όχληση του δανειολήπτη στο σπίτι και στην εργασία του, αλλά και η αναζήτηση συγγενών του συνιστούν προσβολή προσωπικότητας που θεμελιώνει δικαίωμα να αξιώσει αποζημίωση.
Η υπόθεση
Η υπόθεση που κρίθηκε από το Εφετείο της Αθήνας αφορά την περίπτωση δανειολήπτη, ο οποίος, λόγω οικονομικής αδυναμίας, καθυστέρησε την πληρωμή τριών δόσεων συνολικού ύψους 1.865 ευρώ από το δάνειο 25.000 ευρώ που είχε πάρει από τράπεζα.
Μετά την καθυστέρηση η τράπεζα μεταβίβασε όλα τα προσωπικά του δεδομένα σε εισπρακτική εταιρεία, χωρίς καν να τον ενημερώσει γι' αυτό.
Έτσι, υπάλληλος της εισπρακτικής εταιρείας κάλεσε το δανειολήπτη στο κινητό, αλλά και στο σταθερό τηλέφωνο. Στο τηλέφωνο απάντησε ο γιος του δανειολήπτη, ο οποίος αιφνιδιάστηκε από την υπάλληλο της εισπρακτικής εταιρείας.
Χαρακτηριστικά στην εφετειακή απόφαση αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι η υπάλληλος της εισπρακτικής ζητούσε από το γιο του δανειολήπτη -«χωρίς μάλιστα να τον ενημερώνει για λογαριασμό ποιας εταιρείας τον καλούσε»- να της επιβεβαιώσει τα σχετικά με τη ρύθμιση της επίδικης οφειλής του, προκαλώντας τόσο στον ίδιο όσο και στον πατέρα του «μεγάλη ψυχική αναστάτωση, θυμό και οργή από το γεγονός ότι τα απόρρητα κατά το νόμο προσωπικά του δεδομένα είχαν ανακοινωθεί και διαρρεύσει χωρίς καμιά δική του ενημέρωση σε τρίτους».
Όπως υπογραμμίζει το "Έθνος" η επίμαχη δικαστική απόφαση ξεκαθαρίζει ότι το συνηθισμένο έντυπο δανειακής σύμβασης (ή έκδοσης πιστωτικής κάρτας κ.λπ.) που αναφέρει ότι η τράπεζα μπορεί να παραχωρεί στοιχεία του πελάτη της σε δικούς της συνεργάτες (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) δεν αρκεί για να θεωρηθεί ότι ο πολίτης - οφειλέτης έχει ενημερωθεί πλήρως για τη διαρροή των στοιχείων του και την επικείμενη όχλησή του από εισπρακτική εταιρεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.