Τόσα χρόνια περνάω μπροστά από το μνημείο της Εθνικής Αντίστασης στην κεντρική πλατεία της Άρτας, μπροστά στον Άγιο Δημήτριο...
Τόσες φορές έχω δει επίσημους και εκπρόσωπους να καταθέτουν στεφάνια σε εθνικές γιορτές και επετείους...
Τόσες φορές έχω γκρινιάξει για την βρώμα και την δυσωδία που περιτριγυρίζει το μνημείο που τάχα μου τιμάει τους πεσόντες, ενώ στην πραγματικότητα χρησιμοποιείται σαν λευκή σελίδα για να γράψουν οι απόγονοί τους gate τάδε ή ο τάδε loves τη δείνα...
Κι όμως μόλις σήμερα το πρωί, επειδή κοντοστάθηκα να μιλήσω με έναν φίλο, παρατήρησα ότι περιέχει ένα τεράστιο ιστορικό λάθος: Όπως κι εσείς μπορείτε να δείτε στην φωτό, γράφει "ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΞΕΝΗ ΚΑΤΟΧΗ 1941-1945"...


Απ' όσο ξέρω, οι Γερμανοί έφυγαν από την Ελλάδα τον Οκτώβριο του 1944 κι από τότε δεν ξαναείχαμε ξένη κατοχή... Γιατί λοιπόν γράφει 1945; Ήταν τόσο λάθος ο γλύπτης; Ήταν τόσο ανιστόρητοι αυτοί που ήταν στην επιτροπή του Δήμου Άρτας που παρέλαβαν το μνημείο;
Ή μήπως πολύ απλά, όταν το κατάλαβαν είπαν με την γνωστή ελληνική αποφασιστικότητα: "Έλα μωρέ τώρα, χέστ'κε η φοράδα στ' αλώνι, ποιός ασχολείται τώρα με τέτοια" !!!
Βέβαια ο φίλος μου, που είναι και λίγο νοσταλγός του παλιού κομμουνισμού, μου είπε ότι μπορεί να εννοεί ότι η ξένη κατοχή δεν τέλειωσε με τους Γερμανούς, αλλά η Εθνική Αντίσταση συνεχίστηκε και εναντίοων των Άγγλων... Ναι ρε φίλε, του λέω, αλλά γιατί τότε 1945 κι όχι 1946 ή 1949;
Το σκέφτηκε λίγο και μου 'πε κι αυτός το ίδιο που μάλλον σκέφτηκαν και οι υπεύθυνοι για το μνημείο: "Χέσες μας αδερφέ κι έχω να πάω σε δυο Τράπεζες σήμερα" !!!
Σκέφτηκα να πάρω έναν μαρκαδόρο και να το διορθώσω μόνος μου, αλλά όπως βλέπετε λυπήθηκα να το βρωμίσω, βλέπετε άλλωστε πόσο καθαρό το διατηρούμε και πώς εννοούμε την "ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ..."...

Άστο καλύτερα, θα κάνω ότι δεν το είδα και θα συνεχίσω αμέριμνος το δρόμο μου.
"ΚΕΝΤΡΙ"