Πρόσβαση σε όλα τα ληξιαρχικά γεγονότα των πολιτών θα έχει η ΗΔΙΚΑ ΑΕ (Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης ΑΕ) μέσω μιας νέας διαλειτουργικότητας ανάμεσα σε συστήματα του Ελληνικού Δημοσίου. Αυτό σημαίνει...
ότι μπαίνει τέλος στην ανάγκη να προσκομίζουν οι ίδιοι οι πολίτες τρεις ληξιαρχικές πράξεις (γέννησης, γάμου και θανάτου) προκειμένου να ενημερώνεται το Μητρώο ΑΜΚΑ.
Ύστερα από συνεργασία του υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη και του υπουργού Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκου εκδόθηκαν υπουργικές αποφάσεις με τις οποίες παρέχεται πρόσβαση στην ΗΔΙΚΑ ΑΕ (Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης ΑΕ, Υπηρεσία που διατηρεί το Μητρώο ΑΜΚΑ) σε όλα τα ληξιαρχικά γεγονότα των πολιτών που τηρούνται στο Πληροφοριακό Σύστημα «Μητρώο Πολιτών» του υπουργείου Εσωτερικών.
Τα στοιχεία του Μητρώου Πολιτών του ΥΠΕΣ έχουν διατεθεί στην Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης η οποία υλοποιεί τη διαδικασία διάθεσης, κατόπιν της προβλεπόμενης έγκρισης του γενικού γραμματέα Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου.
Το Μητρώο ΑΜΚΑ θα επικαιροποιείται αυτομάτως για τις αλλαγές στα «γεγονότα ζωής» μόλις οι πολίτες τα δηλώνουν στο Ληξιαρχείο, μέσω της συγκεκριμένης διαλειτουργικότητας των συστημάτων του Δημοσίου. Η προσκόμιση των ληξιαρχικών πράξεων ήταν απαραίτητη για μια σειρά από λόγους, όπως η δήλωσης μιας απώλειας συγγενούς στους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, η αίτηση για ένα κοινωνικό επίδομα ή για αιτήματα πρόσβασης στις υπηρεσίες υγείας, όπως το σύστημα συνταγογράφησης ή το σύστημα Ατομικού Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας. Έτσι, μια διαδικασία που απαιτούσε συνήθως ολόκληρες εβδομάδες για την διεκπεραίωση ενός αιτήματος, πλέον θα ολοκληρώνεται εντός μιας ημέρας, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΔΔ.
Να αναφέρουμε ότι το παράδειγμα της δήλωσης απώλειας προσώπου είναι χαρακτηριστικό: έως τώρα, οι συγγενείς έπρεπε εν μέσω πένθους να προσκομίζουν πρώτα στους φορείς κοινωνικής ασφάλισης την ληξιαρχική πράξη προκειμένου να δηλωθεί η απώλεια. Ακολούθως, έπρεπε να επαναλάβουν τη διαδικασία για την διακοπή της σύνταξης και την παύση των υπηρεσιών υγείας. Η επίπονη αυτή διαδικασία απαιτούσε πολύωρη ταλαιπωρία των συγγενών και τουλάχιστον 30 ημέρες για την ολοκλήρωση του αιτήματος. Πλέον, το Μητρώο ΑΜΚΑ θα ενημερώνεται αυτομάτως, εντός μιας ημέρας και από εκεί θα ενημερώνονται αυτόματα και όλα τα συστήματα κοινωνικής ασφάλισης και παροχής υπηρεσιών υγείας που χρησιμοποιούν το Μητρώο ΑΜΚΑ ως μέσο ταυτοποίησης. Παράλληλα, ο αριθμός ΑΜΚΑ του θανόντος θα απενεργοποιείται αμέσως.
Καταργείται, τέλος, και η υποχρέωση προσκόμισης από τους πολίτες πιστοποιητικών γάμου ή οικογενειακής κατάστασης για την παροχή ενός επιδόματος κοινωνικής πρόνοιας (πχ του ΟΠΕΚΑ). Πλέον το Μητρώο ΑΜΚΑ της ΗΔΙΚΑ ΑΕ, με την εν λόγω διαλειτουργικότητα, αποκτά αυτόματα μια πλήρη εικόνα της οικογενειακής κατάστασης του πολίτη και των εξαρτώμενων μελών του και δεν απαιτείται η προσκόμιση πιστοποιητικών γάμου ή οικογενειακής κατάστασης από τον ίδιο.
Εξι νέες υπηρεσίες στον e-ΕΦΚΑ
Ουρές και γραφειοκρατία για 1,5 εκατ. ασφαλισμένους καταργεί ο ΕΦΚΑ, καθώς 6 συναλλαγές, μεταξύ των οποίων και η βεβαίωση χρόνου προϋπηρεσίας όλων των ασφαλισμένων, αλλά και η ασφαλιστική ενημερότητα, θα διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά με ένα «κλικ».
Οι 5 νέες εφαρμογές ξεκινούν άμεσα μόλις πάρει αριθμό ΦΕΚ η κοινή απόφαση που υπέγραψαν ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης και Επικρατείας Κυριάκος Πιερρακάκης. Η 6η που αφορά τη βεβαίωση προϋπηρεσίας θα ξεκινήσει ένα μήνα μετά, δηλαδή από τέλη Μαΐου. Οι 6 συναλλαγές που θα εκτελούνται χωρίς καμία εμπλοκή υπαλλήλων και χωρίς φυσική παρουσία των ασφαλισμένων στις υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ είναι:
* Χορήγηση Βεβαίωσης Υποβολής Απογραφικής Δήλωσης για έναρξη στην ΑΑΔΕ.
* Χορήγηση Βεβαίωσης για Μεταβολή Δραστηριότητας.
* Χορήγηση Βεβαίωσης Εγγραφής στον e-ΕΦΚΑ.
* Χορήγηση Βεβαίωσης Προϋπηρεσίας.
* Υποβολή Απογραφικού Δελτίου για Αγρότες.
* Εκδοση Αποδεικτικού Ασφαλιστικής Ενημερότητας.
Προϋπηρεσία
Ειδικά για την «ηλεκτρονική βεβαίωση χρόνου προϋπηρεσίας» θα αφορά και θα χορηγείται ηλεκτρονικά για τα ένσημα που έχουν μηχανογραφηθεί και έχουν περαστεί στο σύστημα ΑΤΛΑΣ. Σε περιπτώσεις που ο χρόνος ασφάλισης για προϋπηρεσία δεν εμφανίζεται στο σύστημα, τότε θα πρέπει οι ασφαλισμένοι να προσέρχονται στις αρμόδιες υπηρεσίες για την υποβολή αίτησης ώστε να πάρουν βεβαίωση για το σύνολο του χρόνου προϋπηρεσίας για τον οποίο έχουν πληρωθεί εισφορές.
Σύμφωνα με την κοινή απόφαση των Γ. Βρούτση και Κ. Πιερρακάκη, οι ηλεκτρονικές εφαρμογές για τις 6 συναλλαγές θα γίνονται μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr).
Οι ασφαλισμένοι θα μπαίνουν στην υπηρεσία έκδοσης βεβαιώσεων αφού προηγουμένως αυθεντικοποιηθούν με τη χρήση των κωδικών Τaxisnet και καταχωρίσουν τον ΑΜΚΑ τους.
Στη συνέχεια επιβεβαιώνουν τα προσωπικά τους στοιχεία ή τα διορθώνουν αν τους ζητηθεί και συμπληρώνουν κατά περίπτωση τα πεδία που τους ζητούνται. Ακολούθως υποβάλλουν το αίτημά τους και παίρνουν άμεσα την ηλεκτρονική βεβαίωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.