Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

Η ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ. Του Μανώλη Μηλιαράκη

Η ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Με αφορμή την πανδημία, όπως την έχει χαρακτηρίσει ο Π.Ο.Υ., του κορονοϊού επανήλθε στην επικαιρότητα και μάλιστα κατά τρόπο απόλυτο, το θέμα που κατά καιρούς έθεταν κάπως έμμεσα και σπανίως άμεσα, οι souper ορθόδοξοι Ορθολογιστές, αυτοί που θεωρούν και τον άνθρωπο ως ένα καλοκουρδισμένο φυσικοχημικό σύστημα...
που η συμπεριφορά και η πορεία του μέσα στη ζωή και την κοινωνία προδιαγράφεται από άτεγκτους, αιώνιους και αναλλοίωτους νόμους.Για αυτούς, το πρόσωπο Θεός, η Πρόνοιά Του και το Θαύμα Του, ως ένοιες, είναι κενές περιεχομένου.
Έτσι από καιρού εις καιρό έθεταν το θέμα:
Να ληφθούν μέτρα προστασίας όσων μεταλαμβάνουν, γιατί η μετάληψη από το Κοινό Ποτήριο και με το ίδιο κουταλάκι εγκυμονεί κίνδυνο μετάδοσης μολυσματικών νόσων. Με την εμφάνιση του κορονοϊού το ζήτημα αυτό επανήλθε, αλλά αυτή τη φορά κατά τρόπο επιτακτικό. Οι ειδικοί επιστήμονες ήταν και είναι κατηγορηματικοί. Ο ιός μεταδίδεται με το σάλιο και έχει μακρά διάρκεια ζωής πάνω σε μεταλλικές επιφάνειες. Άρα,αν κάποιος είναι ασθενής ή είναι φορέας του ιού, χωρίς να το γνωρίζει και μεταλάβει, τότε μέσω του σάλιου του ο ιός θα μεταφερθεί στο κουταλάκι και από εκεί στον επόμενο πιστό που θα κοινωνήσει. Άμεσο και λογικό συμπέρασμα από τις παραπάνω θέσεις των επιστημόνων είναι ότι πρέπει να απαγορευθεί η συμμετοχή στο Μυστήριο της Θείας Κοινωνίας,όσο θα διαρκούν οι κίνδυνοι από την πανδημία του κορονοϊού.
Το συμπέρασμα αυτό, από πρώτη άποψη φαίνεται να είναι λογικώς ορθό και με την υπόθεση ότι οι απλοί πολίτες δεν έχουμε λόγο και τρόπο να αμφισβητήσουμε την ορθότητα αυτών των εκτιμήσεων-διαπιστώσεων των επιστημόνων συνάγεται ότι η αποφυγή της Θείας Μετάληψης είναι επιβεβλημένη, αλλά όχι μόνο τώρα αλλά εις το διηνεκές, όπως απαιτούσαν πάντοτε “οι ορθώς φρονούντες”, γιατί οι μολισματικές και μεταδοτικές ασθένειες δεν πρόκειται ,φυσικά, να εκλείψουν, ακόμα και όταν ο κορονοϊός θα παύσει να είναι απειλή, και κάποτε, ευχόμαστε σύντομα, θα παύσει.!
Μια τέτοια εξέλιξη πρέπει να θεωρείται πολύ πιθανή γιατί θα υποστηριχθεί και θα προωθηθεί πιεστικά από τους “ορθώς φρονούντες”, από τους souper Ορθολογιστές, οι οποίοι, ας σημειωθεί, υπάρχουν σε καίριες θέσεις σε όλο το πολιτικό,κοινωνικό, επιστημονικό, αλλά και θεολογικό φάσμα. Με τη λογική του φάσματος αυτού μέσα στο Άγιο Δισκοπότηρο υπάρχει ψωμί και κρασί.Τίποτε άλλο. Τελεία και παύλα! Τα περί μετουσιώσεως, θαυματουργικώ τω τρόπω,του άρτου και του οίνου, σε Σώμα και Αίμα Χριστού, που αποτελεί βασικό “πιστεύω” της Ορθοδοξίας,είναι εξωπραγματικά, παράλογα και παρανοϊκά! Αποτελούν πιστεύω,επιεικώς καθυστερημένων.
Αλλά ας δούμε τι μας λέει ο αδιάψευστος μάρτυρας. Η ζωή. Η Ιστορία.
1) Στη Χώρα μας υπάρχουν περίπου 10.000 εφημέριοι ιερείς. Σε αυτούς προστίθενται οι ιερομόναχοι που εγκαταβιώνουν σε μαναστήρια και φυσικά οι αρχιερείς. Όλοι αυτοί, που αποτελούν ένα τεράστιο στατιστικό δείγμα,  κάθε Κυριακή και εορτή,από τότε που χειροτονήθηκαν, καταλύουν το Άγιο Δισκοπότηρο. Όταν δηλαδή  τελειώσει η μετάληψη του λαού, πίνουν ό,τι έχει απομείνει στο Δισκοπότηρο.
2) Όσοι κοινωνούν προέρχονται από όλο το ηλικιακό φάσμα. . Βρέφη, νήπια, παιδιά, νέοι, γέροντες  και γερόντισσες.
3) Είναι βέβαιο ότι ανάμεσα σε όλους αυτούς  θα υπάρχουν και κάποιοι  που να είναι φορείς μολυσματικού ιού ή μικροβίου. Όχι βέβαια σε όλες τις Εκκλησίες, αλλά  στατιστικά είναι πολύ πιθανόν, ιδίως σε περιόδους επιδημιών, ότι σε πάρα πολλές Εκκλησίες θα συμβαίνει αυτό το γεγονός.
4)Αρκετοί ιερείς υπηρετούν σε Εκκλησίες Νοσοκομείων και κοινωνούν βαρύτατα ασθενείς και ετοιμοθάνατους από λοιμώδη και φυσικά μεταδιδόμενα νοσήματα. Η περίπτωση αυτή επαναλαμβάνεται και με βαρύτατα ασθενείς που καλούν τον ιερέα να τους κοινωνήσει στο σπίτι τους.
5)Αλλά το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο μακαριστός ιερομόναχος πατήρ Χρύσανθος Κουτσουλογιαννάκης, ο οποίος διακόνησε τους λεπρούς της Σπιναλόγκας επί δέκα χρόνια μένοντας μαζί τους και κοινωνόντας από το ίδιο Δισκοπότηρο. Πότε έγινε αυτό; Από το 1947 μέχρι το 1957, οπότε έκλεισε το κολαστήριο του Νησιού, όταν δηλαδή βρέθηκε η αντιβίωση που θεράπευε τη λέπρα.Για το τι εστί Σπιναλόγκα ας διαβάσουμε τα λόγια του Πέτρου Αλατζά, του ηθοποιού που πρωταγωνίστησε στην τηλεοπτική σειρά “Το Νησί”,απόσυνέντευξή του, στις 17/4/2011 στοAll4Fun.gr:
“Οι λεπροί στέλνονταν, λέει ο Πέτρος Αλατζάς, στη Σπιναλόγκα για να πεθάνουν και να μην “βρομίζουν τον τόπο”. Από τη στιγμή που έμπαιναν στο νησί τους διέγραφαν από τα μητρώα σαν να μην υπήρξαν ποτέ! Γενικά υπήρχε ένας κοινωνικός πόλεμος, ένας βάρβαρος αποκλεισμός σε όσους είχαν στις οικογένειες τους λεπρούς. Και υπήρχαν ιστορικά παραδείγματα, όπου αν κάποιος στην οικογένεια είχε λέπρα οι υπόλοιποι συγγενείς δεν μπορούσαν ούτε να παντρευτούν ούτε καν να βρουν δουλειά. Ήταν ένα βαρύ στίγμα που τους ακολουθούσε εκείνη την εποχή. Μην ξεχνάς την έκφραση, που χρησιμοποιούμε ακόμη και σήμερα «σαν να είναι λεπρός».”
Σε αυτή λοιπόν την κατάσταση έζησε μαζί με του απόβλητους της κοινωνίας ο παπά Χρύσανθος. Κοινωνούσε τους λεπρούς, που ο κόσμος φοβόταν και να τους δει και μετά κατέλυε.
Θα μπορούσαμε να αναφέρομε και πολλά άλλα παρόμοια περιστατικά. Αλλά ας μείνουμε σε αυτά που δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά:
1) Είναι γνωστό ότι υπάρχουν “επαγγελματικές νόσοι”. Για παράδειγμα. Σήμερα που ζούμε την πανδημία του κορονοϊού, ποιά επαγγέλματα παρουσιάζουν τα υψηλότερα ποσοστά προσβολών από τη νόσο αυτή; Είναι νωρίς να έχομε σχετικό πόρισμα επιστημονικής έρευνας, αλλά η κοινή λογική δίδει απάντηση ότι πολύ πιθανόν οι γιατροί και οι νοσηλευτές, αυτοί οι ήρωες, που λειτουργούν στα Νοσοκομεία Αναφοράς, παρουσιάζουν ή θα παρουσιάσουν τα υψηλότερα ποσοστά. Είθε να μην επιβεβαιωθεί η εκτίμηση αυτή. Με την ίδια λογική δεν θα έπρεπε στον πληθυσμό των ιερέων, που όχι για ένα, δυο, τρείς μήνες, για ένα χρόνο, αλλά για μια ζωή, παίρνουν ιούς και μικρόβια από το κουταλάκι ή το Δισκοπότηρο σύμφωνα με τη λογική εκείνων που βάλλουν εναντίον της Θ. Μετάληψης και του τρόπου που  προσφέρεται,δεν θα έπρεπε να εμφανίζεται υψηλό ποσοστό λοιμώξεων; Θα αντιτάξει κάποιος, μα δεν έχει γίνει σχετική επιστημονική έρευνα. Είναι αλήθεια αυτό. Αλλά δεν είναι λογικό , αν μέσω της Θ. Κοινωνίας μεταδίδονταν νόσοι. ο ίδιος ο λαός , με το αισθητήριό του και την πείρα μιας ζωής επαναλαμβάνομε, να είχε σχηματίσει την πεποίθηση ότι …¨Γίνεσαι παπάς;Λίγα χρόνια θα ζήσεις”. Αυτό δεν λέγεται για όσους π.χ. εργάζονται σε ανθρακωρυχεία; Δεν υπάρχουν Χωριά στην ελληνική ύπαιθρο που χαρακτηρίζονται ως καρκινοχώρια, επειδή έχουν πολλούς θανάτους νέων ανθρώπων, λόγω της κατάχρησης φυτοφαρμάκων κ.λ.π;
2) Πάντα με την υπόθεση ότι με την Θ. Κοινωνία μεταδίδονται νόσοι, δεν θα έπρεπε στις περιόδους  των Χριστουγέννων, του Πάσχα και του Δεκαπενταύγουστου, που η πλειονότητα των Ορθοδόξων κοινωνούν να παρουσιάζεται κάποια έξαρση λοιμωδών νοσημάτων; Σύμφωνοι, πάλι ότι δεν έχει γίνει επιστημονική έρευνα. Αλλά αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, λέτε ο λαός, τόσα χρόνια, να μην το είχε “μυριστεί”; Απίθανο.
3) Κάποιος πρέπει να μας εξηγήσει πώς ερμηνεύεται επιστημονικά, ότι ο παπά Χρύσανθος έζησε με τους λεπρούς της Σπιναλόγκας δέκα ολόκληρα χρόνια και μάλιστα στη διάρκεια που η λέπρα ήταν μεταδοτική, και δεν προσβλήθηκε από τη νόσο ενώ κοινωνούσε  με το ίδιο κουταλάκι και από το ίδιο Δισκοπότηρο με τους λεπρούς.
Τα παραπάνω δεν αποσκοπούν να πείσουν εκείνους που θεωρούν ότι με τη Θ. Κοινωνία μεταδίδονται ασθένειες. Γιατί όσοι πιστεύουν ότι στο Άγιο Δισκοπότηρο υπάρχει ψωμί και κρασί τότε  είναι λογικό να υποστηρίζουν ότι με τη Μετάληψη είναι δυνατόν να μεταδοθεί μια μεταδοτική ασθένεια. Όσοι πάλι έχουν τη θέση ότι εκτός από το λογικό υπάρχει και το υπέρλογο. Όσοι, χωρίς να παραθεωρούν τα της επιστήμης , που και αυτή είναι δώρο Θεού και πολύ περισσότερο χωρίς να συνιστούν να αγνοηθούν οι συστάσεις των επιστημόνων και τα επιβεβλημένα μέτρα που έχει πάρει η Πολιτεία για την αντιμετώπιση του μεγάλου κινδύνου για όλους μας, εξαιτίας του κορονοϊού, το θέμα της Θ.Κοινωνίας δεν το θέτουν στο πλαίσο της επιστήμης. Γιατί τα της Πίστεως  δεν είναι αντικείμενο επιστήμης. Έχει νόημα να ζητούμε επιστημονικές αποδείξεις για την Ανάσταση του Χριστού; Για την άσπορη σύλληψη της Θεοτόκου; Για όλα αυτά τα ζητήματα που υπαγορεύουν τελικά τη στάση ζωής  μας, ο πιστός δεν λέει ότι “απόδειξα ότι…” , αλλά λέι “Πίστεύω….”. Έτσι και στο συγκεκριμένο θέμα ο πιστός, πιστεύει, δηλαδή έχει εμπιστοσύνη σε αυτό που του είπε ο ίδιος ο Χριστός. Λάβετε φάγετε τούτο μου εστί το Σώμα και πίετε εξαυτού, τούτο μου εστί το Αίμα…Με αυτή την πίστη, με την εμπιστοσύνη στο Χριστό και την ευλογία του πνευματικού του,προσέρχεται ο πιστός “μετά φόβου Θεού και αγάπης” στο Μέγα Μυστήριο. Τα άλλα τα αφήνει στον Θεό , όπως σε αυτόν ανήκει και η όλη  ζωή του. Καλό Πάσχα. Καλή Ανάσταση. Ο κορονοϊός θα περάσει. Η ζωή συνεχίζεται και το πρόβλημα είναι, να είναι όντως ζωή.Ζωή  Αγάπης, Ελευθερίας και Δικαιοσύνης και όχι πολύμορφης σκλαβιάς όπως είναι σήμερα, μακριά από την Πηγή της Ζωής.
ΦΩΤΟ: Από την ιστοσελίδα της Ι. Μητρόπολης Λεμεσσού

3 σχόλια:

  1. ΠΑΡΑΚΕΥΗ 4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2000
    Κατατίθεται επίσημα στο Υπ. Μεταφορών και Επικοινωνιών το πόρισμα των αρμοδίων ρουμανικών αρχών για τα αίτια του αεροπορικού ατυχήματος που είχε σαν συνέπεια το θάνατο του αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών Γ. Κρανιδιώτη και άλλων ανθρώπων (λάθη που πληρώματος – ο Υπουργός διαβιβάζει το πόρισμα στην δικαιοσύνη).
    Σε ανακοίνωση του γραφείου Τύπου της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, που αναφέρεται στις χθεσινές δηλώσεις του μητροπολίτη Καλαβρύτων Αμβροσίου, παρατηρούνται κα τα ακόλουθα: «Απόψεις ή δηλώσεις μεμονωμένων ιεραρχών ούτε φυσικά δεσμεύουν την Εκκλησία της Ελλάδος ούτε απαραίτητα απηχούν τις θέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος ούτε απαραίτητα απηχούν τις θέσεις της. Οι επίσημες θέσεις της Εκκλησίας εκφράζονται είτε από την Ιερά Σύνοδο είτε με την εξουσιοδότηση της από τον πρόεδρό της».
    Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Στατιστική Υπηρεσίας ο πληθωρισμός τον Ιούλιο διαμορφώθηκε στο 2,7(τον Ιούνιο είχε διαμορφωθεί στο 2,5%).
    Πτώση κατά 1,31% σημειώνει γενικός δείκτης τιμών των μετοχών στο χρηματιστήριο Αθηνών, με αποτέλεσμα να διαμορφωθεί στις 3.866,95 μονάδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΑΡΑΚΕΥΗ 4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2000 διεθνή
    Ολοκληρώνεται στη Γενεύη η δεύτερη φάση του τρίτου γύρου των «εκ του σύνεγγυς συνομιλιών» για το Κυπριακό(δεν υπάρχουν χειροπιαστά αποτελέσματα –νέος γύρος συνομιλιών θα αρχίσει στις 12 Σεπτεμβρίου στη Νέα Υόρκη).
    Στη Βρετανία η «Βασίλισσα Μητέρα»(Βασίλισσα Ελισάβετ) γιορτάζει τα εκατοστά γενέθλια της (οι Βρετανοί εδώ και μήνες διοργανώνουν διάφορες εορταστικές εκδηλώσεις για το γεγονός).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2000
    Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που διενεργήθηκε από την εταιρεία «VPRC»το 92,2% των Ελλήνων μαθητών υποστηρίζει ότι το φροντιστήριο και οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε αυτά προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες από αυτές που προσφέρονται στα σχολεία.
    {Από πυρκαγιά που εκδηλώνεται στην Πεντέλη καίγονται περίπου 400 στρέμματα δάσους. Σε δηλώσεις που κάνει ο αρχηγός του Πυροσβεστικού σώματος Παν. Φούρλας μιλά για εμπρησμό από πρόθεση(γράφεται ότι ο ηγούμενος της Μονής Πεντέλης δέχθηκε μήνυμα που ανέφερε ότι «αφού δεν καταφέραμε να σας κάψουμε πέρσι, θα σας κάψουμε φέτος»). }
    Σε δηλώσεις που κάνει στο ραδιοφωνικό σταθμό «Πλάνετ» ο Υπ. Ανάπτυξης Ν. Χριστοδουλάκης αναφέρει και τα εξής: «Η καθημερινή έκδοση δελτίου τιμών στα υγρά καύσιμα θα αυξήσει την ευελιξία του συστήματος διακίνησης προς όφελος των καταναλωτών».

    ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2000 διεθνή
    Γράφεται ότι ο Ρώσος επιχειρηματίας Μπ. Μπερεζόφσκι σε συνέντευξή του ανέφερε ότι: «Θα χρησιμοποιήσει τις δυνάμεις του εναντίον της «αυξανόμενης αυταρχικότητας» του Ρώσου προέδρου Βλ. Πούτιν(λέει ακόμη ότι δέχεται πιέσεις από τη ρωσική κυβέρνηση για να παραδώσει τον έλεγχο του τηλεοπτικού δικτύου «ORT»).
    Όπως μεταδίδει το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων «Ανατολή», ο υπεύθυνος της Ένωσης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στην Τουρκία Χ. Οντούλ σε δηλώσεις του ανέφερε και τα εξής: «Ο αριθμός των παραβιάσεων των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (στην Τουρκία) έχει μειωθεί σε εξαιρετικό επίπεδο τους τελευταίους έξι μήνες, αλλά η κατάσταση παραμένει ανησυχητική».
    Βρετανοί και Καναδοί αξιωματούχοι ζητούν από την κυβέρνηση του Βελιγραδίου να επιτρέψει σε διπλωμάτες των χωρών- τους να επικοινωνήσουν προσωπικά με τους 2 Βρετανούς και τους καναδούς που συνελήφθησαν πρόσφατα από τις γιουγκοσλαβικές αρχές κοντά στα σύνορά Κοσσυφοπεδίου-Μαυροβουνίου.
    Λαθρεπιβάτης που είχε κρυφτεί επί 8 ώρες στο φρεάτιο των τροχών ενός «Μπόιγκ 747» της εταιρείας «Ερ Φράνς» κατορθώνει να επιζήσει παρά το γεγονός ότι το αεροπλάνο πετούσε σε ύψος 38.000 ποδιών και με ταχύτητα που έφτανε τα 965 χιλιόμετρα την ώρα(το αεροπλάνο είχε αναχωρήσει από το Παπεετέ της Γαλλικής Πολυνησίας με προορισμό το Λος Άντζελες των ΗΠΑ).


    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr
politisvaris1@yahoo.gr

Blog Archive