Σάββατο 3 Ιουλίου 2010

«ΠΥΡHΝΙΚΗ» ΒΟΜΒΑ ΜΕΓΑΤΟΝΩΝ ΑΠΕΙΛΕΙ ΤΗ ΘΕΣΠΡΩΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ!!!! ΑΚΑΛΥΠΤΕΣ ΕΠΙΤΑΓΕΣ ΔΕΚΑΔΩΝ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ



Για βουβό τρόμο μιλάει το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας "ΤΟΛΜΗ" της Θεσπρωτίας, που κυριαρχεί αυτές τις μέρες σ’ ολόκληρη τη Θεσπρωτία.
Είναι δε ακριβώς έτσι ή ακόμη χειρότερα.Η υπόθεση των ακάλυπτων επιταγών, κυρίως από Μεταφορικές Εταιρείες «ΜΑΪΜΟΥ» που τις εκδίδουν με έδρες Βαλκανικές ή πρώην Σοβιετικές ή ακόμη και Αφρικανικές πόλεις (πιθανότατα και πόλεις ΜΑΪΜΟΥ) έχει πάρει διαστάσεις καταιγίδας.Οι υπόλοιπες δε εταιρείες που φέρονται ως Ελληνικές, κυκλοφορούν φορτηγά με το σύστημα ΛΙZΙΓΚ, γεγονός που τις απαλλάσσει από τυχόν κατασχέσεις, αφού δεν διαθέτουν περιουσιακή κατάσταση.Είναι γεγονός πως στο αντικείμενο των μεταφορών (προμήθεια υγρών καυσίμων – εισιτήρια μετακίνησης από και προς το Λιμάνι) έχει αναπτυχθεί ένας ανταγωνισμός που έχει ξεφύγει τα όρια της αντοχής, που όμως για λόγους, όχι πια «γοήτρου» αλλά τελευταία ελπίδα επιβίωσης, χαρακτηρίζεται από σκληρός έως και άγριος.Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά.

ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ
Οι ναυτιλιακοί πράκτορες εργάζονται με ειδικό καθεστώς.Πρόκειται για εννιά (9) Κεντρικά Πρακτορεία και κάποιες δεκάδες ελεύθερα γραφεία πρακτόρευσης.Οι όροι πρακτόρευσης, όπως προκύπτει από τα σχετικά συμβόλαια συνεργασίας, αν πέσουν στα χέρια κάποιου Δικαστή, με την πρώτη ανάγνωση θα κριθούν καταχρηστικοί.Σε βάρος ασφαλώς των πρακτόρων.Μόνο οι εννιά (9) κεντρικοί πράκτορες απασχολούν περίπου εκατόν πενήντα άτομα ως μόνιμο προσωπικό, στο οποίο, κατά τους θερινούς μήνες προστίθενται και άλλα 50-100 με εποχική απασχόληση.Στεγάζονται στο νέο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, είτε σε ιδιόκτητα γραφεία με τεράστιο κόστος αγοράς οικοπέδων και, λόγω ανταγωνισμού, πολυτελή κατασκευή, είτε σε νοικιασμένα με υπέρογκα ενοίκια, όπως είναι φυσικό.Η αμοιβή τους ανέρχεται στο 2-3% της τιμής των εισιτηρίων που οι ίδιοι εκδίδουν.Μέσα στις συμβατικές τους υποχρεώσεις περιλαμβάνεται η εξυπηρέτηση πελατών –επιβατών που έχουν προμηθευτεί εισιτήρια, είτε απ’ ευθείας από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες μέσω διαδικτύου (ΙΝΤΕΡΝΕΤ) ή τελευταία με τη μέθοδο ΕΡΛΥ – ΜΠΟΥΚΙΝ (μετρητοίς έκδοση κυρίως σε νεκρές περιόδους με έκπτωση έως και 50%), είτε από άλλα πρακτορεία άλ λων πόλεων, περιοχών ή χωρών.Η κίνηση στο λιμάνι έχει μειωθεί δραματικά για πολλούς λόγους, οι κυριότεροι των οποίων είναι:
-Η παγκόσμια οικονομική ύφεση.
-Η δυσανάλογη και απότομη αύξηση της φορολογίας στην Ελλάδα, και η πρωτοφανής στα χρονικά ραγδαία αύξηση της τιμής των καυσίμων, έχουν ανεβάσει το μεταφορικό κόστος σε αποτρεπτικά ύψη.
Ενδεικτικά αναφέρουμε τιμές καυσίμων:
Πετρέλαιο κίνησης
Βουλγαρία 0,98 ΕΥΡΩ
Τουρκία (ΤΡΑΝΖΙΤΟ) 0,60 ΕΥΡΩ
Ιταλία 1,008
Ελλάδα (πριν από τη νέα αύξηση του ΦΠΑ) 1,335
Βενζίνη
Ιταλία 1,30
Ελλάδα 1,70
-Η αποκάλυψη και η προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τον λόγο αυτό, των ακάλυπτων επιταγών (όταν από τα φορτηγά ζητούνται μετρητά για τα εισιτήρια, εκείνα αλλάζουν δρομολόγια, προτιμώντας τη χερσαία μετακίνηση από τις Βαλκανικές Χώρες) .
Η μείωση αυτή της κίνησης, έχει καταστήσει τις πλοιοκτήτριες εταιρείες πιο απαιτητικές σε βάρος των πρακτόρων, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται ο άγριος, μεταξύ τους, ανταγωνισμός.Είναι γεγονός πως τελευταία δρομολογήθηκαν νέα καράβια, μεγάλα σε όγκο, άρα και σε κόστος, το οποίο όμως διογκώνεται, αφού κινούνται με πολύ μειωμένη πληρότητα.Επίσης να σημειωθεί το γεγονός πως, λόγω ανταγωνισμού, στο λιμάνι παρατηρείται ταυτόχρονη αναχώρηση καραβιών διαφορετικών εταιρειών με τον ίδιο προορισμό.

ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΟΙ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Το πρόβλημα το αντιμετωπίζουν κυρίως τα 8 πρατήρια που λειτουργούν στον άξονα της Εγνατίας οδού.Κατασκευάστηκαν τα τελευταία 2-3 χρόνια με κόστος για το καθένα που πλησιάζει το ένα εκατομμύριο ΕΥΡΩ.Απασχολούν περίπου εκατό εργαζόμενους.Λόγω του άλλου σοβαρού προβλήματος της περιοχής, δηλαδή των λαθρομεταναστών, έχει αυξηθεί το κόστος λειτουργίας, για λόγους ασφάλειας. (είναι δε ένας ακόμη αποτρεπτικός λόγος μετακίνησης από την περιοχή μας φορτηγών, αφού λόγω της λαθραίας επιβίβασης και της σύλληψης τους από τις διωκτικές Αρχές, κατάσχονται αυτά τα φορτηγά και φυλακίζονται οι οδηγοί).Και τα πρατήρια αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα, για τους ίδιους παραπάνω λόγους, που οδήγησαν στη δραματική μείωση της κίνησης.Τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα μετά τη λειτουργία τα Εγνατίας οδού, λόγω τότε της αυξημένης κίνησης και κυρίως, γιατί στην Ελλάδα η τιμή των καυσίμων ήταν πολύ φτηνότερη, οι μεταφορικές εταιρείες έπαιξαν σκληρά το παιχνίδι της αγοράς, δηλαδή το παιχνίδι της προσφοράς και της ζήτησης.Εκβίασαν τόσο τα πρακτορεία υγρών καυσίμων όσο και τα ναυτιλιακά πρακτορεία και πέτυχαν να πληρώνουν καύσιμα και εισιτήρια με μεταχρονολογημένες επιταγές.Με το σύστημα αυτό κέρδισαν περίπου 1,5 – 2 χρόνια «ελεύθερης δράσης», ως που να αποκαλυφθούν πως οι επιταγές ήταν ακάλυπτες αφ’ ενός και αφ’ ετέρου πως οι ιδιοκτησίες των μεταφορικών εταιρειών ήταν «ΜΑΪΜΟΥ».Έτσι άρχισε το δράμα των δυο αυτών κατηγοριών επαγγελματιών.Αν και η διαδικασία συναλλαγής με επιταγές μεταχρονολογημένες ήταν πολιτική και υπόδειξη έως και επιβολή των εταιρειών, επειδή αυτές τις προσυπογράφουν πρώτοι οι τοπικοί πράκτορες, η ευθύνη γι’ αυτές έπεσε αποκλειστικά επάνω τους.Και έπεσε κυριολεκτικά σαν κεραυνός.Για τον λόγο αυτό οι άνθρωποι εξαναγκάστηκαν να προσφύγουν στο τραπεζικό σύστημα.Βουτηγμένοι πια στα χρέη, σαν τον πνιγμένο που πιάνεται από τα μαλλιά του, έπεσαν για Τρίτη φορά θύματα.Πρώτα στις εταιρείες (πλοιοκτήτριες και καυσίμων), μετά στις μεταφορικές και τώρα στις τράπεζες.Τελευταία μάλιστα οι τράπεζες έκλεισαν προς αυτούς τις στρόφιγγες δανειοδότησης, επειδή οι όροι που τους θέτουν είναι αβάστακτοι και αποτρεπτικοί.Η αντοχή τους εξαντλείται.Οι εταιρείες με τις οποίες συνεργάζονται (πλοιοκτήτριες και καυσίμων), φαίνεται πως δεν έχουν αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος και το παίζουν πολύ αδιάφορα.Φοβάμαι πως δεν έχει περάσει από το μυαλό τους ότι κινδυνεύουν να μείνουν δίχως αντιπροσώπους στην περιοχή, με ό, τι συνεπάγεται γι’ αυτούς κάτι τέτοιο.Εκείνος όμως που έχει ξεπεράσει κάθε όριο αδιαφορίας και αναλγησίας είναι το ίδιο το Κράτος.Είναι η Πολιτεία.Είναι οι Κυβερνήσεις.
-Αλήθεια, αφού (και) η σημερινή Κυβέρνηση είναι ενήμερη του δράματος που ζει η περιοχή και του κινδύνου να προκληθεί κοινωνικοοικονομική έκρηξη τεραστίων διαστάσεων, γιατί δεν αναλαμβάνει το δικό της χρέος;
-Γιατί δεν αντιμετωπίζει το θέμα των ακάλυπτων επιταγών, όπως αυτό το αντιμετωπίζουν στην Ευρωπαϊκή ένωση, μέλος της οποίας είναι και η Ελλάδα;
-Γιατί την ευθύνη της επιταγής να την έχουν οι πάροχοι αγαθών και υπηρεσιών και όχι οι ίδιες οι τράπεζες, οι οποίες τις εκδίδουν και των οποίων είναι προϊόν;
-Γιατί η επιταγή να μην είναι με την απόλυτη εγγύηση της Τράπεζας που την εκδίδει;
-Γιατί η Κυβέρνηση δεν αλλάζει, έστω και για ειδικές περιοχές όπως είναι η Θεσπρωτία, το φορολογικό καθεστώς στα καύσιμα, αφού με τη σημερινή της πολιτική, και τα ταμεία του Κράτους χάνουν εκατομμύρια, ΕΥΡΩ καθημερινά, όντας αυτό στο καθεστώς ΔΝΤ;
-Γιατί, δεν επιβάλει σύστημα ΤΕΙΡΕΣΙΑ και στις μεταφορικές Εταιρείες στο οποίο να έχουν πρόσβαση όλοι οι ναυτιλιακοί πράκτορες και ό λοι οι πράκτορες υγρών καυσίμων ώστε να ανακαλύπτονται και αναλόγως να αντιμετωπίζονται, οι μεταφορικές εταιρείες απατεώνες;
-Γιατί η Κυβέρνηση δεν παρεμβαίνει ώστε να μειωθεί το κέρδος των εταιρειών (πλοιοκτητριών και καυσίμων);
-Γιατί δεν δίνει οριστική λύση στο θέμα των λαθρομεταναστών;
-Γιατί τέλος δεν κουβεντιάζει με τα «θύματα» έστω και με χαμηλού επιπέδου εκπροσώπους της (Υφυπουργός ή Γ.Γ.);
Πολλά είναι τα γιατί που θα μπορέσουν να προστεθούν στον παραπάνω κατάλογο.Αρκούν όμως αυτά για να αντιληφθεί κα νείς πως η απειλή είναι πραγματική.Πως ο φόβος μιας κοινωνικοοικονομικής έκρηξης είναι πραγματικός και ταιριάζει στον τίτλο του σχολίου.Ας ελπίσουμε πως το sos που εκπέμπει η Θεσπρωτία θα ακουστεί στα πολυτελή υπουργικά γραφεία, με τις βαριές πολυθρόνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr
politisvaris1@yahoo.gr

Blog Archive