Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2009

Περισσότερα από 20.000 κατασχεμένα Ι.Χ. σε τιμή ευκαιρίας

Θύμα της οικονομικής κρίσης έχει πέσει και η αγορά αυτοκινήτου, αφού ο αριθμός πωλήσεων έχει φτάσει στο ναδίρ, με τους έμπορους να ρίχνουν τις τιμές, ή να προσφεύγουν σε εξαιρετικά δελεαστικές προσφορές, προκειμένου να διαθέσουν στην αγορά τα αυτοκίνητα.Η καθίζηση στην αγορά αυτοκινήτου και η σημαντική υποχώρηση τιμών έφτασε τον Ιανουάριο το 40 %, ενώ υπολογίζεται ότι το πρώτο 15ήμερο του Φεβρουαρίου η πτώση στις πωλήσεις αγγίζει ακόμα και το 70%.Τα οικονομικά ανοίγματα στην αγορά αυτοκινήτου τα προηγούμενα χρόνια για ορισμένους εμπόρους έχουν πλέον ως απότοκο την αδυναμία εκ μέρους τους να αποπληρώσουν δάνεια ή άλλα επενδυτικά προγράμματα για την επιχείρησή τους με αποτέλεσμα πολλές επιχειρήσεις εμπορίας αυτοκινήτων να υπολειτουργούν ή να βάζουν «λουκέτο» αδυνατώντας να είναι ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.Το άσχημο κλίμα στην αγορά αυτοκινήτου καταγράφεται και μέσω των εκποιήσεων κατασχεμένων αυτοκινήτων από τις τράπεζες καθώς σε πάρα πολλά από τα εν λόγω οχήματα οι τράπεζες πλέον δεν αναγράφουν τιμή εκκίνησης πουλώντας τα όσο-όσο στους εμπόρους αυτοκινήτων!
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ημερησία», για πρώτη φορά στις συγκεκριμένες δημοπρασίες παρουσιάστηκαν και 7 εντελώς καινούρια αυτοκίνητα όλα από την ίδια εταιρεία τα οποία προφανώς κατασχέθηκαν από κάποιον έμπορο που έκλεισε το μαγαζί του και δημοπρατήθηκαν έως και 60% κάτω από τις τιμές πώλησης που έχουν στις εκθέσεις ΙΧ.Ενδεικτικό της κατάστασης ασφυξίας στον κλάδο είναι το γεγονός ότι περισσότερα από 300 κατασχεθέντα αυτοκίνητα δημοπρατήθηκαν από 3 τράπεζες σε μία μόλις ημέρα και συγκεκριμένα την περασμένη Παρασκευή, 13 Φεβρουαρίου.Όσοι έμποροι πάντως έχουν την οικονομική δυνατότητα και πληρώνουν μετρητοίς αποκτούν τα κατασχεθέντα αυτοκίνητα σε εξευτελιστικές τιμές που αν τα πωλούσαν ακόμη και 30% υψηλότερα από την τιμή που τα αγόρασαν πάλι θα υπήρχε τεράστιο ενδιαφέρον και θα έριχναν κατακόρυφα την αγορά.Ωστόσο κάποιοι άλλοι έμποροι με πολύ υψηλή ρευστότητα έχουν σταματήσει να ασχολούνται με τη λιανική και έχουν περάσει στη χονδρική πώληση κατασχεθέντων οχημάτων.Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πως δύο πολύ μεγάλοι έμποροι αυτοκινήτων έχουν αγοράσει περισσότερα από 2.500 αυτοκίνητα ο καθένας τους κατά τη διάρκεια του 2008 μεταπουλώντας τα σε συναδέλφους τους με κέρδος υψηλότερο από 2.000 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο! Αυτό σημαίνει τζίρους πολλών εκατομμυρίων ευρώ και υψηλά περιθώρια κέρδους για όσους μπορούν να «στοκάρουν» Ι.Χ. την παρούσα χρονική περίοδο.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι κατά τη δημοπράτηση της 13ης Φεβρουαρίου 2009 πολλά κατασχεμένα αυτοκίνητα πωλήθηκαν χωρίς τιμή εκκίνησης, ενώ άλλα καινούργια σχετικά μοντέλα των τελευταίων ετών σε εξευτελιστικά χαμηλές τιμές. Πχ. Suzuki Jimny 2003 για 2.140 ευρώ, Opel Astra 2004 3.800, Range Rover 2004 20.000, Peugeot 406 2003 4.750, Suzuki Grand Vitara 2004 6.890, Mercedes CLK 2001 8.800, BMW 520 2002 7.500, Volvo S60 2005 10.700.
«Τονωτική ένεση» για την αγορά η απόσυρση παλαιότερων Ι.Χ.
Στην Κυβέρνηση εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να δοθούν εντός του έτους κίνητρα για την απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων, ο αριθμός των οποίων υπολογίζεται ότι προσεγγίζει το 1,5 εκατομμύριο. Πρόκειται για αυτοκίνητα παλαιότητας άνω των 15 ετών χωρίς καταλύτη ή με καταλύτη πρώτης γενιάς ο οποίος και θεωρείται ρυπογόνος.Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα συναρμόδια Υπουργεία Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ τάσσονται υπέρ του μέτρου της απόσυρσης, ενώ στο Οικονομίας φοβούνται ενδεχόμενη διόγκωση του ελλείμματος του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών. Να σημειωθεί ότι η απόσυρση κρίνεται αναγκαία εάν αναλογιστεί κανείς ότι διαθέτουμε τον παλαιότερο στόλο αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Με το μέτρο της απόσυρσης αναμένεται να τονωθεί η αγορά αυτοκινήτων, αλλά θα επέλθει και αύξηση των φορολογικών εσόδων από τη χρήση τους.
Αναρτήθηκε από Φιλιατρά News

3 σχόλια:

  1. Γιατί αυτά τα οχήματα να μην διατίθενται στον απλό λαό, σε όλους;

    Γιατί να επωφελείται μόνο μια ομάδα καρχαριών;

    Θα έπρεπε, όπως στις ΗΠΑ, τα οχήματα αυτά να βγαίνουν σε δημοπρασίες δημόσια, ηλεκτρονικά μέσω ίντερνετ, σε site όπως το www.emarket.gr και να έχουν όλοι οι πολίτες πρόσβαση.

    Έτσι θα διασφαλιστεί η διαφάνεια, θα έχει ο λαός πρόσβαση σε φθηνά οχήματα και θα επιτυγχάνονται οι επιθυμητές τιμές.

    Αλλά στην Ελλάδα άλλο ένα σύστημα απευθύνεται στους λίγους, αυτούς που τρώνε και αφήνουν τους άλλους στην απέξω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. To http://www.emarket.gr είναι όντως μία πολύ καλή λύση.

    Βασικά, τι να λέμε, ακόμα το διαδίκτυο φαίνεται άγνωστη γη για πολλούς πεφωτισμένους πατέρες του έθνους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και να ηταν ελευθερη θα την εκμεταλευονταν οι Mr. "ΚΟΡΑΚΙΑ" !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr
politisvaris1@yahoo.gr

Blog Archive