Τετάρτη 11 Μαΐου 2022

«Φρένο» στη χρήση αυτοκινήτων και τηλεργασία: Αυτό είναι το σχέδιο της Κομισιόν για το ενδεχόμενο ενεργειακού blackout...!!!

Το φως της δημοσιότητας βλέπει μέρος του σχεδίου έκτακτης ανάγκης της Κομισιόν αναφορικά με το ενδεχόμενο ενεργειακής κρίσης σε περίπτωση που υπάρξει ολικό blackout στην τροφοδοσία πετρελαίου και φυσικού αερίου από τη Ρωσία.... Επισήμως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παρουσιάσει το εν λόγω σχέδιο στους ηγέτες των χωρών-μελών της ΕΕ στις 18 Μαϊου.

Σύμφωνα με την El Pais και Τα Νέα, το σχέδιο αυτό καλύπτει, θεωρητικά, το ενδεχόμενο ενός blackout στην ενέργεια και βασίζεται στον κανονισμό για την εφοδιαστική αλυσίδα που έχει τεθεί σε ασφάλεια από το 2017 και υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να επεκταθεί, εκτός από το φυσικό αέριο και στο πετρέλαιο.

Ο στόχος είναι να διασφαλιστεί πρωτίστως η ενεργειακή επάρκεια για νοικοκυριά και ζωτικές δημόσιες υπηρεσίες, όπως και επίσης για κλάδους της παραγωγής που έχουν καίρια σημασία, όπως έγινε στα πρώτα lockdown του 2020 λόγω της πανδημίας.

Το στοίχημα είναι το πως θα μειωθεί η κατανάλωση, τόσο από τους πολίτες όσο και από τα κράτη. Γι’ αυτό έχει ξεκινήσει μια μεγάλη εκστρατεία, ενώ χώρες ήδη λαμβάνουν μέτρα. Στην προσπάθεια αυτή αξιοποιούνται τα στοιχεία της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας.

Σύμφωνα με την ΙΕΑ, η εφαρμογή συγκεκριμένων μέτρων μπορεί να μειώσει την ημερήσια κατανάλωση πετρελαίου.

Ειδικότερα, προβλέπονται τα εξής:

  • Τηλεργασία έως τρεις φορές την εβδομάδα μπορεί να οδηγήσει σε εξοικονόμηση 500.000 βαρελιών πετρελαίου. Μια ημέρα τηλεργασίας ισοδυναμεί με 170.000 λιγότερα βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.
  • Κοινή χρήση αυτοκινήτου με άλλους ανθρώπους και ήπια οικονομική ενίσχυση σημαίνει 470.000 λιγότερα βαρέλια.
  • Μείωση ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους τουλάχιστον κατά 10 χιλιόμετρα ανά ώρα ισούται με 430.000 βαρέλια λιγότερα.
  • Κυριακές χωρίς αυτοκίνητα στις πόλεις σημαίνει 380.000 βαρέλια λιγότερα, ενώ η χρήση μονών – ζυγών στις πόλεις εξοικονομεί 210.000 βαρέλια πετρέλαιο. Για εξοικονόμηση ενέργειας προτείνονται επίσης: περιορισμός του αριθμού των αεροπορικών ταξιδιών για επαγγελματικούς λόγους, χρήση ηλεκτρικών οχημάτων και τρένων αντί για αεροπλάνα.

 

 
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με Τα Νέα, οι Βρυξέλλες θα επιχειρήσουν να διασφαλίσουν ότι καμία χώρα δεν θα αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι άλλης επειδή θα έχει πρόσβαση σε μεγαλύτερες ποσότητες πετρελαίου και φυσικού αερίου. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξει ένας μηχανισμός αναδιανομής με ευθύνη της Κομισιόν. Αρχικά, προβλέπεται να λειτουργεί σε εθελοντική βάση και εφόσον κριθεί αναγκαίο, να είναι υποχρεωτικός και να υπάρχουν και οι ανάλογες ρήτρες.

Τα πλάνα των κρατών για τη μείωση στην κατανάλωση ενέργειας

Σε κάθε περίπτωση, παράλληλα με τις διεργασίες σε επίπεδο θεσμών, έχει ξεκινήσει και μια εκστρατεία προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας – τόσο από τους πολίτες όσο και από τα κράτη. Σε αυτή δε αξιοποιούνται και τα στοιχεία και οι μελέτες που παρέχει η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας, όπως φαίνεται και στον χάρτη.

«Κάθε κιλοβατώρα μετράει», είπε ο Γερμανός αντικαγκελάριος και υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ, ο οποίος δημοσιοποίησε πρόσφατα μια σειρά κατευθυντήριες γραμμές για τη μείωση της κατανάλωσης. Παράλληλα, η κυβέρνηση του Βερολίνου αποφάσισε να μειώσει στα 9 ευρώ για το επόμενο τρίμηνο την τιμή της μηνιαίας κάρτας για τα δημόσια μέσα μεταφοράς, ώστε οι πολίτες να ενθαρρυνθούν να χρησιμοποιούν αυτά αντί των αυτοκινήτων τους.

Στην Ιταλία, επίσης, έχει τεθεί σε εφαρμογή από την κυβέρνηση του Μάριο Ντράγκι η «Επιχείρηση Θερμοστάτης», με την οποία ελπίζει να εξοικονομήσει 2.000 – 4.000 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως. Σύμφωνα με τα μέτρα που έχουν εγκριθεί για τα δημόσια κτίρια, δίνοντας ανάλογες συστάσεις και για τα ιδιωτικά, τον χειμώνα η θερμοκρασία δεν μπορεί να ρυθμίζεται πάνω από τους 19 βαθμούς Κελσίου, με μέγιστη απόκλιση δύο βαθμών. Όσο για το καλοκαίρι, δεν θα μπορεί οι θερμοστάτες να πέφτουν κάτω από τους 27 βαθμούς, με ανάλογη απόκλιση.

Ανάλογα μέτρα παίρνουν αυτή την περίοδο και άλλες χώρες της ΕΕ, όπως Γαλλία, Ολλανδία, Αυστρία και Πορτογαλία. Στην πρώτη, μάλιστα, τον Μάρτιο η κυβέρνηση είχε ζητήσει από τους πολίτες να συμμετέχουν στην προσπάθεια κατεβάζοντας τους θερμοστάτες στα σπίτια κατά έναν βαθμό – «αυτό ισοδυναμεί με 12-15 λιγότερα τάνκερ μεθανίου στα γαλλικά λιμάνια» είχε δηλώσει τότε η CEO του ενεργειακού ομίλου της Engie.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr
politisvaris1@yahoo.gr

Blog Archive