Ο Τατσόπουλος μας κοινοποίησε ως μη όφειλε την αποδοκιμασία του για μια τηλεοπτική σειρά. Από πότε εμβριθείς συγγραφείς ασχολούνται με την τβ, το τηλέραμα και τη ραδιοτηλεόραση; Επίσης οξύμωρο ως κι αντιφατικό είναι το γεγονός ότι τον ενόχλησε η συγκεκριμένη σειρά και δεν τον εξόργισαν τόσα τηλεσκουπίδια τηλεριάλιτι κ.α.....
Αφετηριακά η προσέγγισή του υποδηλώνει προκατάληψη κι είναι επιλεκτική που σημαίνει ότι κινδυνεύει εγγενώς να μην είναι κι αντικειμενική.Είναι προφανές ότι ο κ Τατσόπουλος θέλει να κάνει πολιτική επιχειρεί να επανασυσπειρώσει έναν κόσμο πάνω σε παρωχημένες διαχωριστικές σε μανιχαιστικού τύπου διλλήματα και μάλιστα σε μια περίοδο κρίσιμη.
Αν αποσυσχετίσουμε την παρέμβασή του από τη διαφαινόμενη στόχευση που είναι κυρίως πολιτική απομένει η άποψη του τηλεθεατή Τατσόπουλου. Κατ΄αρχήν όταν άρχισε την παρέμβαση δεν είχε προβληθεί παρά μόνο το 1ο επεισόδιο της σειράς που σημαίνει ότι όσα καταμαρτυρεί στο εν λόγω σήριαλ δεν πρόλαβαν καν να προβληθούν. Προτρέχει βεβιασμένα. Από την α΄του ανάρτηση ακολούθησαν στη συνέχεια ποικίλες παρεμβάσεις όπου ήταν πιο αναλυτικός κι επεξηγηματικός.
Αν κατάλαβα καλά οι κύριες ενστάσεις του:
- δεν αποδέχεται την ιστορικότητα δηλ. την πραγματικότητα του θρησκευτικού μυστικισμού.
- ενίσταται ως προς το γεγονός ότι η σειρά είναι μια παραγωγή όπως διατείνεται της μονής Βατοπαιδίου.
- θεωρεί ότι o ερημίτης ασκητής Παίσιος ήταν ένας λαοπλάνος θεομπαίχτης που χρήζει άλλου τύπου ανάλυσης
- αντιλαμβάνεται ως επιστροφή στο Μεσαίωνα την Ορθόδοξη Παράδοση.
- διαβλέπει ότι διακυβεύεται η καρτεσιανή λογική και ο Ορθός Λόγος από την επίκληση της βιωματικής προσέγγισης του μεταφυσικού.
- το όλο έργο είναι ένα θρησκευτικό παραμύθι που ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα.
Η ιστορία στηρίζεται πρωτίστως σε πηγές. Τα μέχρι τώρα επεισόδια αντλούν όπως διαφαίνεται το περιεχόμενό τους από διεξοδικές γραπτές μαρτυρίες όπως αυτή του Λιβανέζου μοναχού Ισαάκ συνασκητή του Αγίου γέροντα Παισίου που ως βιογράφος του καταθέτει τη μαρτυρία του σε βιβλίο 700 και πλέον σελίδων.
Το πρόβλημα φαίνεται ν’ ανακύπτει αναφορικά με την αυθεντικότητα των βιωμάτων του μεγάλου ασκητή και την αποδοχή ή μη αυτών.
Υπάρχουν διάφορα φιλοσοφικά ρεύματα στην οπτική του θείου. Αγνωστικισμός,ντεισμός- θεισμός, αθεϊσμός, πανθεισμός κ.α Η μη αποδοχή μιας άλλης πραγματικότητας, μιας πιο σπιριτουαλίστικης πραγματικότητας, ενός Πλατωνικού κόσμου των ιδεών αλλιώς, είναι δεδομένη υφιστάμενη και ενστερνιζόμενη από έναν κόσμο όσο κι αντίστοιχες κοσμοαντιλήψεις. Σε αυτή τη λογική δεν κομίζει κάτι καινούργιο η άποψη Τατσόπουλου. Αυτό που γεννά ερωτηματικά είναι η στάση Τατσόπουλου αφού φαίνεται να αποτελεί μέρος μιας συντονισμένης απόπειρας αποχριστιανοποίησης απορθοδοξιοποίησης αποιστορικοποίησης στον ελλαδικό χώρο. Μετέχει κι ο Τατσόπουλος σε μια υπερπαραγωγή σ΄ ένα σήριαλ με πολλά επεισόδια όπως και ο Μόσιαλος νωρίτερα. Και το ερώτημα είναι υπάρχει ένα αντίστοιχο Βατοπαίδι που προωθεί αυτό τον αφελληνισμό κι αν ναι ποιο είναι κι από που προέρχεται.
Μιλάει για Χιονάτη κι 7 νάνους μόνο που στη σύγχρονη μεταφορά της πρόκειται για πνευματικά νάνους. Αποτυχημένη σύγκριση . Ένδεια φαντασίας…...Όταν οι συγγραφείς στερεύουν έμπνευσης γίνονται .. πολιτικοί.. κι όταν στερέψουν εντελώς γίνονται κριτικοί τηλεοπτικών σήριαλ;
Kαι πάλι με συμπάθεια βλέπουμε την περίπτωση Τατσόπουλου και κάθε Τατσόπουλου που κρίνει εξ ιδίων τ΄αλλότρια….και με περισσότερη συμπάθεια γι αυτόν αφού ”Δρόμος χωρίς Θεό δεν αντέχεται” όπως έγραψε κι ο Νικόλας Βελιμίροβιτς. Κατανοούμε τον πνευματικό άχθο της απέραντης αδειοσύνης . Το κενό είναι δυσβάσταχτο…..κι αυτό χωρίς καμιά δόση σαρκασμού αλλά με απόλυτη διάθεση κατανόησης ως προς την προβληματική του.
dimpenews.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.