....
ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ:ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ..
Εμβόλια Covid-19: ηθικά, νομικά και
πρακτικά ζητήματα
Ψήφισμα 2361 (2021)
7.3.1 Διασφαλίζει ότι οι πολίτες
ενημερώνονται ότι ο εμβολιασμός ΔΕΝ είναι υποχρεωτικός και ότι κανείς δεν πιέζεται πολιτικά, κοινωνικά ή με
άλλο τρόπο να εμβολιαστεί, εάν
δεν το επιθυμεί.
7.3.2 Διασφαλίζει ότι κανείς δεν
υφίσταται διακρίσεις για το ότι δεν έχει εμβολιαστεί, λόγω πιθανών κινδύνων για
την υγεία ή επειδή δεν θέλει να εμβολιαστεί.
7.5.2 χρησιμοποιεί πιστοποιητικά
εμβολιασμού ΜΟΝΟ για τον καθορισμένο σκοπό παρακολούθησης της
αποτελεσματικότητας του εμβολίου, των πιθανών παρενεργειών και των ανεπιθύμητων
ενεργειών.
Συγγραφέας: Κοινοβουλευτική Συνέλευση
Προέλευση Συζήτηση της συνέλευσης στις 27 Ιανουαρίου 2021 (5η
συνεδρίαση) (βλ . Έγγρ. 15212 ,
έκθεση της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας και Βιώσιμης Ανάπτυξης,
εισηγήτρια: κα Jennifer De Temmerman). Κείμενο που εγκρίθηκε από τη
Συνέλευση στις 27 Ιανουαρίου 2021 (5η συνεδρίαση).
----------------------------------------------------------------------------------------------
"Ψήφισμα
2361 του Συμβουλίου της Ευρώπης".
1 Η πανδημία του Covid-19, μια μολυσματική ασθένεια που
προκλήθηκε από το νέο coronavirus
SARS-CoV-2, προκάλεσε πολλά δεινά το 2020.
Μέχρι τον Δεκέμβριο, έχουν καταγραφεί περισσότερα από 65 εκατομμύρια
περιστατικά παγκοσμίως και έχουν χάσει πάνω από 1,5 εκατομμύρια ζωές. Το βάρος
της νόσου της ίδιας της πανδημίας, καθώς και τα μέτρα δημόσιας υγείας που
απαιτούνται για την καταπολέμησή της, έχουν καταστρέψει την παγκόσμια
οικονομία, θέτοντας γυμνά προϋπάρχοντα σφάλματα και ανισότητες
(περιλαμβανομένης της πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη) προκαλώντας ανεργία,
οικονομικά παρακμή και φτώχεια.
2 Η ταχεία ανάπτυξη παγκόσμιων ασφαλών και
αποτελεσματικών εμβολίων κατά του Covid-19
θα είναι απαραίτητη προκειμένου να περιοριστεί η πανδημία, να προστατευθούν τα
συστήματα υγειονομικής περίθαλψης, να σωθούν ζωές και να βοηθήσουμε στην
αποκατάσταση των παγκόσμιων οικονομιών. Παρόλο που οι μη φαρμακευτικές
παρεμβάσεις, όπως η φυσική απόσταση, η χρήση προσώπων, το συχνό πλύσιμο των
χεριών, καθώς και οι διακοπές λειτουργίας και οι κλειδαριές, βοήθησαν στην
επιβράδυνση της εξάπλωσης του ιού, τα ποσοστά μόλυνσης αυξάνονται τώρα ξανά στο
μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη. Πολλά κράτη μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης
βιώνουν ένα δεύτερο κύμα που είναι χειρότερο από το πρώτο, ενώ οι πληθυσμοί
τους αντιμετωπίζουν ολοένα και περισσότερο «πανδημική κόπωση» και αισθάνονται
υποκινημένοι σχετικά με την παρακολούθηση συνιστώμενων συμπεριφορών για την
προστασία τους και άλλων από τον ιό.
3 Ακόμα και τα ταχέως αναπτυσσόμενα,
ασφαλή και αποτελεσματικά εμβόλια, ωστόσο, δεν αποτελούν άμεση πανάκεια. Μετά την εορταστική περίοδο στα τέλη
του έτους 2020 και στις αρχές του 2021, με τις παραδοσιακές εσωτερικές
συγκεντρώσεις, τα ποσοστά μόλυνσης πιθανότατα θα είναι πολύ υψηλά στα
περισσότερα κράτη μέλη. Επιπλέον,
οι Γάλλοι γιατροί έχουν συσχετιστεί επιστημονικά μεταξύ των θερμοκρασιών
εξωτερικού χώρου και του ποσοστού επίπτωσης της νόσου σε νοσηλεία και θανάτους. Τα εμβόλια αναμφίβολα δεν θα είναι
επαρκή για να μειώσουν σημαντικά τα ποσοστά μόλυνσης αυτόν τον χειμώνα – ιδίως
όταν λαμβάνεται υπόψη ότι η ζήτηση ξεπερνά κατά πολύ την προσφορά. Έτσι, μια ομοιότητα της «κανονικής
ζωής» δεν θα μπορεί να συνεχιστεί ακόμη και στις καλύτερες περιστάσεις μέχρι τα
μέσα έως τα τέλη του 2021 το νωρίτερο.
4 Για να είναι αποτελεσματικά τα
εμβόλια, η επιτυχής χρήση τους και η επαρκής πρόσληψη θα είναι καθοριστικής
σημασίας. Ωστόσο, η ταχύτητα με την οποία αναπτύσσονται τα εμβόλια μπορεί να
είναι δύσκολο να καταπολεμηθεί η πρόκληση για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης σε
αυτά. Απαιτείται επίσης δίκαιη ανάπτυξη εμβολίων Covid-19 για να διασφαλιστεί η
αποτελεσματικότητα του εμβολίου. Εάν δεν είναι αρκετά ευρέως διανεμημένα σε μια
χώρα που έχει πληγεί σοβαρά, τα εμβόλια καθίστανται αναποτελεσματικά για τον
περιορισμό της παλίρροιας της πανδημίας. Επιπλέον, ο ιός δεν γνωρίζει σύνορα
και, επομένως, είναι προς το συμφέρον κάθε χώρας να συνεργαστεί για την
εξασφάλιση παγκόσμιας ισότητας στην πρόσβαση στα εμβόλια Covid-19. Η διστακτικότητα των εμβολίων και
ο εθνικισμός εμβολίων έχουν την ικανότητα να εκτροχιάσουν την μέχρι στιγμής
εκπληκτικά γρήγορη και επιτυχημένη προσπάθεια εμβολιασμού Covid-19,επιτρέποντας τη μετάλλαξη του ιού SARS-CoV-2 και συνεπώς αμβλύ το πιο
αποτελεσματικό μέσο στον κόσμο κατά της πανδημίας μέχρι στιγμής.
5 Επομένως, απαιτείται διεθνής
συνεργασία περισσότερο από ποτέ για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη, κατασκευή και
δίκαιη και δίκαιη διανομή εμβολίων Covid-19. Το πρόγραμμα κατανομής εμβολίων Covid-19, επίσης γνωστό ως COVAX, είναι η κορυφαία πρωτοβουλία για την
παγκόσμια κατανομή εμβολίων. Υπό την ηγεσία της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας
(ΠΟΥ), της Συμμαχίας Εμβολίων (Gavi)
και του Συνασπισμού για Καινοτομίες Επιδημιακής Προετοιμασίας (CEPI), η πρωτοβουλία αντλεί χρηματοδότηση
από τις υποψήφιες χώρες για την υποστήριξη της έρευνας, ανάπτυξης και
κατασκευής ενός ευρέος φάσματος Covid
-19 εμβόλια και διαπραγμάτευση των τιμών τους. Θα χρειαστεί επίσης επαρκής
διαχείριση εμβολίων και εφοδιαστική αλυσίδα εφοδιασμού, που απαιτούν διεθνή
συνεργασία και προετοιμασίες από τα κράτη μέλη, προκειμένου να χορηγηθούν τα
εμβόλια κατά του ιού με ασφαλή και δίκαιο τρόπο. Από την άποψη αυτή,η
Κοινοβουλευτική Συνέλευση εφιστά την προσοχή στην καθοδήγηση των χωρών σχετικά
με την ετοιμότητα του προγράμματος, την εφαρμογή και τη λήψη αποφάσεων σε
επίπεδο χώρας που έχει αναπτύξει η ΠΟΥ.
6 Τα κράτη μέλη πρέπει ήδη να
προετοιμάσουν τις στρατηγικές ανοσοποίησης για να κατανείμουν τις δόσεις με
ηθικό και δίκαιο τρόπο, συμπεριλαμβανομένης της απόφασης σχετικά με το ποιες
ομάδες πληθυσμού θα δώσουν προτεραιότητα στα αρχικά στάδια όταν η προσφορά
είναι μικρή, και πώς να επεκτείνει τον εμβολιασμό ως διαθεσιμότητα ενός ή
περισσότερων Covid-
Βελτιώνει 19 εμβόλια. Οι βιοηθικοί και οι οικονομολόγοι συμφωνούν σε μεγάλο
βαθμό ότι άτομα άνω των 65 ετών και άτομα κάτω των 65 ετών με υποκείμενες
παθήσεις υγείας τα θέτουν σε υψηλότερο κίνδυνο σοβαρής ασθένειας και θανάτου,
εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας (ειδικά εκείνοι που συνεργάζονται στενά με
άτομα που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου ), και στα άτομα που εργάζονται σε
βασικές υποδομές ζωτικής σημασίας θα πρέπει να έχουν προτεραιότητα πρόσβαση
στον εμβολιασμό. Τα παιδιά, οι έγκυες γυναίκες και οι θηλάζουσες μητέρες, για
τις οποίες δεν έχει εγκριθεί μέχρι τώρα κανένα εμβόλιο, δεν πρέπει να
λησμονούνται.
7 Επιστήμονες έχουν κάνει αξιοσημείωτη
δουλειά σε χρόνο ρεκόρ. Τώρα
εναπόκειται στις κυβερνήσεις να ενεργήσουν. Η Συνέλευση υποστηρίζει το όραμα του
Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών ότι ένα εμβόλιο Covid-19 πρέπει να είναι παγκόσμιο δημόσιο
αγαθό. Η ανοσοποίηση
πρέπει να είναι διαθέσιμη σε όλους, παντού. Συνεπώς, η Συνέλευση καλεί τα κράτη
μέλη και την Ευρωπαϊκή Ένωση:
7.1 σχετικά με την ανάπτυξη εμβολίων Covid-19:
7.1.1 διασφαλίζει υψηλής ποιότητας δοκιμές
που είναι ορθές και διεξάγονται με ηθικό τρόπο σύμφωνα με τις σχετικές
διατάξεις της Σύμβασης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη βιοϊατρική (ETS No. 164, Σύμβαση του Οβιέδο) και το
Πρόσθετο Πρωτόκολλό της σχετικά με τη Βιοϊατρική Έρευνα (CETS No. 195), και τα οποία περιλαμβάνουν
σταδιακά παιδιά, έγκυες γυναίκες και θηλάζουσες μητέρες ·
7.1.2 διασφαλίζει ότι οι ρυθμιστικοί φορείς
που είναι υπεύθυνοι για την αξιολόγηση και την έγκριση εμβολίων κατά του Covid-19 είναι ανεξάρτητοι και
προστατευμένοι από την πολιτική πίεση ·
7.1.3 διασφαλίζει ότι τηρούνται τα σχετικά
ελάχιστα πρότυπα ασφάλειας, αποτελεσματικότητας και ποιότητας των εμβολίων ·
7.1.4 εφαρμόζουν αποτελεσματικά συστήματα
παρακολούθησης των εμβολίων και της ασφάλειάς τους μετά τη διάθεσή τους στον
γενικό πληθυσμό, με σκοπό επίσης την παρακολούθηση των μακροπρόθεσμων
επιπτώσεών τους ·
7.1.5 θέσπισε ανεξάρτητα προγράμματα
αποζημίωσης εμβολίων για την εξασφάλιση αποζημίωσης για αδικαιολόγητες βλάβες
και βλάβες που οφείλονται στον εμβολιασμό
7.1.6 δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην πιθανή
ανταλλαγή πληροφοριών από στελέχη φαρμακευτικών προϊόντων ή φαρμακευτικές εταιρείες
που εμπλουτίζονται αδικαιολόγητα με δημόσια έξοδα, εφαρμόζοντας τις συστάσεις
που περιέχονται στο ψήφισμα
2071 (2015) για
τη δημόσια υγεία και τα συμφέροντα της φαρμακευτικής βιομηχανίας: πώς να
εγγυηθείτε υπεροχή των συμφερόντων της δημόσιας υγείας;
7.1.7 ξεπεράσει τα εμπόδια και τους
περιορισμούς που απορρέουν από τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας και τα δικαιώματα
πνευματικής ιδιοκτησίας, προκειμένου να διασφαλιστεί η ευρεία παραγωγή και
διανομή εμβολίων σε όλες τις χώρες και σε όλους τους πολίτες ·
7.2 σχετικά με τη χορήγηση εμβολίων Covid-19:
7.2.1 διασφαλίζει τον σεβασμό της αρχής της
δίκαιης πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη, όπως ορίζεται στο άρθρο 3 της
Σύμβασης του Οβιέδο στα εθνικά σχέδια κατανομής εμβολίων, διασφαλίζοντας ότι τα
εμβόλια Covid-19
είναι διαθέσιμα στον πληθυσμό ανεξαρτήτως φύλου, φυλής, θρησκείας, ή
κοινωνικοοικονομική κατάσταση, ικανότητα πληρωμής, τοποθεσία και άλλοι
παράγοντες που συχνά συμβάλλουν στις ανισότητες εντός του πληθυσμού ·
7.2.2 ανάπτυξη στρατηγικών για την ορθή διανομή
εμβολίων Covid-19
εντός των κρατών μελών, λαμβάνοντας υπόψη ότι η προσφορά θα είναι αρχικά χαμηλή
και θα προετοιμάζεται για τον τρόπο επέκτασης των προγραμμάτων εμβολιασμού όταν
επεκτείνεται η προσφορά · ακολουθήστε τις συμβουλές ανεξάρτητων εθνικών, ευρωπαϊκών
και διεθνών επιτροπών και θεσμών βιοηθικής, καθώς και της ΠΟΥ, για την ανάπτυξη
αυτών των στρατηγικών ·
7.2.3 διασφαλίζει ότι τα άτομα εντός των
ίδιων ομάδων προτεραιότητας αντιμετωπίζονται ισότιμα, με ιδιαίτερη προσοχή στα
πιο ευάλωτα άτομα, όπως τα ηλικιωμένα άτομα, τα άτομα με υποκείμενες
καταστάσεις και τους εργαζομένους στον τομέα της υγείας, ειδικά εκείνα που
συνεργάζονται στενά με άτομα που βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο ομάδες, καθώς και
άτομα που εργάζονται σε βασικές υποδομές και δημόσιες υπηρεσίες, ιδίως σε
κοινωνικές υπηρεσίες, δημόσιες συγκοινωνίες, επιβολή νόμου και σχολεία, καθώς
και σε άτομα που εργάζονται σε λιανική ·
7.2.4 προωθεί την ισότητα στην πρόσβαση στα
εμβόλια Covid-19
μεταξύ χωρών με την υποστήριξη διεθνών προσπαθειών όπως η Πρόσβαση στο Covid-19 Tools Accelerator (ACT Accelerator) και η Διευκόλυνση COVAX.
7.2.5 αποφύγετε να αποθηκεύσετε εμβόλια Covid-19 που υπονομεύουν την ικανότητα
άλλων χωρών να προμηθεύονται εμβόλια για τους πληθυσμούς τους, να διασφαλίζουν
ότι το απόθεμα δεν μεταφράζεται σε κλιμακούμενες τιμές εμβολίων από εκείνους
που αποθηκεύουν σε εκείνους που δεν μπορούν, διεξάγουν έλεγχο και δέουσα
επιμέλεια για να διασφαλίσουν ταχεία ανάπτυξη εμβολίων στο ελάχιστο κόστος με
βάση την ανάγκη να μην ισχύουν στην αγορά ·
7.2.6 διασφαλίζει ότι κάθε χώρα είναι σε
θέση να εμβολιάσει τους εργαζομένους στον τομέα της υγείας και τις ευάλωτες
ομάδες τους προτού διατεθεί ο εμβολιασμός σε ομάδες χωρίς κίνδυνο και, ως εκ
τούτου, εξετάστε το ενδεχόμενο να δώσετε δόσεις εμβολίου ή να αποδεχτείτε ότι
πρέπει να δοθεί προτεραιότητα σε χώρες που δεν έχουν ακόμη να το πράξει,
έχοντας κατά νου ότι μια δίκαιη και δίκαιη κατανομή δόσεων εμβολίου σε
παγκόσμιο επίπεδο είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για την καταπολέμηση της
πανδημίας και τη μείωση των σχετικών κοινωνικοοικονομικών επιβαρύνσεων ·
7.2.7 διασφαλίζει ότι τα εμβόλια Covid-19 των οποίων η ασφάλεια και η
αποτελεσματικότητα έχει τεκμηριωθεί είναι προσιτά σε όλους όσους τα απαιτούν
στο μέλλον, προσφεύγοντας, όπου απαιτείται, σε υποχρεωτικές άδειες με
αντάλλαγμα την καταβολή των δικαιωμάτων ·
7.3 σχετικά με την εξασφάλιση υψηλής
πρόσληψης εμβολίου:
7.3.1 διασφαλίζει ότι οι πολίτες
ενημερώνονται ότι ο
εμβολιασμός ΔΕΝ είναι υποχρεωτικός και
ότι κανείς δεν πιέζεται πολιτικά, κοινωνικά ή με άλλο τρόπο να εμβολιαστεί, εάν
δεν το επιθυμεί.
7.3.2 διασφαλίζει ότι κανείς δεν υφίσταται
διακρίσεις για το ότι δεν έχει εμβολιαστεί, λόγω πιθανών κινδύνων για την υγεία
ή επειδή δεν θέλει να εμβολιαστεί.
7.3.3 λαμβάνει έγκαιρα αποτελεσματικά μέτρα
για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, της παραπληροφόρησης και της
δισταξίας σχετικά με τα εμβόλια Covid-19
·
7.3.4 διανέμει διαφανείς πληροφορίες σχετικά
με την ασφάλεια και τις πιθανές παρενέργειες των εμβολίων, συνεργαζόμενοι με
και ρυθμίζοντας τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων για την πρόληψη της εξάπλωσης
παραπληροφόρησης ·
7.3.5 επικοινωνούν με διαφάνεια το
περιεχόμενο των συμβάσεων με τους παραγωγούς εμβολίων και τα καθιστούν δημόσια
διαθέσιμα για κοινοβουλευτικό και δημόσιο έλεγχο ·
7.3.6 συνεργάζεται με μη κυβερνητικές
οργανώσεις ή / και άλλες τοπικές προσπάθειες προσέγγισης περιθωριοποιημένων
ομάδων ·
7.3.7 συνεργάζεται με τις τοπικές κοινότητες
για την ανάπτυξη και εφαρμογή προσαρμοσμένων στρατηγικών για την υποστήριξη της
πρόσληψης εμβολίων.
7.4 σχετικά με τον εμβολιασμό Covid-19 για παιδιά:
7.4.1 διασφαλίζει ισορροπίας μεταξύ της
ταχείας ανάπτυξης του εμβολιασμού για τα παιδιά και της δέουσας αντιμετώπισης
των ζητημάτων ασφάλειας και αποτελεσματικότητας και διασφάλιση της πλήρους
ασφάλειας και αποτελεσματικότητας όλων των εμβολίων που διατίθενται στα παιδιά,
με έμφαση στο συμφέρον του παιδιού, σύμφωνα με το Σύμβαση των Εθνών για τα
δικαιώματα του παιδιού ·
7.4.2 διασφαλίζει δοκιμές υψηλής ποιότητας,
με τη δέουσα προσοχή για τις σχετικές διασφαλίσεις, σύμφωνα με τα διεθνή νομικά
πρότυπα και οδηγίες, συμπεριλαμβανομένης της δίκαιης κατανομής των οφελών και
των κινδύνων στα παιδιά που μελετώνται ·
7.4.3 διασφαλίζει ότι οι επιθυμίες των
παιδιών λαμβάνονται δεόντως υπόψη, ανάλογα με την ηλικία και την ωριμότητα τους
· όταν δεν μπορεί
να δοθεί η συγκατάθεση ενός παιδιού, βεβαιωθείτε ότι η συμφωνία παρέχεται σε
άλλες μορφές και ότι βασίζεται σε αξιόπιστες και κατάλληλες ηλικίες πληροφορίες
·
7.4.4 υποστηρίζει τη UNICEF στις προσπάθειές της να παραδώσει εμβόλια
από κατασκευαστές που έχουν συμφωνήσει με τη Διευκόλυνση COVAX σε όσους τα χρειάζονται περισσότερο.
7.5 όσον αφορά τη διασφάλιση της
παρακολούθησης των μακροπρόθεσμων επιπτώσεων των εμβολίων COVID-19 και της ασφάλειάς τους:
7.5.1 διασφαλίζει διεθνούς συνεργασίας για
την έγκαιρη ανίχνευση και αποσαφήνιση οποιωνδήποτε σημάτων ασφαλείας μέσω της
παγκόσμιας ανταλλαγής δεδομένων σε πραγματικό χρόνο σχετικά με ανεπιθύμητα
συμβάντα μετά την ανοσοποίηση (AEFIs)
7.5.2 χρησιμοποιεί πιστοποιητικά εμβολιασμού
μόνο για τον καθορισμένο σκοπό παρακολούθησης της αποτελεσματικότητας του
εμβολίου, των πιθανών παρενεργειών και των ανεπιθύμητων ενεργειών
7.5.3 εξαλείφει τυχόν κενά στην επικοινωνία
μεταξύ τοπικών, περιφερειακών και διεθνών αρχών δημόσιας υγείας που χειρίζονται
δεδομένα AEFI
και να ξεπεράσει τις αδυναμίες στα υπάρχοντα δίκτυα δεδομένων υγείας ·
7.5.4 φέρνει τη φαρμακοεπαγρύπνηση πιο κοντά
στα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης.
7.5.5 υποστηρίζει το αναδυόμενο πεδίο της
έρευνας για τα αντιβιοτικά, η οποία μελετά τις μεμονωμένες παραλλαγές στις
αποκρίσεις του εμβολίου με βάση τις διαφορές στην έμφυτη ανοσία, τα μικρόβια
και την ανοσογενετική.
8 Αναφορικά με το ψήφισμα 2337 (2020) σχετικά με τις δημοκρατίες που
αντιμετωπίζουν την πανδημία Covid-19,
η Συνέλευση επιβεβαιώνει ότι, ως ακρογωνιαίος θεσμός της δημοκρατίας, τα
κοινοβούλια πρέπει να συνεχίσουν να διαδραματίζουν τον τριπλό τους ρόλο
εκπροσώπησης, νομοθεσίας και εποπτείας σε πανδημικές συνθήκες. Συνεπώς, η Συνέλευση καλεί τα
κοινοβούλια να ασκήσουν αυτές τις εξουσίες, ανάλογα με την περίπτωση, επίσης
όσον αφορά την ανάπτυξη, την κατανομή και τη διανομή εμβολίων Covid-19.
=============================================================================================
Covid-19 vaccines: ethical, legal
and practical considerations
Resolution 2361 (2021)
Author(s): Parliamentary
Assembly
Origin Assembly debate on
27 January 2021 (5th Sitting) (see Doc. 15212, report of the Committee on
Social Affairs, Health and Sustainable Development, rapporteur: Ms Jennifer De
Temmerman). Text adopted by the Assembly on 27 January 2021 (5th
Sitting). ….
7.3.1 ensure that citizens are
informed that the vaccination is NOT mandatory and that no one is
politically, socially, or otherwise pressured to get themselves vaccinated, if
they do not wish to do so themselves;
7.3.2 ensure that no one is
discriminated against for not having been vaccinated, due to possible health
risks or not wanting to be vaccinated;
1 The pandemic of Covid-19, an
infectious disease caused by the novel coronavirus SARS-CoV-2, has caused much
suffering in 2020. By December, more than 65 million cases had been recorded
worldwide and more than 1.5 million lives had been lost. The disease burden of
the pandemic itself, as well as the public health measures required to combat
it, have devastated the global economy, laying bare pre-existing fault-lines
and inequalities (including in access to health care), and causing
unemployment, economic decline and poverty.
2 Rapid deployment worldwide of
safe and efficient vaccines against Covid-19 will be essential in order to
contain the pandemic, protect health-care systems, save lives and help restore
global economies. Although non-pharmaceutical interventions such as physical
distancing, the use of facemasks, frequent hand washing, as well as shutdowns
and lockdowns, have helped slow down the spread of the virus, infection rates
are now rising again across most of the globe. Many Council of Europe member
States are experiencing a second wave which is worse than the first, while
their populations are increasingly experiencing “pandemic fatigue” and are
feeling demotivated about following recommended behaviours to protect
themselves and others from the virus.
3 Even rapidly deployed, safe
and effective vaccines, however, are not an immediate panacea. Following the
festive season at the end of the year 2020 and the beginning of 2021, with its
traditional indoor gatherings, infection rates will likely be very high in most
member States. In addition, a correlation has just been scientifically
established by French doctors between outdoor temperatures and the disease
incidence rate on hospitalisations and deaths. The vaccines will no doubt not
be sufficient to bring down infection rates significantly this winter – in
particular when taking into account that demand far outstrips supply at this
point. A semblance of “normal life” will thus not be able to resume even in the
best of circumstances until mid to late 2021 at the earliest.
4 For the vaccines to be
effective, their successful deployment and sufficient uptake will be crucial.
However, the speed at which the vaccines are being developed may pose a
difficult to combat challenge to building up trust in them. An equitable
deployment of Covid-19 vaccines is also needed to ensure the efficacy of the
vaccine. If not widely enough distributed in a severely hit area of a country,
vaccines become ineffective at stemming the tide of the pandemic. Furthermore,
the virus knows no borders and it is therefore in every country’s interest to
co-operate on ensuring global equity in access to Covid-19 vaccines. Vaccine
hesitancy and vaccine nationalism have the capacity to derail the so-far
surprisingly fast and successful Covid-19 vaccine effort, by allowing the
SARS-CoV-2 virus to mutate and thus blunt the world’s most effective instrument
against the pandemic so far.
5 International co-operation is
thus needed now more than ever in order to speed up the development,
manufacturing and fair and equitable distribution of Covid-19 vaccines. The
Covid-19 Vaccine Allocation Plan, also known as COVAX, is the leading
initiative for global vaccine allocation. Co-led by the World Health
Organization (WHO), the Vaccine Alliance (Gavi) and the Coalition for Epidemic
Preparedness Innovations (CEPI), the initiative pulls funding from subscribing
countries to support the research, development and manufacturing of a wide
range of Covid-19 vaccines and negotiate their pricing. Adequate vaccine
management and supply chain logistics, which require international co-operation
and preparations by member States, will also be needed in order to deliver the
vaccines against the virus in a safe and equitable way. In this regard, the
Parliamentary Assembly draws attention to guidance for countries on programme
preparedness, implementation and country-level decision-making developed by
WHO.
6 Member States must already
now prepare their immunisation strategies to allocate doses in an ethical and
equitable way, including deciding on which population groups to prioritise in
the initial stages when supply is short, and how to expand vaccination as
availability of one or more Covid-19 vaccines improves. Bioethicists and
economists largely agree that persons over 65 years old and persons under 65
with underlying health conditions putting them at a higher risk of severe
illness and death, health-care workers (especially those who work closely with
persons who are in high-risk groups), and people who work in essential critical
infrastructure should be given priority vaccination access. Children, pregnant
women and nursing mothers, for whom no vaccine has so far been authorised,
should not be forgotten.
7 Scientists have done a
remarkable job in record time. It is now for governments to act. The Assembly
supports the vision of the Secretary General of the United Nations that a
Covid-19 vaccine must be a global public good. Immunisation must be available
to everyone, everywhere. The Assembly thus urges member States and the European
Union to:
7.1 with respect to the
development of Covid-19 vaccines:
7.1.1 ensure high quality
trials that are sound and conducted in an ethical manner in accordance with the
relevant provisions of the Convention on human rights and biomedicine (ETS No.
164, Oviedo Convention) and its Additional Protocol concerning Biomedical
Research (CETS No. 195), and which progressively include children,
pregnant women and nursing mothers;
7.1.2 ensure that regulatory
bodies in charge of assessing and authorising vaccines against Covid-19 are
independent and protected from political pressure;
7.1.3 ensure that relevant
minimum standards of safety, efficacy and quality of vaccines are upheld;
7.1.4 implement effective
systems for monitoring the vaccines and their safety following their roll-out
to the general population, also with a view to monitoring their long-term
effects;
7.1.5 put in place independent
vaccine compensation programmes to ensure compensation for undue damage and
harm resulting from vaccination;
7.1.6 pay special attention to
possible insider trading by pharmaceutical executives, or pharmaceutical
companies unduly enriching themselves at public expense, by implementing the
recommendations contained in Resolution 2071 (2015) on Public health
and the interests of the pharmaceutical industry: how to guarantee the primacy
of public health interests?
7.1.7 overcome the barriers and
restrictions arising from patents and intellectual property rights, in order to
ensure the widespread production and distribution of vaccines in all countries
and to all citizens;
7.2 with respect to the
allocation of Covid-19 vaccines:
7.2.1 ensure respect for the
principle of equitable access to health care as laid down in Article 3 of the
Oviedo Convention in national vaccine allocation plans, guaranteeing that
Covid-19 vaccines are available to the population regardless of gender, race,
religion, legal or socio-economic status, ability to pay, location and other
factors that often contribute to inequities within the population;
7.2.2 develop strategies for
the equitable distribution of Covid-19 vaccines within member States, taking
into account that the supply will initially be low, and prepare for how to
expand vaccination programmes when the supply expands; follow the advice of
independent national, European and international bioethics committees and
institutions, as well as of WHO, in the development of these strategies;
7.2.3 ensure that persons
within the same priority groups are treated equally, with special attention to
the most vulnerable people such as older persons, those with underlying
conditions and health care workers, especially those who work closely with
persons who are in high-risk groups, as well as people who work in essential
infrastructure and in public services, in particular in social services, public
transport, law enforcement, and schools, as well as those who work in retail;
7.2.4 promote equity in access
to Covid-19 vaccines between countries by supporting international efforts such
as the Access to Covid-19 Tools Accelerator (ACT Accelerator) and its COVAX
Facility;
7.2.5 refrain from stockpiling
Covid-19 vaccines which undermines the ability of other countries to procure
vaccines for their populations, ensure stockpiling does not translate to
escalating prices for vaccines from those who stockpile to those who cannot,
conduct auditing and due diligence to ensure rapid deployment of vaccines at
minimum cost based on need not market power;
7.2.6 ensure that every country
is able to vaccinate their health-care workers and vulnerable groups before
vaccination is rolled out to non-risk groups, and thus consider donating
vaccine doses or accept that priority be given to countries which have not yet
been able to do so, bearing in mind that a fair and equitable global allocation
of vaccine doses is the most efficient way of beating the pandemic and reducing
the associated socio-economic burdens;
7.2.7 ensure that Covid-19
vaccines whose safety and effectiveness has been established are accessible to
all who require them in the future, by having recourse, where necessary, to
mandatory licences in return for the payment of royalties;
7.3 with respect to ensuring
high vaccine uptake:
7.3.1 ensure that citizens are
informed that the vaccination is NOT mandatory and that no one is
politically, socially, or otherwise pressured to get themselves vaccinated, if
they do not wish to do so themselves;
7.3.2 ensure that no one is
discriminated against for not having been vaccinated, due to possible health
risks or not wanting to be vaccinated;
7.3.3 take early effective
measures to counter misinformation, disinformation and hesitancy regarding
Covid-19 vaccines;
7.3.4 distribute transparent
information on the safety and possible side effects of vaccines, working with
and regulating social media platforms to prevent the spread of misinformation;
7.3.5 communicate transparently
the contents of contracts with vaccine producers and make them publicly
available for parliamentary and public scrutiny;
7.3.6 collaborate with
non-governmental organisations and/or other local efforts to reach out to
marginalised groups;
7.3.7 engage with local
communities in developing and implementing tailored strategies to support
vaccine uptake;
7.4 with respect to Covid-19
vaccination for children:
7.4.1 ensure balance between
the rapid development of vaccination for children and duly addressing safety
and efficacy concerns and ensuring complete safety and efficacy of all vaccines
made available to children, with a focus on the best interest of the child, in
accordance with the United Nations Convention on the Rights of the Child;
7.4.2 ensure high quality
trials, with due care for relevant safeguards, in accordance with international
legal standards and guidance, including a fair distribution of the benefits and
risks in the children who are studied;
7.4.3 ensure that the wishes of
children are duly taken into account, in accordance with their age and
maturity; where a child’s consent cannot be given, ensure that agreement is
provided in other forms and that it is based on reliable and age appropriate
information;
7.4.4 support UNICEF in its
efforts to deliver vaccines from manufacturers that have agreements with the
COVAX Facility to those who need them most;
7.5 with respect to ensuring
the monitoring of the long-term effects of the COVID-19 vaccines and their
safety:
7.5.1 ensure international
co-operation for timely detection and elucidation of any safety signals by
means of real-time global data exchange on adverse events following
immunisation (AEFIs);
7.5.2 use vaccination
certificates only for their designated purpose of monitoring vaccine efficacy,
potential side-effects and adverse events;
7.5.3 eliminate any gaps in
communication between local, regional and international public health
authorities handling AEFI data and overcome weaknesses in existing health data
networks;
7.5.4 bring pharmacovigilance
closer to health-care systems;
7.5.5 support the emerging
field of adversomics research which studies inter-individual variations in
vaccine responses based on differences in innate immunity, microbiomes and
immunogenetics.
8 With reference to Resolution
2337 (2020) on Democracies facing the Covid-19 pandemic, the Assembly
reaffirms that, as cornerstone institutions of democracy, parliaments must
continue to play their triple role of representation, legislation and oversight
in pandemic circumstances. The Assembly thus calls on parliaments to exercise
these powers, as appropriate, also in respect of the development, allocation
and distribution of Covid-19 vaccines.
Πηγή: https://pace.coe.int/en/files/29004/html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.