Στην κρισιμότερη περίοδο της υπάρξεώς της βρίσκεται η Ελλάς. Λίγο πριν δεχθεί γενική επίθεση, δύο άνθρωποι κατά τα μέχρι τώρα φαινόμενα κρατούν την μοίρα της στα χέρια τους. Αυτοί είναι ο τωρινός πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και ο “εκκολαπτόμενος” πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης του Κωνσταντίνου. Οι δύο πολιτικοί θέλουν να οδηγήσουν τον λαό, για να τον σώσουν, στον ίδιο προορισμό από διαφορετικό δρόμο. Στις εκλογές ο λαός θα κληθεί να διαλέξει με την ψήφο του τον δρόμο που θ’ ακολουθήσει και όχι τον προορισμό. Ο προορισμός παραμένει συγκεκριμένος και δεν αλλάζει. Προορισμός είναι η πλήρη καταστροφή της Ελλάδος....
Οι δύο αυτοί πολιτικοί “αντίπαλοι”, έχουν πράξει κάτι κοινό που μάλλον είναι και αρκετά σοβαρό. Όταν επισκέφθηκαν το Ισραήλ, κατέθεσαν στεφάνια στο Μνημείο του Ολοκαυτώματος στην Ιερουσαλήμ από φύλλα συκιάς. Όταν όμως κάποιος επίσημος καταθέτει στεφάνι στο Εβραϊκό Μνημείο, όλοι κοιτάνε αν ο επίσημος φοράει ή όχι το κιπά. Το κιπά, (εβραϊκό σκουφάκι) αποτελεί ενθύμιο της συνάντησης του Μωυσή με τον Γιαχβέ. Φυσικά, όλοι όσοι επίσημοι πηγαίνουν στο Μνημείο Ολοκαυτώματος και καταθέτουν στεφάνι, φορούν το κιπά. Όλοι όμως οι θεατές δίνουν προσοχή στο κιπά και όχι στο στεφάνι. Και το στεφάνι παίζει τον ρόλο του. Κάποιοι καταθέτουν στεφάνι από φύλλα συκιάς και κάποιοι άλλοι διαφορετικό. Αυτό είναι περίεργο.
Κατά τα γενικώς ισχύοντα, όταν κάποιος επίσημος επισκέπτης καταθέτει στεφάνι σ’ ένα μνημείο του εξωτερικού, το στεφάνι πρέπει να είναι αυτό που προβλέπεται στην χώρα του και όχι στην χώρα υποδοχής. Όπως πολύ σωστά έκανε και ο Ερντογάν τελευταία στην Αθήνα. Όπως πολύ σωστά έκανε και ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Πρ. Παυλόπουλος που ως εκπρόσωπος του Ελληνικού Λαού κατέθεσε στο Εβραϊκό Μνημείο Ολοκαυτώματος δάφνινο στεφάνι, διότι τα στεφάνια στην Ελλάδα είναι από δάφνες. (Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κατέθεσε στεφάνι με φύλλα άλλου δένδρου, με πράσινη κορδέλα και όχι με κορδέλα έχουσα τα χρώματα της Ορθοδοξίας. Μάλλον το έκανε επειδή αποκαλείται «πράσινος» Πατριάρχης).
Όπως ο κος Παυλόπουλος κατέθεσε δάφνινο στεφάνι, έτσι και οι δύο πολιτικοί έπρεπε να καταθέσουν δάφνινο στεφάνι. Εάν πραγματοποιούσαν ιδιωτική επίσκεψη, ας έκαναν ότι ήθελαν. Από την στιγμή όμως που ο ένας σαν πρωθυπουργός που εκπροσωπεί τον ελληνικό λαό και ο έτερος σαν αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας που εκπροσωπεί ένα αρκετά μεγάλο μέρος του ελληνικού λαού, κατέθεσαν στεφάνι, αυτό έπρεπε να είναι δάφνινο. Επίσης, με την κατάθεση στεφάνων από φύλλα συκιάς που έκαναν, παραγκώνισαν τον τιμώντα ελληνικό λαό ο οποίος ουδέποτε υπήρξε φυλετιστής (δηλ. ρατσιστής) όπως καταδεικνύεται ποικιλοτρόπως από την Ιστορία. Διότι κατά κανόνα, σε τελετές αποδόσεως τιμών τιμώνται μεν κυρίως τα θύματα, αλλά απολαμβάνουν τιμής και οι τιμώντες.
Για να ερμηνεύσουμε το «γιατί» οι δύο κατέθεσαν στεφάνια από συκιά, πρέπει να δούμε τι αντιπροσωπεύει η συκιά, διότι μόνο έτσι θα οδηγηθούμε σε συμπεράσματα ώστε να γίνουν κατανοητά τα ακατανόητα.
Κατ’ αρχάς, η συκιά είναι το ιερό δένδρο του Ισραήλ. Ότι είναι η ελιά για την Ελλάδα, ο κέδρος για τον Λίβανο κλπ, είναι και η συκιά για το Ισραήλ.
Εμβαθύνοντας περαιτέρω και μπαίνοντας σε χώρους σπανίας γνώσης, συκιά ήταν το δένδρο της γνώσεως του καλού και του κακού που μας αναφέρει το βιβλίο της Γενέσεως στην Παλαιά Διαθήκη. Ο όφις σε συκιά πήγε και εξαπάτησε την Εύα. Η Εύα έφαγε σύκο και όχι μήλο. Γι αυτό σε παλιά κείμενα η Εύα αποκαλείται «συκοφάγος Εύα». Ο Άγιος Ισίδωρος Πηλουσιώτης αναφέρει επίσης ότι η Εύα εξαπατήθηκε σε συκιά και έφαγε σύκο. Δεν αποτελεί θέμα του παρόντος το γιατί αντικατέστησαν το σύκο με μήλο. Αλλά και εμείς μέχρι σήμερα, όταν κάποιος διαβάλει με λόγια, όταν κάποιος λέει ψέματα για κάποιον άλλον, τον λέμε «συκοφάντη». Δεν τον λέμε, «μηλοφάντη».
Επειδή είναι πολλοί αυτοί που αν δεν δουν δεν πιστεύουν, ας δουν την σκηνή του προπατορικού αμαρτήματος που ζωγράφισε ο Μιχαήλ Άγγελος στην οροφή της Καπέλα Σιστίνα του Βατικανού. Ο Μιχαήλ Άγγελος ζωγράφισε τον όφι επάνω σε μία συκιά ο οποίος δίνει στην Εύα σύκο. Στην συγκεκριμένη τοιχογραφία οι γνωρίζοντες μπορούν να δουν περί τα 20 σημεία που διαφέρουν με τα γραφόμενα στην Παλαιά Διαθήκη ή αποτελούν μηνύματα κρυμμένα σε κοινή θέα. Και ο Μιχαήλ Άγγελος ήξερε καλά τι ζωγράφιζε, και το Βατικανό ήξερε και γι αυτό αποδέχθηκε το έργο του, και ο κόσμος συνεχίζει να «κοιμάται», και όλα πάνε σύμφωνα με το πρόγραμμα.
Συνεχίζοντας περί της συκιάς… Ο Ιούδας δεν κρεμάστηκε σε μια ξερή συκιά; Ο Ιησούς Χριστός δεν ξέρανε μια συκιά μπαίνοντας στην Ιερουσαλήμ; Γιατί να την ξεράνει; Μήπως δεν ήταν οικολόγος ο Ιησούς όπως ο Πατριάρχης; Άλλα το σπουδαιότερο, μας το περιγράφει ο ευαγγελιστής Ιωάννης στο τέλος του πρώτου κεφαλαίου του Ευαγγελίου του (Κεφ. 1, 48-51) που αναφέρει την συνάντηση του Ιησού Χριστού με έναν γνήσιο εβραίο που ήταν κάτω από μία συκιά.
Το απόσπασμα του Ευαγγελίου έχει ως εξής: 48Ο Ιησούς είδε το Ναθαναήλ να πλησιάζει και λέει γι’ αυτόν: «Να ένας γνήσιος Ισραηλίτης, χωρίς δόλο μέσα του». 49«Από πού με ξέρεις;» τον ρωτάει ο Ναθαναήλ. Κι ο Ιησούς του απάντησε: «Προτού σου πει ο Φίλιππος να ’ρθείς, σε είδα που ήσουν κάτω απ’ τη συκιά».50Τότε ο Ναθαναήλ του είπε: «Διδάσκαλε, εσύ είσαι ο Υιός του Θεού, εσύ είσαι ο βασιλιάς του Ισραήλ». 51Κι ο Ιησούς του αποκρίθηκε: «Επειδή σου είπα πως σε είδα κάτω από τη συκιά, γι’ αυτό πιστεύεις; Θα δεις μεγαλύτερα πράγματα απ’ αυτά». Δύο φορές τόνισε ο Ιησούς στον γνήσιο Ισραηλίτη Ναθαναήλ ότι τον είδε κάτω από συκιά. Τι άλλο έπρεπε να πει ακόμη;
Στο ερώτημα, γιατί ο Τσίπρας και ο Μητσοτάκης κατέθεσαν στεφάνια από φύλλα συκιάς, ας απαντήσει ο κάθε αναγνώστης και η κάθε αναγνώστρια στον εαυτό του και στο εαυτό της όπως βολεύεται. Εξ’ άλλου κάπως έτσι ψηφίζει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.