Με ευκολία «πέρασαν» από τα μαθήματα Γενικής Παιδείας οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων με εξαίρεση όσους διαγωνίστηκαν χτες στα μαθηματικά τα οποία ήταν απαιτητικά και αρκετά δυσκολότερα από πέρυσι.
Στη Βιολογία, ο κύριος όγκος των υποψηφίων, όπως δείχνουν τα πράγματα, θα καταφέρει να κινηθεί σε βαθμολογίες από 15 και πάνω, ενώ και τα ποσοστά των άριστων γραπτών -δηλαδή από 18 έως 20- θα αγγίξουν το 20% και μπορεί να το ξεπεράσουν, αφού τα θέματα ήταν εύκολα και έδιναν την ευχέρεια στους πολύ καλούς μαθητές να διακριθούν.
Στην Ιστορία τα θέματα κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης, ήταν όμως κατανοητά και διατυπωμένα με σαφήνεια αλλά οι φιλόλογοι δεν περιμένουν και πολύ υψηλές επιδόσεις. Στη Φυσική τα θέματα κάλυπταν μεγάλο μέρος της διδακτέας ύλης αλλά ήταν βατά, γεγονός που μάλλον και φέτος θα φέρει πολύ υψηλά ποσοστά αριστούχων. Αναλυτικά για κάθε μάθημα η εικόνα έχει ως εξής:
Iστορία
Σύμφωνα με τους φιλόλογους, τα ζητήματα της Ιστορίας ήταν ενδιαφέροντα, κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης αλλά δεν υπήρχαν προβλήματα, καθώς ήταν κατανοητά και διατυπωμένα με σαφήνεια. Οπως υπογραμμίζει, η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων θα μπορούσαν να κινηθούν περισσότερο προς την κατεύθυνση προώθησης της ιστορικής σκέψης και συνείδησης.
Σύμφωνα με τους φιλόλογους, τα ζητήματα της Ιστορίας ήταν ενδιαφέροντα, κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης αλλά δεν υπήρχαν προβλήματα, καθώς ήταν κατανοητά και διατυπωμένα με σαφήνεια. Οπως υπογραμμίζει, η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων θα μπορούσαν να κινηθούν περισσότερο προς την κατεύθυνση προώθησης της ιστορικής σκέψης και συνείδησης.
Από τα θέματα της δεύτερης Ομάδας, το Γ1 βασίζεται σε πληροφορίες που βρίσκονται στις σελίδες 31-2 του σχολικού βιβλίου, οι οποίες ταυτίζονται εν πολλοίς με αυτές που εμπεριέχονται στην πηγή. Επομένως, δεν προσφέρονται για συνθετική διαδικασία.
Το θέμα Δ1 βασίζεται σε ιστορικές πληροφορίες που υπάρχουν στην αφήγηση του σχολικού εγχειριδίου στις σελίδες 98-9 και στις πηγές που δόθηκαν. Απαιτείται κριτική και δημιουργική ικανότητα από τον μαθητή, για να προχωρήσει στη σύνθεση του ερωτήματος.
Μαθηματικά
Στα Μαθηματικά οι υποψήφιοι δυσκολεύτηκαν αρκετά, καθώς τα περισσότερα ζητήματα ήταν δύσκολα. Οπως είπε στο «Εθνος» ο μαθηματικός των φροντιστηρίων «Πουκαμισάς», Γιάννης Ζαμπέλης, τα θέματα ήταν απαιτητικά για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, ενώ υπήρχε αναφορά σε ύλη προηγούμενων ετών και σε ήταν δυσκολότερα από πέρυσι.
Στα Μαθηματικά οι υποψήφιοι δυσκολεύτηκαν αρκετά, καθώς τα περισσότερα ζητήματα ήταν δύσκολα. Οπως είπε στο «Εθνος» ο μαθηματικός των φροντιστηρίων «Πουκαμισάς», Γιάννης Ζαμπέλης, τα θέματα ήταν απαιτητικά για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, ενώ υπήρχε αναφορά σε ύλη προηγούμενων ετών και σε ήταν δυσκολότερα από πέρυσι.
Ανάλογη θέση διατύπωσε και η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία που ανακοίνωσε ότι τα θέματα χαρακτηρίζονται μεγαλύτερου βαθμού δυσκολίας από τα αντίστοιχα περσινά και απαιτούσαν περισσότερο χρόνο. Τα ερωτήματα καλύπτουν το σύνολο σχεδόν της ύλης με πολλά ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας, που συνδυάζουν διαφορετικά κεφάλαια. Θα μπορούσε, βέβαια, να υπήρχε καλύτερη συνάφεια στα ερωτήματα.
Η επιτυχής αντιμετώπιση από τους υποψηφίους προϋποθέτει: Πολύ καλή γνώση των εννοιών. Βασικές γνώσεις από τις προηγούμενες τάξεις. Κριτική ικανότητα. Ευχέρεια στους υπολογισμούς και αυξημένη προσοχή. Δυνατότητα συνδυασμού γνώσεων από διαφορετικά κεφάλαια.
Οπως λένε και οι καθηγητές των φροντιστηρίων τα θέματα ήταν ιδιαιτέρως απαιτητικά, μεγάλης δυσκολίας και εξέταζαν το μεγαλύτερο τμήμα της ύλης. Απαιτούσαν για την αριστεία ιδιαίτερη προετοιμασία. Τα θέματα έδιναν τη δυνατότητα να ξεχωρίσουν οι άριστοι μαθητές. Πέρυσι άριστες βαθμολογίες είχε κατακτήσει το 21,3% των υποψηφίων, ενω βαθμούς κάτω από τη βάση είχε πάρει το 43,71% των μαθητών. Και φέτος τα ποσοστά κάτω της βάσης αναμένονται πολύ υψηλά, ενώ τα ποσοστά των αριστούχων μάλλον δεν θα ανέβουν.
Βιολογία
Οπως τονίζει η καθηγήτρια Βιολογίας, Νότα Λαζαράκη, τα θέματα ήταν σαφώς διατυπωμένα, ενώ οι απαντήσεις χρειάζονταν μεγάλη έκταση για να αναλυθούν. Τα δύο πρώτα ερωτήματα ήταν απλά, ενώ το 3ο και 4ο ήταν απαιτητικά διότι περιείχαν συνδυαστικά ερωτήματα.
Οπως τονίζει η καθηγήτρια Βιολογίας, Νότα Λαζαράκη, τα θέματα ήταν σαφώς διατυπωμένα, ενώ οι απαντήσεις χρειάζονταν μεγάλη έκταση για να αναλυθούν. Τα δύο πρώτα ερωτήματα ήταν απλά, ενώ το 3ο και 4ο ήταν απαιτητικά διότι περιείχαν συνδυαστικά ερωτήματα.
Φυσική
Η Επιτροπή λύσης των θεμάτων της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών διαπιστώνει ότι τα θέματα ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια. Δεν έχουν επιστημονικά λάθη. Καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της διδακτέας ύλης και έχουν διαβάθμιση ως προς την επεξεργασία τους.
Η Επιτροπή λύσης των θεμάτων της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών διαπιστώνει ότι τα θέματα ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια. Δεν έχουν επιστημονικά λάθη. Καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της διδακτέας ύλης και έχουν διαβάθμιση ως προς την επεξεργασία τους.
Το βαρόμετρο των Εξετάσεων
ΙΣΤΟΡΙΑ
Κατανοητές και διατυπωμένες με σαφήνεια οι ερωτήσεις που κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης
Κατανοητές και διατυπωμένες με σαφήνεια οι ερωτήσεις που κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Ιδιαιτέρως απαιτητικά τα θέματα. Δυσκολότερα από πέρυσι. Πολλά ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας
Ιδιαιτέρως απαιτητικά τα θέματα. Δυσκολότερα από πέρυσι. Πολλά ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Οι απαντΉσεις χρειάζονταν μεγάλη έκταση για να αναλυθούν. Με συνδυαστικά ερωτήματα το τρίτο και το τέταρτο θέμα
Οι απαντΉσεις χρειάζονταν μεγάλη έκταση για να αναλυθούν. Με συνδυαστικά ερωτήματα το τρίτο και το τέταρτο θέμα
ΦΥΣΙΚΗ
Σαφώς διατυπωμένα τα ζητήματα. Κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της διδακτέας ύλης
Σαφώς διατυπωμένα τα ζητήματα. Κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της διδακτέας ύλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.