Κυριολεκτικά από θαύμα σώθηκε ο Αρχηγός ΓΕΣ και οι υπόλοιποι επιβαίνοντες σε ελικόπτερο UH-1H το οποίο εκτέλεσε βαριά προσγείωση στο Κάτω Νευροκόπι Δράμας.
Το ατύχημα έγινε στις 18:00, και η παρουσία του Α/ΓΕΣ εκεί ήταν στο πλαίσιο προγραμματισμένης επίσκεψης της Στρατιωτικής Ηγεσίας σε Μονάδες της Περιοχής Ευθύνης της 1ης Στρατιάς. Πιο συγκεκριμένα και κατά τη διάρκεια απογείωσης του ελικοπτέρου από το ελικοδρόμιο του Στρατοπέδου στο Κάτω Νευροκόπι Δράμας, το UH-1H παρουσίασε απώλεια ισχύος στον κινητήρα με αποτέλεσμα οι δύο χειριστές να αναγκαστούν να εκτελέσουν αμέσως αναγκαστική προσγείωση σε παρακείμενο χώρο του ελικοδρομίου....
Κατά τη διάρκεια της βαριάς όμως προσγείωσης το ελικόπτερο προξένησε σοβαρές ζημιές σε δύο τουλάχιστον σταθμευμένα αυτοκίνητα.
Όλοι οι επιβαίνοντες του ελικοπτέρου είναι καλά στην υγεία τους.
Σημειώνεται ότι η απώλεια ισχύος του κινητήρα κατά την φάση της απογείωσης όπου είναι το πλέον κρίσιμο σημείο της πτήσης καθώς απαιτείται το 101% της ισχύος είναι μια πολύ επικίνδυνη κατάσταση και δεν είναι λίγες οι φορές που παρόμοια συμβάντα έχουν καταλήξει σε θανατηφόρα δυστυχήματα.
Τα ελικόπτερα UH-1H της ΑΣ είναι από τα πλέον πεπαλαιωμένα αεροπορικά μέσα που υπηρετούν στις ΕΔ, αν όχι τα παλαιότερα – χρονολογούνται από εποχής Βιετνάμ- και η κατάστασή τους όπως είναι εύλογο είναι σε πολύ κακή κατάσταση. Ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες όπου οι θερμοκρασίες είναι υψηλές και το υψόμετρο που επιχειρεί το ελικόπτερο μεγάλο (συνθήκες hot-and-high), ο κινητήρας του ελικοπτέρου ένας στροβιλοαξονικός Lycoming T53-L-11 των 1100 είναι εντελώς ανεπαρκής αλλά και παλιός για να προσφέρει την απαιτούμενη ασφάλεια.
Στο σημείο αυτό πρέπει να τονιστεί ότι στη φάση της απογείωσης οι χειριστές του ελικοπτέρου δεν μπορούν να εφαρμόσουν την τεχνική της αυτοπεριστροφής (auto-rotation) καθώς για να γίνει κάτι τέτοιο το ελικόπτερο πρέπει να έχει αποκτήσει ταχύτητα, να βρίσκεται στη φάση της ευθείας και οριζοντίας πτήσης, για να έχουν αποκτήσει τα στροφεία την απαραίτητη άντωση και φυσικά να έχει ένα έυλογο ύψος τουλάχιστον 1000 ποδών. .
Όπως δήλωσε στο defencenet.gr στέλεχος της ΑΣ «η απώλεια ισχύος κατά τη φάση της ανύψωσης είναι ότι χειρότερο μπορεί να σου συμβεί. Στην περίπτωση όμως που αυτή συμβεί κατά την πτήση μπορουν να εφορμόσουν το auto-rotation να αποπλέξουν το στροφείο και με την άντωση που αυτό δίνει λόγω της ταχύτητας που έχει αποκτήσει και εκμεταλλευόμενοι και το ground-effect μπορούν να το προσγειώσουν σαν πούπουλο. Σε αντίθετη περίπτωση όταν το ελικόπτερο χάσει κινητήρα κατά τη φάση της ανύψωσης αυτό πέφτει σαν τούβλο».
Η ΑΣ εξακολουθεί να στηρίζεται για τις μεταφορές της στα αρχαία UH-1H και ΑΒ 205 και αυτό παρά την παραγγελία των 20 ΝΗ-90 και τα εκατοντάδες εκατομμύρια των ευρώ που έχουν δαπανηθεί καθώς έχουν παραληφθεί μόνο τα 6 ενώ η παραδόσεις των υπολοίπων αγνοούνται κάπου στο βάθος του χρόνου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.