Κραυγή απόγνωσης και αγωνίας για το μέλλον του επαγγέλματός τους και την επιβίωση των ιδίων των οικογενειών τους, εκπέμπουν οι Έλληνες αυτοκινητιστές φορτηγών αυτοκινήτων διεθνών μεταφορών, εξαιτίας του αθέμιτου ανταγωνισμού, που όπως υποστηρίζουν, αποτελεί σήμερα το υπ΄ αριθμόν ένα πρόβλημα για τον κλάδο των μεταφορών στην Ελλάδα.
Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσε η ηγεσία της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος, ΟΦΑΕ, κατήγγειλε ότι στο όνομα της απελευθέρωσης του επαγγέλματος, ο κλάδος πλήττεται άμεσα από εταιρίες που ιδρύονται κυρίως σε Βουλγαρία και Κύπρο, με παράτυπες και εν πολλοίς με παράνομες ενέργειες,.. από Έλληνες ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων, με σχεδόν μηδενικό μετοχικό κεφάλαιο, αποκομίζοντας παράνομα κέρδη σε βάρος τόσο των Ελλήνων αυτοκινητιστών, αλλά και σε βάρος του ελληνικού δημοσίου, σε μια περίοδο μάλιστα που η οικονομία της χώρας βρίσκεται σε βαθειά κρίση.
Σύμφωνα με την ΟΦΑΕ οι εταιρίες αυτές ιδρύονται «δια αλληλογραφίας», χωρίς την παρουσία των αυτοκινήτων, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων κυκλοφορεί παράνομα, χωρίς να φέρουν πιστοποιητικά ΚΤΕΟ. Μάλιστα υπάρχει στο διαδίκτυο και σχετικό site, μέσω του οποίου κάποιος μπορεί να ιδρύσει εταιρία, να διαθέτει αυτοκίνητα με βουλγαρικές πινακίδες και να έχει όλα τα προνόμια που έχουν οι αυτοκινητιστές στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στη Βουλγαρία λειτουργούν σήμερα περίπου 500 τέτοιες εταιρίες, ελληνικών συμφερόντων, που απαριθμούν πάνω από 4.000 φορτηγά. Εκτός από τη ζημιά που έχουν οι Έλληνες αυτοκινητιστές, οι απώλειες για το κράτος ανέρχονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, καθώς ο τζίρος του συγκεκριμένου αριθμού φορτηγών ξεπερνά, με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς το 1,5 δισ. ευρώ το χρόνο. Οι απώλειες έχουν σχέση με τη μη καταβολή παραβόλων, τελών κυκλοφορίας, ΦΠΑ, ασφαλίστρων, φόρων, ακόμη και από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης καυσίμων, καθώς προμηθεύονται, κατά παράβαση των κανόνων που ισχύουν στην ΕΕ, αφορολόγητο πετρέλαιο στα σύνορα, από την Ελλάδα και την Τουρκία, σε τιμές που βρίσκονται στο 1/3 αυτών που ισχύουν σήμερα στην ελληνική αγορά.
Οι Έλληνες αυτοκινητιστές, όπως τόνισαν οι υπεύθυνοι της ΟΦΑΕ, είναι υπέρ του υγιούς ανταγωνισμού και σε καμιά περίπτωση δεν ζητούν από την Πολιτεία κανενός είδους προνομιακή μεταχείριση, αλλά θέλουν να υπάρξει ένας αξιόπιστος ελεγκτικός μηχανισμός με τη συμμετοχή της τροχαίας, του ΣΔΟΕ και άλλων φορέων, ώστε να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο αυτό, που στερεί δουλειά από τους Έλληνες αυτοκινητιστές και έσοδα από το κράτος.
Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσε η ηγεσία της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος, ΟΦΑΕ, κατήγγειλε ότι στο όνομα της απελευθέρωσης του επαγγέλματος, ο κλάδος πλήττεται άμεσα από εταιρίες που ιδρύονται κυρίως σε Βουλγαρία και Κύπρο, με παράτυπες και εν πολλοίς με παράνομες ενέργειες,.. από Έλληνες ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων, με σχεδόν μηδενικό μετοχικό κεφάλαιο, αποκομίζοντας παράνομα κέρδη σε βάρος τόσο των Ελλήνων αυτοκινητιστών, αλλά και σε βάρος του ελληνικού δημοσίου, σε μια περίοδο μάλιστα που η οικονομία της χώρας βρίσκεται σε βαθειά κρίση.
Σύμφωνα με την ΟΦΑΕ οι εταιρίες αυτές ιδρύονται «δια αλληλογραφίας», χωρίς την παρουσία των αυτοκινήτων, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων κυκλοφορεί παράνομα, χωρίς να φέρουν πιστοποιητικά ΚΤΕΟ. Μάλιστα υπάρχει στο διαδίκτυο και σχετικό site, μέσω του οποίου κάποιος μπορεί να ιδρύσει εταιρία, να διαθέτει αυτοκίνητα με βουλγαρικές πινακίδες και να έχει όλα τα προνόμια που έχουν οι αυτοκινητιστές στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στη Βουλγαρία λειτουργούν σήμερα περίπου 500 τέτοιες εταιρίες, ελληνικών συμφερόντων, που απαριθμούν πάνω από 4.000 φορτηγά. Εκτός από τη ζημιά που έχουν οι Έλληνες αυτοκινητιστές, οι απώλειες για το κράτος ανέρχονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, καθώς ο τζίρος του συγκεκριμένου αριθμού φορτηγών ξεπερνά, με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς το 1,5 δισ. ευρώ το χρόνο. Οι απώλειες έχουν σχέση με τη μη καταβολή παραβόλων, τελών κυκλοφορίας, ΦΠΑ, ασφαλίστρων, φόρων, ακόμη και από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης καυσίμων, καθώς προμηθεύονται, κατά παράβαση των κανόνων που ισχύουν στην ΕΕ, αφορολόγητο πετρέλαιο στα σύνορα, από την Ελλάδα και την Τουρκία, σε τιμές που βρίσκονται στο 1/3 αυτών που ισχύουν σήμερα στην ελληνική αγορά.
Οι Έλληνες αυτοκινητιστές, όπως τόνισαν οι υπεύθυνοι της ΟΦΑΕ, είναι υπέρ του υγιούς ανταγωνισμού και σε καμιά περίπτωση δεν ζητούν από την Πολιτεία κανενός είδους προνομιακή μεταχείριση, αλλά θέλουν να υπάρξει ένας αξιόπιστος ελεγκτικός μηχανισμός με τη συμμετοχή της τροχαίας, του ΣΔΟΕ και άλλων φορέων, ώστε να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο αυτό, που στερεί δουλειά από τους Έλληνες αυτοκινητιστές και έσοδα από το κράτος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.