Με αφορμή τα «κολωνάκια» που τοποθετήθηκαν από το Δήμο της Νέας Σμύρνης στο μέσον της οδού Ομήρου στη Νέα Σμύρνη με πρόσχημα την κυκλοφοριακή διευκόλυνση των οχημάτων, αποφάσισα να αναφερθώ πάλι στο κυκλοφοριακό – συγκοινωνιακό πρόβλημα της Νέας Σμύρνης.
(Είχα γράψει σχετικά παλαιότερα εδώ http://www.tsiapis.com/2011/12/blog-post_08.html και εδώ http://www.tsiapis.com/2011/09/blog-post_2898.html).
(Είχα γράψει σχετικά παλαιότερα εδώ http://www.tsiapis.com/2011/12/blog-post_08.html και εδώ http://www.tsiapis.com/2011/09/blog-post_2898.html).
Όπως διαβάζουμε στο τοπικό τύπο, e-epikaira.gr με τίτλο «Θύελλα αντιδράσεων για τα κολωνάκια της Ομήρου» αλλά όπως βλέπουμε και στη φωτό,...
Τα κολωνάκια αυτά τοποθετήθηκαν κατ’ αρχάς στο μέσον του οδοστρώματος από το ύψος της Παλαιολόγου μέχρι την Κοραή, ουσιαστικά χωρίζοντας την Ομήρου σε δύο κομμάτια, μίας λωρίδας έκαστο.
Το πρόβλημα της αλόγιστης στάθμευσης δεν λύνεται με αυτό τον τρόπο. Λύνεται με δύο τρόπους
Εν πάση περιπτώσει οι λύσεις που προτείνω εγώ είναι (βλ. και χάρτη):
Τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη στη Συμβολή των οδών Παλαιολόγου και Ομήρου (ξήλωμα των ήδη υπαρχόντων που υπάρχουν πιο πριν. Δεν θα πάθει τίποτε ο πεζός αν πάει να περάσει στο απέναντι διάζωμα από το προτεινόμενο φανάρι).
Πρέπει να δημιουργηθούν κάποιες θέσεις στάθμευσης και στάσης στα (μωβ λωρίδες) στις δύο πλευρές της Ομήρου με σχετική σήμανση (πινακίδες) δηλαδή 5 μέτρα χώρος μόνο για στάθμευση, 5 μέτρα χώρος μόνο για στάση κοκ. (βλ. κόκκινα σημάδια = στάθμευση, μπλε = στάση). Η στάση θα είναι με αναμμένα alarm και δεν θα ξεπερνάει κάποια ώρα (δεν σημαίνει ότι θα τοποθετηθεί παρκόμετρο). Αυστηρή αστυνόμευση του μέτρου. Εδώ είναι που χρειάζεται η βοήθεια συγκοινωνιολόγου.
Διαπλάτυνση της οδού Ελ. Βενιζέλου (ρεύμα προς Αθήνα - κόκκινα βελάκια) από το ύψος της Δαμασκηνού έως τη Μεγάλου Αλεξάνδρου, ώστε να δημιουργηθούν δύο λωρίδες κυκλοφορίας και άμεση μετατροπή της Μεγάλου Αλεξάνδρου σε κάθοδο προς τη Συγγρού (μάυρα βελάκια). Έτσι η αριστερή λωρίδα να στρίβει προς τη Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Μεταφορά της στάσης του Τραμ 15 μέτρα πιο κάτω (ύψος βιβλιοπωλείου Παπανικολάου - από πράσινο σε μπλε βελάκι) και άμεση κατάργηση του ήδη υπάρχοντος Φωτεινού σηματοδότη στο μέσο της Πλατείας. Ο πεζός να χρησιμοποιήσει το φωτεινό σηματοδότη ομήρου και Ελ. Βενιζέλου για να περάσει απέναντι.
Με του τρόπους αυτούς δημιουργείται συνεχής ροή των οχημάτων και δίνεται τέλος στο μποτιλιάρισμα, αλλά συγχρόνως καταργείται και το τετραπλοπαρκάρισμα της οδού Ομήρου.
Τα παραπάνω αποτελούν μια απλή πρόταση. Νομίζω όμως ότι με την επιστημονική μελέτη της άνω πρότασης ενός συγκοινωνιολόγου, θα δώσει τη καλύτερη δυνατή λύση.
Τα κολωνάκια δεν βοηθούν στο να ψωνίζουν οι καταναλωτές από τα καταστήματα της περιοχής. Είναι κρίμα σε μια δύσκολη για τη χώρα μας εποχή, με πρόχειρες λύσεις να θέλουμε να λύσουμε τα διπλο-τριπλοπαρκαρίσματα.
Πάντα υπάρχουν λύσεις όταν ακούμε τις προτάσεις.
Τα κολωνάκια αυτά τοποθετήθηκαν κατ’ αρχάς στο μέσον του οδοστρώματος από το ύψος της Παλαιολόγου μέχρι την Κοραή, ουσιαστικά χωρίζοντας την Ομήρου σε δύο κομμάτια, μίας λωρίδας έκαστο.
Το πρόβλημα της αλόγιστης στάθμευσης δεν λύνεται με αυτό τον τρόπο. Λύνεται με δύο τρόπους
- καλείς όλους τους καταστηματάρχες να πουν τη γνώμη τους,
- καλείς ένα συγκοινωνιολόγο ώστε να βρει λύση.
Εν πάση περιπτώσει οι λύσεις που προτείνω εγώ είναι (βλ. και χάρτη):
Τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη στη Συμβολή των οδών Παλαιολόγου και Ομήρου (ξήλωμα των ήδη υπαρχόντων που υπάρχουν πιο πριν. Δεν θα πάθει τίποτε ο πεζός αν πάει να περάσει στο απέναντι διάζωμα από το προτεινόμενο φανάρι).
Πρέπει να δημιουργηθούν κάποιες θέσεις στάθμευσης και στάσης στα (μωβ λωρίδες) στις δύο πλευρές της Ομήρου με σχετική σήμανση (πινακίδες) δηλαδή 5 μέτρα χώρος μόνο για στάθμευση, 5 μέτρα χώρος μόνο για στάση κοκ. (βλ. κόκκινα σημάδια = στάθμευση, μπλε = στάση). Η στάση θα είναι με αναμμένα alarm και δεν θα ξεπερνάει κάποια ώρα (δεν σημαίνει ότι θα τοποθετηθεί παρκόμετρο). Αυστηρή αστυνόμευση του μέτρου. Εδώ είναι που χρειάζεται η βοήθεια συγκοινωνιολόγου.
Διαπλάτυνση της οδού Ελ. Βενιζέλου (ρεύμα προς Αθήνα - κόκκινα βελάκια) από το ύψος της Δαμασκηνού έως τη Μεγάλου Αλεξάνδρου, ώστε να δημιουργηθούν δύο λωρίδες κυκλοφορίας και άμεση μετατροπή της Μεγάλου Αλεξάνδρου σε κάθοδο προς τη Συγγρού (μάυρα βελάκια). Έτσι η αριστερή λωρίδα να στρίβει προς τη Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Μεταφορά της στάσης του Τραμ 15 μέτρα πιο κάτω (ύψος βιβλιοπωλείου Παπανικολάου - από πράσινο σε μπλε βελάκι) και άμεση κατάργηση του ήδη υπάρχοντος Φωτεινού σηματοδότη στο μέσο της Πλατείας. Ο πεζός να χρησιμοποιήσει το φωτεινό σηματοδότη ομήρου και Ελ. Βενιζέλου για να περάσει απέναντι.
Με του τρόπους αυτούς δημιουργείται συνεχής ροή των οχημάτων και δίνεται τέλος στο μποτιλιάρισμα, αλλά συγχρόνως καταργείται και το τετραπλοπαρκάρισμα της οδού Ομήρου.
Τα παραπάνω αποτελούν μια απλή πρόταση. Νομίζω όμως ότι με την επιστημονική μελέτη της άνω πρότασης ενός συγκοινωνιολόγου, θα δώσει τη καλύτερη δυνατή λύση.
Τα κολωνάκια δεν βοηθούν στο να ψωνίζουν οι καταναλωτές από τα καταστήματα της περιοχής. Είναι κρίμα σε μια δύσκολη για τη χώρα μας εποχή, με πρόχειρες λύσεις να θέλουμε να λύσουμε τα διπλο-τριπλοπαρκαρίσματα.
Πάντα υπάρχουν λύσεις όταν ακούμε τις προτάσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.