Με ενδιαφέρον σήμερα διάβασα ένα άρθρο στοeglimatikotita με πηγή το άρθρο:
http://ellinikh-odysseia. blogspot.com /2012/01/video_24.html
Το άρθρο αυτό αξιοποιεί ένα βίντεο με κείμενο το οποίο έχει αναρτηθεί στο youtube, από λογαριασμό που παραπέμπει ξεκάθαρα στο βουλευτή κ. Ντινόπουλο της ΝΔ.
Το βίντεο μπορείτε να το δείτε εδώ:
http://www.youtube.com/watch?v=lfoKBDhoIQM
και το λογαριασμό χρήστη εδώ: http://www.youtube.com/user/dinopoulos1
Ακολουθεί το κείμενο που συνοδεύει το βίντεο:..
«Στο video αυτό φαίνεται η ερήμωση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Και όμως ! Τον Σεπτέμβριο του 2010 το ΠΑΣΟΚ και ο ΛΑΟΣ ψήφισαν την νέα σύμβαση με τους Γερμανούς-Λιβανέζους που έχουν πάρει τα Ναυπηγεία και τους έδωσαν άλλο 1,3 δις ευρώ σε συνέχεια της αμαρτωλής σύμβασης του Τοσχατζόπουλου. Αποτέλεσμα ; Σήμερα οι Γερμανοί να έχουν εισπράξει συνολικά 2,4 δις και να έχουν παραδώσει μόνον ένα υποβρύχιο, τον "Παπανικολή". Στο video φαίνεται και το υποβρύχιο "Παπανικολής" το οποίο, όμως, δεν είναι στην θάλασσα, αλλά στην ...ξηρά λόγω των πολύ συχνών συντηρήσεων ( αν και είναι καινούριο). Το Πολεμικό Ναυτικό, πάντως, βεβαιώνει ότι το υποβρύχιο " Παπανικολής" είναι αξιόπλοο και αξιόμαχο. Την ίδια ώρα που οι Γερμανοί έχουν εισπράξει ( με τον νόμο του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ) 412 εκατομμύρια ευρώ ( από τον Σεπτέμβριο 2010 μέχρι σήμερα αν και δεν έχουν κάνει καμμία εργασία στα υποβρύχια) αφήνουν απλήρωτους για τρία (!) συνεχή χρόνια 160 εργαζόμενους ( από τους περίπου 1.200) των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.»
Αυτό που γίνεται φανερό και στον πιο απλό πολίτη, είναι η σαφής έμμεση κατηγορία κατά του ΠΑΣΟΚ και τουΛΑ.Ο.Σ. επειδή ψήφισαν έναν Νόμο-σύμβαση(Σεπτέμβριος 2010) για το συγκεκριμένο υποβρύχιο. Αυτό επιβεβαιώνεται και απο το βίντεο - ρεπορτάζ, που δεν αρκείται στο να καταγράψει το ότι έχουν σταματήσει οι εργασίες, αλλά παρουσιάζει τον Καρατζαφέρη και τον Βενιζέλο να συμφωνούν για την σύμβαση αυτή.
Για τους λόγους για τους οποίους το ΛΑ.Ο.Σ συμφώνησε σε αυτή την σύμβαση, έχω γράψει σχετικό άρθρο εδώ αξιοποιώντας κείμενα από τα πρακτικά της βουλής:http://area51gr.blogspot.com/2011/04/2_29.html
Επίσης, στην προσωπική εφημερίδα του κ. Ντινόπουλου, βλέπουμε σε μεγαλύτερη έκταση το ρεπορτάζ του σε ερώτηση που κατατέθηκε στην βουλή:
http://www.protigrami.com/2012/01/blog-post_23.html
Τι μαθαίνουμε λοιπόν από το ρεπορτάζ του κ. Ντινόπουλου;
«Σε ουσιαστική παύση εργασιών βρίσκονται τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αναφορικά με την κατασκευή των έξι (6) υποβρυχίων ( προγράμματα Αρχιμήδης και Ποσειδών 2)παρά την υπογραφή της νέας σύμβασης ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και στους αναδόχους του έργου ( ΕΝΑΕ-HDW, Abu Dhabi Mar LLC και ΤhyssenKrupp Marine Systems AG).
Η νέα αυτή σύμβαση η οποία μάλιστα έλαβε και την μορφή Νόμου (3885/29-09-10) που ψηφίστηκε στην Βουλή ( από το ΠΑΣΟΚ και το ΛΑΟΣ) προβλέπει την συνέχιση της κατασκευής συνολικά έξι (6) υποβρυχίων έναντι του ποσού του 1,3 δις ευρώ.
[...]
Αλλά και την νέα σύμβαση του Σεπτεμβρίου 2010 η ανάδοχος εταιρία , μόλις τον Μάιο του 2011 ,την κατήγγειλε ( με πρόσχημα εσωτερικές διαφωνίες μεταξύ των κατασκευαστών) με αποτέλεσμα να σταματήσουν , ουσιαστικά, οι εργασίες στα υποβρύχια.
Παρόλα αυτά το ελληνικό δημόσιο έχει καταβάλει στην ανάδοχο εταιρία ( μετά τον Σεπτέμβριο του 2010) το συνολικό ποσό των 412 εκατομμυρίων ευρώ αν και καμία ουσιαστική εργασία δεν έχει γίνει στα υποβρύχια.»
Και ερωτώ εγώ σαν άπειρος πολίτης, που τώρα «σχετικά πρόσφατα» άρχισε να ασχολείται με την πολιτική.
Για ποιό λόγο γίνεται συνεχώς αναφορά, στα κείμενα και το βίντεο του κ. Ντινόπουλου, πως το ΠΑΣΟΚ και το ΛΑ.Ο.Σ. υπέγραψαν μια σύμβαση, η οποία σταμάτησε λόγο των εταίρων (κατασκευαστών), μερικούς μήνες αργότερα;...
Έπρεπε μήπως το ΠΑΣΟΚ και το ΛΑ.Ο.Σ. να έχουν πρόσβαση στο μέλλον (με καμιά μηχανή χρόνου) και να ξέρουν τι θα γίνει; Κι επειδή δεν είχαν τους κατηγορούμε; Μήπως γι' αυτό πρέπει να υπενθυμίζεται εντόνως (ως έμμεση κατηγορία!!!) γιατί το ΠΑΣΟΚ και το ΛΑ.Ο.Σ. υπέγραψαν μήνες πριν μια σύμβαση, την οποία αθετούν οι κατασκευαστές τώρα;...
Μάλιστα ο κ. Ντινόπουλος λέει παρακάτω:
«Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες οι ανάδοχοι του έργου ασκούν πιέσεις στο ελληνικό δημόσιο και για νέες εκταμιεύσεις σημαντικών ποσών ισχυριζόμενοι ότι, αν δεν λάβουν αυτά τα ποσά, θα φύγουν από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά !
Πρόκειται, προφανώς, για εκβιασμό αφού εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι λόγω των παθογενειών των σχετικών συμβάσεων ( τόσο του 2000 όσο και του 2010) το ελληνικό δημόσιο έχει ήδη καταβάλει το συνολικό ποσό των 2.433.100.000 ευρώ ( πράγματι ιλιγγιώδες !) και έχει παραλάβει μόνον ένα υποβρύχιο ( τον «Παπανικολή») ενώ το όλο πρόγραμμα κατασκευής των άλλων έξι υποβρυχίων βρίσκεται , ουσιαστικά, στον αέρα.»
Δηλαδή εμμέσως πλην σαφώς, ο κ. Ντινόπουλος ισχυρίζεται, ότι οι κατασκευαστές άλλαξαν στάση και εκβιάζουν.
Επομένως έχουμε μια κατάσταση, όπου υπογράφεται μια σύμβαση, και μετά από κάποιους μήνες οι εταίροι της σύμβασης της ακυρώνουν. Για ποιό λόγο πρέπει να υπενθυμίζεται συνέχεια το ποιός υπέγραψε μια τέτοια σύμβαση, και μάλιστα με τρόπο προκλητικό τύπου: «αυτοί το κάνανε» - και δη μάλιστα σε πολιτικό επίπεδο - όταν δεν συντρέχει κανένας πολιτικός λόγος μέσα;... Μήπως για πολιτικές σκοπιμότητες;... Ή μήπως λόγο προσωπικής εμπάθειας;...
Αν σαφώς υπάρχει κάποια σοβαρή κατηγορία κατά του ΛΑ.Ο.Σ., ότι δηλαδή εις γνώσειν του ήξερε κάποια πράγματα και έκανε την πάπια, ας την τεκμηριώσει. Αλλά, το να παίρνει κάποιος ένα γεγονός για το οποίο φταίνε ξένοι - και για το οποίο μπορεί να υπάρξει αντίδραση : καταγγελία της σύμβασης - και να κατηγορεί και το ΛΑ.Ο.Σ. εμμέσως πως φέρει ευθύνη με συνεχείς αναφορές, νομίζω είναι παραπολιτική!
Άλλωστε, διαβάζοντας ή βλέποντας κανείς το λόγο που το ΛΑ.Ο.Σ. ψήφισε υπερ της σύμβασης, νομίζω είναι σαφές πως ουδεμία σχέση έχει, η ψήφιση της σύμβασης και από το ΛΑ.Ο.Σ., με το ότι μετά από κάποιους μήνες οι κατασκευαστές σταμάτησαν τις εργασίες με πρόσχημα εσωτερικές διαφωνίες μεταξύ τους.
Τέλος για να το κλείσω το θέμα, αξίζει να ενημερωθεί ο απλός πολίτης, ποιά ήταν η ένστασης της Νέας Δημοκρατίας για το συγκεκριμένο ζήτημα, ως αυτή διαβάζεται στα πρακτικά από τον κ. Τασούλα:
«Ορίστε, κύριε Τασούλα, έχετε το λόγο.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΑΣΟΥΛΑΣ: Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η συζήτηση πράγματι χαρακτηρίστηκε ως καινοφανής, όχι μόνο λόγω του περιεχομένου του νομοσχεδίου και του τρόπου με τον οποίο έχει συνταχθεί αυτό το νομοσχέδιο, αλλά και λόγω του περιεχομένου της συζητήσεως και της στάσεως η οποία ετηρήθη από όλους εδώ μέσα και από τον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο της Νέας Δημοκρατίας και από τους συναδέλφους των άλλων κομμάτων.
Η πραγματικότητα, αν μου επιτρέπετε, κύριε Υπουργέ, είναι ότι η παράμετρος την οποία θέσαμε, είναι η παράμετρος η οποία δεν επέτρεψε να λυθεί το θέμα από την προκάτοχο κυβέρνηση. Το δημοσιονομικό φορτίο που συνεπάγεται αυτή η σύμβαση, η οποία ξεκινά από το 2001 και το 2002, ήταν τέτοιο που με την άνεση που έχει κανείς όταν συμβάλλεται και μεταθέτει το δημοσιονομικό φορτίο στο μέλλον, δεν μπορεί, ενδεχομένως –για να πάρουμε την καλή και την άδολη εκδοχή των πραγμάτων- να φανταστεί αν μετά από εννέα, δέκα, οκτώ, πέντε χρόνια οι συνθήκες της χώρας θα είναι τέτοιες που θα μπορούν να της επιτρέψουν, να εκπληρώσει αυτές τις υποχρεώσεις.
Παραδέχομαι, κύριε Υπουργέ, ότι θα ήταν προτιμότερο το θέμα να είχε λυθεί επί της ιδικής μας κυβερνήσεως και δεν ελύθη! Αλλά παραδέχομαι -και εβίωσα- κύριε Υπουργέ, την καταθλιπτική σκιά, την απροσμάχητο σκιά αυτών των Συμβάσεων…
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Αναλόγως των συνθηκών.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΑΣΟΥΛΑΣ: …οι οποίες έστειλαν στο μέλλον τέτοιου είδους οικονομικό φορτίο, το οποίο μπορεί την ώρα που το υπέγραφες να μην το φανταζόσουν ότι θα είχε αυτή την εξέλιξη, αλλά, όταν ήρθε η ώρα της εκπλήρωσης, έπρεπε λόγω της αδυναμίας και λόγω των συνθηκών να το διαπραγματευθείς, να το συζητήσεις, να το αναβάλλεις.
Nομίζω πως η εικόνα, η αίσθηση και η πεποίθηση τότε ήταν ότι αυτή η πρόταση –και μην κοιτάτε που σήμερα λέει αυτή την εκδοχή ο κ. Ατζπόντιεν, ότι εννοούσαμε με τις αναθεωρήσεις, άρα θα πήγαινε περισσότερο- ήταν μέσα στην οροφή των 2.838.000.000 ευρώ. Αυτή η πρόταση, κύριε Υπουργέ, έγινε γιατί ήθελαν να πληρωθούν τα συμφωνημένα χρήματά τους. Δεν ήθελαν 1 ευρώ παραπάνω. Είχαν ανησυχήσει σφόδρα από τη δυσκολία, την οποία είχε το κράτος την εποχή εκείνη και που έχει και σήμερα και έχει επιδεινωθεί και θέλησαν να εμπλουτίσουν την πρότασή τους. Θέλησαν να «δελεάσουν» την πληρωμή των συμβατικών υποχρεώσεων εκ μέρους μας με μια βελτίωση. Και είναι βελτίωση όταν σου λένε ότι αντί να σου επισκευάσουμε και να σου εκσυγχρονίσουμε τα δυο υποβρύχια τύπου «209», θα σου δώσουμε δύο ολοκαίνουρια, αλλά επιτέλους -προς Θεού, οτιδήποτε άλλο πείτε- πλήρωσέ μας. Και θεωρώ ότι οι εν συνεχεία κινήσεις δεν ήταν τόσο ότι θα εξελίσσετο έτσι το πράγμα, με την καταγγελία, με την προσφυγή στη διαιτησία, αλλά ήταν μια ενίσχυση περαιτέρω της διαπραγματευτικής ισχύος που τους έδιναν οι συμβάσεις και η οικονομική αδυναμία της Ελλάδος, προκειμένου να επιτύχουν να πληρωθούν.
Σήμερα υπάρχει μια λύση. Ασφαλώς είναι μια λύση αυτό που δίδεται, η οποία αν θέλουμε να τη δούμε έξω από τις συνήθεις καταγγελιομανείς ή δικομανείς ή καχύποπτες ιστορίες, δεν έχει αυτά τα στοιχεία τα οποία οδηγούν σ’ αυτό που περιγράψατε, το βούρκο της σκανδαλολογίας ή το βούρκο της συκοφαντίας, τον οποίο δεν ζήσαμε σήμερα σ’ αυτή την Αίθουσα. Έχει, όμως, το εξής στοιχείο πάλι. Αντί να πληρώσουμε τα 810 εκατομμύρια που μένουν, να πληρώσουμε 1.300 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό το 1.300 εκατομμύρια κατανέμεται ως εξής. Φέτος 300, 200 του χρόνου, 170 εκατομμύρια μετά από τρία χρόνια, τρία χρόνια απανωτά εν συνεχεία με 150 εκατομμύρια, μετά 100 εκατομμύρια και δύο 50 εκατομμύρια στο τέλος του 2018. Με την εμπειρία που είχαμε -της δυσκολίας της οικονομικής και της ευκολίας που έχει κανείς όταν πιέζεται να μεταθέτει στο μέλλον πληρωμές- λέμε ότι αυτό το πεντακοσάρικο που επιπλέον έρχεται, κανείς δεν αποκλείει και η κυβέρνηση του 2014, του 2015, του 2016, του 2017, να έχει το ίδιο πρόβλημα που υπήρξε το 2009 και το 2008. Ενώ οι συμβάσεις δεσμεύουν το κράτος και ενώ γίνονται και με τη Βουλή πια και ενώ πρέπει να τηρούνται, η αδήριτη δημοσιονομική πραγματικότητα καμμιά φορά τορπιλίζει όλα αυτά, δημιουργεί αμηχανία, δημιουργεί αναποφασιστικότητα και έχουμε αυτές τις εξελίξεις.
Όταν, λοιπόν, λέμε ότι δεν θα θέλαμε αυτή την προσαύξηση, είναι διότι η εμπειρία αυτής της αρχικά γενναιόδωρης συμβάσεως και η δυσκολία να εξυπηρετηθεί κάποια στιγμή που τα οικονομικά του κράτους έφτασαν σε μια εξαιρετικά δύσκολή θέση, είναι πάρα πολύ πιθανό να δημιουργήσει στο μέλλον -αν όχι άμεσα που ελπίζω όχι- αυτήν την ίδια δυσκολία και να βρεθούμε πάλι εκτεθειμένοι έναντι των υπογραφών μας.
Συνεπώς αν υποθέσουμε ότι η εμπειρία μας είναι τα λάθη των άλλων, καταθέτω την εμπειρία του 2000, του 2001, του 2002, του 2008, του 2009. Και όταν λέμε ότι θα προτιμούσαμε να μην είχε αυτήν την οικονομική επιβάρυνση, είναι για να μην επιδεινωθεί αυτή η αμηχανία, αυτή η δυσκολία του να μπορέσεις να εκπληρώσεις τις υποχρεώσεις σου, που ναι μεν σήμερα μεταθέτοντας τις στο μέλλον έχεις μια ευκολία και μια αισιοδοξία -και θέλω να συμμεριστώ αυτή την αισιοδοξία- αλλά μπορεί όταν έρθει η ώρα αυτού του μέλλοντος, να μην μπορείς να το εκπληρώσεις και να πρέπει να το παρατείνεις, να το συζητήσεις, να το αναβάλλεις και τότε ο αντισυμβαλλόμενος, θα έχει κάποια όπλα στα χέρια του. Αυτά τα όπλα τα υποστήκαμε και τα υποστήκατε.
Το πράγμα ξεκίνησε εδώ και δέκα χρόνια και δεν υπάρχει κανένας λόγος αυτό που πάθαμε να το πάθει αυτός, ο οποίος θα διαχειρίζεται τις τύχες της χώρας το 2014, το 2015, το 2016. Δεν έχει καμμία άλλη διάσταση αυτή η αντίρρηση και αυτή η θέση που πήραμε. Το ζήσαμε και θα θέλαμε να μην το ξαναζήσει κανείς.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)»
Με άλλα λόγια, απ' όσο εγώ τουλάχιστον καταλαβαίνω από αυτό το κείμενο, και η ΝΔ δεν είχε καμία διαφωνία με αυτή την σύμβαση - και δη μάλιστα με τους συγκεκριμένους κατασκευαστές, για τους οποίους δήλωνε πως δεν ήθελαν ούτε 1 ευρώ παραπάνω μόνο τα χρήματά τους - , πέρα από το τρόπο αποπληρωμής (προσαύξηση).
Και τώρα, κατά τον κ. Ντινόπουλο, επειδή οι κατασκευαστές κατήγγειλαν την σύμβαση και «προφανώς μας εκβιάζουν», «φταίει» και το ΛΑ.Ο.Σ. που τάχθηκε υπερ της - για άλλους σοβαρούς λόγους... Γι' αυτό και γίνεται η σύνδεση της καταγγελίας της σύμβασης από τους κατασκευαστές για λόγους εκβιασμού, με το ότι πριν μήνες ΛΑ.Ο.Σ. και ΠΑΣΟΚ με τους κατασκευαστές την αποδέχτηκαν, με την ΝΔ να δηλώνει υπερ των κατασκευαστών, πως οι κατασκευαστές δεν ήθελαν ούτε 1 ευρώ παραπάνω αλλά ήθελαν τα χρήματά τους!... Και η ίδια η ΝΔ δημοσίως να παραδέχεται πως δεν μπόρεσε να λύσει αντίστοιχα ζητήματα στο παρελθόν, επί του συγκεκριμένου θέματος!
Δεν ξέρω... Αλλά μήπως εδώ έχουμε καθαρή περίπτωση Παραπολιτικής και Πολιτικαντισμού, από τα πλέον επίσημα πρόσωπα;... Ο καθένας ας κρίνει από μόνος του!....
Υσ. Πάει ο Γιώργος παίρνει ένα καινούριο αυτοκίνητο και σε 8 μήνες τον τρακάρουν. Το μαθαίνει ο γείτονας, και πάει στην γειτονιά και λέει το νέο: «Ο Γιώργος τράκαρε!.. Αυτός ήθελε καινούριο αυτοκίνητο πριν 8 μήνες. Δείτε τον. Τον έχω φωτογραφία που το χαιρόταν!... Δείτε και το τρακάρισμα τώρα!.... Και το αυτοκίνητο αυτό στοίχισε και 10.000€ .... Αλλά αυτός το ήθελε καινούριο και ήθελε και την συγκεκριμένη μάρκα!»... Κάπως έτσι μου φαντάζει το βίντεο του κ. Ντινόπουλου, και γι' αυτό μου δημιουργεί έντονα την αίσθηση της Παραπολιτικής - στόχος να πλήξεις τον πολιτικό αντίπαλο (Γιώργο επειδή επέλεξε κ αγόρασε τ' αυτοκίνητο), ταυτόχρονα με το ρεπορτάζ (καταγραφή τρακαρίσματος) - παρότι στην ουσία δεν υπάρχει τίποτα μεπτό με την σύμβαση όταν έγινε (η αγορά του αυτοκινήτου από το Γιώργο!)!
http://ellinikh-odysseia. blogspot.com /2012/01/video_24.html
Το άρθρο αυτό αξιοποιεί ένα βίντεο με κείμενο το οποίο έχει αναρτηθεί στο youtube, από λογαριασμό που παραπέμπει ξεκάθαρα στο βουλευτή κ. Ντινόπουλο της ΝΔ.
Το βίντεο μπορείτε να το δείτε εδώ:
http://www.youtube.com/watch?v=lfoKBDhoIQM
και το λογαριασμό χρήστη εδώ: http://www.youtube.com/user/dinopoulos1
Ακολουθεί το κείμενο που συνοδεύει το βίντεο:..
«Στο video αυτό φαίνεται η ερήμωση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Και όμως ! Τον Σεπτέμβριο του 2010 το ΠΑΣΟΚ και ο ΛΑΟΣ ψήφισαν την νέα σύμβαση με τους Γερμανούς-Λιβανέζους που έχουν πάρει τα Ναυπηγεία και τους έδωσαν άλλο 1,3 δις ευρώ σε συνέχεια της αμαρτωλής σύμβασης του Τοσχατζόπουλου. Αποτέλεσμα ; Σήμερα οι Γερμανοί να έχουν εισπράξει συνολικά 2,4 δις και να έχουν παραδώσει μόνον ένα υποβρύχιο, τον "Παπανικολή". Στο video φαίνεται και το υποβρύχιο "Παπανικολής" το οποίο, όμως, δεν είναι στην θάλασσα, αλλά στην ...ξηρά λόγω των πολύ συχνών συντηρήσεων ( αν και είναι καινούριο). Το Πολεμικό Ναυτικό, πάντως, βεβαιώνει ότι το υποβρύχιο " Παπανικολής" είναι αξιόπλοο και αξιόμαχο. Την ίδια ώρα που οι Γερμανοί έχουν εισπράξει ( με τον νόμο του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ) 412 εκατομμύρια ευρώ ( από τον Σεπτέμβριο 2010 μέχρι σήμερα αν και δεν έχουν κάνει καμμία εργασία στα υποβρύχια) αφήνουν απλήρωτους για τρία (!) συνεχή χρόνια 160 εργαζόμενους ( από τους περίπου 1.200) των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.»
Αυτό που γίνεται φανερό και στον πιο απλό πολίτη, είναι η σαφής έμμεση κατηγορία κατά του ΠΑΣΟΚ και τουΛΑ.Ο.Σ. επειδή ψήφισαν έναν Νόμο-σύμβαση(Σεπτέμβριος 2010) για το συγκεκριμένο υποβρύχιο. Αυτό επιβεβαιώνεται και απο το βίντεο - ρεπορτάζ, που δεν αρκείται στο να καταγράψει το ότι έχουν σταματήσει οι εργασίες, αλλά παρουσιάζει τον Καρατζαφέρη και τον Βενιζέλο να συμφωνούν για την σύμβαση αυτή.
Για τους λόγους για τους οποίους το ΛΑ.Ο.Σ συμφώνησε σε αυτή την σύμβαση, έχω γράψει σχετικό άρθρο εδώ αξιοποιώντας κείμενα από τα πρακτικά της βουλής:http://area51gr.blogspot.com/2011/04/2_29.html
Επίσης, στην προσωπική εφημερίδα του κ. Ντινόπουλου, βλέπουμε σε μεγαλύτερη έκταση το ρεπορτάζ του σε ερώτηση που κατατέθηκε στην βουλή:
http://www.protigrami.com/2012/01/blog-post_23.html
Τι μαθαίνουμε λοιπόν από το ρεπορτάζ του κ. Ντινόπουλου;
«Σε ουσιαστική παύση εργασιών βρίσκονται τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αναφορικά με την κατασκευή των έξι (6) υποβρυχίων ( προγράμματα Αρχιμήδης και Ποσειδών 2)παρά την υπογραφή της νέας σύμβασης ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και στους αναδόχους του έργου ( ΕΝΑΕ-HDW, Abu Dhabi Mar LLC και ΤhyssenKrupp Marine Systems AG).
Η νέα αυτή σύμβαση η οποία μάλιστα έλαβε και την μορφή Νόμου (3885/29-09-10) που ψηφίστηκε στην Βουλή ( από το ΠΑΣΟΚ και το ΛΑΟΣ) προβλέπει την συνέχιση της κατασκευής συνολικά έξι (6) υποβρυχίων έναντι του ποσού του 1,3 δις ευρώ.
[...]
Αλλά και την νέα σύμβαση του Σεπτεμβρίου 2010 η ανάδοχος εταιρία , μόλις τον Μάιο του 2011 ,την κατήγγειλε ( με πρόσχημα εσωτερικές διαφωνίες μεταξύ των κατασκευαστών) με αποτέλεσμα να σταματήσουν , ουσιαστικά, οι εργασίες στα υποβρύχια.
Παρόλα αυτά το ελληνικό δημόσιο έχει καταβάλει στην ανάδοχο εταιρία ( μετά τον Σεπτέμβριο του 2010) το συνολικό ποσό των 412 εκατομμυρίων ευρώ αν και καμία ουσιαστική εργασία δεν έχει γίνει στα υποβρύχια.»
Και ερωτώ εγώ σαν άπειρος πολίτης, που τώρα «σχετικά πρόσφατα» άρχισε να ασχολείται με την πολιτική.
Για ποιό λόγο γίνεται συνεχώς αναφορά, στα κείμενα και το βίντεο του κ. Ντινόπουλου, πως το ΠΑΣΟΚ και το ΛΑ.Ο.Σ. υπέγραψαν μια σύμβαση, η οποία σταμάτησε λόγο των εταίρων (κατασκευαστών), μερικούς μήνες αργότερα;...
Έπρεπε μήπως το ΠΑΣΟΚ και το ΛΑ.Ο.Σ. να έχουν πρόσβαση στο μέλλον (με καμιά μηχανή χρόνου) και να ξέρουν τι θα γίνει; Κι επειδή δεν είχαν τους κατηγορούμε; Μήπως γι' αυτό πρέπει να υπενθυμίζεται εντόνως (ως έμμεση κατηγορία!!!) γιατί το ΠΑΣΟΚ και το ΛΑ.Ο.Σ. υπέγραψαν μήνες πριν μια σύμβαση, την οποία αθετούν οι κατασκευαστές τώρα;...
Μάλιστα ο κ. Ντινόπουλος λέει παρακάτω:
«Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες οι ανάδοχοι του έργου ασκούν πιέσεις στο ελληνικό δημόσιο και για νέες εκταμιεύσεις σημαντικών ποσών ισχυριζόμενοι ότι, αν δεν λάβουν αυτά τα ποσά, θα φύγουν από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά !
Πρόκειται, προφανώς, για εκβιασμό αφού εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι λόγω των παθογενειών των σχετικών συμβάσεων ( τόσο του 2000 όσο και του 2010) το ελληνικό δημόσιο έχει ήδη καταβάλει το συνολικό ποσό των 2.433.100.000 ευρώ ( πράγματι ιλιγγιώδες !) και έχει παραλάβει μόνον ένα υποβρύχιο ( τον «Παπανικολή») ενώ το όλο πρόγραμμα κατασκευής των άλλων έξι υποβρυχίων βρίσκεται , ουσιαστικά, στον αέρα.»
Δηλαδή εμμέσως πλην σαφώς, ο κ. Ντινόπουλος ισχυρίζεται, ότι οι κατασκευαστές άλλαξαν στάση και εκβιάζουν.
Επομένως έχουμε μια κατάσταση, όπου υπογράφεται μια σύμβαση, και μετά από κάποιους μήνες οι εταίροι της σύμβασης της ακυρώνουν. Για ποιό λόγο πρέπει να υπενθυμίζεται συνέχεια το ποιός υπέγραψε μια τέτοια σύμβαση, και μάλιστα με τρόπο προκλητικό τύπου: «αυτοί το κάνανε» - και δη μάλιστα σε πολιτικό επίπεδο - όταν δεν συντρέχει κανένας πολιτικός λόγος μέσα;... Μήπως για πολιτικές σκοπιμότητες;... Ή μήπως λόγο προσωπικής εμπάθειας;...
Αν σαφώς υπάρχει κάποια σοβαρή κατηγορία κατά του ΛΑ.Ο.Σ., ότι δηλαδή εις γνώσειν του ήξερε κάποια πράγματα και έκανε την πάπια, ας την τεκμηριώσει. Αλλά, το να παίρνει κάποιος ένα γεγονός για το οποίο φταίνε ξένοι - και για το οποίο μπορεί να υπάρξει αντίδραση : καταγγελία της σύμβασης - και να κατηγορεί και το ΛΑ.Ο.Σ. εμμέσως πως φέρει ευθύνη με συνεχείς αναφορές, νομίζω είναι παραπολιτική!
Άλλωστε, διαβάζοντας ή βλέποντας κανείς το λόγο που το ΛΑ.Ο.Σ. ψήφισε υπερ της σύμβασης, νομίζω είναι σαφές πως ουδεμία σχέση έχει, η ψήφιση της σύμβασης και από το ΛΑ.Ο.Σ., με το ότι μετά από κάποιους μήνες οι κατασκευαστές σταμάτησαν τις εργασίες με πρόσχημα εσωτερικές διαφωνίες μεταξύ τους.
Τέλος για να το κλείσω το θέμα, αξίζει να ενημερωθεί ο απλός πολίτης, ποιά ήταν η ένστασης της Νέας Δημοκρατίας για το συγκεκριμένο ζήτημα, ως αυτή διαβάζεται στα πρακτικά από τον κ. Τασούλα:
«Ορίστε, κύριε Τασούλα, έχετε το λόγο.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΑΣΟΥΛΑΣ: Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η συζήτηση πράγματι χαρακτηρίστηκε ως καινοφανής, όχι μόνο λόγω του περιεχομένου του νομοσχεδίου και του τρόπου με τον οποίο έχει συνταχθεί αυτό το νομοσχέδιο, αλλά και λόγω του περιεχομένου της συζητήσεως και της στάσεως η οποία ετηρήθη από όλους εδώ μέσα και από τον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο της Νέας Δημοκρατίας και από τους συναδέλφους των άλλων κομμάτων.
Η πραγματικότητα, αν μου επιτρέπετε, κύριε Υπουργέ, είναι ότι η παράμετρος την οποία θέσαμε, είναι η παράμετρος η οποία δεν επέτρεψε να λυθεί το θέμα από την προκάτοχο κυβέρνηση. Το δημοσιονομικό φορτίο που συνεπάγεται αυτή η σύμβαση, η οποία ξεκινά από το 2001 και το 2002, ήταν τέτοιο που με την άνεση που έχει κανείς όταν συμβάλλεται και μεταθέτει το δημοσιονομικό φορτίο στο μέλλον, δεν μπορεί, ενδεχομένως –για να πάρουμε την καλή και την άδολη εκδοχή των πραγμάτων- να φανταστεί αν μετά από εννέα, δέκα, οκτώ, πέντε χρόνια οι συνθήκες της χώρας θα είναι τέτοιες που θα μπορούν να της επιτρέψουν, να εκπληρώσει αυτές τις υποχρεώσεις.
Παραδέχομαι, κύριε Υπουργέ, ότι θα ήταν προτιμότερο το θέμα να είχε λυθεί επί της ιδικής μας κυβερνήσεως και δεν ελύθη! Αλλά παραδέχομαι -και εβίωσα- κύριε Υπουργέ, την καταθλιπτική σκιά, την απροσμάχητο σκιά αυτών των Συμβάσεων…
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Αναλόγως των συνθηκών.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΑΣΟΥΛΑΣ: …οι οποίες έστειλαν στο μέλλον τέτοιου είδους οικονομικό φορτίο, το οποίο μπορεί την ώρα που το υπέγραφες να μην το φανταζόσουν ότι θα είχε αυτή την εξέλιξη, αλλά, όταν ήρθε η ώρα της εκπλήρωσης, έπρεπε λόγω της αδυναμίας και λόγω των συνθηκών να το διαπραγματευθείς, να το συζητήσεις, να το αναβάλλεις.
Nομίζω πως η εικόνα, η αίσθηση και η πεποίθηση τότε ήταν ότι αυτή η πρόταση –και μην κοιτάτε που σήμερα λέει αυτή την εκδοχή ο κ. Ατζπόντιεν, ότι εννοούσαμε με τις αναθεωρήσεις, άρα θα πήγαινε περισσότερο- ήταν μέσα στην οροφή των 2.838.000.000 ευρώ. Αυτή η πρόταση, κύριε Υπουργέ, έγινε γιατί ήθελαν να πληρωθούν τα συμφωνημένα χρήματά τους. Δεν ήθελαν 1 ευρώ παραπάνω. Είχαν ανησυχήσει σφόδρα από τη δυσκολία, την οποία είχε το κράτος την εποχή εκείνη και που έχει και σήμερα και έχει επιδεινωθεί και θέλησαν να εμπλουτίσουν την πρότασή τους. Θέλησαν να «δελεάσουν» την πληρωμή των συμβατικών υποχρεώσεων εκ μέρους μας με μια βελτίωση. Και είναι βελτίωση όταν σου λένε ότι αντί να σου επισκευάσουμε και να σου εκσυγχρονίσουμε τα δυο υποβρύχια τύπου «209», θα σου δώσουμε δύο ολοκαίνουρια, αλλά επιτέλους -προς Θεού, οτιδήποτε άλλο πείτε- πλήρωσέ μας. Και θεωρώ ότι οι εν συνεχεία κινήσεις δεν ήταν τόσο ότι θα εξελίσσετο έτσι το πράγμα, με την καταγγελία, με την προσφυγή στη διαιτησία, αλλά ήταν μια ενίσχυση περαιτέρω της διαπραγματευτικής ισχύος που τους έδιναν οι συμβάσεις και η οικονομική αδυναμία της Ελλάδος, προκειμένου να επιτύχουν να πληρωθούν.
Σήμερα υπάρχει μια λύση. Ασφαλώς είναι μια λύση αυτό που δίδεται, η οποία αν θέλουμε να τη δούμε έξω από τις συνήθεις καταγγελιομανείς ή δικομανείς ή καχύποπτες ιστορίες, δεν έχει αυτά τα στοιχεία τα οποία οδηγούν σ’ αυτό που περιγράψατε, το βούρκο της σκανδαλολογίας ή το βούρκο της συκοφαντίας, τον οποίο δεν ζήσαμε σήμερα σ’ αυτή την Αίθουσα. Έχει, όμως, το εξής στοιχείο πάλι. Αντί να πληρώσουμε τα 810 εκατομμύρια που μένουν, να πληρώσουμε 1.300 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό το 1.300 εκατομμύρια κατανέμεται ως εξής. Φέτος 300, 200 του χρόνου, 170 εκατομμύρια μετά από τρία χρόνια, τρία χρόνια απανωτά εν συνεχεία με 150 εκατομμύρια, μετά 100 εκατομμύρια και δύο 50 εκατομμύρια στο τέλος του 2018. Με την εμπειρία που είχαμε -της δυσκολίας της οικονομικής και της ευκολίας που έχει κανείς όταν πιέζεται να μεταθέτει στο μέλλον πληρωμές- λέμε ότι αυτό το πεντακοσάρικο που επιπλέον έρχεται, κανείς δεν αποκλείει και η κυβέρνηση του 2014, του 2015, του 2016, του 2017, να έχει το ίδιο πρόβλημα που υπήρξε το 2009 και το 2008. Ενώ οι συμβάσεις δεσμεύουν το κράτος και ενώ γίνονται και με τη Βουλή πια και ενώ πρέπει να τηρούνται, η αδήριτη δημοσιονομική πραγματικότητα καμμιά φορά τορπιλίζει όλα αυτά, δημιουργεί αμηχανία, δημιουργεί αναποφασιστικότητα και έχουμε αυτές τις εξελίξεις.
Όταν, λοιπόν, λέμε ότι δεν θα θέλαμε αυτή την προσαύξηση, είναι διότι η εμπειρία αυτής της αρχικά γενναιόδωρης συμβάσεως και η δυσκολία να εξυπηρετηθεί κάποια στιγμή που τα οικονομικά του κράτους έφτασαν σε μια εξαιρετικά δύσκολή θέση, είναι πάρα πολύ πιθανό να δημιουργήσει στο μέλλον -αν όχι άμεσα που ελπίζω όχι- αυτήν την ίδια δυσκολία και να βρεθούμε πάλι εκτεθειμένοι έναντι των υπογραφών μας.
Συνεπώς αν υποθέσουμε ότι η εμπειρία μας είναι τα λάθη των άλλων, καταθέτω την εμπειρία του 2000, του 2001, του 2002, του 2008, του 2009. Και όταν λέμε ότι θα προτιμούσαμε να μην είχε αυτήν την οικονομική επιβάρυνση, είναι για να μην επιδεινωθεί αυτή η αμηχανία, αυτή η δυσκολία του να μπορέσεις να εκπληρώσεις τις υποχρεώσεις σου, που ναι μεν σήμερα μεταθέτοντας τις στο μέλλον έχεις μια ευκολία και μια αισιοδοξία -και θέλω να συμμεριστώ αυτή την αισιοδοξία- αλλά μπορεί όταν έρθει η ώρα αυτού του μέλλοντος, να μην μπορείς να το εκπληρώσεις και να πρέπει να το παρατείνεις, να το συζητήσεις, να το αναβάλλεις και τότε ο αντισυμβαλλόμενος, θα έχει κάποια όπλα στα χέρια του. Αυτά τα όπλα τα υποστήκαμε και τα υποστήκατε.
Το πράγμα ξεκίνησε εδώ και δέκα χρόνια και δεν υπάρχει κανένας λόγος αυτό που πάθαμε να το πάθει αυτός, ο οποίος θα διαχειρίζεται τις τύχες της χώρας το 2014, το 2015, το 2016. Δεν έχει καμμία άλλη διάσταση αυτή η αντίρρηση και αυτή η θέση που πήραμε. Το ζήσαμε και θα θέλαμε να μην το ξαναζήσει κανείς.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)»
Με άλλα λόγια, απ' όσο εγώ τουλάχιστον καταλαβαίνω από αυτό το κείμενο, και η ΝΔ δεν είχε καμία διαφωνία με αυτή την σύμβαση - και δη μάλιστα με τους συγκεκριμένους κατασκευαστές, για τους οποίους δήλωνε πως δεν ήθελαν ούτε 1 ευρώ παραπάνω μόνο τα χρήματά τους - , πέρα από το τρόπο αποπληρωμής (προσαύξηση).
Και τώρα, κατά τον κ. Ντινόπουλο, επειδή οι κατασκευαστές κατήγγειλαν την σύμβαση και «προφανώς μας εκβιάζουν», «φταίει» και το ΛΑ.Ο.Σ. που τάχθηκε υπερ της - για άλλους σοβαρούς λόγους... Γι' αυτό και γίνεται η σύνδεση της καταγγελίας της σύμβασης από τους κατασκευαστές για λόγους εκβιασμού, με το ότι πριν μήνες ΛΑ.Ο.Σ. και ΠΑΣΟΚ με τους κατασκευαστές την αποδέχτηκαν, με την ΝΔ να δηλώνει υπερ των κατασκευαστών, πως οι κατασκευαστές δεν ήθελαν ούτε 1 ευρώ παραπάνω αλλά ήθελαν τα χρήματά τους!... Και η ίδια η ΝΔ δημοσίως να παραδέχεται πως δεν μπόρεσε να λύσει αντίστοιχα ζητήματα στο παρελθόν, επί του συγκεκριμένου θέματος!
Δεν ξέρω... Αλλά μήπως εδώ έχουμε καθαρή περίπτωση Παραπολιτικής και Πολιτικαντισμού, από τα πλέον επίσημα πρόσωπα;... Ο καθένας ας κρίνει από μόνος του!....
Υσ. Πάει ο Γιώργος παίρνει ένα καινούριο αυτοκίνητο και σε 8 μήνες τον τρακάρουν. Το μαθαίνει ο γείτονας, και πάει στην γειτονιά και λέει το νέο: «Ο Γιώργος τράκαρε!.. Αυτός ήθελε καινούριο αυτοκίνητο πριν 8 μήνες. Δείτε τον. Τον έχω φωτογραφία που το χαιρόταν!... Δείτε και το τρακάρισμα τώρα!.... Και το αυτοκίνητο αυτό στοίχισε και 10.000€ .... Αλλά αυτός το ήθελε καινούριο και ήθελε και την συγκεκριμένη μάρκα!»... Κάπως έτσι μου φαντάζει το βίντεο του κ. Ντινόπουλου, και γι' αυτό μου δημιουργεί έντονα την αίσθηση της Παραπολιτικής - στόχος να πλήξεις τον πολιτικό αντίπαλο (Γιώργο επειδή επέλεξε κ αγόρασε τ' αυτοκίνητο), ταυτόχρονα με το ρεπορτάζ (καταγραφή τρακαρίσματος) - παρότι στην ουσία δεν υπάρχει τίποτα μεπτό με την σύμβαση όταν έγινε (η αγορά του αυτοκινήτου από το Γιώργο!)!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.