ελληνικής σημαίας ήταν, είναι και θα πρέπει να παραμείνει προτεραιότητα.
Την επισήμανση αυτή έκανε νωρίτερα ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Ναυτιλίας Ά. Γεωργιάδης, ο οποίος αναφέρθηκε σε ζητήματα μείζονος σημασίας, εξ αφορμής της πρόσφατης επίσκεψης του στο Λονδίνο.
Ο κ. Γεωργιάδης ειδικότερα, αναφέρθηκε στο νομοθέτημα που θα αφορά στην πάταξη της πειρατείας, σημείωσε τη σημασία του, ενώ τόνισε ότι και αυτό εφόσον ψηφιστεί θα συμβάλλει στην ανταγωνιστικότητα του υπό ελληνική σημαία στόλου, για λόγους που είναι πρόδηλοι...

Μάλιστα τόνισε επειδή στην υπόθεση συνεμπλέκονται και άλλα υπουργεία, ότι θα πρέπει να υπάρχει άμεση γνωμοδότηση του, γιατί σε διαφορετική περίπτωση η χρονική καθυστέρηση δεν θα συμβάλλει στο ζητούμενο, αλλά θα είναι εις βάρος, καθώς όπως ανέφερε ο ανταγωνισμός ήδη έχει λάβει μέτρα.
Στο σημείο αυτό, είπε, ότι υπήρξαν ευνοϊκά σχόλια σε επίπεδο ΙΜΟ με τη γνωστοποίηση της πρόθεσης για την κατάθεση του ν/σ για τη πειρατεία, λέγοντας ότι και η Μ. Βρετανία ανακοίνωσε και αυτή τη λήψη σχετικών μέτρων.
Εστιάζοντας στα της ανταγωνιστικότητας, ο κ. Γεωργιάδης υπήρξε καυστικός για τις δυσλειτουργίες που έχουν παρατηρηθεί από της διαλύσεως του τέως αμιγούς ΥΕΝ και της αποψίλωσης του από το Λιμενικό, σημειώνοντας ότι είναι μόνιμο αίτημα του συνόλου των φορέων της ναυτιλίας, η ανασύσταση του υπουργείου με την δομή που υπήρχε πριν τη κατάργηση του.
Πρέπει να δούμε, είπε, τα στοιχεία και ποιες είναι οι αιτίες που φεύγουν από την ελληνική σημαία πλοία ή δεν εντάσσονται άλλα, για να σημειώσει ότι είναι αντικίνητρο ακόμα και η γραφειοκρατία που έχει υπεραυξηθεί, αφού σε άλλες περιπτώσεις απαιτούνται μόνο λίγες ώρες για να ολοκληρωθούν οι δέουσες ενέργειες ύψωσης σημαίας στον ανταγωνισμό, όταν στην ελληνική πραγματικότητα το χρονικό εύρος αγγίζει και τους τρεις μήνες.
Θα μείνετε εδώ, είπε ο κ. Γεωργιάδης απευθυνόμενους στους ναυτιλιακούς συντάκτες και θα έχετε τη “ατυχία” να καταγράφετε τη ζημία που θα συμβαίνει στην ελληνική ναυτιλία αν δεν επέλθει η ανασύσταση του υπουργείου με την παλαιά δομή, για να προβεί σε ένα έμμεσο σχόλιο ότι θα πρέπει να εξηγηθεί γιατί μειώνεται ο στόλος, με τη παρούσα δομή έναντι του παρελθόντος όπου υπήρχε αύξηση, για να καταλήξει συμπερασματικά ότι η παλαιά δομή πληρούσε αυτό το οποίο επιχειρεί τώρα ο ανταγωνισμός.
Δηλαδή, του ones stop shop, το οποίο ως γνωστόν επεδίωκε και επιδιώκει ο εφοπλιστικός κόσμος και υποστηρίζουν απόλυτα οι δύο εκ των τριών εταίρων της κυβέρνησης.
Ο κ. Γεωργιάδης αποκάλυψε ότι είναι στην πρόθεση του να ενημερώσει τους συναρμόδιους υπουργούς αλλά και την κυβέρνηση για τα αποτελέσματα των επαφών που είχε στο Λονδίνο και ιδιαίτερα με το Committee, όπου το θέμα που κυριάρχησε ήταν η επανασύσταση του ΥΕΝ και η δημιουργία του οne stop shop, ως εκ των βασικών στοιχείων που θα μπορούσαν να φέρουν πλοία την ελληνική σημαία.
Στο σημείο αυτό αναφέρθηκε και στις δηλώσεις που έκανε στο Λονδίνο περί μη αλλαγής του καθεστώτος φορολόγησης των εφοπλιστών.
Ο κ . Γεωργιάδης επίσης αποκάλυψε την πρόθεση του να υποστηρίξει πρόταση να αξιοποιηθεί μετά το πέρας της θητείας του στον ΙΜΟ ο Ε. Μητρόπουλος για το καλό της ναυτιλίας, πρόταση την οποία θα προωθήσει στον Πρωθυπουργό, ενώ όσον αφορά τον Κώστα Γραμμένο, ο ρόλος του οποίου στην εκπαίδευση, στα οικονομικά της ναυτιλίας είναι γνωστός, ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι με τη σύμφωνη γνώμη της ΕΕΕ με την οποία είχε τηλεφωνική συνομιλία θα προτείνει να συμβάλλει στην αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης.
Ο κ. Γεωργιάδης είχε και άλλη μια “έκπληξη”. Είπε ότι θα καταβληθούν προσπάθειες να λυθεί μια δύσκολη εξίσωση που δεν είναι άλλη όπως είπε, από αυτή της επισκευαστικής ζώνης, καθώς όπως αποκάλυψε στη συνέχεια, διέγνωσε τη διάθεση του εφοπλισμού να χρησιμοποιήσει τη ζώνη απαριθμώντας τα θετικά στοιχεία που έχει αυτή έναντι του ανταγωνισμού υπό προϋποθέσεις, οι οποίες προφανώς και αποτελούν στοιχεία της δύσκολης όπως προανέφερε επίλυση της εξίσωσης.
Αναφορικά με την κρουαζιέρα είπε ότι πρέπει να το δούμε σαν εθνική υπόθεση, είναι εθνική υπόθεση να αναπτυχθεί το home porting ενώ με αφορμή ερώτηση του TheSeaNation για το κόστος των μέτρων ασφαλείας είπε ότι ανεξαρτήτως του ποιος έχει την ευθύνη όλα τα υπουργεία θα πρέπει να συνεργαστούν τάχιστα, γιατί η υπόθεση είναι εθνική και οι εισροές που θα προκύψουν στην περίπτωση της αυξήσεως του home porting είναι σε αναλογία περισσότερη του 1:10 σε σχέση και σύγκριση με τις απλές προσεγγίσεις  
Τέλος ανέφερε ότι η ακτοπλοΐα τον απασχολεί ιδιαίτερα καθώς όπως τόνισε αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα τα οποία ήρθαν σε γνώση του κατά τη πρόσφατη συνάντηση με τον ΣΕΕΝ, για να αποκαλύψει στη συνέχεια ότι στις προθέσεις του είναι να διερευνηθεί εάν είναι δυνατή η εύρεση μιας φόρμουλας μεταξύ κυβέρνησης και διυλιστηρίων ώστε το 50% του κόστους των καυσίμων να εξυπηρετηθεί δια άλλης μεθόδου, ώστε να παρασχεθεί η δυνατότητα cash flow στις επιχειρήσεις οι οποίες ως γνωστό αντιμετωπίζουν οξυμένα οικονομικά προβλήματα.
Τέλος επανερχόμενος στα των δυσλειτουργιών από την πολυδιάσπαση του τέως ΥΕΝ και την σημερινή δομή, αποκάλυψε πως θα πρέπει να υπάρξει νομοθέτημα καθώς μετά τις 20/12 δεν θα μπορεί να λειτουργήσει το υφυπουργείο λόγω δυσλειτουργιών στο μηχανισμό που αφορά στα οικονομικά.