Σε εταιρείες και μη φυσικά πρόσωπα
«ανοίγει» ο κλάδος των επαγγελματιών
αυτοκινητιστών (ΤΑΧΙ). Αντίστοιχα, η σύσταση
ΑΕ ή ΕΠΕ, από τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες ΤΑΧΙ,
μπορεί να συντελεστεί (και) μέσω της εισφοράς
της αξίας του οχήματος, αλλά και της άυλης υπεραξίας
των αδειών.
«ανοίγει» ο κλάδος των επαγγελματιών
αυτοκινητιστών (ΤΑΧΙ). Αντίστοιχα, η σύσταση
ΑΕ ή ΕΠΕ, από τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες ΤΑΧΙ,
μπορεί να συντελεστεί (και) μέσω της εισφοράς
της αξίας του οχήματος, αλλά και της άυλης υπεραξίας
των αδειών.
Οι δυο ανωτέρω αλλαγές συγκαταλέγονται στις σπουδαιότερες μεταρρυθμίσεις του Προεδρικού Διατάγματος «Ρύθμιση Θεμάτων Επιβατηγών Δημοσίας Χρήσης Αυτοκινήτων» που φέρνει στη δημοσιότητα η «Ι».
Η οργάνωση του κλάδου των ΤΑΧΙ σε εταιρείες αποτελεί την κυριότερη στόχευση του υπουργείου Υποδομών.
Ο εν λόγω κλάδος, ο οποίος απαριθμεί 29.500 άδειες πανελλαδικά, παραμένει κλειστός ως και το Δεκέμβρη του 2011.
Με το νέο ΠΔ, οι άδειες δύναται να αυξηθούν. Οι Περιφερειάρχες αποτελούν τους νέους «ισχυρούς άνδρες», καθώς οι Περιφέρειες είναι εκείνες που θα διεξάγουν τους σχετικούς διαγωνισμούς.
Το επάγγελμα ανοίγει, όχι μόνο σε εταιρείες και μη φυσικά πρόσωπα, αλλά και σε αυτοκινητιστές που δεν ανήκουν στους κεντρικούς δήμους. Πλέον, κάθε ιδιοκτήτης ΤΑΧΙ μπορεί να λαμβάνει κούρσες, εντός του «Καλλικρατικού» δήμου, στον οποίο εδρεύει κι όχι μόνο στα όρια του πρώην «Καποδίστρια».
Ακόμη, επιτρέπεται η απόκτηση, από ένα μη φυσικό πρόσωπο, ως και του 10% του συνόλου των επιτρεπομένων αδειών κυκλοφορίας ΕΔΧ αυτοκινήτων σε μια διοικητική μονάδα (Καλλικρατικός δήμος). Πρακτικά, αυτό σημαίνει τη σύσταση μεγάλων εταιρειών – σχημάτων, καθώς μέχρι σήμερα κάθε ιδιοκτήτης είχε ως δύο άδειες.
Για τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες ΤΑΧΙ, αν και αναγνωρίζεται η άυλη υπεραξία των αδειών, δεν αναφέρεται ο σαφής τρόπος κοστολόγησής της, όπως συνέβη με τα φορτηγά ΔΧ (για κάθε τόνο υπήρξε η ανάλογη κοστολόγηση).
Προβληματισμό στους αυτοκινητιστές έχει επιφέρει και η μη αναφορά της μετατροπής των ΤΑΧΙ σε μίνι βαν 6-9 θέσεων, αλλά και η παντελής απουσία των λιμουζινών (είναι ακόμη κλειστή η αγορά).
Ο κλάδος θεωρεί ότι δυνατότητα για τα μίνι βαν θα δοθεί στα τουριστικά πρακτορεία.
Ενσωμάτωση των εδρών
Στο άρθρο 3, το οποίο τροποποιεί το άρθρο 2 του Ν.3109/2003, αναφέρεται ότι για την εφαρμογή των διατάξεων που αφορούν τα ΕΔΧ αυτοκίνητα, ως «διοικητικές μονάδες» νοούνται οι διοικητικές ενότητες, όπως αυτές καθορίζονται στο Ν.3852/2010, καθώς και οι δήμοι στους οποίους δεν επήλθε καμία μεταβολή με τον ανωτέρω νόμο.
Όλες οι διοικητικές μονάδες που ανήκουν σε μια δημοτική ενότητα μπορούν να ορίζονται ως περιοχή κοινής λειτουργίας ΕΔΧ αυτοκινήτων, με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Στο άρθρο 4, το οποίο τροποποιεί την παράγραφο 2 του άρθρου 3 του Ν.3109/2003, αναφέρεται ότι δεν επιτρέπεται η αλλαγή έδρας ΕΔΧ αυτοκινήτων, πλην των κάτωθι περιπτώσεων, υπό την προϋπόθεση ότι δεν παραβιάζεται ο ανώτατος επιτρεπόμενος, ανά διοικητική μονάδα αριθμός ΕΔΧ:
Α. Με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, όταν η έδρα βρίσκεται στην ίδια Περιφέρεια και πρόκειται για διοικητική μονάδα με μικρότερο πληθυσμό κατά την τελευταία γενική απογραφή πληθυσμού.
Β. Με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, όταν η νέα έδρα είναι σε διοικητική μονάδα που βρίσκεται στην ίδια Περιφέρεια και δεν εδρεύει σε αυτήν ΕΔΧ αυτοκίνητο.
Γ. Με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, όταν πρόκειται για αμοιβαία αλλαγή εντός της ίδιας Περιφέρειας και με κοινή απόφαση των οικείων Περιφερειαρχών, εφόσον πρόκειται για έδρες σε διαφορετικές Περιφέρειες.
Στο άρθρο 5 αναφέρεται ότι ο αριθμός και η έκδοση αδειών κυκλοφορίας ΕΔΧ αυτοκινήτων, ανά διοικητική μονάδα, καθορίζεται από συγκεκριμένο αλγόριθμο, ο οποίος υπολογίζει και τον μόνιμο πληθυσμό, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή.
Στο συγκεκριμένο άρθρο καθορίζεται ότι δεν επιτρέπεται η απόκτηση, από ένα πρόσωπο, πέρα του 10% του συνόλου των επιτρεπομένων αδειών κυκλοφορίας ΕΔΧ αυτοκινήτων σε μια διοικητική μονάδα και 5% σε μια ενιαία διοικητική μονάδα.
Όροι – προϋποθέσεις σύστασης εταιρειών
Στο άρθρο 6 περιγράφονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη σύσταση εταιρειών – συνεταιρισμών. Η σύσταση θα γίνεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, ανάλογα με τον εταιρικό τύπο.
Για τις περιπτώσεις ΑΕ ή ΕΠΕ, η σύσταση δύναται να γίνει και με εισφορά της κυριότητας ΕΔΧ αυτοκινήτων. Στην περίπτωση αυτή κεφάλαιο της εταιρείας, εκτός από εκείνο που καταβάλλεται σε χρήμα, αποτελεί και η αξία των εισφερόμενων οχημάτων που έχουν ειδική άδεια κυκλοφορίας, καθώς και η άυλη υπεραξία των οικείων αδειών κυκλοφορίας ΕΔΧ. Οι μετοχές που θα συστήνονται σύμφωνα με τον παρόν άρθρο είναι ονομαστικές.
Η εκτίμηση της αξίας των οχημάτων και της άυλης υπεραξίας γίνεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα άρθρα 9 του ΚΝ 2190/1920 και της παρ. 5 του Ν.3190/1955.
Στο άρθρο 8 περιγράφεται ότι η άδεια κυκλοφορίας ΕΔΧ αυτοκινήτου ανακαλείται με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, όταν ο ιδιοκτήτης καταδικαστεί τελεσίδικα για πλαστογραφία, δωροδοκία (κ.α.), όταν το αυτοκίνητο απουσιάζει συστηματικά από την έδρα του και όταν διαπιστωθεί ότι βρίσκεται σε ακινησία πέρα από τρεις μήνες.
Στο άρθρο 15 προβλέπεται ότι στους πλειστηριασμούς για την παραχώρηση νέων αδειών ταξί, θα μπορούν να συμμετάσχουν και νομικά πρόσωπα (εταιρείες) από άλλα κράτη - μέλη της ΕΕ που θα διαθέτουν χώρους κατάλληλους. Επίσης, οι παραπάνω εταιρείες θα πρέπει να απασχολούν, για την οδήγηση των οχημάτων τους, άτομα με ειδική άδεια οδήγησης επιβατικού Δημοσίας Χρήσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.