Κάπου, κάποιοι, κάποτε επιχείρησαν να μας πείσουν πως οι Ολυμπιακές Αερογραμμές πρέπει να οδεύσουν προς την αποκρατικοποίηση, καθώς η λειτουργία τους επιβαρύνει με ένα 1 εκατομμύριο ευρώ την ημέρα τον κάθε Έλληνα πολίτη, καθώς αιμορραγεί το κράτος όταν είναι υποχρεωμένο να δίνει επιδοτήσεις στην εταιρεία. Μετά τον γρίφο, επέρχεται η λύσις. Ο πρώην Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος μεταξύ άλλων επεχείρησε να αποδείξει πως οι κρατικές επιδοτήσεις που δίνονταν για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές ήταν παράνομες.
Ανακοινώθηκε, όμως, χθες από το Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πως η απόφαση που είχε εκδώσει το 2005 και οδήγησε στην καταδίκη της Ελλάδας το 2008 δεν ήταν σωστή. Οπότε, το Γενικό Δικαστήριο απεφάνθη μερική ακύρωση παλαιότερης απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις προς την Ολυμπιακή Αεροπορία και τις Ολυμπιακές Αερογραμμές. Στην απόφαση αναφέρεται πως κακώς η Επιτροπή δεν εξέτασε τη σχέση μεταξύ των μισθωμάτων, (ύψους περίπου 91,5 εκατ. ευρώ), που κατέβαλαν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές για την υπομίσθωση αεροσκαφών και των μισθωμάτων που ίσχυαν στην αγορά. Επίσης, κακώς η Επιτροπή παρέλειψε να εξετάσει χωριστά την αξία των διαφόρων άυλων στοιχείων ενεργητικού που μεταβιβάστηκαν στην εταιρεία αυτή, στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της Ολυμπιακής Αεροπορίας (ύψους περίπου 37 εκατ.ευρώ).
Η καταδίκη της Ελλάδας για τις επιδοτήσεις προς την Ολυμπιακή προέκυψε διότι η Επιτροπή εσφαλμένως θεώρησε ως παράνομες κρατικές ενισχύσεις και τις διαφόρων μορφών επιδοτήσεις υπέρ της Ολυμπιακής Αεροπορίας και των Ολυμπιακών Αερογραμμών. Οι κρατικές ενισχύσεις αφορούσαν σε:
- Καταβολή, εκ μέρους των Ολυμπιακών Αερογραμμών, χαμηλών μισθωμάτων για την υπομίσθωση αεροσκαφών (ύψους περίπου 40 εκατ. ευρώ).
- Καταβολή προς την Ολυμπιακή Αεροπορία του ποσού κατά το οποίο υπερεκτιμήθηκε η αξία των στοιχείων ενεργητικού που μεταβιβάστηκαν στη νέα αεροπορική εταιρεία κατά τον χρόνο της σύστασής της (ύψους περίπου 91,5 εκατ. ευρώ)
- Πληρωμή, από το Ελληνικό Δημόσιο, αντί της Ολυμπιακής Αεροπορίας, ορισμένων τραπεζικών δανείων και μισθωμάτων χρηματοδοτικής μίσθωσης (ύψους περίπου 37 εκατ. ευρώ).
- Απευθείας προκαταβολή προς την εταιρεία αυτή ποσού περίπου 8 εκατ. ευρώ.
- Συνεχή ανοχή του Ελληνικού Δημοσίου έναντι τις Ολυμπιακής Αεροπορίας όσον αφορά τη μη καταβολή φόρων και εισφορών κοινωνικής ασφάλισης (ύψους περίπου 354 εκατ. ευρώ).
«Η σημερινή απόφαση του Γενικού Δικαστηρίου της Ε.Ε., δικαιώνει πλήρως την πολιτική μας να δίνουμε τη μάχη σε κάθε ευκαιρία. Η απόφαση αυτή αποτελεί ηθική δικαίωσή μας και μόνον, αποδεικνύοντας ταυτόχρονα ότι η προηγούμενη κυβέρνηση δεν έδωσε τις μάχες που έπρεπε με την αναγκαία αποφασιστικότητα», τονίζει το υπουργείο Υποδομών.
ΠΗΓΗ ΑΡΘΡΟΥ : traveltimes.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.