Άρχισαν τα παρατράγουδα και οι καταστρατηγήσεις στην Εγνατία
Πριν απ' την ολοκλήρωση της Εγνατίας οδού -του μεγαλύτερου οδικού άξονα της Ελλάδας, που κόστισε 6 δισ. ευρώ σε καθαρές τιμές και έχει μήκος 670 χιλιόμετρα- άρχισαν τα παρατράγουδα και οι καταστρατηγήσεις:
1 Εναρμονισμένες πρακτικές από τις εταιρείες πετρελαιοειδών πάνε πίσω τον προγραμματισμό για την εγκατάσταση 10 επιπλέον σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινήτων, ανά κατεύθυνση. Ενώ οι εταιρείες, μαζικά, μετείχαν στον πρώτο διαγωνισμό, που αφορούσε βενζινάδικο στο Κλειδί και κατακυρώθηκε στην AVIN, απείχαν χαρακτηριστικά από όλους τους άλλους που στο μεταξύ προκηρύχθηκαν.
*Το ύψος του ενοικίου και η διάρκεια της σύμβασης, που είναι 25ετής, με τα έξοδα κατασκευής των πρατηρίων να βαρύνουν τους διαγωνιζόμενους, οδήγησαν στην συντονισμένη εκ μέρους τους πρακτική της αποχής.
*Το ΥΠΕΧΩΔΕ ήδη αποφάσισε και φτιάχνει με δαπάνες του τις υποδομές, αλλά ανοίγει τον διαγωνισμό και σ' όσους επαγγελματίες στα καύσιμα επιθυμούν να μετάσχουν. Πρόβλημα δημιουργεί επίσης το γεγονός ότι πολλά πρατήρια που κατασκευάσθηκαν πρόσφατα σε βασικούς κόμβους, δεν λειτουργούν σε 24ωρη βάση όπως το απαιτούν οι ανάγκες της Εγνατίας.
2 Στους 10 χώρους υγιεινής και πάρκινγκ που έχουν δημιουργηθεί ανά κατεύθυνση, με πρόβλεψη να προστεθούν άλλοι 6, εκδηλώθηκαν ήδη περιπτώσεις βανδαλισμών και κλοπών. Στο θέμα της επιτήρησης αυτών των χώρων προστίθεται και το θέμα της καθαριότητάς τους. Είχε προγραμματισθεί να καθαρίζονται ανά εξάωρο, αλλά μπροστά στην εικόνα που προέκυψε στις πρώτες εβδομάδες αποφασίσθηκε ο χρόνος αυτός να συντμηθεί στις τρεις ώρες.
3 Οι κάμερες ασφαλείας των σηράγγων κατέγραψαν οδηγό νταλίκας να τρέχει, με όριο τα 100 χιλιόμετρα την ώρα με 155 χιλιόμετρα και να προκαλεί ζημιές, με το ρεύμα αέρος που δημιούργησε, σε βασικές υποδομές της σήραγγας όπως είναι τα συστήματα εξαερισμού και πυρασφάλειας.
*Οι δημόσιες αρχές δεν μπορούν να παρέμβουν, αφού το υλικό της καταγραφής από τις κάμερες στις σήραγγες και στους κόμβους μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο από την υπηρεσία που διαχειρίζεται την Εγνατία Οδό. Για την πρόσβαση και αξιοποίηση του υλικού αυτού και από την τροχαία απαιτείται νομοθετική ρύθμιση, που εξετάζεται.
4 Πέραν αυτών που αφορούν την ανθρώπινη δραστηριότητα και πρακτική είναι και η απρόβλεπτη συμπεριφορά της αρκούδας! Με απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας δημιουργήθηκαν, προκειμένου να διευκολυνθεί η κίνησή τους, περάσματα και «πράσινες» γέφυρες. Οπως είναι φυσικό, οι αρκούδες δεν εννοούν να κινούνται εντός των διαδρομών που κατασκευάστηκαν γι' αυτές. Σκαρφαλώνουν στα ψηλότερα σημεία, πατάνε τις περιφράξεις και κινούνται στο κατάστρωμα του δρόμου.
*Κάμερα ασφαλείας κατέγραψε αρκούδα να έχει χρησιμοποιήσει έναν κόμβο -να μπαίνει δηλαδή από το επαρχιακό δίκτυο, που δεν έχει περίφραξη, στον κλειστό αυτοκινητόδρομο και σε χρονικό σημείο που δεν υπήρχε κίνηση να διασχίζει κάθετα τον δρόμο και να χάνεται μέσα στο δάσος.
*Πρόβλημα υπήρξε και υπάρχει με τους κόμβους. Είχε ξεκινήσει ο σχεδιασμός για 40 κόμβους στα 670 χιλιόμετρα και σήμερα έφτασε στους 57 και η πίεση από τοπικούς πολιτικούς παράγοντες είναι συνεχής και για άλλους, παρ' ότι υπάρχει ο κίνδυνος να δημιουργηθεί πρόβλημα ασφάλειας για εισερχόμενους και εξερχόμενους από τον αυτοκινητόδρομο.
*Οι υπεύθυνοι της Εγνατίας θεωρούν ότι τα προαναφερόμενα προβλήματα θα αντιμετωπιστούν με την απόδοση της οδού στην κυκλοφορία και την ολοκλήρωσή της. Ετσι:
*Μετά την αντιμετώπιση των κινδύνων κατολίσθησης με την αποστράγγιση της περιοχής προχωρεί η κατασκευή γέφυρας 500 μέτρων στο Περιστέρι και εκτιμάται ότι έως το τέλος της χρονιάς θα δοθεί σε κυκλοφορία.
*Κατασκευάζεται ο δεύτερος κλάδος στη γέφυρα του Αράχθου και ολοκληρώνεται η σήραγγα της Σύργιας που είχε καταπλακωθεί από εκτεταμένη κατολίσθηση με ορίζοντα ολοκλήρωσης στις αρχές Αυγούστου.
*Η διαδρομή Σιάτιστας-Κορομηλιάς, στην οποία έγινε νέα χάραξη, ολοκληρώνεται, κατά τους υπολογισμούς, έως το Φθινόπωρο. Το υπολοιπόμενο τμήμα έως την Κρυσταλλοπηγή βρίσκεται σε στάδιο μελετών.
*Στον κάθετο άξονα Δερβένι-Προμαχώνας το πρόβλημα είναι το κομμάτι Στρυμονικού-Χριστού εξαιτίας των ορυζώνων που υπάρχουν στην περιοχή και των αδρανών υλικών, η προμήθεια των οποίων είναι δύσκολη.
*Είναι υπό κατασκευή ο κάθετος άξονας Κομοτηνής-Νυμφαίας.
*Μελετάται ο δρόμος Ξάνθης - Εχίνου - συνόρων με Βουλγαρία.
*Ο κάθετος άξονας του Εβρου που συνάντησε δυσκολίες, αφού απαιτεί παρακάμψεις χωριών και πόλεων.
enet.gr
Ανάρτησε και αυτό:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://troktiko.blogspot.com/2009/06/blog-post_7857.html
Φίλε μου θα ηθελά να σου πώ οτι απο ΚΗΠΟΥΣ-ΘΕΣΑΛΛΟΝΙΚΗ δεν θπάρχει ουτε ενα παρκιν στην ακρη του δρόμου????Οχι οι σταθμοι αυτοκινήτων που λογικα θα γίνουν,αλλά εν πάρκιν δεξια-αριστερα.Ειναι αυτο το πράγμα αυτοκινητόδρομος?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν υπάρχουν πάρκινγκ,γιατί έχουν σχεδιάσει να υπάρχουν μόνο σταθμοί ανάπαυσης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίχε κολλήσει λίγο το θέμα,αλλά πριον μερικούς μήνες ξεκίνησαν τα έργα των σταθμών ανάπαυσης(μιας και τα πήρε ιδιώτης)-με το αζημίωτο δηλαδή...