Ο/Η Ανώνυμος άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΩΝ ΔΕΝ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΜΠΑΜΠΑΔΕΣ!..."
Λέει λοιπόν ο φίλος (η)
: Αναρωτιέμαι...
Στα Θρησκευτικά διδασκόμαστε το περιστατικό κατά το οποίο ο Χριστός διέλυσε με μανία τους πάγκους των εμπόρων και μικροπωλητών έξω από το Ναό.
Σωστά?
Δεν κατηγορούμε το Χριστό για αυτούς τους βανδαλισμούς, αντίθετα πιστεύουμε πως έπραξε σωστά και Τον λατρεύουμε ως Τον Έναν και Μοναδικό Θεό μας..
Δε συμπονούμε τους φτωχούς μικροπωλητές εκείνης τη εποχής που καταστράφηκε η περιουσία τους από τη μανία του Ιησού..
Στην εποχή του ο Χριστός θα ήταν ένας βάνδαλος χωρίς κουκούλα που κατέστρεψε τη περιουσία του κοσμάκη..
Στην εποχή μας ο Χριστός είναι ο Θεός μας..
Τότε γιατί σήμερα κατηγορούμε τα παιδιά που κατέστρεψαν τα μαγαζιά και γιατί λυπόμαστε τους μαγαζάτορες?
Τι μας δίδαξε ο Χριστός?
Ας μου απαντήσει κάποιος γιατί ο καθηγητής στο Λύκειό μου δε θέλει καν να ακούσει..
************************************
Σημ.SKEFTOMASTEELLHNIKA.GR: Χαιρόμαστε ειλικρινά να μιλάμε με νέους. Υπηρξαμε νέοι και μεγαλώνουμε νέους. Θεωρούμε ΑΠΟΤΥΧΙΑ μας το γεγονός ότι οι σημερινοί νέοι ψάχνουν να βρούν απαντήσεις στα blogg, ή καταφεύγοντας σε εξτρεμιστικές ενέργειες, παρασυρόμενοι λόγω αθωότητας, απο πληρωμένους μπράβους της παραπληροφόρησης. Ντρεπόμαστε που δεν μπορούμε να περιφρουρήσουμε όχι μόνο τις διαδηλώσεις, αλλά ούτε την εξώπόρτα του σπιτιού μας. Κλαίμε όταν βλέπουμε τα παιδιά μας να βομβαρδίζονται απο χημικά και να κοπανιούνται απο τις δυνάμεις καταστολής. Σπαράζει το είναι μας όταν τα καθιστούν ζόμπι που τρώνε τις σάρκες των γονιών τους σπάζοντας τα μαγαζιά που είναι η πηγή ζωής γι αυτά, τις σπουδές τους, το φαί τους. Sorry για την ... εξομολόγηση αλλά ακριβώς έτσι καταγράφονται τα συναισθήματα πολλών γονιών. Ας αρχίσουμε απο το τέλος των εύλογων ερωτημάτων αυτού του μαθητή (τριας). Θάπρεπε ο καθηγητής να το κάνει αυτό, αλλά που να βρεί ώρα απο την ενασχόλησή του στα κόμματα, στον κομματικό συνδικαλισμό, στις πορείες κ.λ.π.
Τα ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ αγωνιούν για μάθηση κι αυτός σφυρίζει αδιάφορα.
Καλό μου παιδί έχεις ΑΠΟΛΥΤΑ δίκιο. Είσαι θύμα ΟΛΩΝ μας, ευτυχώς ζείς και ρωτάς. Κάποιοι ΑΛΕΞΗΔΕΣ όμως στην προσπάθειά τους να μάθουν-με σωστό ή λάθος τρόπο-, έχασαν τη ζωή τους.
Σ`αυτούς του όποιους ΑΛΕΞΗΔΕΣ, που στο προσωπάκι τους βλέπουμε τα παιδιά μας σου παραθέτουμε τα πιο κάτω και ελπίζουμε να καλύψουν κάποια ερωτήματα και αγωνίες σου. Μακάρι αυτό να το έκαναν οι καθηγητές σου, αλλά.....
Πρίν ξεκινήσω σε ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΘΕΡΜΑ, αφιέρωσε 10 λεπτά απ την πολύτιμη ζωή σου. Ίσως είναι καθοριστικά, για την υπόλοιπη. Σ`ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
Κατ`αρχήν θα σε παρακαλέσω να βρείς στο σπίτι σου μια Αγία Γραφή, αν δεν υπάρχει, χτύπα στο google:"NAOS SOLOMONTA".
Εκεί θα βρείς σχετική αρθρογραφία με θέμα:
Ο καθαρισμός του ναού
Ματθαίος 21:12-17
Ο Χριστός ήταν, είναι και θα είναι σημείο αντιλεγόμενο. Πρόσωπο το οποίο θα προκαλεί συζητήσεις και διαμάχες. Η επίγεια διακονία Του είναι μια μαρτυρία για αυτό. Η στάση Του, τα λόγια Του, η συμπεριφορά Του, προκαλούσαν και προκαλούν τους ανθρώπους να πάρουν θέση απέναντί του. Το ίδιο έγινε κι εκείνη την ημέρα που ο Χριστός θριαμβευτικά μπήκε στην Ιερουσαλήμ.
Δύο είναι τα κεντρικά γεγονότα εκείνης της ημέρας. Το πρώτο είναι η είσοδος του Χριστού ως Μεσσία και βασιλιά. Ο ερχομός αυτός του Χριστού, με τον τρόπο που έγινε, προκάλεσε τη δοξολογία κάποιων και την εχθρότητα κάποιων άλλων. Το δεύτερο γεγονός ήταν ακόμη πιο διχαστικό για το λαό. Ήταν ο καθαρισμός του ναού. Όταν, λοιπόν, ο Χριστός αμέσως μετά τη θριαμβευτική είσοδό του, πήγε στο ναό και έβγαλε έξω τους εμπόρους και τους αργυραμοιβούς, παρουσίασε τον εαυτό του, ως τον Μεσσία της προφητείας. Αφενός αποκάλυψε ποιος ήταν και αφετέρου με την πράξη του αυτή διεκδίκησε ως Μεσσίας την εξουσία στη θρησκευτική ζωή του Ισραήλ.
Λίγο να θυμηθούμε ποιο ήταν το πρόβλημα. Ο ναός ήταν ένα σύνολο από κτήρια. Ο κυρίως ναός ήταν σχετικά μικρός, και αποτελούνταν από τα Άγια, όπου διακονούσαν οι ιερείς και τα Άγια των Αγίων όπου μόνο ο αρχιερέας έμπαινε μια φορά το χρόνο. Αυτό το κτήριο ήταν περιτριγυρισμένο από άλλα κτήρια ομόκεντρα, από τα οποία το εξωτερικό ήταν η μεγάλη «αυλή των εθνών». Σε αυτό το σημείο, γίνονταν η ανταλλαγή των χρημάτων και η πώληση των ζώων για τη θυσία. Γιατί εκεί; Επειδή ήταν το μέρος που έμπαιναν οι εθνικοί, δεν θεωρούνταν ιδιαιτέρως άγιο.
Δύο ειδών συναλλαγές γίνονταν. Η μία αφορούσε χρήματα. Ο ναός είχε το δικό του νόμισμα. Με αυτό το νόμισμα πλήρωναν το φόρο του ναού. Αυτός ο φόρος πληρώνονταν στην επαρχία πριν το εβραϊκό πάσχα. Για αυτό μήνες πριν είχαν ρωτήσει τον Πέτρο αν ο Χριστός είχε πληρώσει το φόρο του ναού. …πλησίασαν τον Πέτρο αυτοί που έπαιρναν τα δίδραχμα, και είπαν: Ο δάσκαλός σας δεν πληρώνει τα δίδραχμα; Και ο Χριστός είπε αργότερα για να μη τους σκανδαλίσουμε, πήγαινε στη θάλασσα, και ρίξε ένα αγκίστρι, και πάρε το πρώτο ψάρι που θα ανέβει, κι ανοίγοντας το στόμα του, θα βρεις έναν στατήρα· εκείνον, αφού τον πάρεις, δώσ' τον σ' αυτούς για μένα και για σένα (Ματθαίος 17:24-27). Καθώς όμως πλησίαζε το Πάσχα, αυτό το ποσό πληρώνονταν κατευθείαν στο ναό.
Η άλλη συναλλαγή ήταν το εμπόριο ζώων για τη θυσία. Μπορούσαν οι λατρευτές να κουβαλήσουν τα ζώα από το μέρος που προέρχονταν, αυτό όμως δεν ήταν πάντα εύκολο. Υπάρχουν μάλιστα κάποιες ραββινικές αναφορές οι οποίες λένε πως αυτή η αγοραπωλησία γίνονταν στο όρος των Ελαιών απέναντι και στην πορεία έφτασε να γίνεται στο ναό.
Το κίνητρο δεν ήταν κακό. Ο νόμος όριζε πως τα ζώα που προσφέρονταν για τη θυσία έπρεπε να είναι χωρίς κάποιο ψεγάδι. Ο σκοπός για αυτή τη διάταξη ήταν να θυμίζει στον Ισραήλ πως ο Θεός είναι άγιος και πρέπει να του δώσουμε το καλύτερο που μπορούμε. Τα ζώα ελέγχονταν από τους ιερείς και αν αυτοί έβρισκαν κάποιο ελάττωμα τότε ήταν άχρηστη η προσφορά και το ταξίδι.
Μέσα σε αυτή τη διαδικασία όμως, γίνονταν καταχρήσεις. Η αμαρτωλή μας φύση πάντα εκεί μας σπρώχνει. Οι αργυραμοιβοί έβγαζαν χρήματα τόσο από την ανταλλαγή με το νόμισμα του ναού, και οι έμποροι ζώων και από την αγοραπωλησία. Οι αργυραμοιβοί έπαιρναν γενναία, πολλές φορές σκανδαλώδη προμήθεια από το συνάλλαγμα. Και οι έμποροι ζώων δεν ήταν λογικό να τα έχουν βρει με τους ιερείς οι οποίοι έστελναν τον κόσμο να αγοράσει από τους δικούς τους; Και βέβαια μέσα στο ναό τα περιστέρια κόστιζαν πολύ περισσότερο από το να τα αγοράσεις απέξω.
Ο Ιώσηπος, ο Ιουδαίος ιστορικός αναφέρει πως σε μια χρονιά την περίοδο του πάσχα 265.000 αρνιά έφεραν μέσα στην πόλη. Φανταστείτε το χαμό από ανθρώπους (ένα αρνί αντιστοιχούσε σε μια οικογένεια) και το ύψος του κέρδους. Ήταν λοιπόν, προφανές πως ο ναός του Θεού είχε μετατραπεί σε παζάρι.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, διαβάζουμε τα λόγια: Ο Ιησούς μπήκε στο ναό του Θεού κι έδιωξε όλους αυτούς που πουλούσαν και αγόραζαν στο χώρο του ναού, και αναποδογύρισε τα τραπέζια των αργυραμοιβών και τα καθίσματα αυτών που πουλούσαν περιστέρια (Ματθαίος 21:12). Αυτή την πράξη, που ήταν τόσο πολεμική, τόσο έντονη, ο Χριστός την υποστήριξε με δύο εδάφια από την Παλαιά Διαθήκη: Και τους είπε: «Η Γραφή λέει: ‘Ο οίκος μου πρέπει να είναι οίκος προσευχής’· εσείς όμως τον κάνατε ‘σπήλαιο ληστών’» (Ματθαίος 21:13). Από ‘οίκος προσευχής’, ο ναός μου έγινε ‘σπήλαιο ληστών’".
Διαπιστώνεις -ελπίζω- λοιπόν, ότι είναι τουλάχιστον άστοχος ο συσχετισμός των πράξεων και των κινήτρων του Χριστού, με αυτά που κάνουν, οχι οι μαθητές, σπουδαστές, εργαζόμενοι, άνεργοι, αλλά τα μίσθαρνα όργανα κομμάτων, παρακρατικών οργανώσεων κ.λ.π. Το μαγαζί του Νώντα στην περικλέους, το ταξί του Θόδωρα, το περίπτερο της Κας Ελένης στη Θεσσαλονίκη, σαφώς δεν είναι ο Ναός του Σολομώντα, ούτε η έδρα του οποιουδήποτε εκμεταλευτικού, στυγνού και αδίστακτου κράτους. Ούτε φυσικά οι διάφοροι κουκουλοφόροι μοιάζουν κατ` ελάχιστο με το Χριστό.
Σταματώ εδω και σε παρακαλώ για ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ απορία να μας στείλεις e-mail. Θα είναι ΜΕΓΑΛΗ η χαρά μας.
ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ-ΚΑΛΕΣ (και ΕΙΡΗΝΙΚΕΣ ε;) ΓΙΟΡΤΕΣ!
Η Διαχείριση
αναρτηθηκε απο αργυρη σιδερη τριτη 23/12/08
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
"... ΚΑΙ ΕΠΙ ΓΗΣ ΕΙΡΗΝΗ,ΕΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙΣ ΕΥΔΟΚΙΑ".
ΑπάντησηΔιαγραφήΚουτσα,στραβα(θεοστραβα θαλεγα)φτασαμε στα Χριστουγεννα.
Οι γιορτες,που για πολλους απο μας φετος θαναι μαυρες,ας ειναι η αρχη για να ξαναρθει στη χωρα μας αυτο που ευαγγελιζεται ο υμνος της γεννησης του Θεανθρωπου.
ΕΙΡΗΝΗ με ολη τη σημασια της λεξης(Ο Σπινόζα έγραψε: «Ειρήνη δεν είναι η απουσία του πολέμου.Είναι αρετή, κατάσταση του νου, διάθεση για καλοσύνη, εμπιστοσύνη και δικαιοσύνη»).
ΚΑΙ ΕΥΔΟΚΙΑ(καλη θεληση αδελφια απ'ολους μας).
Τοσο απλα ειναι τα πραγματα,αρκει να το συναισθανθουν ολοι.Απο το πιο μεγαλο κεφαλι του τοπου ως τον τελευταιο πολιτη.ΣΥΝΕΣΗ,ΕΓΚΡΑΤΕΙΑ,ΜΑΘΗΣΗ και ΔΟΥΛΕΙΑ θα πρεπει να ειναι οι οδηγοι μας.Η απληστεια και η συσωρευση πλουτου ειναι ματαια.
Με τον πετροπολεμο και τα δακρυγονα δεν γκρεμιζεται κανενα συστημα και κανενας τυραννος.
Δεν ηταν χαζος ο Οδυσσεας που βρηκε τροπο να μπει μεσα στην Τροια.Σπουδαστε,δουλεψτε κι απο μεσα με τα εργα σας και τον τροπο ζωη σας αλλαξτε την κοινωνια.Εφαρμοζοντας ο καθενας στον τομεα του αξιοκρατια,τιμιοτητα,δικαιοσυνη υπαρχει ελπιδα να ερθουν καλυτερες μερες.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ σε ολους,κι οταν λεμε σε ολους εννοουμε και τους κουκουλοφορους!
Ναι "συντροφε" Κουκουλοφορε,ΧΡΟΝΙΑ σου ΠΟΛΛΑ κι αυτες τις μερες της ξεκουρασης κατσε και σκεψου ποιοι σε χρησιμοποιουν και γιατι.
Θα δεις οτι ειναι καλυτερα να ερθει "...ΕΠΙ ΓΗΣ ΕΙΡΗΝΗ κι ΕΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙΣ ΕΥΔΟΚΙΑ".
Απο μικρό κι απο τρελό μαθαίνεις την αλήθεια λέει η σοφή παροιμία. Ο ναός τότε ήταν το κέντρο εξουσίας όπως είναι η βουλή ή/και το βατοπέδι σήμερα. Αν είχαν αφήσει αφύλακτα τα δημόσια κτίρια αντί για τα μαγαζάκια, να 'σαι σίγουρος πως μόνο οι προβοκάτορες μπάτσοι θα σπάγανε τα τελευταία. Μα τι λέμε? Εδώ προτιμήσανε να προστατέψουνε ενα ψεύτικο δέντρο, οι αισχροί ειδωλολάτρες. Ας εξετάσουμε λοιπόν τους συσχετισμούς. Οι αργυράμοιβοι είναι οι τραπεζίτες και οι ιερείς οι λαοπλάνοι, είτε παπάδες είτε πολιτικάντηδες. Οι καμμένοι καταστηματαρχες είναι οι χατζηαβάτηδες που σκύψανε στους προηγούμενους. Δυστυχώς και οι νωθροί θα τιμωρηθούν για την απραγία τους. Αν συμμετέχεις στη δημιουργία φέρεις κι ευθύνη όσο κι αν σε έχουν κάνει να πιστεύεις το αντίθετο. Η βουλή και η μονή είναι πρότυπα σπήλαια ληστών. Όπως καταλαβαίνετε το σκηνικό είναι έτοιμο. Μόνο ο διόνιησους δεν έχει φανεί ακόμα μα δεν αργεί. Οι ουρανοί σημαίνουν δόξα θεού
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ για το χρόνο που διαθέσατε και για το πολύτιμο υλικό που μου παραθέσατε. Με βοηθήσατε πολύ και θα ήθελα να είχα το θάρρος να εκτυπώσω την απάντησή σας και να τη δώσω στον καθηγητή που αρνήθηκε να ακούσει τις βλακείες μου..
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε πίκρανε το σχόλιο του zeidoron που με αποκάλεσε κουκουλοφόρο. Πρέπει να είμαι τέτοιος για να σκέφτομαι και να έχω απορίες?Πικράθηκα όχι γιατί μισώ τους κουκουλοφόρους (ποτέ δε βιάζομαι να μισήσω ή να αγαπήσω κάποιον ή μια ομάδα κάποιων) αλλά γιατί προς μεγάλη μου απογοήτευση διαπίστωσα πόσο προκατειλημμένοι μπορεί να είναι οι μεγάλοι απέναντί μας..(όπως ο καθηγητής μου..)Ο zeidoron διάβασε το γράμμα μου και βιάστηκε να μου κολλήσει ετικέτα..
Κανείς δε βγαίνει στο δρόμο χωρίς λόγο, κανείς δεν τα σπάει χωρίς λόγο..Το ερώτημα είναι αν αυτό δίνει λύσεις..Δε δίνει λύσεις..
Και αναρωτιέμαι τί μπορεί να δώσει λύση στις ανασφάλειές μας και στους φόβους μας για το αύριο, που μέρα με τη μέρα διογκώνονται..
Δε φοράω κουκούλα γιατί απλά φοβάμαι να πάω ακόμα και σε ειρηνική πορεία..
Καλές Γιορτές σε όλους.