Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2021

ΕΤΣΙ ΑΞΙΖΕ Ο ΜΙΚΗΣ;

Εδώ βλέπουμε τη φωτογραφία με το μελλοντικό τάφο του Μίκη Θεοδωράκη, ένα
απέριττο μνημείο χωρίς σταυρό, ένα σχέδιο που ο ίδιος είχε εγκρίνει και το είχε, μάλιστα, υπογράψει.... Έχω μια υποψία -δεν ξέρω κάτι, αλλά θα γράψω όσα διαισθάνομαι. Γιατί, άραγε, τέτοια διένεξη για την κηδεία του Μίκη Θεοδωράκη, κι όχι μόνο ως προς το πού θα ταφεί, αλλά ακόμα και ποιο γραφείο τελετών θα αναλάβει την κήδευση; Αμέσως μετά την αναγγελία του θανάτου του, είχα γράψει σε ανάρτησή μου ότι ο Μίκης αγαπούσε τον Πυθαγόρα και τους Πυθαγορείους. Είναι κάτι που το γνωρίζω προσωπικά, αλλά το είχε και ο ίδιος τονίσει πολλαπλώς, όπως στην εδώ συνέντευξή του, στο περιοδικό MENSA, το 2010:
«Και έζησα μόνος. Εντελώς μόνος. Ακόμα και οι γονείς και ο αδελφός μου όσο και η γυναίκα μου και τα παιδιά μου γνώρισαν μόνο ένα μικρό μέρος του εαυτού μου. Οι στενοί μου φίλοι ένα πιο μικρό. Όσο για όλους τους άλλους, ένα ελάχιστο. Κι αυτό γιατί έπρεπε ο αληθινός, ο πλήρης εαυτός μου να αποκαλυφθεί μόνο μέσα στη Μουσική, στην Ποίηση και στα λιμπρέτα μου για τις τρεις όπερές μου, τον ‘Καρυωτάκη’», την ‘Μήδεια’ και την ‘Αντιγόνη’.
»Όπως και στη θεωρία μου για την ‘Συμπαντική Αρμονία’ που εσωκλείω και που έγραψα στα 1942. Το ίδιο όπως και οι εκατοντάδες χιλιάδες νότες και οι εκατοντάδες στίχοι μου. Φυσικά, η απόκρυψη αυτή τηρήθηκε και στις αυτοβιογραφίες, τις βιογραφίες και τις εκατοντάδες συνεντεύξεις που έδωσα έως τώρα. Έτσι, από μιαν άποψη, θεωρώ τον εαυτό μου μέλος μιας απόκρυφης αδελφότητας όπως λ.χ. των Πυθαγορείων…»
Πυθαγόρειος, λοιπόν;… Και οι Πυθαγόρειοι είχαν πολύ ειδικό τρόπο ταφής… Αλλά πώς να έλεγε ανοιχτά κάτι τέτοιο, ακόμη κι αν το ένιωθε; Ίσως να άφησε σχετικές οδηγίες σ’ εκείνους που θα έκαναν την ταφή. Αλλά… κανείς δε θα μπορούσε να υπερασπιστεί την επιθυμία του, αφού δεν υπάρχει ανάλογος «επίσημος» φορέας σήμερα, δηλαδή Πυθαγόρειοι. Γι’ αυτό ίσως προτίμησε να δηλώσει στον Δ. Κουτσούμπα ότι ήθελε να πεθάνει ως Κομμουνιστής. Δηλαδή -κι αυτό είναι το συμπέρασμά μου- να ταφεί με πολιτική κηδεία έστω! Μα κι αυτό ακόμα δε στάθηκε αρκετό –ούτε για έναν Θεοδωράκη!- αφού κανείς δε συγχωρεί το ελεύθερο πνεύμα, ούτε καν ως μια έκφραση ύστατης επιθυμίας. Φαίνεται πως κάποιοι από την οικογένειά του θέλουν να τα έχουν καλά με όλους, και με τον κλήρο…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr
politisvaris1@yahoo.gr

Blog Archive