Να αρνηθεί τις κατηγορίες και να υποστηρίξει έλλειμμα στην αξιοπιστία των μαρτύρων που έχουν καταθέσει εναντίον του,
θα επιχειρήσει ο πρώην καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, διορισμένος από το Μαξίμου,
Για την συγκεκριμένη υπερασπιστική γραμμή του κατηγορούμενου, προϊδέασε χθες με δηλώσεις του ο νέος συνήγορός του Αλέξης Κούγιας, ο οποίος ανέλαβε την υπόθεση του σκηνοθέτη – ηθοποιού. Αντίθετα, από την υπεράσπιση του κατηγορουμένου ανακοίνωσε χθες ότι αποχωρεί ο δικηγόρος Νίκος Γεωργουλέας. Η παραίτηση αυτή ήλθε λίγο μετά την ανακοίνωση ότι ο κ. Κούγιας θα υπερασπιστεί και εκείνος τον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου.
Μάλιστα, ο κ. Κούγιας έκανε γνωστό πως ο ίδιος προτίθεται σήμερα να ζητήσει νέα προθεσμία για την ερχόμενη Πέμπτη από την ανακρίτρια όσον αφορά στην προγραμματισμένη για αύριο απολογία του σκηνοθέτη.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο κ. Κούγιας αναφέρει πως θα ζητήσει από την ανακρίτρια προθεσμία για την Πέμπτη ώστε «να ανταποκριθούν με επάρκεια, λόγω του περιορισμένου χρόνου, στα υπερασπιστικά τους καθήκοντα, όπως απαιτούν οι αρχές του δικηγορικού σώματος και οι συνθήκες της δίκαιης δίκης σύμφωνα με το άρθρο 6 της ΕΣΔΑ, οι οποίες μέχρι τώρα έχουν καταρρακωθεί από ταπεινή πολιτική εκμετάλλευση και κακή άσκηση του δημοσιογραφικού λειτουργήματος, κατακρεουργώντας το τεκμήριο αθωότητας του κατηγορουμένου».
Εν τω μεταξύ, ο κατηγορούμενος πρώην διευθυντής του καλλιτεχνικού θεάτρου συνεχίζει να διαβάζει τη δικογραφία στο κελί του στη ΓΑΔΑ κρατώντας σημειώσεις. Κατά πληροφορίες φέρεται αποφασισμένος να αρνηθεί κάθε εμπλοκή του σε περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης, όπως αυτά καταγράφονται στη δικογραφία.
Μάλιστα ο ίδιος φέρεται να αναγνώρισε σε φωτογραφίες τα πρόσωπα όσων των καταγγέλλουν, χωρίς όμως να αποδέχεται και όσα του καταμαρτυρούν.
Πάντως τα στοιχεία που εμπεριέχονται στη δικογραφία και κυρίως οι μαρτυρικές καταθέσεις αλλά και το ένταλμα σύλληψης σε βάρος του είναι «καταπέλτης». Δεν είναι τυχαίο ότι στο ένταλμα ο κατηγορούμενος σκηνοθέτης αναφέρεται ως ύποπτος τέλεσης νέων αδικημάτων. Επίσης, στη δικογραφία περιλαμβάνεται και μαρτυρία γυναίκας που βρίσκονταν στο περιβάλλον του σκηνοθέτη επί σειρά ετών. Η εν λόγω μάρτυρας φέρεται να καταθέτει πως η ίδια έβλεπε νεαρά αγόρια και κορίτσια να πηγαινοέρχονται στο σπίτι του σκηνοθέτη.«Το 2016 του είπα "Θα πάω στην Αστυνομία και θα σε δώσω". Μου απάντησε "Αν τολμήσεις να μιλήσεις, θα πάρω το όπλο και θα σου τινάξω τα μυαλά στον αέρα"», φέρεται να λέει στην κατάθεσή της η 40χρονη μάρτυρας.
Μία εκ των δομών που εμπλέκονται στην υπόθεση είναι και η Praksis η οποία χθες έβγαλε την εξής ανακοίνωση:
«Με αφορμή τα δημοσιεύματα το τελευταίο χρονικό διάστημα στον τύπο που αναφέρονται σε οργανώσεις θέλουμε να αναφέρουμε τα εξής: Κατά τη διάρκεια υλοποίησης προγραμμάτων της PRAKSIS, έχουμε ως πρωταρχικό στόχο την ομαλή ένταξη όλων των ευάλωτων ομάδων στην Ελληνική κοινωνία. Για τον σκοπό αυτό, τα μέλη των εν λόγω ομάδων, συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές και δημιουργικές δραστηριότητες, μία εκ των οποίων ήταν και η συμμετοχή παιδιών στα εργαστήρια δημιουργικού θεατρικού παιχνιδιού με την υποστήριξη του εργαστηρίου του Εθνικού Θεάτρου.
Η PRAKSIS, όπως αναφέρεται και στην επίσημη ιστοσελίδα της, συνεργάστηκε με το Εργαστήριο του Εθνικού Θεάτρου την περίοδο 2015-2017, δίνοντας τη δυνατότητα σε παιδιά και τις οικογένειές τους που συμμετείχαν στο πρόγραμμα “Κοινωνική Κατοικία”, αλλά και στα παιδιά που φιλοξενούνταν στους Ξενώνες Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων να παρακολουθήσουν δωρεάν παραστάσεις και να συμμετέχουν στα εργαστήρια δημιουργικού θεατρικού παιχνιδιού στις εγκαταστάσεις του Εθνικού Θεάτρου. Σε όλες τις δραστηριότητες αυτές, όπως και σε κάθε άλλη εκπαιδευτική, ψυχαγωγική ή και αθλητική δραστηριότητα που συμμετέχουν παιδιά ή και μέλη άλλων ευάλωτων ομάδων υπάρχει πάντα συνοδεία και εποπτεία από την οργάνωση με σκοπό την προστασία τους από οποιαδήποτε μορφή παραβίασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων».
Οντισιόν με 100 αγόρια από 10 έως 14 ετών είχε διοργανώσει ο Δ.Λιγνάδης
Ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, έψαχνε στα μάτια 100 ανήλικων αγοριών ηλικίας 10 έως 14 ετών, τον πρωταγωνιστή που θα υποδυόταν τον «Μπίλι Έλιοτ» στο ομώνυμο μιούζικαλ.
Όμως, το θέαμα που παρουσίασε ήταν τόσο σοκαριστικό που αρκετοί θεατές αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν μαζί με τα παιδιά τους στη μέση της παράστασης μην αντέχοντας τις βωμολοχίες και τα σεξουαλικά υπονοούμενα από τους ανήλικους πρωταγωνιστές.
Η οντισιόν είχε πραγματοποιηθεί το διήμερο 6 - 7 Ιουνίου του 2015 στο γνωστό θέατρο και το ενδιαφέρον των νεαρών ηθοποιών ήταν μεγάλο καθώς σύμφωνα με πληροφορίες 100 ήταν τα ανήλικα αγόρια ηλικίας 10 έως 14 ετών που συνοδευόμενα από τους γονείς τους, οι οποίοι αδημονούσαν να τους δουν στη σκηνή με τον πρωταγωνιστικό ρόλο, έλαβαν μέρος στην ακρόαση.
Το γνωστό μιούζικαλ «Μπίλι Έλιοτ» του Λι Χολ, σε μουσική Έλτον Τζον θα ανέβαινε στη θεατρική σκηνή του εν λόγω θεάτρου τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς και ο Δημήτρης Λιγνάδης που θα το σκηνοθετούσε έψαχνε να επιλέξει «τον καλύτερο από τους καλύτερους απ’ όλη την Ελλάδα» όπως αναφερόταν χαρακτηριστικά στο δελτίο Τύπου.
«Όσα αγόρια ηλικίας 10 έως 14 χρονών χορεύουν, τραγουδούν και θέλουν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους, μπορούν να προσέλθουν με τους γονείς τους έχοντας μαζί τους ένα σύντομο βιογραφικό και μια φωτογραφία» αναφερόταν αμέσως παρακάτω και πράγματι όπως προαναφέραμε, η ανταπόκριση ήταν εντυπωσιακή.
«Δεν θα ξεχάσω ποτέ τη λάμψη και την ικανοποίηση στα μάτια μιας μητέρας, που είδε το παιδί της να επιλέγεται από τον Δημήτρη Λιγνάδη για τον πρωταγωνιστικό ρόλο» λέει ένας άλλος γονέας που είχε βρεθεί στην οντισιόν μαζί με το παιδί του.
«Συγκεκριμένα, είχαν επιλεγεί τρία αγόρια για τις ανάγκες της παράστασης καθώς δεν θα μπορούσε να παίζει ένα παιδί κάθε μέρα, θα ήταν εξοντωτικό» λέει ο ηθοποιός Αιμίλιος Χειλάκης, ο οποίος ήταν ένας εκ των πρωταγωνιστών του μιούζικαλ. Στο ερώτημα, αν είχε παρατηρήσει κάτι περίεργο στην συμπεριφορά του Δημήτρη Λιγνάδη απέναντι στους εκκολαπτόμενους ηθοποιούς, ο Αιμίλιος Χειλάκης αποφεύγει να απαντήσει. «Θεωρώ ότι η ερώτηση που μου κάνετε είναι σε λάθος βάση. Το μόνο που έχω να πω είναι ότι η υπόθεση του Δημήτρη Λιγνάδη έχει πάρει τον δρόμο της Δικαιοσύνης και τίποτα παραπάνω».
Μένει ή φεύγει η Μενδώνη;
Έντονο παρασκήνιο εδώ και μερικά 24ωρα στο Μέγαρο Μαξίμου με επίκεντρο το θέμα του Δημήτρη Λιγνάδη και με «αντικείμενο» πλέον την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη.
Μετά και τις τελευταίες εξελίξεις και με δεδομένη την προσπάθεια του Μεγάρου Μαξίμου να προστατευθεί ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης (μην ξεχνάμε την εντολή προς του δημοσιογράφους της ΕΡΤ με αφορμή την παρουσία του στην Ικαρία), η θέση της υπουργού «τρίζει».
Φαίνεται πως οι εισηγήσεις προς τον πρωθυπουργού διχάζονται αφού άλλοι επιμένουν στη διατήρηση της υπουργού ώστε να μη φανεί η κυβέρνηση πως υποχωρεί στην λαϊκή οργή, στο αίτημα φορέων και κομμάτων αλλά κυρίως στον ΣΥΡΙΖΑ για απομάκρυνση της Λίνας Μενδώνη, ενώ άλλοι θεωρούν την παραίτησή της ως μονόδρομο.
Ολοκληρώνεται η έρευνα για ηθοποιό
Σχετικά με την υπόθεση του γνωστού ηθοποιού, ο οποίος φέρεται να ανήκει στο περιβάλλον του Δημήτρη Λιγνάδη, πληροφορίες αναφέρουν πως η προανάκριση που διενεργείται με εντολή εισαγγελέα ολοκληρώνεται και δεν αποκλείεται η σχετική δικογραφία να διαβιβαστεί ίσως και σήμερα στην εισαγγελία. Μάλιστα, ο καταγγελλόμενος ηθοποιός φέρεται να έχει κληθεί σε ανωμοτί κατάθεση από τις αστυνομικές αρχές που διενεργούν την προανάκριση.
Όπως όλα δείχνουν, πάντως, η Δικαιοσύνη σε αυτή την περίπτωση θα κινηθεί γρήγορα προκειμένου να προλάβει προθεσμίες καθώς το αδίκημα του βιασμού για το οποίο καταγγέλλεται ο ηθοποιός φέρεται να παραγράφεται σε λίγους μήνες
Υπενθυμίζεται ότι την μήνυση σε βάρος του συγκεκριμένου ηθοποιού έχει καταθέσει ο 38χρονος Δημήτρης Άνθης, ο οποίος έχει μιλήσει δημόσια για την σεξουαλική κακοποίηση που υπέστην. Στον καταγγελλόμενο για το αδίκημα του βιασμού ηθοποιό άλλωστε έχει αναφερθεί και ο Νίκος Σ. κατά τη διάρκεια της συγκλονιστικής συνέντευξής που είχε παραχωρήσει στην ιστοσελίδα «2020mag.gr» όπου και είχε αποκαλύψει τη δίκη του βάναυση σεξουαλική κακοποίηση από τον κατηγορούμενο σήμερα σκηνοθέτη.
Όπως είχε αναφέρει ο Νίκος Σ., ο ηθοποιός βρίσκονταν μέσα στο διαμέρισμα του κατηγορούμενου σκηνοθέτη και έδειχνε «σαν να εκτελούσε εντολές του» ικανοποιώντας τις αρρωστημένες ορέξεις του, ήταν δηλαδή και εκείνος θύμα του σκηνοθέτη. Μόνο που ο 38χρονος Δ. Άνθης αναγνώρισε στο πρόσωπο του άνδρα αυτού τον δικό του θύτη. Σύμφωνα με τα όσα έχει αναφέρει ο κ. Άνθης, ο άνθρωπος αυτός που βρίσκονταν μαζί με το Νίκο Σ. στο διαμέρισμα του κατηγορούμενου σκηνοθέτη τον κακοποίησε σεξουαλικά και γλύτωσε από εκείνον μόνον όταν χτύπησε το τηλέφωνο του και ο ίδιος βρήκε μια ευκαιρία να ξεφύγει.
Τέλος, να σημειωθεί ότι ο Νίκος Σ. κατέθεσε χθες καταγγελία στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών για την υπόθεσή του και ο φάκελός του αναμένεται να διαβιβαστεί μαζί με εκατοντάδες άλλους στην ανακρίτρια, την Τετάρτη όταν και θα καταθέσει ο Πασχάλης Τσαρούχας, πρόεδρος του πειθαρχικού συμβουλίου του Σωματείου.
Έχει προσλάβει και τον αδελφό του μέχρι το καλοκαίρι του 2021
ΑπάντησηΔιαγραφή.