Με μεγάλη ικανοποίηση δέχθηκαν οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί την απόφαση του δικαστηρίου Κερκύρας για τον Μητροπολίτη Νεκτάριο. Η αιτιολογία βασίστηκε στο άρθρο 33 του νέου Ποινικού Κώδικα το οποίο ομολογουμένως αποτελεί ένα από τα θετικά σημεία αυτού του Κώδικα. Σύμφωνα με το εν λόγω άρθρο.... λαμβάνεται σοβαρώς υπ’ όψιν η σύγκρουση καθηκόντων που βιώνουν φυσικά πρόσωπα όταν η εκπλήρωση του καθήκοντος έρχεται σε σύγκρουση με τη συνείδησή τους. Επομένως το θέμα μεταφέρεται στη σύγκρουση ανάμεσα στη νομιμότητα της Πολιτείας και τη συμμόρφωση προς τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας, οι οποίοι όμως, είναι και αυτοί μέρος της ελληνικής συνταγματικής τάξεως. Έτσι, δεν μπορεί η Πολιτεία να νομοθετεί αυθαιρέτως αγνοώντας τη θρησκευτική συνείδηση των πιστών και των Ιερών Κανόνων της Εκκλησίας! Πρέπει επίσης να κατανοήσει εξαρχής η Πολιτεία, πως έδειξε αδικαιολόγητη αυστηρότητα προς την πλευρά της Εκκλησίας και αντίστοιχη χαλαρότητα προς άλλους φορείς της Κοινωνίας στους μήνες του κορωνοϊού, συνεπικουρούμενη δυστυχώς από μεγάλη μερίδα των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Αυτή όμως η συμπεριφορά πρόσβαλλε βάναυσα και την ελληνική έννομη τάξη, ας το έχουν υπ’ όψιν τους αυτοί οι οποίοι αναζητούν κάθε ευκαιρία για να πλήξουν τα της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Λόγω του ότι πολλοί εξ αυτών που βρέθηκαν πανηγυρίζοντας για την απόφαση έξω από το δικαστήριο δεν φορούσαν μάσκες προστασίας σε συνθήκες συνωστισμού! Αντίθετα από τους ιερείς που βρέθηκαν έξω από τα δικαστήρια της Κέρκυρας και οι οποίοι “συμμορφώθηκαν προς τας υποδείξεις”! Δεν έλαβαν ωστόσο οι δημόσιοι κατήγοροι θέση για τις 15 χιλιάδες κόσμου που βρέθηκαν προ ημερών έξω από το Εφετείο Αθηνών, όταν ο ένας ήταν πάνω στον άλλο! Πού ήταν εδώ τα μέτρα προστασίας; Πού πήγαν οι αποστάσεις; Πού ήταν οι μάσκες; Είναι όντως Νέστορας της Ορθοδοξίας… Ο γράφων είχε χαρακτηρίσει σε ανύποπτο χρόνο “Νέστορα της Εκκλησίας” τον σεβάσμιο Ποιμενάρχη Νεκτάριο. Θυμίζω πρόχειρα την υπεύθυνη στάση του στο απαράδεκτο νομοσχέδιο για την ρύθμιση της εκκλησιαστικής περιουσίας και τη δήλωσή του τον Δεκέμβριο του 2018 υπέρ του κειμένου των 22 ιεραρχών της Μακεδονίας οι οποίοι καλούσαν την κυβέρνηση να μην φέρει προς ψήφιση στη Βουλή τη Συμφωνία των Πρεσπών. Τότε ο Νεκτάριος είχε δηλώσει προφητικά ότι “...μετά τα πολιτικά, θα ακολουθήσουν τα εκκλησιαστικά” και βλέπουμε τις πιέσεις για Αρχιεπισκοπή των Σκοπιανών. Τελειώνοντας, αφού συγχαρούμε τον Μητροπολίτη Κερκύρας Νεκτάριο για την αθώωσή του, τον καλούμε να συνεχίσει τη σώφρονα πολιτική που ακολούθησε στο παρελθόν και η οποία του στοίχισε και αήθεις επιθέσεις! Ο ρόλος του πρέπει να συνεχίσει να είναι σημαντικός χάριν της Εκκλησίας και του Έθνους! Ωστόσο προκειμένου να γίνουμε περισσότερο σοφοί για την ιστορική απόφαση του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Κέρκυρας, θα σας παραθέσω παρακάτω όσα δημοσίευσε το διαδικτυακό πόρταλ της Μητροπόλεως Κέρκυρας https://imcorfu.gr/: Με μια ιστορικής σημασίας απόφαση που έλαβε στις 21 Οκτωβρίου 2020 το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Κέρκυρας (πρόεδρος ο κ. Γεωργιάδης και εισαγγελέας η κ. Υφαντή) ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος αθωώθηκε και στις δύο δίκες στις οποίες παραπέμφθηκε για τις δηλώσεις του την 25 Μαρτίου 2020 περί της θείας κοινωνίας, όσο και για την διεξαγωγή εντός του Ιερού Ναού του Αγίου Σπυρίδωνος της λιτανείας της Κυριακής των Βαΐων. Η δίκη ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης 21 Οκτωβρίου 2020. Και οι δύο αποφάσεις είναι ιστορικής σημασίας τόσο για την θέση της Εκκλησίας στον δημόσιο βίο, όσο και για την ευθύνη του εκάστοτε Μητροπολίτη να διαφυλάξει την θρησκευτική ταυτότητα και παράδοση του τόπου. Μια δικαστική απόφαση, Νομολογία… Ύστερα από εκτενή προετοιμασία που ανέλαβε η νομική υπεράσπιση του Μητροπολίτη, με επικεφαλής τον κ. Σπυρίδωνα Χριστόφιλο, Δικηγόρο, L.LM,y Δ.Ν. Φιλοσοφίας και Κοινωνιολογίας του Δικαίου, για πρώτη φορά τέθηκε σε δίκη το άρθρο 33 του νέου ποινικού κώδικα, διά του οποίου λαμβάνεται σοβαρά υπόψιν το ζήτημα της σύγκρουσης καθηκόντων, που φυσικά πρόσωπα βιώνουν κατά την εκπλήρωση των καθηκόντων τους, όταν αυτή η εκπλήρωση έρχεται σε σύγκρουση με τον νόμο. Αυτό έγινε στην περίπτωση του Μητροπολίτη Κερκύρας, ο οποίος αισθάνθηκε, ότι τόσο η προτροπή του προς τους πιστούς να κοινωνήσουν εν μέσω κορωνοϊού πήγαζε από την βαθιά του πίστη στον Θεό και την θέση του ως ιεράρχη της Εκκλησίας της Ελλάδος, αφιερωμένου στην Εκκλησία εκ νεότητός του, όσο και η τέλεση της λιτανείας του σκηνώματος του Αγίου Σπυρίδωνος, εντός του ιερού ναού, την Κυριακή των Βαΐων 12 Απριλίου 2020, με τον ελάχιστα απαιτούμενο αριθμό των ιερέων και παραγόντων του ναού, παρότι ερχόταν σε τυπική σύγκρουση με το γράμμα του νόμου, όπως αυτό εκφραζόταν διά των ΚΥΑ που εφάρμοζε η ελληνική πολιτεία, ήταν αυτό που η συνείδησή του το επέβαλε. Όπως επεσήμανε και σε σχετική του αρθρογραφία ο κ. Χριστόφιλος και κατέθεσε στους αυτοτελείς ισχυρισμούς του ο Ποινικός Κώδικας στο άρθρο 33 ορίζει ότι “η πράξη δεν καταλογίζεται σε εκείνον που την τέλεσε αν κατά τη τέλεσή της αδυνατούσε να συμμορφωθεί προς το δίκαιο λόγω ανυπέρβλητου για τον ίδιο διλήμματος εξαιτίας σύγκρουσης καθηκόντων”. Με την ενσωμάτωση της διάταξης αυτής στον νέο Ποινικό Κώδικα δικαιώθηκε και τελεσφόρησε η άποψη καθηγητών του Ποινικού Δικαίου που αναγνωρίστηκαν ως κορυφές της Ποινικής Θεωρίας [Μανωλεδάκης, Μαγκάκης, Ανδρουλάκης, Χωραφάς και άλλοι] και δη εξ’ αυτών πολλοί προοδευτικών απόψεων. Πάγια και σταθερά εξέφρασαν την άποψη ότι θα πρέπει να ενσωματωθεί στον Ποινικό Κώδικα η λεγόμενη ηθική συγγνωστή πλάνη. Η Ηθική συγγνωστή πλάνη υφίσταται, όταν ο δράστης οδηγήθηκε στην πράξη από βιωμένη εσωτερική ηθική και όταν η ηθική αυτή είναι συμβατή με την κοινωνική ηθική. Για την χριστιανική ηθική όλοι αυτοί οι προοδευτικοί άνθρωποι του πνεύματος αποφάνθηκαν ότι το δίκαιο οφείλει σεβασμό καθώς αφορά αναπόσπαστο κομμάτι της κρατούσας δικαιοκοινωνικής ηθικής. Αυτές τις περιπτώσεις που ενέτασσε μέχρι πρότινος η θεωρία στην ηθική συγγνωστή πλάνη όπως του μη φευκτού της υπαιτιότητας στην περίπτωση του τραγικού διλήμματος στη σύγκρουση καθηκόντων αναγνωρίζει πλέον εναργώς ο νέος Ποινικός Κώδικας στο άρθρο 33 δίνοντας διέξοδο και διανοίγοντας ένα νέο δρόμο στη Νομολογία. Δικαίωση της Εκκλησίας της Ελλάδος… Το δικαστήριο αποδέχτηκε αυτή την νομική θέση και αθώωσε τον Μητροπολίτη Κερκύρας και για τις δύο υποθέσεις. Τον Σεβασμιώτατο υπερασπίστηκε με ιδιαίτερη έμφαση και στο ζήτημα της διαφύλαξης της κερκυραϊκής παράδοσης ο δικηγόρος κ. Γιάννης Κοντός. Σε δηλώσεις του μετά το πέρας της δίκης, ο κ. Νεκτάριος επεσήμανε ότι σήμερα δικαιώθηκε η Εκκλησία και η Κέρκυρα. Ο επίσκοπος αγωνίζεται υπέρ του κλήρου και του λαού και για τον Θεό. Γι’ αυτό ευχαρίστησε τον ευγενή κερκυραϊκό λαό για την στήριξη που του παρείχε, τους συνεργάτες του ιερείς και λαϊκούς. Ευχαρίστησε ιδιαίτερα τους δικηγόρους του, τον κ. Σπύρο Χριστόφιλο για τον αγώνα του και τον κόπο του που κατέβαλε οικειοθελώς εδώ και πέντε περίπου μήνες από τη στιγμή που ανέλαβε την υπόθεση και την οδήγησε σ’ αυτήν την νέα νομική ατραπό, όπως επίσης και τον κ. Γιάννη Κοντό, ο οποίος έδωσε πτυχές της ζωής του τόπου που οδήγησαν το δικαστήριο στο να κατανοήσει ακόμη καλύτερα τα ηθικά διλήμματα του Μητροπολίτη. Ευχαρίστησε τους ιερείς και τους λαϊκούς που τον στήριξαν και σήμερα στο δικαστήριο, όπως επίσης και όλους όσους με επιστολές, μηνύματα και τηλεφωνήματα εξέφρασαν την αγάπη τους και την πίστη τους στον Θεό. Ιδιαιτέρως ευχαρίστησε τους Μητροπολίτες που ήρθαν την Δευτέρα στην πρώτη ημέρα της δίκης και τον Μητροπολίτη Βρεσθένης που ήρθε σήμερα για να τον στηρίξουν. Ευχαρίστησε ακόμη το δικαστήριο για τον σεβασμό και την αρτιότητα με την οποία προσέγγισε τις υποθέσεις. “Εμείς λέμε πρώτα ο Θεός”, είπε ο κ. Νεκτάριος. “Και ο Θεός δεν εγκαταλείπει τον άνθρωπο”! Ο δικηγόρος κ. Χριστόφιλος, σε δηλώσεις του, τόνισε ότι πρόκειται για μια πολυσήμαντη, μια ιστορική δικαστική απόφαση, με μεγάλο νομικό βάθος που εξέφρασε τον ρόλο του Έλληνα δικαστή ως θεματοφύλακα των συνταγματικών ελευθεριών και εξέφρασε το πολύ σημαντικό για την κοινωνική συνοχή “περί δικαίου αίσθημα”. Αθώωσε τον Σεβασμιώτατο όσον αφορά την κατηγορία της παρότρυνσης σε πλημμέλημα διότι το νομικό διακύβευμα συνδέεται έμπρακτα με την ανθρωπιστική και χριστιανική θέση για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Ουδέποτε ο Σεβασμιώτατος έθεσε σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή. Όσον αφορά την παρότρυνση σε δήθεν ψευδή δήλωση για εκείνα τα περιβόητα μηνύματα για τις εξόδους των πολιτών στην περίοδο του κορωνοϊού ήταν διασταλτική ερμηνεία για όσα δεν προβλέπονταν για υποπεριπτώσεις, όπως ήταν η προσέλευση στην Εκκλησία για την ατομική προσευχή. Το κάλεσμα για συμμετοχή στην θεία κοινωνία αφορά κυρίως δογματικό περιεχόμενο που προστατεύεται από την ελευθερία του λόγου και της έκφρασης και δεν αποσκοπούσε στο να θέσει σε κίνδυνο την δημόσια υγεία. Όσον αφορά στην υπόθεση της λιτανείας του Αγίου Σπυρίδωνος η απόφαση δέχτηκε τους αυτοτελείς ισχυρισμούς που διατύπωσε ο ίδιος ως δικηγόρος του Σεβασμιωτάτου ως αποτέλεσμα κοπιώδους πνευματικού μόχθου, με βάση το άρθρο 33 του νέου ποινικού κώδικα που αίρει τον καταλογισμό με βάση την βιωμένη ηθική του δράστη. Είμεθα πολύ ευτυχείς και πρόκειται για μια σπουδαία νομική απόφαση! Ο δικηγόρος κ. Γιάννης Κοντός τόνισε ότι είναι συντριπτικό για έναν δικηγόρο και συγκινητικό να ανανεώνει την εμπιστοσύνη του στην ελληνική δικαιοσύνη. Δημιουργεί απέραντη συγκίνηση ο τρόπος που λειτουργούν οι Έλληνες δικαστές και αυτό φάνηκε με την σημερινή απόφαση! Συμπληρωματική δήλωση του Μητροπολίτη Κέρκυρας για την υπεράσπισή του… Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας κ. Νεκτάριος, με αφορμή αναφορά του στην πρώην πρόεδρο του Αρείου Πάγου κ. Βασιλική Θάνου, επιθυμεί να δηλώσει ότι η στήριξη της κ. Θάνου είχε να κάνει με την αρθρογραφία της κατά την περίοδο του κορωνοϊού, διά της οποίας επισημάνθηκαν ζητήματα αντισυνταγματικότητας στις ΚΥΑ της πολιτείας, τα οποία τέθηκαν και σε άλλες χώρες της Ευρώπης αντίστοιχα, όπως στην Γερμανία. Την όλη ευθύνη για την νομική προετοιμασία της δίκης, για τους αυτοτελείς ισχυρισμούς, καθώς και για την υπεράσπισή του στο δικαστήριο είχε ο εξαίρετος δικηγόρος κ. Σπυρίδων Χριστόφιλος, ο οποίος με την νομική του παιδεία, την έρευνά του, την κοπιώδη πνευματική του εργασία αλλά και την χάραξη υπερασπιστικής γραμμής με βάση το άρθρο 33 του νέου ποινικού κώδικα παρουσίασε στο δικαστήριο μία πρωτότυπη υπόθεση, την οποία ο πρόεδρος του δικαστηρίου αποδέχτηκε γεννώντας μία νέα νομολογία!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
o Xristos mas didaxe oti an mas tsimpisoun ta pio farmakera fidia den tha pathoume tipota an pistebome se AYTON.
ΑπάντησηΔιαγραφή