Άνοιξε, λίγο μετά τις 11:30 η ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας <ΕΔΩ> στην οποία οι υποψήφιοι μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους, ενώ παράλληλα έχουν αναρτηθεί οι βαθμολογίες στα λύκεια της χώρας...
Έτσι, κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να δει τα αποτελέσματά του είτε επισκεπτόμενος το λύκειο του, είτε χρησιμοποιώντας τον οκταψήφιο κωδικό του και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο, σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες. Οι καταστάσεις με τα αποτελέσματα έχουν αναρτηθεί στα σχολεία της χώρας, χωρίς ωστόσο να αναγράφονται τα ονομαστικά στοιχεία κάθε υποψηφίου, αλλά μόνο ο κωδικός και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα.
Οι περίπου 100.000 φετινοί υποψήφιοι για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τις 77.970 θέσεις των ΑΕΙ, θα μπορούν να υπολογίσουν τα μόρια που συγκέντρωσαν, προκειμένου να κάνουν τις τελικές επιλογές τους για το Μηχανογραφικό. Παράλληλα, τα στατιστικά στοιχεία των φετινών βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων θα δώσει μία πρώτη εικόνα για το πώς θα κυμανθούν οι φετινές βάσεις εισαγωγής των τμημάτων και των σχολών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οδηγίες για μηχανογραφικό
– H αξιολόγηση των σχολών και η σειρά προτεραιότητας που θα δώσει ο κάθε υποψήφιος θα πρέπει να γίνουν βάσει των επιθυμιών του και όχι του βαθμού επίδοσης. Παρά τις εκτιμήσεις των βάσεων που αποτελούν «πυξίδα» για τη γενική τάση, είναι πολύ δύσκολο να προβλεφθεί με ακρίβεια η πορεία της βάσης εισαγωγής για κάθε τμήμα. Επομένως, η επίδοση ενός μαθητή και ο μέσος όρος του στις πανελλαδικές εξετάσεις δεν θα πρέπει να παίξουν μεγάλο ρόλο στην επιλογή του για την εισαγωγή του σε ένα τμήμα.
-Η επιλογή ενός τμήματος θα πρέπει να γίνει ύστερα από μελέτη του προγράμματος σπουδών του. Ο τίτλος μπορεί να είναι παραπλανητικός. Το πρόγραμμα σπουδών αφορά στο σύνολο των μαθημάτων και τις κατευθύνσεις, ενώ ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί και στα επαγγελματικά δικαιώματα που δίνονται από κάθε τμήμα, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις όπου τμήματα με την ίδια ονομασία δεν έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα.
-Εδώ κι έναν χρόνο, ο ακαδημαϊκός χάρτης έχει αλλάξει και πολλά πανεπιστημιακά τμήματα έχουν προκύψει από τη συγχώνευση ΤΕΙ. Τα περισσότερα εξ αυτών εδράζουν σε περιφερειακά πανεπιστήμια και ακόμα δεν έχουν οριστεί για τα περισσότερα επαγγελματικά δικαιώματα.
-Εφόσον ο υποψήφιος επιθυμεί να διεκδικήσει μετεγγραφή, θα πρέπει να γνωρίζει ότι φέτος έχουν αλλάξει πολλά δεδομένα. Θεσπίστηκε βάση μετεγγραφής, σύμφωνα με την οποία δικαίωμα μετεγγραφής έχει ένας εισακτέος που η επίδοσή του είναι μέχρι 2.750 μόρια χαμηλότερη της βάσης εισαγωγής του τμήματος της επιθυμίας του. Η μοριοδότηση έχει αλλάξει ενισχύοντας κάποιες κοινωνικές ομάδες και πλέον θα υπάρχει και δεύτερος γύρος μετεγγραφών.
-Οι αντιστοιχήσεις των τμημάτων, που δημοσιοποιήθηκαν πριν από λίγες μέρες, ήταν μια (δυσάρεστη) έκπληξη για κάποιους. Πολλά τμήματα που είχαν αντιστοιχήσεις πέρσι, πλέον δεν δίνουν αυτήν τη δυνατότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το «Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας» του ΟΠΑ. Ενώ υπάρχουν άλλα πέντε τμήματα με την ίδια ονομασία σε Κοζάνη, Πάτρα, Αγιο Νικόλαο, Καβάλα και Τρίπολη, το τμήμα του ΟΠΑ εξαιρείται από την αντιστοίχηση. Υπενθυμίζεται ότι η βάση εισαγωγής του πέρσι ήταν 17.959 μόρια, ενώ σε ορισμένα από τα υπόλοιπα περιφερειακά τμήματα η βάση εισαγωγής ήταν ακόμα και 5.000 μόρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.