«Τρίτο ενδεικτικό σύμπτωμα, τρίτο ερώτημα σε όσους ακόμα καμώνονται ότι ασκούν πολιτική:
Γιατί στην Ελλάδα η παραπαιδεία είναι αυτονόητη, καθολικά αποδεκτή; Γιατί τα «ιδιαίτερα» χύδην μαθήματα και τα θεσμοποιημένα (σαν φυσιολογικότατα) «φροντιστήρια» να είναι προϋπόθεση αναγκαία για την είσοδο στο πανεπιστήμιο;....
Γιατί αυτό το βασανιστικό για την ελλαδική κοινωνία καρκίνωμα η πολιτική κάθε κόμματος που έρχεται στην εξουσία και κάθε υπουργού Παιδείας το θεωρεί ταμπού, δεν διανοείται να το αντιμετωπίσει ως πρόβλημα; Το καρκίνωμα έχει αχρηστέψει (καταστήσει περιττή) μια ολόκληρη βαθμίδα της εκπαίδευσης: το λύκειο – πώς να ενδιαφερθεί ο μαθητής για μαθήματα στο λύκειο, όταν η είσοδός του στο πανεπιστήμιο κρίνεται από τη φοίτησή του στο φροντιστήριο;
Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι,
Σας θυμίζω την κατωτέρω πρόταση μου για εισαγωγή χωρίς εισαγωγικές εξετάσεις στα ΑΕΙ (Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα) που από χρόνια έστειλα σε όλες τις κυβερνήσεις.
Πλην της τελευταίας, που το θεώρησα πλήρως άσκοπο να το κάνω, με υπουργό «μη εθνικής» παιδείας τον κ. Φίλη, με υφυπουργό παιδείας την κυρία Σία Αναγνωστοπούλου και με «εγκέφαλο τον Καθηγητή κ. Λιάκο. Δείτε τους (σειρά κατά αλφαβητική σειρά επωνύμου) στο https://www.scribd.com/doc/ 158205508/%CE%9A%CE%95%CE%99% CE%9C%CE%95%CE%9D%CE%9F-%CE% A5%CE%A0%CE%9F%CE%93%CE%A1%CE% 91%CE%A6%CE%A9%CE%9D-%CE%A5% CE%A0%CE%95%CE%A1-%CE%A4%CE% 9F%CE%A5-%CE%9D%CE%91%CE%99-% CE%A3%CE%A4%CE%9F-%CE%A3%CE% A7%CE%95%CE%94%CE%99%CE%9F-% CE%91%CE%9D%CE%91%CE%9D-7-%CE% 91%CF%80%CF%81%CE%B9%CE%BB%CE% AF%CE%BF%CF%85-2004 )
Οφείλω να παρατηρήσω ότι μόνον ο Καθηγητής Μπαμπινιώτης κατά την πολύ μικρής διάρκειας ενασχόληση του με το υπουργείο Παιδείας, έδειξε ενδιαφέρον για την κατωτέρω πρόταση, με ανταλλαγή αλληλογραφίας. Είδαν επίσης το φως, διάφορες άλλες προτάσεις, όχι για κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων, που κατά τη γνώμη μου επιδείνωναν το πρόβλημα. Ως του Καθηγητή Βερέμη κτλ. Και το κακό συνεχίζεται.
Αφού παρατηρήσω ότι το απόλυτο σωστό δεν υπάρχει, τονίζω ότι κατά τη γνώμη η μόνη πρακτική λύση που δώσει και άλλη πνοή στους νέους μας είναι η κατωτέρω. Λογικά δεν υπάρχει άλλη λύση. Θυμίζω τη βασική λογική της κατωτέρω πρότασης η εφαρμογή της οποίας απαιτεί πλέον λεπτομερή μελέτη και μηχανογραφική επεξεργασία.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΣ ΣΤΑ ΑΕΙ
Μία από τις αιτίες πολλών δεινών για τη χώρα μας (και για οποιαδήποτε χώρα) είναι η υποβάθμιση της παιδείας. Θα έλεγα μάλιστα της Μέσης παιδείας γιατί αυτή είναι που θα έπρεπε να διαμορφώνει τους χαρακτήρες των παιδιών μας, ιδίως με την απαραίτητη «γενική παιδεία».
Σήμερα είναι παραδεδεγμένο αντικειμενικά ότι η παρεχόμενη στη χώρα μας δημόσια παιδεία Μέσης εκπαίδευσης είναι πλήρως υποβαθμισμένη με τραγικό αποτέλεσμα να μην διαμορφώνει ως θα έπρεπε τους χαρακτήρες των ελληνοπαίδων. Υπάρχουν πολλές αιτίες γι’ αυτό. Η κυριότερη όμως αιτία έγκειται στον τρόπο εισαγωγής των ελληνοπαίδων στα Ανώτατα Ιδρύματα της χώρας.
Ο τρόπος αυτός εισαγωγής υποχρέωσε τα παιδιά μας αλλά και τους γονείς τους να θεωρούν ουσιαστικά ως μόνη Μέση Εκπαίδευση, το Φροντιστήριο. Έτσι έχουμε μία πλήρη υποβάθμιση του δημόσιου Λυκείου με ότι αυτό σημαίνει. Να τονίσουμε επίσης ότι οι αποκτώμενες, όπως αποκτώνται γνώσεις του φροντιστηρίου αποσκοπούν μόνον στην επιτυχία στις εισαγωγικές εξετάσεις και είναι σχεδόν άχρηστες στην περεταίρω ακαδημαϊκή μόρφωση του φοιτητή.
Και όλα αυτά για ένα «δήθεν» δίκαιο σύστημα εισαγωγής που εκτός από το ότι απομυζά από τους γονείς τεράστια χρηματικά ποσά για τα φροντιστήρια, στερεί από τους μαθητές εκτός από τη διαμόρφωση του χαρακτήρα τους που θα είχαν από ένα αναβαθμισμένο Λύκειο, και πολύτιμο χρόνο, για ψυχαγωγία, για άθληση, για μάθηση ξένων γλωσσών, για ενασχόληση με μουσικά όργανα, κτλ. Αυτό προφανώς έχει τεράστια σημασία και στην ψυχική υγεία των παιδιών μας.
Και γιατί είναι δήθεν δίκαιο το σύστημα χάριν του οποίου ξοδεύουμε τόσα πολλά και στερούμε πλείστα άλλα από τα παιδιά μας;;
Προφανώς είναι άδικο ένα σύστημα, που θα κρίνει ένα παιδί μέσα σε λίγες ώρες εξετάσεων, στο οποίο υπάρχουν εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες βαθμολογητές, και οι γνώσεις που απέκτησε για τις εισαγωγικές ένα παιδί στηρίζονται και στην ποιότητα του φροντιστηρίου και στο αντίστοιχο κόστος που άλλοι μπορούν να δώσουν και άλλοι όχι. Συνεπώς έχουμε άνισες συνθήκες για τα παιδιά.
Ερώτημα. Καλά και τι μπορεί να γίνει; Η απάντηση είναι απλή. Η εισαγωγή στα Ανώτερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα να γίνεται με βάση μόνον την επίδοση, όχι τη βαθμολογία, στο Λύκειο.
Αν και χρειάζεται μεγάλη ανάλυση για το θέμα, σε μία πρώτη προσέγγιση θα μπορούσαν όλοι οι διδάσκοντες σε μία τελευταία τάξη ενός Λυκείου (πιθανόν και όλοι οι καθηγητές του Λυκείου) να κατέτασσαν κατ’ αξία τους αποφοιτούντες τάξης. Πχ των 30 μαθητών ως εξής:
Το 10% των αρίστων της τάξης δηλαδή 3, μετά το 20% των πολύ καλών μαθητών δηλαδή 6, στη συνέχεια το 30% των καλών δηλαδή 9, και τέλος το υπόλοιπο 40% των μέτριων μαθητών δηλαδή 12. Προφανώς οι αριθμοί των ποσοστών είναι ενδεικτικοί και χρήζουν μελέτης.
Τώρα σε επίπεδο χώρας έχοντας, όλους τους άριστους μαθητές της χώρας, τους πολύ καλούς, τους καλούς και τους μετρίους, θα μπορούσαμε εύκολα με μηχανογραφικό τρόπο να καθορίσουμε την εισαγωγή στα ΑΕΙ δίδοντας προτεραιότητα επιλογής στους αρίστους, μετά στους πολύ καλούς, κτλ.
Για να προλάβω τυχόν παρατηρήσεις (πχ για μικρές τάξεις ακριτικών περιοχών που χρήζουν και ευνοϊκής μεταχείρισης) παρατηρώ ότι με επεξεργασία κατάλληλη θα υπάρξουν όλες οι απαιτούμενες λύσεις.
Υπενθυμίζω ότι απόλυτα δίκαιο σύστημα δεν υπάρχει και υποστηρίζω ότι το σύστημα αυτό είναι δικαιότερο από το υπάρχον αφού κρίνει τον μαθητή από την μακροχρόνια απόδοση του. Επίσης αδικίες δεν μπορούν να υπάρξουν όταν σε τοπικό επίπεδο όλοι οι καθηγητές κατατάσσουν κατά αξία τους μαθητές και τυχόν αδικία θα ξεσηκώσει τοπική κατακραυγή.
Τέλος το κέρδος, της αναβάθμισης της μόρφωσης του Λυκείου (που θα είναι φυσικό επακόλουθο του νέου τρόπου εισαγωγής στα ΑΕΙ) και της ανύψωσης της αξίας του εκεί που έπρεπε να είναι (μαζί με άλλα όπως επανεξέταση των δεκαπενταμελών, κτλ), της απαλλαγής των γονέων από την μεγάλη χρηματική αφαίμαξη, της απαλλαγή των μαθητών από το τεράστιο άγχος, της πρόσδοσης στους μαθητές ελεύθερου χρόνου για πλείστα, κτλ., είναι εκ των ουκ άνευ.
Είναι προφανώς κρίμα να καταστρέφεται για οποιονδήποτε λόγο μία κοινωνία. Είναι επίσης προφανές ότι το μέλλον της χώρας και των κατοίκων της (από πολλές απόψεις) εξαρτάται από το αν θα καταφέρουμε να έχουμε την παιδεία που αξίζει στον λαό μας.
Τέλος, προφανώς όποιος μαθητής ήθελε θα πήγαινε και τότε σε φροντιστήριο, αλλά μόνον για να καλυτερεύσει την απόδοση του στο Λύκειο. Και βέβαια πολύ λίγοι θα το έκαναν.
Ευριπίδης Μπίλλης
From: Hellenic Professors and PhDs Electronic Forum [mailto:HELLENIC-PROFESSORS- PHDS@HEC.GREECE.ORG] On Behalf Of EVRIS BILLIS
Sent: Monday, October 17, 2016 8:46 PM
To: HELLENIC-PROFESSORS-PHDS@HEC. GREECE.ORG
Subject: ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ. Oκτώ κόμματα, μία ιδεολογία
Sent: Monday, October 17, 2016 8:46 PM
To: HELLENIC-PROFESSORS-PHDS@HEC. GREECE.ORG
Subject: ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ. Oκτώ κόμματα, μία ιδεολογία
Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι,
Σας διαβιβάζω το κατωτέρω κατά τη γνώμη μου ενδιαφέρον άρθρο του Χρήστου Γιανναρά.
Μέσα στα πολλά ενδιαφέροντα που γράφει προσέξτε και τα γραφόμενα για την εισαγωγή στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
Στο θέμα αυτό θα επανέλθουμε.
Ευριπίδης Μπίλλης
Oκτώ κόμματα, μία ιδεολογία
ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ
………………..
______________________________ ______________________________ ________
The opinions expressed are those of the author(s)and not necessarily those of HEC.Hellenic Electronic Center (HEC) www.greece.org - - - - - - - Click here to Unsubscribe
This mailing list is powered by L-Soft's renowned LISTSERV(R) software.
The opinions expressed are those of the author(s)and not necessarily those of HEC.Hellenic Electronic Center (HEC) www.greece.org - - - - - - - Click here to Unsubscribe
This mailing list is powered by L-Soft's renowned LISTSERV(R) software.
______________________________ ______________________________ ________
The opinions expressed are those of the author(s)and not necessarily those of HEC.
Hellenic Electronic Center (HEC) www.greece.org - - - - - - - Click here to Unsubscribe
This mailing list is powered by L-Soft's renowned LISTSERV(R) software.
The opinions expressed are those of the author(s)and not necessarily those of HEC.
Hellenic Electronic Center (HEC) www.greece.org - - - - - - - Click here to Unsubscribe
This mailing list is powered by L-Soft's renowned LISTSERV(R) software.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.