Την έσχατη στιγμή προσπάθησε ο πιλότος του Boeing 777 που έπεσε στο Σαν Φρανσίσκο να ακυρώσει την προσγείωση και να ξανασηκωθεί, αλλά τελικά ήταν πολύ αργά, όπως φαίνεται από τα πρώτα στοιχεία γύρω από το δυστύχημα. Το αεροσκάφος πήγαινε να προσγειωθεί με ταχύτητα σημαντικά μικρότερη από όση έπρεπε, ενώ φαίνεται πως ο πιλότος είχε πολύ λίγες ώρες πτήσης με το μοντέλο....
-παράγοντας που ίσως συνέβαλε στο δυστύχημα.
Παράλληλα, ανοικτό θεωρείται το εάν η μία από τις δύο 16χρονες που σκοτώθηκαν είχε στην πραγματικότητα επιζήσει από τη σύγκρουση αλλά χτυπήθηκε θανάσιμα από όχημα που έσπευσε στο σημείο.
Η έρευνα που έχει ξεκινήσει από το αμερικανικό Συμβούλιο Ασφαλών Μετακινήσεων (NTSB) δεν έχει διαλευκάνει ακόμη αρκετά σημεία γύρω από το δυστύχημα, αλλά το βασικότερο από τα όσα έχουν μέχρι τώρα προκύψει είναι πως η προσγείωση με αρκετα μικρότερη ταχύτητα από όσο έπρεπε.
Όπως ανέφερε στην πρώτη ενημέρωση η εκπρόσωπος του NTSB Ντέμπορα Χέρσμαν, ο πιλότος ολοκλήρωνε την προσγείωση πετώντας με ταχύτητα αρκετά χαμηλότερη από τους 137 κόμβους που έπρεπε.
«Δεν μιλάμε για μερικούς κόμβους παρακάτω» είπε χαρακτηριστικά. Τα τελευταία δευτερόλεπτα, τα συστήματα του αεροπλάνου χτύπησαν κόκκινο για τον κίνδυνο το αεροσκάφος να μείνει «ακίνητο» και έτσι ο πιλότος προσπάθησε την τελευταία στιγμή -ενάμισι δευτερόλεπτο πριν την πρόσκρουση- να ακυρώσει την προσγείωση.
Τότε όμως, η ουρά χτύπησε κυματοθραύστη και το αεροπλάνο έπεσε. Μέχρι δέκα δευτερόλεπτα νωρίτερα, όλα τα συστήματα φαίνεται να λειτουργούσαν κανονικά και το πλήρωμα δεν έμοιαζε ανήσυχο ή να έχει αντιληφθεί κάποια ανωμαλία.
Ο πιλότος, όπως επιβεβαίωσε η εταιρεία, ήταν μεν έμπειρος αλλά ουσιαστικά μάθαινε ακόμη να πετάει το μοντέλο Boeing 777. Είχε συνολικά σχεδόν 10.000 ώρες πτήσεις αλλά μόνο 43 στο Boeing 777, παράγοντας που εξετάζεται για το εάν έχει σχέση με τη χαμηλή ταχύτητα με την οποία προσπαθούσε να το προσγειώσει.
Ερωτηματικά για το θάνατο της μίας νεαρής
Παράλληλα, ερωτηματικά εγείρονται για το θάνατο της μίας από τις δύο νεαρές που σκοτώθηκαν στο δυστύχημα.
Σύμφωνα με τον ιατροδικαστή της κομητείας Ρόμπερτ Φουκρό, εξετάζεται το εάν η μία από τις δύο νεαρές είχε στην πραγματικότητα επιζήσει της πρόσκρουσης αλλά χτυπήθηκε από διασωστικό όχημα του αεροδρομίου που έσπευδε στο σημείο για την περισυλλογή των θυμάτων.
Η νεκροψία θα ολοκληρωθεί τη Δευτέρα και θα προσπαθήσει να διαπιστώσει εάν ο θάνατός της οφείλεται σε τραυματισμούς από το δυστύχημα ή, όπως είπε, σε «επόμενο περιστατικό».
Από τους συνολικά 307 επιβάτες, τραυματίστηκαν περίπου 180. Από αυτούς, περίπου έξι βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση.
Τα δραματικά τελευταία δευτερόλεπτα
Τα μέχρι τώρα ευρήματα της NTSB δίνουν την εικόνα μίας προσγείωσης που φαινόταν να κυλάει ομαλά, τουλάχιστον κατά το πλήρωμα, σε βέλτιστες συνθήκες ορατότητας και ανέμου ώσπου τα τελευταία δευτερόλεπτα επικράτησε σύγχυση. Τα ευρήματα έχουν ως εξής:
Το αεροσκάφος προσεγγίζει το αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο και παίρνει έγκριση προσγείωσης από τον πύργο ελέγχου. Η ορατότητα φτάνει τα 10 μίλια και οι άνεμοι έρχονται από τα νοτιοδυτικά με 7 κόμβους.
Οι πιλότοι δεν απευθύνουν έκκληση για βοήθεια ή δείχνουν ανήσυχοι μέχρι και δέκα δευτερόλεπτα πριν το συμβάν, όπως φαίνεται στις καταγεγραμμένες συνομιλίες.
Επτά δευτερόλεπτα πριν το συμβάν, οι πιλότοι ζητούν να αυξήσουν την ταχύτητα του αεροσκάφους.
Τέσσερα δευτερόλεπτα πριν, το προειδοποιητικό σύστημα δόνησης στο πιλοτήριο ενεργοποιείται, ένδειξη πως υπάρχει κίνδυνος το αεροσκάφος να «μείνει» στο αέρα.
Ενάμισι δευτερόλεπτο πριν το συμβάν, ο πιλότος ακυρώνει την προσγείωση και προσπαθεί να σηκώσει το αεροπλάνο.
Η ουρά του αεροσκάφους χτυπά κυματοθραύστη και το Boeing 777 συντρίβεται.
-παράγοντας που ίσως συνέβαλε στο δυστύχημα.
Παράλληλα, ανοικτό θεωρείται το εάν η μία από τις δύο 16χρονες που σκοτώθηκαν είχε στην πραγματικότητα επιζήσει από τη σύγκρουση αλλά χτυπήθηκε θανάσιμα από όχημα που έσπευσε στο σημείο.
Η έρευνα που έχει ξεκινήσει από το αμερικανικό Συμβούλιο Ασφαλών Μετακινήσεων (NTSB) δεν έχει διαλευκάνει ακόμη αρκετά σημεία γύρω από το δυστύχημα, αλλά το βασικότερο από τα όσα έχουν μέχρι τώρα προκύψει είναι πως η προσγείωση με αρκετα μικρότερη ταχύτητα από όσο έπρεπε.
Όπως ανέφερε στην πρώτη ενημέρωση η εκπρόσωπος του NTSB Ντέμπορα Χέρσμαν, ο πιλότος ολοκλήρωνε την προσγείωση πετώντας με ταχύτητα αρκετά χαμηλότερη από τους 137 κόμβους που έπρεπε.
«Δεν μιλάμε για μερικούς κόμβους παρακάτω» είπε χαρακτηριστικά. Τα τελευταία δευτερόλεπτα, τα συστήματα του αεροπλάνου χτύπησαν κόκκινο για τον κίνδυνο το αεροσκάφος να μείνει «ακίνητο» και έτσι ο πιλότος προσπάθησε την τελευταία στιγμή -ενάμισι δευτερόλεπτο πριν την πρόσκρουση- να ακυρώσει την προσγείωση.
Τότε όμως, η ουρά χτύπησε κυματοθραύστη και το αεροπλάνο έπεσε. Μέχρι δέκα δευτερόλεπτα νωρίτερα, όλα τα συστήματα φαίνεται να λειτουργούσαν κανονικά και το πλήρωμα δεν έμοιαζε ανήσυχο ή να έχει αντιληφθεί κάποια ανωμαλία.
Ο πιλότος, όπως επιβεβαίωσε η εταιρεία, ήταν μεν έμπειρος αλλά ουσιαστικά μάθαινε ακόμη να πετάει το μοντέλο Boeing 777. Είχε συνολικά σχεδόν 10.000 ώρες πτήσεις αλλά μόνο 43 στο Boeing 777, παράγοντας που εξετάζεται για το εάν έχει σχέση με τη χαμηλή ταχύτητα με την οποία προσπαθούσε να το προσγειώσει.
Ερωτηματικά για το θάνατο της μίας νεαρής
Παράλληλα, ερωτηματικά εγείρονται για το θάνατο της μίας από τις δύο νεαρές που σκοτώθηκαν στο δυστύχημα.
Σύμφωνα με τον ιατροδικαστή της κομητείας Ρόμπερτ Φουκρό, εξετάζεται το εάν η μία από τις δύο νεαρές είχε στην πραγματικότητα επιζήσει της πρόσκρουσης αλλά χτυπήθηκε από διασωστικό όχημα του αεροδρομίου που έσπευδε στο σημείο για την περισυλλογή των θυμάτων.
Η νεκροψία θα ολοκληρωθεί τη Δευτέρα και θα προσπαθήσει να διαπιστώσει εάν ο θάνατός της οφείλεται σε τραυματισμούς από το δυστύχημα ή, όπως είπε, σε «επόμενο περιστατικό».
Από τους συνολικά 307 επιβάτες, τραυματίστηκαν περίπου 180. Από αυτούς, περίπου έξι βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση.
Τα δραματικά τελευταία δευτερόλεπτα
Τα μέχρι τώρα ευρήματα της NTSB δίνουν την εικόνα μίας προσγείωσης που φαινόταν να κυλάει ομαλά, τουλάχιστον κατά το πλήρωμα, σε βέλτιστες συνθήκες ορατότητας και ανέμου ώσπου τα τελευταία δευτερόλεπτα επικράτησε σύγχυση. Τα ευρήματα έχουν ως εξής:
Το αεροσκάφος προσεγγίζει το αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο και παίρνει έγκριση προσγείωσης από τον πύργο ελέγχου. Η ορατότητα φτάνει τα 10 μίλια και οι άνεμοι έρχονται από τα νοτιοδυτικά με 7 κόμβους.
Οι πιλότοι δεν απευθύνουν έκκληση για βοήθεια ή δείχνουν ανήσυχοι μέχρι και δέκα δευτερόλεπτα πριν το συμβάν, όπως φαίνεται στις καταγεγραμμένες συνομιλίες.
Επτά δευτερόλεπτα πριν το συμβάν, οι πιλότοι ζητούν να αυξήσουν την ταχύτητα του αεροσκάφους.
Τέσσερα δευτερόλεπτα πριν, το προειδοποιητικό σύστημα δόνησης στο πιλοτήριο ενεργοποιείται, ένδειξη πως υπάρχει κίνδυνος το αεροσκάφος να «μείνει» στο αέρα.
Ενάμισι δευτερόλεπτο πριν το συμβάν, ο πιλότος ακυρώνει την προσγείωση και προσπαθεί να σηκώσει το αεροπλάνο.
Η ουρά του αεροσκάφους χτυπά κυματοθραύστη και το Boeing 777 συντρίβεται.
http://www.madata.gr/epikairotita/world/285251.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.