Με έγγραφό τους προς τον υπουργό Υποδομών Γ. Ραγκούση ζητούν να υπάρξει νέα συνάντηση των δύο πλευρών μέχρι σήμερα το απόγευμα, ώστε να διαμορφωθούν από κοινού οι όροι και οι προϋποθέσεις για την απελευθέρωση του κλάδου τους.
Τη διαμάχη των δύο πλευρών φαίνεται ότι πυροδότησε προχθές γνωμοδότηση του εισαγγελέα Ρεθύμνου, σύμφωνα με την οποία, η απελευθέρωση του κλάδου δίνει το δικαίωμα στα υφιστάμενα ταξί να μην δεσμεύονται πλέον από την προηγούμενη νομοθεσία βάση της οποίας μπορούν να δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή.
Αυτό, όπως τονίζουν οι ιδιοκτήτες ταξί, μπορεί να προκαλέσει τον «αποκλεισμό» πολλών περιοχών που είναι απομακρυσμένες, ενώ παράλληλα θα προκαλέσει «χάος» στις περιοχές με αυξημένη τουριστική κίνηση.
Δήλωση
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί κ. Θ. Λυμπερόπουλος, τόνισε ότι ο εισαγγελέας μπορεί να αποφάσισε ότι βάση του Νόμου 3919/2011 (Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων) το επάγγελμα απελευθερώνεται πλήρως, ωστόσο ο κλάδος των ταξί απαιτεί εφαρμοστικούς νόμους.
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί κ. Θ. Λυμπερόπουλος, τόνισε ότι ο εισαγγελέας μπορεί να αποφάσισε ότι βάση του Νόμου 3919/2011 (Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων) το επάγγελμα απελευθερώνεται πλήρως, ωστόσο ο κλάδος των ταξί απαιτεί εφαρμοστικούς νόμους.
«Ο χρόνος που αναγράφεται στο νόμο και προβλέπει πλήρη απελευθέρωση από τις 2 Ιουλίου είναι ενδεικτικός και θέλει προσδιορισμούς και κριτήρια» δήλωσε ο κ. Λυμπερόπουλος και συνέχισε: «Το θέμα είναι πλέον ηθικό. Εμείς θα ματώσουμε αλλά ο υπουργός θα υποφέρει» είπε χαρακτηριστικά.
Μάλιστα σε περίπτωση που δεν υπάρξει θετική εξέλιξη οι ιδιοκτήτες ταξί απειλούν ακόμα και με αποκλεισμούς σε λιμάνια και αεροδρόμια της χώρας στην «καρδιά» του καλοκαιριού, που η επιβατική κίνηση κορυφώνεται.
Το Διάταγμα
Οι ιδιοκτήτες ταξί ζητούν την έναρξη διαλόγου με βάση το Προεδρικό Διάταγμα της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, που ο υπουργός Υποδομών Γ. Ραγκούσης δεν υπέγραψε.
Οι ιδιοκτήτες ταξί ζητούν την έναρξη διαλόγου με βάση το Προεδρικό Διάταγμα της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, που ο υπουργός Υποδομών Γ. Ραγκούσης δεν υπέγραψε.
Το ΠΔ προέβλεπε μεταξύ άλλων:
Καθιέρωση αλγορίθμου βάσει πληθυσμιακών και οικονομικών κριτηρίων για τον αριθμό των ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Προβλέπεται η κυκλοφορία δυόμισι ταξί ανά 1.000 κατοίκους για την Αθήνα και δύο ταξί ανά 1.000 κατοίκους για όλη την υπόλοιπη χώρα (χωρίς ωστόσο κατάργηση υφιστάμενων αδειών).
Δημιουργία δύο τύπων αδειών ταξί στην Αθήνα, ώστε να υπάρχουν τα συμβατικά ταξί και τα προμισθωμένα (πριβέ) χωρίς ταξίμετρο, όπως συμβαίνει στην Αγγλία και τη Γερμανία.
Για τα ταξί της επαρχίας προτείνεται να διατηρηθούν οι έδρες τους, αλλά να μεταφερθεί η αρμοδιότητα στους δήμους για να καθορίζουν τα όρια μετακίνησης των ταξί.
2.000 αιτήσεις για άδειες ταξί
Μόνο στην Αττική έχουν εκδηλώσει
Μόνο στην Αττική έχουν εκδηλώσει
ενδιαφέρον 800 πολίτες «Φωτιά» έχουν πάρει οι Διευθύνσεις Μεταφορών αλλά και τα κατά τόπους γραφεία των νομαρχιών που έχουν επωμιστεί το χρέος να λαμβάνουν τις αιτήσεις των πολιτών που επιθυμούν να κατοχυρώσουν μία άδεια ταξί. Ήδη έχουν κατατεθεί πάνω από 2.000 αιτήσεις, με περίπου 800 να αφορούν την Αττική, όπου ο αριθμός των ταξί ξεπερνά τις 13.500.
Οι πολίτες βλέπουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την αγορά, παρά το γεγονός ότι με βάση τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ήδη κυκλοφορούν πολύ περισσότερα ταξί από αυτά που χρειάζονται για να καλύψουν την κίνηση. Δεν είναι τυχαίο ότι ο ημερήσιος μέσος όρος κατάθεσης αιτήσεων για άδειες ταξί φτάνει τις 200 πανελλαδικά με ιδιαίτερα ενδιαφέρον ασφαλώς στην Αττική.
Αν ο ρυθμός αυτός συνεχιστεί, τότε μέσα στο τρίμηνο που θα έχουν τεθεί οι όροι και οι προϋποθέσεις συνολικά θα κατατεθούν πάνω από 16.000 αιτήσεις για έκδοση νέων αδειών ταξί πανελλαδικά. Είναι άξιο λόγου το γεγονός ότι πολλοί νομάρχες δέχονται καθημερινά πιέσεις να δεχθούν στα γραφεία τους τις αιτήσεις που θέλουν να καταθέσουν δεκάδες πολίτες καθώς δεν υπήρχε αρμόδια διεύθυνση, εξαιτίας του γεγονότος ότι το επάγγελμα ήταν κλειστό και δεν υπήρχαν αιτήματα για έκδοση νέων αδειών. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα κυκλοφορούν περίπου 29.500 ταξί, εκ των οποίων τα 13.500 στην Αθήνα, αριθμός πολύ υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.