Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011

Τα σχολεία μαγειρεύουν... Γράφει η Ηλέκτρα Βενετσάνου


Πολύ καιρό τώρα σκεφτόμουν να σχολιάσω τη θεματικότητα των τηλεοπτικών καναλιών, επικεντρώνοντας την προσοχή μου στις εκπομπές της ...μάσας. Ότι ώρα και να κάνεις zapping, μια εκπομπή μαγειρικής θα την βρεις σίγουρα. Πώς θα φτιάξετε gourmet συνταγές απ’ τη μια, απλές συνταγές για εργένηδες απ’ την άλλη, αλλά και πιο …επαγγελματικά master shef. Έχουν αλήθεια τόσο μεγάλη θεαματικότητα τέτοιου είδους εκπομπές; Κι εκεί που νόμιζα ότι το “κακό” ξεκινάει και σταματάει στην τηλεόραση, λάβαμε ένα e-mail από τον Δημήτρη Νατσιό, δάσκαλο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο οποίος ονομάζει πετυχημένα τα βιβλία του Δημοτικού και του Γυμνασίου Σχολικούς …τσελεμεντέδες!

Παρακάτω σας παραθέτω μικρό απόσπασμα του άρθρου του για να πάρετε μια γεύση της ύλης που διδάσκονται τα παιδιά. Πάρτε τα απαραίτητα υλικά, ζυμαρικά, κρεμμύδια κτλ, και διαβάστε το...

“Έδεσα την καρδιά μου κόμπο και άρχισα πάλι να ξεφυλλίζω τα βιβλία «Γλώσσας» Δημοτικού και Γυμνασίου. Αυτή τη φορά θα καταγράψω τις συνταγές μαγειρικής που φιλοξενούν τα «περιοδικά ποικίλης ύλης». Στις συγκεντρώσεις γονέων των μαθητών της τάξης μου, συμβουλεύω πάντοτε τις μητέρες των παιδιών, να μην αγοράζουν τους πανάκριβους τσελεμεντέδες, αλλά να καταφεύγουν στα βιβλία των παιδιών τους. Γιατί να καταξοδεύονται; Το «δια βίου» υπουργείο τούς προσφέρει δωρεάν συνταγές μαγειρικής, μέσω των βιβλίων των παιδιών τους.

Αρχίζω την καταθλιπτική περιδιάβαση και καταγραφή.

Β΄ Δημοτικού

Συνταγή για κομπόστα ροδάκινο. (Τετράδιο εργασιών, Α΄ τεύχος, σελ. 29). Στην σελ. 43 του ιδίου βιβλίου οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν σε άσκηση το εξής: «Νοστιμίζει το σέλινο τη φασολάδα/ και στη μέση δυο λάμδα/φοράει η πατρίδα μας/ η Ελλάδα».

Συνταγή: «πατάτες βραστές με τυρί». (Τετράδιο Εργασιών, Β΄ τ. σελ. 58).

Συνταγή. «Μπισκότα με σταφίδες». Όταν γράφω συνταγή, εννοώ υλικά και εκτέλεση, όπως στους τσελεμεντέδες. (Γλώσσα, Γ’τεύχος, σελ. 47).

Γ΄ Δημοτικού.

Κείμενο: «Μικρομαγειρέματα» ένα «κουζινοξωτικό» μαγειρεύει. (Β΄ Τεύχος Γλώσσας, σελ. 39).

Σ.41. Συνταγή: «Τρουφομπαλίτσες»

Σ.42. Συνταγή: «Χαλβάς με σιμιγδάλι».

Συνταγή: «Η μαρουλοσαλάτα της γιαγιάς». (Τετράδιο Εργασιών, Β΄ τ., σελ. 14).

Σ. 49. Άσκηση: «Ρώτησε τους δικούς σου ή συμβουλέψου ένα βιβλίο μαγειρικής και γράψε μια συνταγή ψωμιού για το βασιλιά». (Ενός παραμυθιού).

Σελ. 56. Κείμενο: «Οι τηγανίτες του Καραγκιόζη». Είναι κείμενο της συγγραφικής ομάδας και όχι «παραδοσιακό». Είναι μια συνταγή για τηγανίτες. Μετά το κείμενο ακολουθεί άσκηση, στην οποία οι μαθητές πρέπει να γράψουν στο τετράδιο τους τη συνταγή.

Δ΄ Δημοτικού.

Συνταγή: «Κουλουράκια λαδιού». Στην ίδια σελίδα και άλλη συνταγή: «Φασολάκια λαδερά». Η ίδια συνταγή επαναλαμβάνεται και στην έκτη Δημοτικού. Κάποιος πέρασε στα βιβλία το αγαπημένο του φαγητό. Εφ’ όσον του αρέσουν τα «λαδερά», προφανώς πρόκειται για μέγα νηστευτή.

Εδώ τελειώνει ο α΄ τόμος του σχολικού τσελεμεντέ, για τον οποίο συνεργάστηκαν τα «βιβλία γλώσσας» Α΄, Β’, Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού.

Σε επόμενο φύλλο μας θα αναφερθούμε και σε άλλες σελίδες των βιβλίων!

Σ.Σ.: Πολιτικά μαγειρέματα, εθνικά μαγειρέματα, οικονομικά μαγειρέματα, όλη η Ελλάδα μια κατσαρόλα κι εμείς να βράζουμε μέσα σαν το βατραχάκι που έγραφα παλιότερα.

http://www.ebdomi.com/sxolia-apopseis/2955-ta-sxoleia-mageirevoun.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr
politisvaris1@yahoo.gr

Blog Archive