Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2022

 ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ ΚΕΛΛΙΩΤΕΣ ΠΑΤΕΡΕΣ:Ὁ Μεσσίας δὲν ἦρθε. Θὰ ἔρθει ;

«Κοντ στν πατέρα το ψεύδους,ν διάβολο),
τ μν σκοτάδι γι ξαπάτηση δεικνύεται φς,

ντιστρέφονται δ ψευδς μεταξύ τους μαζί μέ

τ πράγματα τ νόματα, τ λοξ κα τ ρθό»....
( γ.Γρηγόριος Παλαμς)1
Τν ναλλα
γ
το ρθο σ λοξο, ξυπηρετε τ περιοδικό του Μητροπ.Ναο τς Μητροπ.
λεξανδρουπόλεως ; Δημοσίευσε σχάτως δυ «δίδυμα» ς πρς κάποιες π τίς θέσεις τους ρθρα,
τ να μετ τ λλο, τ ποα νήκουν σ λλότριους χώρους. Τ πρτο, στν πλειονότητά του (κατ
τ 3/4 τς κτασής του) συκοφαντε, βρίζει τος ρθοδόξους Χριστιανος το λλαδικο χώρου,
διακατέχεται π πολ μπάθεια, κα προβάλλει πλανεμένες ντιχριστιανικς δέες2, ν τ δεύτερο
εναι νυπόγραφο, γνώστου «πατρότητος» 3 μ τν ...πομπώδη τίτλο : «Ποιός π μς εναι
Μεσσίας;».4 Τ τελευταο εναι να κείμενο ντιχριστιανικό, νεοεποχίτικο, μ προβαλλόμενο μήνυμά
του : « Μεσσίας δν ρθε, λλ θ ρθει».

Πς ρθόδοξο ( ; ) Χριστιανικό ( ; ) περιοδικ διαφημίζει τν ντιχριστιανικ βλασφημία, τι
ησος δν εναι Μεσσίας, Χριστός, πο ρθε πρίν δύο χιλιάδες χρόνια, λλ θριαμβολογε τ
σιωνιστικ ραμα τι Μεσσίας θ ρθει ; ναμενόμενός τους μως θ εναι ντίχριστος.
Συμφωνον ο πεύθυνοι το περιοδικο ; ν ναί, τότε «τώρα εναι γεμάτη κκλησία π κρυφος
αρετικος»5 σύμφωνα μ τν γιο Κύριλλο εροσολύμων. Τί θ παντήσουμε λοιπν σ ατ κα σ
τέτοιου εδους κείμενα ; «'τι εναι μακάρια τ ατι πο δν σς κουσαν κα ο καρδις πο
διαφυλάχθηκαν τρωτες π τ λόγια σας»6, πως λέγει Μέγας Βασίλειος.

μες θ σχοληθομε μ τ δεύτερο κείμενο. Εναι μυθοπλαστικ κα περιστρέφεται γύρω π
να μοναστήρι πο καταρρέει. χουν πομείνει μόνο τέσσερις μοναχο μ τν γούμενό τους. παντες
νω τν βδομήκοντα τν. τελευταος ( γούμενος) δν συμβουλεύεται τν πίσκοπό του
κάποιον συναγωνιστή του, λλ να ραβίνο, ποος χρησιμοποιοσε πότε-πότε μι καλύβα στν
κρη το δάσους.

Τ πρτο μήνυμα πο ναδύεται εναι τι καλς πραξε γούμενος. ν δεχθομε μως ατό
τότε σ νάλογες περιπτώσεις, ερες κα λαϊκο, θ γνοον τος πισκόπους κα τος ερες τίς ρες
τν προβλημάτων κα θ νατρέχουν στν «λλοτρίων τν φωνήν»,7 σ μάγους, γκουρο, σ
κάποια καφετζο.... λλ ς πανέλθουμε στ δημοσίευμα. ραβίνος το πρότεινε να π τ κύρια
πο περιέχει καρδιά του, γιατί «κ το περισσεύματος τς καρδίας τ στόμα λαλε»8. «νας π σς
εναι Μεσσίας», επε. ς σημειωθε τι λέξη Μεσσίας, στό κείμενο, εναι μ κεφαλαο τ πρτο
γράμμα, καταδεικνύει δηλαδή πρόσωπο, καί κολουθεται, πάντα π τ ρθρο «» πο καταδεικνύει
ΕΝΑ συγκεκριμένο πρόσωπο, ν ναφέρεται στ κείμενο πτ φορς, σ ατ τ μορφ κα γραφή :
« Μεσσίας». Στ κουσμα «τς θέσμου συμβουλς», ο ....«μοναχοί», «εδαν τν καρπ τι ταν
καλς ες βρσιν»9. κριτα κα βασάνιστα, κατάπιαν ,τι τος σέρβιρε καλς ραβίνος. Τ δηλητήριο
φθασε στ νο κα στν καρδιά τους. Στν προβληματισμό τους ποιός π' ατούς ν εναι Μεσσίας,
δν δίστασαν ν συμπεριλάβουν κα τν αυτό τους στ παιχνίδι τς ναζήτησης, γι' ατ, σύμφωνα
μέ τό ρθρο, λεγαν : «ναμφίβολα ραβίνος δν ννοοσε μένα..Καί ν ποθέσουμε τι ννοοσε
μένα ; ν ποθέσουμε πς εμαι Μεσσίας ; Θεέ μου, χι γώ. Δν ξίζω κα τόσο πολ γι Σένα !
μήπως ξίζω ραγε;».10 Ποιός σώφρων διερωτται, κα μάλιστα πάνω π τ βδομήντα του χρόνια,
μήπως ατς εναι Μεσσίας ; Στ' λήθεια, ποιός εναι Μεσσίας ; Εναι νάγκη ν ποδείξουμε
ποιός εναι πραγματικς Μεσσίας, τί σημαίνει Χριστός, π πότε εναι Χριστός, τι Χριστς θ
ξαναέλθη, χι π τ γ πο θ λθ ντίχριστος, λλ π τν οραν κα ποιός στ σχατα θ
συστηθε τι εναι Μεσσίας. Μ τ γνώση λων ατν θ κατανοήσουμε τι τ πονηρότατο
δημοσίευμα ξυπηρετε ντιχριστιανικς σκοπιμότητες.

2 πό 4
Ποιός εναι ληθής Μεσσίας ;

α) Τ βροντοφωνάζει π ́τή χαρά του γιος νδρέας πρωτόκλητος καί μες τν
χειροκροτομε . «ερήκαμεν τν Μεσσίαν . στι μεθερμηνευόμενον (πο σημαίνει) Χριστς».11

β) Τ ποκάλυψε διος ησος Χριστός μας, καί μες Τν προσκυνομε. Επε Σαμαρείτιδα
στν ησο Χριστό : «οδα (γνωρίζω) τι Μεσσίας ρχεται λεγόμενος Χριστός . ταν λθ κενος,
ναγγελε μν πάντα .λέγει ατ ησος . γ εμι λαλν σο» ( γ εμαι πο σο μιλάω).12

ησος, λοιπόν, εναι ναμενόμενος π τος τότε ουδαίους Μεσσίας, πο σημαίνει
Χριστός.

γ) πιβεβαίωσαν τν Σαμαρείτιδα ο συντοπίτες της κα μες συνηγορομε . «οκέτι διά τν σν
λαλιν πιστεύομεν . ατο γρ κηκόαμεν κα οδαμεν τι οτος στιν ληθς σωτρ το κόσμου
Χριστς» ( Μεσσίας).13

δ) Λόγ τς ντονης προσμονς κα ναμονς το ναμενόμενου Χριστο (Μεσσία), ο ουδαοι
ποστέλλουν ερες κα Λευΐτες ν ρωτήσουν τν σκητ τς ρήμου, γιο ωάννη τόν Πρόδρομο .
«σ ποιός εσαι;». πίγειος γγελος μολόγησε τι «δν εμαι γ Χριστς» κα κατέδειξε τν
ησον Χριστόν.14

ε) ταν πόστολος Φίλιππος πρωτογνώρισε τν ναμενόμενο Μεσσία, τ νακοίνωσε μ
νθουσιασμ στν Ναθαναήλ . «Ατν πο γραψε Μωϋσς στ νόμο κα ο προφτες, ερήκαμεν
ησον....ρχου κα δε», ( λα ν δες μόνος σου).15

στ) Ναθαναλ συγκλονισμένος μολογε κα μες συνομολογομε. «σ εσαι υἱὸς το Θεο,
σ εσαι βασιλες το σραλ».16

ζ) Βεβαιωτικ πισφραγίζει πόστολος Πέτρος . «σ εσαι Χριστς, ( Μεσσίας) υἱὸς το
Θεο ζντος».17

η) Μάρθα κατέθεσε τ μαρτυρία της . «γ πεπίστευκα τι σ ε Χριστς, υἱὸς το Θεο
ες τν κόσμον ρχόμενος».18

θ) Επε ρχιερέας στν ησον . «Σ ξορκίζω ες τ νομα το ληθινο Θεο, ν μς πες ν
σ εσαι Χριστς ( Μεσσίας) Υἱὸς το Θεο». ησος το πάντησε . «σ επας». (Δηλαδ , γ
εμαι πως τ επες).19

ι) ρώδης συνήγαγε τος ρχιερες κα τος γραμματες το λαο κα ζήτησε ν τν
πληροφορήσουν πο Χριστς ( Μεσσίας) γεννται. Ατο το επαν . «ν Βηθλεμ τς ουδαίας,
γιατί τσι χει γραφε π τν προφήτη»20. (Μιχαία).21

Ποιός μως θ μς πε πότε ησος νομάστηκε Χριστός ; πρτος πο θ παντήσει εναι
γιος Κύριλλος το Πατριαρχικο Θρόνου τς λεξανδρείας Πρόεδρος . « μονογενς Λόγος το Θεο,
ταν γινε νθρωπος νομάσθηκε Χριστς».22 κ Δαμασκο γιος ωάννης καταθέτει γι τ θέμα
ατ τν δικό του κρυστάλλινο λόγο. «γινε Χριστς Υἱὸς κα Λόγος το Θεο, π τ στιγμ πο
σκήνωσε μέσα στν κοιλία τς γίας ειπαρθένου, κα γινε σάρκα χωρς μεταβολή, κα πρε
σάρκα τ χρσμα π τν θεότητα».23

«πειδ μως ο ουδαοι παρεξέκλιναν π τν λήθεια, περιμένουν κόμη τν Χριστ ν
Μεσσία) ν λθ»,24 λέγει γιος θανάσιος. γιος Κύριλλος, Πατριαρχν εροσολύμων τ
καύχημα, προαναγγέλλει. «ο πόγονοι τν ουδαίων, ρνούμενοι ατν πο λθε κα περιμένοντας
κακς ατν πο θ ρθει (τν ντίχριστο), γκατέλειψαν τν ληθινν Χριστό, κα περιμένουν τν
πλάνο ο πλανηθέντες, γι ν ποδειχθε κα σ' ατ ληθινς Σωτρας, πο επε . ‘’ γ ρθα στ
νομα το πατέρα μου κα δν μ δέχεσθε, ἐὰν μως ρθει λλος στ νομα το εατο του, κενον
θ τν δεχθετε’’(ωάν.5,43)».25 χρυσολόγος ωάννης σχολιάζει. «Ο ουδαοι ξαιτίας τς γνοιας τν
χρόνων καναν τ μεγάλο σφάλμα. Γιατί ν κουαν τν Πατριάρχη πο λέει, ‘’δν θ κλείψει ρχοντας
π τ φυλ το ούδα, οτε ρχηγς π τ γενιά του, μέχρι ν κπληρωθον ατ πο πρόκειται ν
γίνουν’’,26 κα ν παρατηροσαν μ κρίβεια τ χρόνια τς παρουσίας, δν θ εχαν κπέσει π τν
Χριστ κα δν θ πεφταν στν Αντίχρστο».27

σοι, σως π γνοια, ποστηρίζουν τι «πρέπει ν μιλμε μόνο γι τν Χριστ κα ποτ γι
τν ντίχριστο κα τ σχατα», δν γνωρίζουν τι διος Κύριος ησος Χριστός, μίλησε γι τν
ντίχριστο κα γι τ σχατα. προσεγμένη ναφορ το ησο Χριστο γι τ θέματα ατά, γινε μ
σκοπό : α) Ν νημερώσ γι ν μν πλανηθον «βλέπετε μ τίς μς πλανήσ»....τσι προστατεύει
κα σφαλίζει τ παιδιά του, λων τν ποχν, π το ψευδόχριστους (ψευδομεσσίες). β) Ν
νθαρρύνει . «ρτε μ θροεσθε» (προσέξτε, μν τρομάζετε). γ) Ν προετοιμάσει σους θ εναι στ
χρόνια το ντιχρίστου, ν μν πλανηθον π τ ψευδοθαύματά του κα τν κολουθήσουν.
ναφέρθηκε, περ ντιχρίστων πο θ μφανίζονται διαχρονικά, κα περ το ντιχρίστου εδικά.28
πικύρωσε τ π το προφήτου Δανιλ σχετικά, κα ποκαλε τν ντίχριστο μ τν δια
προσωπωνυμία πο χρησιμοποίησε προφήτης γι' ατόν. «βδέλυγμα τς ρημώσεως».29 ξηγε τ
πάγχρυσο στόμα τς κκλησίας, ωάννης Χρυσόστομος, «Βδέλυγμα στν γία Γραφ νομάζεται ατ
πο εναι ξιο μίσους κα ποστροφς».30
3 πό 4
«Ο μαθητς ζήτησαν ν πληροφορηθον π τν Χριστ τν χρόνο το τέλους κα τ σημάδια
τς παρουσίας Του γι ν μν πλαννται», ναφέρει Μ. θανάσιος λλ ν διδάξουν κα στος
λλους. Μ τ ν πληροφορηθον λοιπόν, διόρθωσαν τος Θεσσαλονικες, ο ποίοι θ πλανοντο.31
πόστολος Παλος, ταν ταν μαζ μ τος Θεσσαλονικες, τος εχε πε γι τν δεύτερη παρουσία
το Χριστο. Τος τ γράφει πιγραμματικ πάλι, φιστντάς τους τν προσοχ, «τι δν πρέπει ν
πιστεύουν ατος πο λένε τι φθασε μέρα ατή. Τος επε τι δν θ γίνει ατ ν δν
φανερωθε πρτα νομος, νθρωπος τς μαρτίας, υἱὸς τς πωλείας. Ατός, θ ναντιωθε κα
θ σηκώσει κεφάλι μπροστ σ κάθε τι πο λέγεται Θες εναι ντικείμενο λατρείας. Θ τ κάνει
ατό, γι ν στήσει διος τ θρόνο του στ να το Θεο, προσπαθντας ν ποδείξει πς εναι
Θεός....θά ρθει μ τν νέργεια το σαταν. Θ κάνει κάθε εδους θαυματουργικς δυνάμεις μ
πατηλ σημεα κα μ κάθε εδος πάτης το κακο».32

Κατηχε γιος Κύριλλος εροσολύμων . «Ατς ησος Χριστς πο ναλήφθηκε, θ ρθει
πάλι π τν ορανό, χι π τ γ. Κα επα, χι π τ γ, πειδ π τ γ πρόκειται ν ρθουν
πολλο ντίχριστοι...καί πρόκειται λοιπόν, ν ρθει τ βδέλυγμα τς ρημώσεως, πο θ διεκδικήσει
ψευδς τ νομα το Χριστο γι τν αυτό του. σ μως, σ παρακαλ, ν περιμένεις τν ληθιν
Χριστό, τν Μονογεν Υἱὸ το Θεο, πο δν ρχεται πι πό τή γ, λλ π τν ορανό, ποος θ
φανε σ' λόκληρη τν οκουμένη σν στραπή33 κα φωτειν λάμψη κα θ συνοδεύεται π
γγέλους, γι ν κρίνει ζωντανος κα νεκρούς, κα ν γκαθιδρύσει βασιλεία οράνια, αώνια κα
τελείωτη. Μενε λοιπν σφαλς κα σ' ατ δόγμα)».34

Γι τ δευτέρα το Χριστο παρουσία καί τά περ ντιχρίστου χουν γράψει διεξοδικά γιος
Κύριλλος Πατρ. εροσολύμων35 κα γιος ωάννης Δαμασκηνός,36 λλ λλείψει χώρου δν
μπορον ν παρουσιαστον κα σχολιασθον δ.

π σα προαναφέρθηκαν «ναφάνηκε, σν π κάποιο γεωμετρικ πόρισμα»37, λήθεια,
καί λήθεια λευθερώνει. «Γνώσεσθε τν λήθειαν κα λήθεια λευθερώσ μς».38 Δυστυχς
σήμερα «λιγόστευσαν α λήθειαι π τος υος τν νθρώπων».39 λήθεια , πως ποδείχθηκε
π τν διαμφισβήτητη τεκμηρίωση, εναι τι: α) Μεσσίας σημαίνει Χριστός. β) ησος εναι
Χριστός, Μεσσίας δηλαδή. γ) Χριστός εναι π τν ρα πο Λόγος σρξ γένετο (τν στιγμ τς κ
Πνεύματος γίου σύλληψις τς Θεοτόκου). δ) σοι περιμένουν Μεσσία, ατς θ εναι
ψευδομεσσίας. Θ ρθει πό τή γ, (θ εναι νθρωπος δηλαδ) κα θ εναι ντίχριστος. ε)
ησος Χριστς θ ξαναέρθη χι π τ γ, (πο θ ρθει ντίχριστος), λλ νδόξως π τν
ορανό. Θ κρίνει ζντας κα νεκρούς, κα Βασιλεία Του θ εναι αώνια (τελεύτητη).

Ο μωαμεθανο δν νοχλοντο π τίς Χριστιανικς γιορτές, αἰῶνες τώρα. Μ τ ψευδς
πρόσχημα τι νοχλονται, παγορεύουν ν κούγονται ο λέξεις «Χριστούγεννα» κα «Πάσχα» ! Τίς
μετονομάζουν «γιορτς το χειμνα» κα «γιορτς τς νοιξης» ( «το καλοκαιριο»). Εναι λοιπόν,
λοφάνερο τι ντίδραση γι τίς Χριστιανικς γιορτς προέρχεται π κύκλους πο ναμένουν μέχρι
σήμερα Μεσσία, πο θ εναι ντίχριστος, κα προετοιμάζουν γι' ατ τν κοιν γνώμη γι τν
λευσί του. Σ' ατ διολοισθαίνει, συμβάλλει κα συμπαρατάσσεται κα τ περιοδικ το
μητροπολιτικο ναο τς λεξανδρουπόλεως μ τ δημοσίευμα «Ποιός π μς εναι Μεσσίας ;».
Δν θ γιορτάσουν Χριστούγεννα, δηλαδ τ γέννηση το Χριστο ( : το Μεσσία) ; Τί θ γιορτάσουν;
πλ, «ησούγεννα» ; Μόνο τ γέννηση το ησο ; χι τ γέννηση το ησο Χριστο, το Μεσσία ; Ο
λέξεις «ησος Χριστς» εναι συνακόλουθες κα συμπληρωματικές. μες ο ρθόδοξοι Χριστιανο θ
γιορτάσουμε Χριστούγεννα (Χριστο γέννα), τ γέννηση το Μεσσία, το ησο Χριστο. Κλείνουμε τ'
ατιά μας σ «παράτονες φωνές»40, φάλτσες δηλαδ κα σ συμβουλς πο προέρχονται π «τν
λλοτρίων τίς φωνς» κα τ στόματα, πως το προαναφερθέντος στ ρθρο το περιοδικο πο
σχολιάσαμε.

γιος Γρηγόριος ρχιεπ. Θεσσαλονίκης μς δείχνει τν δρόμο π ποιούς ν μαθαίνουμε τά
τς πίστεως μας . «Ο μάγοι (πο πήγαιναν τ δρα στ Χριστ) πειδ ζητοσαν ν μάθουν π τος
ουδαίους , πο γεννται Χριστς κατ τίς ερς προρρήσεις, τος γκατέλειψε θεος στήρ, γι ν
μς διδάξ ν μν ζητομε πλέον ν μαθαίνουμε π ουδαίους τ σχετικ μ τν νόμο κα τος
προφτες, λλ ν κολουθομε τν π τος ορανος διδασκαλία, γι ν μ κπέσωμε π τν
νωθεν Χάρι κα φωτοχυσία».41 τερος Γρηγόριος κα μέγας θεολόγος, στηλιτεύοντας τν
ατοκράτορα ουλιαν παιανίζει τν θρίαμβο το Χριστο :«χω κα γ κάτι ν επ π τ οράνια.
κενος στρ φανέρωσε τν παρουσία το Χριστο . ατς εναι στέφανος τς νίκης το
Χριστο».42

Πολλο ερες εναι ο διοι κατήχητοι κα γι τν λόγο ατ δν μπορον ν κατηχήσουν
ατος πο θέλουν κα νδιαφέρονται γι τν σωτηρία τους. Κάποια.... «ρθόδοξα» περιοδικά ντ
γι λόγο Κυρίου, προσφέρουν λόγο θηρίου «το ρυωμένου τίνα καταπίει»43. ντ γι θεολογία,
διδάσκουν φιλοσοφία καί λίγο μαγεα. Παραμύθια μ μαγικς κολοκύθες (!), μαγικος δίσκους (!), κα
4 πό 4
μαγικ χαλιά(!), δν πουσιάζουν . Τ ξώφυλλά τους διανθίζονται μ παιδικ δαιμονικ σκίτσα.
σως, προσεχς, ν δημοσιευθον ποσπάσματα π σατανικς βίβλους κόμη κα «εαγγέλια»
θρησκειν, πισύροντας πάνω τους τ διπλ νάθεμα γι' ατος πο θ κηρύξουν λλο εαγγέλιο
π' ατ πο παραλάβαμε.44

«λλο εαγγέλιο μς φέρατε κα λλη διδασκαλία ντίθετη πρός τήν το Χριστο κα τν
μαθητν Του», κφράζουμε μ πόνο, χρησιμοποιντας τ λόγια το γίου Γρηγ.Παλαμ. προφήτης
ββακομ πευθύνει να «λλοίμονο σ' σς». « ποτίζων τν πλησίον ατο νατροπ θολερ».45

«ξαποστελ λιμν (πείνα) π τν γν, ο λιμν ρτων οδ δίψαν δατος, λλ λιμόν το
κοσαι τν λόγον Κυρίου».46

Συμπυκνώνει σ λίγες γραμμς τν θλια ατ εκόνα γιος Γρηγόριος Παλαμς . « νοια
κα παραφροσύνη εναι ο πονηρο γεννήτορες πονηροτέρων αρέσεων. διότι, ταν γνο κανες
μερικ κ τν θείων, πειτα δ χι μόνο δν πείθεται καθόλου στος εδήμονες λλ κα νθίσταται σ’
ατούς, ατός πρτον μν πλαν τόν αυτ του κα πειτα λους τος παδούς του. Πολλο λοιπν
τελευταία, πειδή '' λοι σχεδν πιζητον τ δικά τους κα χι τ το ησο Χριστο '', κα ατ πο
εναι στ χέρια τους, ετε λόγοι εναι, ετε ξιώματα, κόμη κα ερά, καθιστον μέσα βιοπορισμο κα
δόξης κ μέρους νθρώπων. Τί νδιαφέρον χουν ατο γι τέτοια ζητήματα;».47

Ο πεύθυνοι το περιοδικο πρέπει ν ζητήσουν δημοσίως συγνώμη, διαιτέρως γι τν
δημοσίευση ατο το βλάσφημου κειμένου, μ τ ποο κροθιγς σχοληθήκαμε.

Κατακλείομε μ κάτι πο εχε ναφέρει Ορανοφάντωρ κα Μέγας, Βασίλειος,
παραλλάσσοντάς το λαφρς . «Πιστεύομε τι λεγχος μας, κα ντονη διαμαρτυρία μας, π τρία
γαθά, θ πιτύχει τουλάχιστον τ να . α) θ πομακρύνει τν πλάνη π σους δη χουν κπέσει
σ' ατή, β) θ προφυλάξει ν τινι μέτρ, τούς γιαίνοντας, γ) τολάχιστον θ μειφθομε μες,
διότι συνετελέσαμε στ ν προτιμήσουν ο δελφοί μας τν λήθεια».48

ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ ΚΕΛΛΙΩΤΕΣ ΠΑΤΕΡΕΣ

Παραπομπές-Σημειώσεις

1. γίου Γρηγορίου Παλαμ, ΕΠΕ, Τόμ. 6, σελ.531.
2.Περιοδικό «Σταγόνες πίστεως», Τεχος 40 πρ.-Μάϊος-
ούν. 2022, σελ.8-9.

3.Πιθανς προέρχεται π τν φορισμένο Ρσσο
λογοτέχνη Λέοντα Τολστόϊ.

4.Περ. Στ.πίστ., .. σελ.10-11.

5. γ. Κυριλ.Πατρ. εροσολ., ΕΠΕ, Τόμ.2, Κατήχηση φωτιζομ.,
ΙΕ ́σελ.133

6. Μ. Βασιλ. ΕΠΕ, Τόμ.3, σελ.317.

7. ωάν.10,5.
8.Ματθ.12,34.
9.Πρβλ. Γέν.3,1-7.
10.Περιοδ. ..σελ.11.
11. ωαν.1,42.
12. ωάν.4,25-26.
13. ωάν.4,42.
14. ωάν.1,19-20, 26, 29.
15. ωάν.1,46,47.
16. ωάν.1,50
17.Ματθ.16,16 . ωάν.6,69.
18. ωάν.11,27.
19.Ματθ.26, 63-64.
20.Ματθ.2,3-5.
21.Μιχ.5,1.
22. γ.Κυριλ.λεξ.,ΕΠΕ Τόμ.11, σελ.27
23. γ.ωαν.Δαμασκ. ΕΠΕ, Τόμ.1, κδ. κριβ. ρθοδ.πίστεως,
σελ.431.

24. Μ.θαν.Πτρ. λεξανδρ.ΕΠΕ, Τόμ.2, σελ.257.

25.γ.Κυριλ. εροσ., ΕΠΕ, Τόμ.1
26.Γέν.49,10.
27.γ.ωάν.Χρυσ.,ΕΠΕ, Τόμ.8Α, σελ.357.
28.Ματθ.Κεφ.24. Μάρκ.Κεφ.13.
29.Ματθ.24,15 . Μάρκ.13,14. Δανιήλ 9,27.
30.γ.ωάν.Χρυσοστ.,ΕΠΕ,Τόμ.12, σελ.287.
31.Μ.θαν., ΕΠΕ, Τόμ.2, σελ.183-185.
32.Β ́Θεσ.2,1-10&γ.ωάν.Χρυσ.,ΕΠΕ, Τόμ.12, σελ.20,22,51.
33.Ματθ.24,27
34.γ.Κυριλ. εροσολ.,ΕΠΕ, Τόμ.1, Κατηχ.φωτ.Δ ́σελ.149.
35. .., Τόμ.2, Κατήχ.φωτιζ.ΙΕ ́σελ.120-168.
36.γ.ωάν.Δαμασκ.,ΕΠΕ,Τόμ.1, κδ. κριβς, σελ.555-559.
37. γ. Γρηγ. Παλαμ, ΕΠΕ, Τόμ. 6, σελ.451.
38. ωάν. 8,32.
39. Ψάλμ.11,2.
40. γ. Γρηγ. Παλαμ, ΕΠΕ, Τόμ. 5, σελ.325.
41. Α ́ πιστ. Πετρ. 5,8.
42. γ. Γρηγ.Θεολ., ΕΠΕ, Τόμ.3, σελ. 189-191.
43. γ. Γρηγ. Παλαμ, ΕΠΕ, Τόμ. 11, σελ.471.
44. Γαλάτας 1,8-9.
45. ββακούμ, 2,15.
46. μμώς, 8,11
47. γ. Γρηγ. Παλαμ, ΕΠΕ, Τόμ. 3, σελ.311.
48. Μ.Βασιλείου, ΕΠ

1 σχόλιο:

  1. ΠΆΡΕ ΤΗΝ ΠΊΣΤΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΆΠΗ ΤΗΝ ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΉ (ΜΠΟΡΕΊΣ ΈΧΕΙΣ) ΚΑΙ ΜΗΝ ΔΊΝΕΤΕ ΣΗΜΑΣΊΑ ΣΤΟΥΣ ΓΑΔΑΡΟΥΣ ΠΟΥ ΜΑΛΏΝΟΥΝ ΣΕ ΞΈΝΟ ΑΧΥΡΩΝΑ...!
    ΑΜΑ ΘΕΣ! ΓΟΥΣΤΆΡΕΙΣ! ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΜΌΝΟΙΑ ΑΓΙΑΖΗΣ ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΎΡΙΟΣ.

    ΑΝ ΑΥΤΌ ΕΊΝΑΙ ΘΡΗΣΚΕΊΑ ΤΌΤΕ ΚΑΛΎΤΕΡΑ ΜΟΝΟΣ ΜΌΝΗ ΝΑΣΑΙ ΚΑΙ ΝΑΧΕΙΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΟΥ ΉΣΥΧΟ. ΠΆΕΙ ΠΕΡΊΠΑΤΟ ΤΟ ΑΓΑΠΆΤΕ ΑΛΛΉΛΟΥΣ.
    ΣΑΣ ΔΟΥΛΕΎΟΥΝ.ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΩΝ ΜΑΜΩΝΑ💰
    ΓΙΑΤΊ ?ΣΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΤΟΥΣ... ΕΚΚΛΗΣΊΑ ΑΕ 💰 ΚΛΑΊΣ?! ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΑΊΡΕΣΑΙ...??? ΚΆΤΙ ΣΟΥ ΛΈΕΙ Η ΨΥΧΉ ΣΑΣ ΕΚΕΊΝΗ ΤΗΝ ΩΡΑ.ΑΛΛΑ ΣΤΟΥ ΜΚultra ΤΗΝ ΠΌΡΤΑ ΟΣΟ ΘΈΤΕ ΨΛΒΡΟΝΤΑ.

    ΑΠΌΤΟΜΑ ΞΎΠΝΗΜΑ ΚΑΙ ΠΟΛΎ ΔΆΚΡΥΑ ΕΙΛΙΚΡΙΝΉ ΘΑΧΕΙΣ ΈΧΕΤΕ ΑΓΑΠΗΤΟΊ ΑΝΑΓΝΏΣΤΕΣ.
    ΕΝ ΧΡΙΣΤΌ ΑΔΈΡΦΙΑ.
    ΚΟΥΡΆΓΙΟ 🇬🇷

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr
politisvaris1@yahoo.gr

Blog Archive