Σήμερα το άλλαξε το μουχαμπέτι, και τι μας λέει η Πρωθυπουργάρα μας; «Δεν φταίμε εμείς αλλά η διεθνής άνοδος των τιμών φυσικού αερίου».
Σε διάστημα λιγότερο του ενός έτους η τιμή του Φυσικού Αερίου ανέβηκε κατά 120%.... Μέσα σε μια μέρα (5 Οκτώβρη) από 100 σε 161 ευρώ όταν τον Οκτώβρη το 2020 ήταν στα 15 ευρώ η μεγαβατώρα. Και αυτό όχι επειδή, όπως γράφεται, το θέλει ο Πούτιν αλλά επειδή γίνεται μέσω χρηματιστηρίου όπου «αλωνίζουν» οι κερδοσκόποι.
Οι πάντα «προνοητικοί» Γερμανοί όμως συνεχίζουν να έχουν φθηνό Φυσικό Αέριο αφού σε συμφωνία με τους Ρώσους έχουν κλειδωμένες τιμές και άφθονο Φυσικό Αέριο από τον αγωγό Nord Stream και σε λίγο θα πάρουν και από τον Nord Stream 2, αγωγοί που τροφοδοτούν αποκλειστικά τη Γερμανία.
Πριν δυο χρόνια από τις ΗΠΑ ο Μητσοτάκης ανήγγειλε το πρόωρο, κατά 27 χρόνια, κλείσιμο ολόκληρης της λιγνιτικής παραγωγής για να προωθήσει τα συμφέροντα του Αμερικάνικου Κεφαλαίου μέσω του σχιστολιθικού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG). Ο ένας από τους δυο λόγους που επικαλέστηκε μάλιστα ήταν ότι ο λιγνίτης είναι ακριβό καύσιμο.
Σήμερα όμως που οι τιμές του Φυσικού Αερίου έχουν «ανεβεί στα σύννεφα» και παρά τα κερδοσκοπικά παιχνίδια με την αγορά δικαιωμάτων εκπομπών CO2, η παραγωγή ρεύματος από λιγνίτη στοιχίζει λιγότερο κατά 80 ευρώ MW/h και η «ψαλίδα» όσο πάει και μεγαλώνει. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η Πολωνία που χρησιμοποιεί κατά 80% λιγνίτη στην ηλεκτροπαραγωγή έχει σήμερα το φθηνότερο ρεύμα στην Ευρώπη και μάλιστα κατά 100 ευρώ κατά MW/h φθηνότερα από την Ελλάδα. Θυμίζω ότι η Πολωνία, Χώρα της ΕΕ με τεράστιες ποσότητες σχιστόλιθου στο υπέδαφός της, πήρε παράταση για το κλείσιμο της λιγνιτικής της παραγωγής για μετά το 2050.
Ταυτόχρονα ο λιγνίτης είναι ντόπιο καύσιμο και υπάρχει σε επάρκεια ενώ αντίθετα υπάρχει έλλειψη εισαγόμενου Φυσικού Αερίου. Αλλά και LNG το οποίο οι «φίλοι μας» Αμερικάνοι εξορύσσουν με αργούς ρυθμούς (41% λιγότερο από πέρσι) για να πετύχουν ακόμα μεγαλύτερες τιμές. Στις αυξήσεις των τιμών του LNG συντελούν και οι «Έλληνες» εφοπλιστές οι οποίοι διπλασίασαν τα ναύλα μεταφοράς και «τρίβουν τα χέρια τους» διότι ήταν «προνοητικοί» και επένδυσαν κοντά στα 50 δις δολάρια για την κατασκευή πλοίων δεξαμενών. Ο όμιλος Αγγελικούση με 44 πλοία, ο Πίτερ Λιβανός με στόλο 35 πλοίων, η DYNAGAS του Γιώργου Προκοπίου με 19 πλοία και ο όμιλος του Γιώργου Οικονόμου με 16, πόσο χαρτζιλίκι αφήσανε στα ταμεία του Κυριάκου Μητσοτάκη; Μάγκας και ο Μαρινάκης παρήγγειλε 13 τέτοια πλοία εκ των οποίων τα 5 τα παρέλαβε ήδη. Να το πω Πασαλιμανιώτικα, ο θρύλος του Πειραιά δηλαδή το λόμπι των εφοπλιστών, για το συμφέρον της ομάδας «έπεισε» με κάτι τις, τον Μητσοτάκη να κλείσει πρόωρα τον λιγνίτη.
Το μεγάλο ερώτημα στο οποίο πρέπει κάποτε να απαντήσουν κι ο Μητσοτάκης και οι άλλοι υποστηριχτές του ξαφνικού θανάτου του λιγνίτη είναι: Για ποιο λόγο έπρεπε να περάσουμε μέσα από τη μετάβαση στο Φυσικό Αέριο για να φτάσουμε στις ΑΠΕ και στην αποθήκευση «φεσώνοντας» τον Ελληνικό λαό με δεκάδες δις Ευρώ;
Μήπως, λέω μήπως το κάνει και αυτό ο Ανδρέας Παπανδρέου από τον ουρανό για να χρεωθεί και άλλο η Ελλάδα;
από κάποιον που διαπιστωμένα γ@μιέται ,τι μπορεί να περιμένει κανείς;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό κάποιον που διαπιστωμένα γ@μιέται ,τι μπορεί να περιμένει κανείς;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤήν μιά σέ διαβεβαιώνει καί από τήν άλλη σού τήν...χώνει.!
ΑπάντησηΔιαγραφή