Ό,τι η ανάγκη επεκτάσεως της καραντίνας σε όλη την Ρωσσία μέχρι και την 11 Μαΐου 2020 θα αιτιολογείτο από τον Κον Πούτιν ως ένδειξις ανθρωπισμού / αλληλεγγύης της Ρωσίας υπέρ των αναξιοπαθούντων εις αντιπαραβολή της ‘’άκαμπτης τάξης’ της αρχαίας Σπάρτης την εποχή του σιδήρου , προκαλεί εύλογα ερωτηματικά για το σκεπτικό και την ιστορική γνώσι - ενημέρωσι του Ρώσου Προέδρου....
Ιδού οι σχετικές επεξηγήσεις του Κου Πούτιν όπως δημοσιευθήκαν στην Ελλάδα για την επέκτασι της καραντίνας… ««Λένε ότι στην αρχαία Σπάρτη, άρρωστα, ανάπηρα παιδιά πετάγονταν από την κορυφή του Ταϋγέτου. Σήμερα, ιστορικοί και αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι αυτό είναι μόνο ένας θρύλος, ένας μύθος..Γνωρίζουμε όμως ότι η κοινωνία της Σπάρτης χτίστηκε πράγματι σε μια άκαμπτη τάξη. Ωστόσο, αυτό δεν βοήθησε..
Μάλιστα, γίνεται αναφορά πως η φυλή των Σπαρτιατών εγκατέλειπε τους ηλικιωμένους, οι οποίοι αντιμετωπίζονταν σαν βάρος.
Τα ίδια τους τα παιδιά τους άφηναν λίγο φαγητό και τους εγκατέλειπαν, αφήνοντάς τους να πεθάνουν και να φαγωθούν από άγρια ζώα…Υπάρχει ένας θρύλος ενός ηλικιωμένου που τον εγκατέλειψαν και εκείνος πίστευε και ήλπιζε πως οι γιοι του θα επέστρεφαν να τον πάρουν. Μπορείτε να φανταστείτε τους εαυτούς σας να κάνετε με τους γονείς μας, με τους παππούδες μας, κάτι τέτοιο;
Δεν θα το πιστέψω ποτέ.
Αυτό δεν είναι στο DNA μας. Επειδή μεγαλώσαμε από τους προγόνους μας με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο. Με τις αξίες της αμοιβαίας βοήθειας, της αλληλεγγύης, η Ρωσία έχει ζήσει χίλια χρόνια. Και σήμερα είναι ο κύριος πυλώνας της πολιτείας μας.Για εμάς τώρα, το κύριο μέλημά μας είναι οι άνθρωποι, οι ζωές. Διαφορετική επιλογή δεν υπάρχει.
Είναι απαράδεκτη και σαν σκέψη.
Ξέρω ότι η πλειοψηφία των Ρώσων ενεργεί σωστά.
Σώζουμε ζωές. Σώστε ζωές.
Και όλα τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν». (Παραπομπή 1) Βεβαίως έδόθη λεπτομερής απάντησις ως προς, το τί ακριβώς συνέβαινε την εποχή του Λυκούργου στην Σπάρτη ,το πολίτευμα -την κοινωνική συμπεριφορά των Σπαρτιατών & ευγενική πρόσκλησις φιλοξενίας προς τον Κον Πούτιν, από τον Δήμαρχον της Σπάρτης Κον Π. Δούκα προκειμένου να σχηματίση ο Κος Πούτιν ιδίοις όμμασι ολοκληρωμένη άποψι της Ιστορίας της Σπάρτης , ( παραπομπή 2)
Δράττομαι της ευκαιρίας να συμπληρώσω τα εξής, στην απάντησι του Κου Π.Δούκα , για την καινοτομία του Λυκούργου ως νομοθέτη, δηλαδή της συστάσεως της γερουσίας την εποχή εκείνη του σιδήρου , στο πολίτευμα της Σπάρτης, ως ‘’έρμα’’ μεταξύ των εξουσιών των ( 5) εφόρων και των ( 2) βασιλέων : Κατ’ αυτήν λοιπόν την νομοθεσία , όπως εξιστορεί ο Πλούταρχος, την θέσιν του εκάστοτε αποθνήσκοντος μέλους της γερουσίας κατελάμβανε εξ όσων, είχαν υπερβεί το 60ον έτος της ηλικίας των, εκείνος που είχε αναδειχθεί μεταξύ αγαθών και σωφρόνων ανθρώπων ως ο άριστος και σωφρονέστατος και κατελάμβανε ως έπαθλον της αρετής, την ανώτατη δύναμι στην πολιτεία κυρίαρχος ζωής και θανάτου τιμής και στερήσεως αυτής και γενικώς επί όλων των σπουδαιότερων ζητημάτων. (παραπομπή 3 )
Επιπλέον, για την συμμετοχή των γερόντων στην κοινωνική ζωή και την σεβαστή θέσι που κατείχον, για όσους το αγνοούν, όπως ο κος Πούτιν, να αναφέρουμε ότι κατά τας εορτάς στην Σπάρτη ελάμβαναν μέρος τρεις χοροί συγκροτούμενοι κάτ’ αντιστοιχίαν προς τας τρεις ηλικίας,Και ο μεν χορός των γέροντων άρχιζε πρώτος και τραγουδούσε: ‘’ Ήμεθα και ημείς κάποτε ρωμαλέοι νέοι’’ ..
Ο δε χορός των ανδρών στην ακμή της ηλικίας των έλεγαν ως απάντησι: 1 ‘’Εμείς είμεθα τώρα ρωμαλέοι εάν θέλεις έλα να μας δης’’ .. Και ο τρίτος χορός των παιδιών τραγουδούσε : ‘’ Εμείς όμως θα γίνουμε πολύ δυνατότεροι από σας’’ (παραπομπή 4 )
Αφού όμως ο Κος Πούτιν με την παράδοξη-άδικη αναφορά του, στην Αρχαία Σπάρτη του Λυκούργου μας έφερε 2800 χρονιά πίσω , εφελκύει την μνήμη μας μία κραυγαλέα, σύμπτωσι , αξία προσοχής και προβληματισμού, δυστυχώς αντιθέτων δράσεων μεταξύ του ιδίου του Κου Πούτιν και του Λυκούργου, που αυτοδικαίως αξίζει να επικαλεσθούμε κι εμείς για λόγους ‘’φιλοσοφίας ανθρωπισμού’’ όπως έπραξε ο Κος Πούτιν και να βγάλουμε και τα συμπεράσματα μας……
Όπως πιθανώς γνωρίζετε, ο Λυκούργος διευθέτησε από κοινού με τον Ιφυτο την λεγομένη Όλυμπιακή εκεχειρία ( ‘’παρα@ το@ χειν τα@ς χε ρας,’’, την παύσι εχθροπραξιών δηλαδή) όπως ἔ ῖεπιβεβαιώνει ο Αριστοτέλης (παραπομπή 5 ) και επαναλαμβάνει ο Πλούταρχος αναφέρων ως αποδεικτικά στοιχεία τον ευρισκομένον εις Όλυμπία δίσκον ‘’ ν το νομα το Λυκούργου ἐ ᾧ ὔ ῦδιασώζεται καταγεγραμμένον’’ (παραπομπή 6 ).
Αναφορά στον δίσκο του Ιφίτου γίνεται επίσης και από τον Παυσανία στις περιηγήσεις του , οπού περιγράφει ότι τα γράμματα της εκεχειρίας , την οποία προκηρύσσουν οι Ηλείοι χάριν των Όλυμπιακών αγώνων δεν είναι γραμμένα σε ευθεία γραμμή, αλλά προχωρούν πάνω στο δίσκο σε σχήμα κύκλου.( παραπομπή 7 )
Εν τάξει θα πείτε και τι σχέσι έχει αυτό το ιστορικό γεγονός με τον Κο Πούτιν. Και όμως δυστυχώς έχει. Διότι ο ένας επέβαλλε εκεχειρία την εποχή του σίδηρου και ο άλλος την καταστρατήγησε την εποχή της ‘’φιλοσοφίας του ανθρωπισμού.’’ (Παραπομπή 8)
Πότε? Κατά την διάρκεια των Όλυμπιακών Αγώνων του 2008 ( Αγώνες της 29ης Όλυμπιάδας που έλαβε χώρα στο Πεκίνο, , από τις 8 έως τις 24 Αυγούστου 2008) για 1η φορά στην ιστορία παραβιάσθηκε η Όλυμπιακή εκεχειρία και την Όλυμπιακή φλόγα ‘’έσβησαν ‘’οι βομβαρδισμοί της Ρωσσίας πρωθυπουργεύοντος του Κου Πούτιν .
Όι εφημερίδες της εποχής εκείνης περιγράφουν το γεγονός της παραβιάσεως της Όλυμπιακής εκεχειρίας ως εξής:
‘’Η Ρωσία πραγματοποίησε το πρωί του Σαββάτου 8 Αυγούστου 2008 αεροπορικές επιδρομές στη γεωργιανή πόλη Γκόρι, οποία βρίσκεται σε απόσταση 50 χλμ απότη Νότια Οσετία.
Το γεωργιανό υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε ότι εκτός από στρατιωτικές εγκαταστάσεις χτυπήθηκε κατοικημένη περιοχή και σκοτώθηκαν πολίτες.
Το γεωργιανό υπουργείο Εσωτερικών ανέφερε ότι η Ρωσία βομβάρδισε επίσης το λιμάνι Πότι στη Μαύρη Θάλασσα και στρατιωτικές βάσεις στα περίχωρα της Τιφλίδας.
Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι «καταστράφηκε ολοσχερώς» το λιμάνι, το οποίο βρίσκεται κοντά στον πετρελαιαγωγό Μπακού-Σούπσα και τον τερματικό σταθμό Σούπσα της Γεωργίας.’’ (παραπομπή 9 )
Για την πληρότητα του άρθρου να προσθέσω ότι: Τα ρωσικά τάνκς εισέβαλαν στην Νότια Όσετία, με την δικαιολογία ότι έπρεπε να ‘’προστατεύσουν ‘’τους κατοίκους της χώρας, απώθησαν τους Γεωργιανούς εκτός των εδαφών της Νότιας Όσετίας και ,οι Ρώσσοι επιτέθηκαν σε προάστια της Τιφλίδας σ ένα πόλεμο που κράτησε συνολικά πέντε μέρες με θύματα 800 άτομα ..
Η Ρωσία αναγνώρισε την ανεξαρτησία της Νότιας Όσετίας και της Αμπχαζίας.
Ενώ Όι διπλωματικές σχέσεις μεταξύ Τιφλίδας και Μόσχας πάγωσαν…( παραπομπή10)
2 Τελειώνοντας όμως, ας μου επιτραπεί να γενικεύσω την αναφορά μου αυτή για τα δεινά της ανθρωπότητος και την απαιτουμένη αλληλεγγύη – ανθρωπισμό, όπως παροτρύνει ο κος Πούτιν, πέραν εκείνων εκ των φυσικών καταστροφών και των λιμών - όπως σήμερα με τον covid19- για τις οποίες ο άνθρωπος ίσως είναι αμέτοχος, συμπεριλαμβάνοντας και τις υπόλοιπες καταστροφές για τις οποίες ο ‘Ανθρωπος ευθύνεται .
Τις πλέον ανθρωποκτόνες μάλλον, που προέρχονται από την κακούργο δράσι των ανθρώπων, καταγράφοντας την διαχρονικής αξίας αλήθεια του Αλεξάντερ Σολζενίτσιν :‘’’Η ιδεολογία! Αυτή δίνει την απαιτούμενη δικαίωσι στο κακούργημα και την απαραίτητη μακρόχρονη σταθερότητα στον κακούργο.
Αυτή είναι η κοινωνική θεωρία που κάνει τις πράξεις του να φαίνονται καλές τόσο στα δικά του ματιά όσο και στα ματιά των άλλων, έτσι ,ώστε νa μην ακούει μομφές και κατάρες αλλά επαίνους και εγκώμια .Για να δικαιολογήσουν τις πράξεις τους οι ιεροεξεταστές ισχυρίζονταν ότι αποβλέπουν στην εδραίωσι του χριστιανισμού , οι κατακτητές ότι θέλουν να μεγαλώσουν την πατρίδα τoυς, οι αποικιοκράτες ότι επιδιώκουν την διάδοσι του πολιτισμού, οι ναζί ότι περιφρουρούν την φυλή τους, και οι Ιακωβίνοι ( οι παλαιότεροι και οι νεότεροι) ότι θέλουν να εξασφαλίσουν την ισότητα την αδελφοσύνη και τηνευτυχία των μελλοντικών γενεών.
Χάρις στην ιδεολογία φόρτωσαν στον 20 ο αιώνα κακουργήματα εις βάρος εκατομμυρίων ανθρώπων Αυτό δεν είναι σε θέσι να το διαψεύση κανείς Πως τολμούμε να επιμένουμε ότι δενυπάρχουν κακούργοι? Ποιος αφάνισε αυτά τα εκατομμύρια? Χωρίς αυτούς τους κακούργους δεν θα υπήρχε το Αρχιπέλαγος Γκούλαγκ…’’(Παραπομπή 11) Αλεξάντρ Σολζενίτσιν ( 1ο Μέρος Κεφάλαιο 4ο, Αρχιπέλαγος Γκούλαγκ, )
ΙασωνΑ)
Παραπομπές :1.hOps :// www . athensvoice . gr / world /642696_ o - poy\n - parateinei - \n - karan\na - me - anafora - s\n - arhaia - spar\ 2. (hOps://notospress.gr/ar\cle.php?id=49198 ) 3.Plutarchus Biogr. et Phil. : Lycurgus : Chapter 26, section 1, line 1
4. Plutarchus Biogr. et Phil. : Lycurgus : Chapter 21, sec\on 2, line 2 5. Aristoteles Phil. et Corpus Aristotelicum : Fragmenta varia : Category 8, trea\se \tle 44, fragment 533, line 1 6. Plutarchus Biogr. et Phil. : Lycurgus : Chapter 1, sec\on 1, line 7 7. Pausanias Perieg. : Graeciae descrip\o : Book 5, chapter 20, sec\on 1, line 5 8. Plutarchus Biogr. et Phil. : Lycurgus : Chapter 23, sec\on 2, line 1 9. hOps://www.in.gr/2008/08/09/world/rwsikoi-bombardismoi-s\-gewrgia-prosfygiko-drama-s\-no\a-ose\a/ 10. hOps://gr.euronews.com/2018/08/08/polemos-rosias-georgias-deka-xronia-xroniko 11.The GULAG Arcipelago, Part I, Chapter 4 The blue caps , page 175)
Ιδού οι σχετικές επεξηγήσεις του Κου Πούτιν όπως δημοσιευθήκαν στην Ελλάδα για την επέκτασι της καραντίνας… ««Λένε ότι στην αρχαία Σπάρτη, άρρωστα, ανάπηρα παιδιά πετάγονταν από την κορυφή του Ταϋγέτου. Σήμερα, ιστορικοί και αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι αυτό είναι μόνο ένας θρύλος, ένας μύθος..Γνωρίζουμε όμως ότι η κοινωνία της Σπάρτης χτίστηκε πράγματι σε μια άκαμπτη τάξη. Ωστόσο, αυτό δεν βοήθησε..
Μάλιστα, γίνεται αναφορά πως η φυλή των Σπαρτιατών εγκατέλειπε τους ηλικιωμένους, οι οποίοι αντιμετωπίζονταν σαν βάρος.
Τα ίδια τους τα παιδιά τους άφηναν λίγο φαγητό και τους εγκατέλειπαν, αφήνοντάς τους να πεθάνουν και να φαγωθούν από άγρια ζώα…Υπάρχει ένας θρύλος ενός ηλικιωμένου που τον εγκατέλειψαν και εκείνος πίστευε και ήλπιζε πως οι γιοι του θα επέστρεφαν να τον πάρουν. Μπορείτε να φανταστείτε τους εαυτούς σας να κάνετε με τους γονείς μας, με τους παππούδες μας, κάτι τέτοιο;
Δεν θα το πιστέψω ποτέ.
Αυτό δεν είναι στο DNA μας. Επειδή μεγαλώσαμε από τους προγόνους μας με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο. Με τις αξίες της αμοιβαίας βοήθειας, της αλληλεγγύης, η Ρωσία έχει ζήσει χίλια χρόνια. Και σήμερα είναι ο κύριος πυλώνας της πολιτείας μας.Για εμάς τώρα, το κύριο μέλημά μας είναι οι άνθρωποι, οι ζωές. Διαφορετική επιλογή δεν υπάρχει.
Είναι απαράδεκτη και σαν σκέψη.
Ξέρω ότι η πλειοψηφία των Ρώσων ενεργεί σωστά.
Σώζουμε ζωές. Σώστε ζωές.
Και όλα τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν». (Παραπομπή 1) Βεβαίως έδόθη λεπτομερής απάντησις ως προς, το τί ακριβώς συνέβαινε την εποχή του Λυκούργου στην Σπάρτη ,το πολίτευμα -την κοινωνική συμπεριφορά των Σπαρτιατών & ευγενική πρόσκλησις φιλοξενίας προς τον Κον Πούτιν, από τον Δήμαρχον της Σπάρτης Κον Π. Δούκα προκειμένου να σχηματίση ο Κος Πούτιν ιδίοις όμμασι ολοκληρωμένη άποψι της Ιστορίας της Σπάρτης , ( παραπομπή 2)
Δράττομαι της ευκαιρίας να συμπληρώσω τα εξής, στην απάντησι του Κου Π.Δούκα , για την καινοτομία του Λυκούργου ως νομοθέτη, δηλαδή της συστάσεως της γερουσίας την εποχή εκείνη του σιδήρου , στο πολίτευμα της Σπάρτης, ως ‘’έρμα’’ μεταξύ των εξουσιών των ( 5) εφόρων και των ( 2) βασιλέων : Κατ’ αυτήν λοιπόν την νομοθεσία , όπως εξιστορεί ο Πλούταρχος, την θέσιν του εκάστοτε αποθνήσκοντος μέλους της γερουσίας κατελάμβανε εξ όσων, είχαν υπερβεί το 60ον έτος της ηλικίας των, εκείνος που είχε αναδειχθεί μεταξύ αγαθών και σωφρόνων ανθρώπων ως ο άριστος και σωφρονέστατος και κατελάμβανε ως έπαθλον της αρετής, την ανώτατη δύναμι στην πολιτεία κυρίαρχος ζωής και θανάτου τιμής και στερήσεως αυτής και γενικώς επί όλων των σπουδαιότερων ζητημάτων. (παραπομπή 3 )
Επιπλέον, για την συμμετοχή των γερόντων στην κοινωνική ζωή και την σεβαστή θέσι που κατείχον, για όσους το αγνοούν, όπως ο κος Πούτιν, να αναφέρουμε ότι κατά τας εορτάς στην Σπάρτη ελάμβαναν μέρος τρεις χοροί συγκροτούμενοι κάτ’ αντιστοιχίαν προς τας τρεις ηλικίας,Και ο μεν χορός των γέροντων άρχιζε πρώτος και τραγουδούσε: ‘’ Ήμεθα και ημείς κάποτε ρωμαλέοι νέοι’’ ..
Ο δε χορός των ανδρών στην ακμή της ηλικίας των έλεγαν ως απάντησι: 1 ‘’Εμείς είμεθα τώρα ρωμαλέοι εάν θέλεις έλα να μας δης’’ .. Και ο τρίτος χορός των παιδιών τραγουδούσε : ‘’ Εμείς όμως θα γίνουμε πολύ δυνατότεροι από σας’’ (παραπομπή 4 )
Αφού όμως ο Κος Πούτιν με την παράδοξη-άδικη αναφορά του, στην Αρχαία Σπάρτη του Λυκούργου μας έφερε 2800 χρονιά πίσω , εφελκύει την μνήμη μας μία κραυγαλέα, σύμπτωσι , αξία προσοχής και προβληματισμού, δυστυχώς αντιθέτων δράσεων μεταξύ του ιδίου του Κου Πούτιν και του Λυκούργου, που αυτοδικαίως αξίζει να επικαλεσθούμε κι εμείς για λόγους ‘’φιλοσοφίας ανθρωπισμού’’ όπως έπραξε ο Κος Πούτιν και να βγάλουμε και τα συμπεράσματα μας……
Όπως πιθανώς γνωρίζετε, ο Λυκούργος διευθέτησε από κοινού με τον Ιφυτο την λεγομένη Όλυμπιακή εκεχειρία ( ‘’παρα@ το@ χειν τα@ς χε ρας,’’, την παύσι εχθροπραξιών δηλαδή) όπως ἔ ῖεπιβεβαιώνει ο Αριστοτέλης (παραπομπή 5 ) και επαναλαμβάνει ο Πλούταρχος αναφέρων ως αποδεικτικά στοιχεία τον ευρισκομένον εις Όλυμπία δίσκον ‘’ ν το νομα το Λυκούργου ἐ ᾧ ὔ ῦδιασώζεται καταγεγραμμένον’’ (παραπομπή 6 ).
Αναφορά στον δίσκο του Ιφίτου γίνεται επίσης και από τον Παυσανία στις περιηγήσεις του , οπού περιγράφει ότι τα γράμματα της εκεχειρίας , την οποία προκηρύσσουν οι Ηλείοι χάριν των Όλυμπιακών αγώνων δεν είναι γραμμένα σε ευθεία γραμμή, αλλά προχωρούν πάνω στο δίσκο σε σχήμα κύκλου.( παραπομπή 7 )
Εν τάξει θα πείτε και τι σχέσι έχει αυτό το ιστορικό γεγονός με τον Κο Πούτιν. Και όμως δυστυχώς έχει. Διότι ο ένας επέβαλλε εκεχειρία την εποχή του σίδηρου και ο άλλος την καταστρατήγησε την εποχή της ‘’φιλοσοφίας του ανθρωπισμού.’’ (Παραπομπή 8)
Πότε? Κατά την διάρκεια των Όλυμπιακών Αγώνων του 2008 ( Αγώνες της 29ης Όλυμπιάδας που έλαβε χώρα στο Πεκίνο, , από τις 8 έως τις 24 Αυγούστου 2008) για 1η φορά στην ιστορία παραβιάσθηκε η Όλυμπιακή εκεχειρία και την Όλυμπιακή φλόγα ‘’έσβησαν ‘’οι βομβαρδισμοί της Ρωσσίας πρωθυπουργεύοντος του Κου Πούτιν .
Όι εφημερίδες της εποχής εκείνης περιγράφουν το γεγονός της παραβιάσεως της Όλυμπιακής εκεχειρίας ως εξής:
‘’Η Ρωσία πραγματοποίησε το πρωί του Σαββάτου 8 Αυγούστου 2008 αεροπορικές επιδρομές στη γεωργιανή πόλη Γκόρι, οποία βρίσκεται σε απόσταση 50 χλμ απότη Νότια Οσετία.
Το γεωργιανό υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε ότι εκτός από στρατιωτικές εγκαταστάσεις χτυπήθηκε κατοικημένη περιοχή και σκοτώθηκαν πολίτες.
Το γεωργιανό υπουργείο Εσωτερικών ανέφερε ότι η Ρωσία βομβάρδισε επίσης το λιμάνι Πότι στη Μαύρη Θάλασσα και στρατιωτικές βάσεις στα περίχωρα της Τιφλίδας.
Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι «καταστράφηκε ολοσχερώς» το λιμάνι, το οποίο βρίσκεται κοντά στον πετρελαιαγωγό Μπακού-Σούπσα και τον τερματικό σταθμό Σούπσα της Γεωργίας.’’ (παραπομπή 9 )
Για την πληρότητα του άρθρου να προσθέσω ότι: Τα ρωσικά τάνκς εισέβαλαν στην Νότια Όσετία, με την δικαιολογία ότι έπρεπε να ‘’προστατεύσουν ‘’τους κατοίκους της χώρας, απώθησαν τους Γεωργιανούς εκτός των εδαφών της Νότιας Όσετίας και ,οι Ρώσσοι επιτέθηκαν σε προάστια της Τιφλίδας σ ένα πόλεμο που κράτησε συνολικά πέντε μέρες με θύματα 800 άτομα ..
Η Ρωσία αναγνώρισε την ανεξαρτησία της Νότιας Όσετίας και της Αμπχαζίας.
Ενώ Όι διπλωματικές σχέσεις μεταξύ Τιφλίδας και Μόσχας πάγωσαν…( παραπομπή10)
2 Τελειώνοντας όμως, ας μου επιτραπεί να γενικεύσω την αναφορά μου αυτή για τα δεινά της ανθρωπότητος και την απαιτουμένη αλληλεγγύη – ανθρωπισμό, όπως παροτρύνει ο κος Πούτιν, πέραν εκείνων εκ των φυσικών καταστροφών και των λιμών - όπως σήμερα με τον covid19- για τις οποίες ο άνθρωπος ίσως είναι αμέτοχος, συμπεριλαμβάνοντας και τις υπόλοιπες καταστροφές για τις οποίες ο ‘Ανθρωπος ευθύνεται .
Τις πλέον ανθρωποκτόνες μάλλον, που προέρχονται από την κακούργο δράσι των ανθρώπων, καταγράφοντας την διαχρονικής αξίας αλήθεια του Αλεξάντερ Σολζενίτσιν :‘’’Η ιδεολογία! Αυτή δίνει την απαιτούμενη δικαίωσι στο κακούργημα και την απαραίτητη μακρόχρονη σταθερότητα στον κακούργο.
Αυτή είναι η κοινωνική θεωρία που κάνει τις πράξεις του να φαίνονται καλές τόσο στα δικά του ματιά όσο και στα ματιά των άλλων, έτσι ,ώστε νa μην ακούει μομφές και κατάρες αλλά επαίνους και εγκώμια .Για να δικαιολογήσουν τις πράξεις τους οι ιεροεξεταστές ισχυρίζονταν ότι αποβλέπουν στην εδραίωσι του χριστιανισμού , οι κατακτητές ότι θέλουν να μεγαλώσουν την πατρίδα τoυς, οι αποικιοκράτες ότι επιδιώκουν την διάδοσι του πολιτισμού, οι ναζί ότι περιφρουρούν την φυλή τους, και οι Ιακωβίνοι ( οι παλαιότεροι και οι νεότεροι) ότι θέλουν να εξασφαλίσουν την ισότητα την αδελφοσύνη και τηνευτυχία των μελλοντικών γενεών.
Χάρις στην ιδεολογία φόρτωσαν στον 20 ο αιώνα κακουργήματα εις βάρος εκατομμυρίων ανθρώπων Αυτό δεν είναι σε θέσι να το διαψεύση κανείς Πως τολμούμε να επιμένουμε ότι δενυπάρχουν κακούργοι? Ποιος αφάνισε αυτά τα εκατομμύρια? Χωρίς αυτούς τους κακούργους δεν θα υπήρχε το Αρχιπέλαγος Γκούλαγκ…’’(Παραπομπή 11) Αλεξάντρ Σολζενίτσιν ( 1ο Μέρος Κεφάλαιο 4ο, Αρχιπέλαγος Γκούλαγκ, )
ΙασωνΑ)
Παραπομπές :1.hOps :// www . athensvoice . gr / world /642696_ o - poy\n - parateinei - \n - karan\na - me - anafora - s\n - arhaia - spar\ 2. (hOps://notospress.gr/ar\cle.php?id=49198 ) 3.Plutarchus Biogr. et Phil. : Lycurgus : Chapter 26, section 1, line 1
4. Plutarchus Biogr. et Phil. : Lycurgus : Chapter 21, sec\on 2, line 2 5. Aristoteles Phil. et Corpus Aristotelicum : Fragmenta varia : Category 8, trea\se \tle 44, fragment 533, line 1 6. Plutarchus Biogr. et Phil. : Lycurgus : Chapter 1, sec\on 1, line 7 7. Pausanias Perieg. : Graeciae descrip\o : Book 5, chapter 20, sec\on 1, line 5 8. Plutarchus Biogr. et Phil. : Lycurgus : Chapter 23, sec\on 2, line 1 9. hOps://www.in.gr/2008/08/09/world/rwsikoi-bombardismoi-s\-gewrgia-prosfygiko-drama-s\-no\a-ose\a/ 10. hOps://gr.euronews.com/2018/08/08/polemos-rosias-georgias-deka-xronia-xroniko 11.The GULAG Arcipelago, Part I, Chapter 4 The blue caps , page 175)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.