Οι ανακρίβειες των υπερασπιστών της “συμφωνίας” Ιερώνυμου – Τσίπρα. Λίγο πριν συνεδριάσει έκτακτα η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος για την πρόσφατη “συμφωνία” του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, που δυναμίτισε τα θεμέλια της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδος, θα παρακαλούσαμε τους Μητροπολίτες της ελληνικής Επικράτειας να διαβάσουν με προσοχή το παρακάτω κείμενο!...
Το οποίο είναι δουλειά μιας ομάδος (μεταξύ αυτών και του υπογράφοντος το παρόν κείμενο) που υπεραμύνονται των Ιερών και Οσίων της Πατρίδος μας:Όταν ο Ιερώνυμος και o Τσίπρας κάνουν εντέχνως το άσπρο – μαύρο…
«Βρισκόμαστε ενόψει των αποφάσεων της κρίσιμης συνεδριάσεως της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Θα εξεταστεί σ΄ αυτήν το περιεχόμενο της συμφωνίας Ιερώνυμου – Τσίπρα. Γι΄ αυτό κρίνουμε επιβεβλημένο να σχολιάσουμε τα όσα έδωσαν στη δημοσιότητα εκκλησιαστικοί κύκλοι που απηχούν την επίσημη γραμμή της διοικήσεως της Εκκλησίας. Που αποτελούν σοφιστείες, αλλά από ότι φαίνεται αυτές τις σοφιστείες θα επικαλεστεί ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, προκειμένου να πείσει τους Ιεράρχες να υπερψηφίσουν τη συμφωνία.
Σ΄ αυτήν υποστηρίζεται, πως είναι σφάλμα να νομίζουμε ότι οι Ιερείς είναι δημόσιοι υπάλληλοι. Αυτό καταρχήν είναι ακριβές, αλλά και οι δικαστές δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι και θεωρούνται δικαστικοί λειτουργοί, οι οποίοι δεν παύουν να ανήκουν στο τρίτο μέρος της κρατικής εξουσίας, την δικαστική εξουσία.
Άλλωστε, ο Άρειος Πάγος με την απόφαση 703/1997 διευκρίνισε, ότι ο εφημέριος ως Πρόεδρος του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου αποτελεί όργανο της διοικήσεως του ναού και ασκεί υπηρεσία Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ). Όπως γράφει ο καθηγητής Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου στο Εκκλησιαστικό του Δίκαιο (Θεσσαλονίκη 2017, 348), το γεγονός αυτό του προσδίδει την ιδιότητα του υπαλλήλου κατά την έννοια των άρθρων 13εδ.α του Ποινικού Κώδικα. Επομένως οι κληρικοί μας δεν βρίσκονται εκτός του κρατικού τομέα, επειδή δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι με τη στενή έννοια, όπως συμβαίνει περίπου με τους δικαστές και τους καθηγητές πανεπιστημίου.
Προσπαθούν επιπλέον, να μας πείσουν ότι είναι σφάλμα να νομίζουμε ότι η μεταβολή του φορέα μισθοδοσίας επηρεάζει το καθεστώς μονιμότητας των κληρικών μας.
Ωστόσο, με το άρθρο 4 παρ. 1 του Ν.4024/2011, οι εφημέριοι εντάχθηκαν στο ενιαίο μισθολόγιο – βαθμολόγιο. Εξελίσσονται βαθμολογικώς σύμφωνα με τα ισχύοντα για τους δημοσίους υπαλλήλους. Το καθεστώς αυτό διατηρήθηκε και μετά την εισαγωγή της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων. Με το άρθρο 7 και επ. του Ν. 4354/2015 η μισθοδοσία τους, βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό και οι κληρικοί εξελίσσονται βάσει των ετών προϋπηρεσίας.
Ερωτούμε λοιπόν: Ποιος θα είναι ο εργοδότης με τα όσα προτείνουν στη συμφωνία οι Ιερώνυμος – Τσίπρας; Το Δημόσιο, ως αναφερόμενο σε θρησκευτικούς λειτουργούς, το Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), που λέγεται Εκκλησία της Ελλάδος και θα αποτελείται μόνο από Μητροπολίτες, πράγμα το οποίο συνιστά απαράδεκτη διάκριση σε κληρικούς δύο ταχυτήτων;
Πώς θα εξασφαλίζεται η σύνδεση όλων των κατοχυρωμένων δικαιωμάτων με ένα καθεστώς επιδόματος για εργασία;
Ο μισθός, όπως και η μονιμότητα των υπαλλήλων, είναι μεγάλη κατάκτηση, τόσο του δημόσιου υπαλληλικού δικαίου, όσο και του ιδιωτικού εργατικού δικαίου. Θέλουν να επιστρέψουμε στην εποχή της πλατείας Κλαυθμώνος, όπου οι υπάλληλοι ήταν έρμαια των πολιτικών;
Μας λένε επίσης, ότι είναι σφάλμα να θεωρούμε, ότι η Εκκλησία της Ελλάδος κινδυνεύει να μετατραπεί σε ιδιωτικό φορέα. Αν το δεχθούμε αυτό, ποιοί θα είναι μέλη αυτού του φορέα; Επίσκοποι και εφημέριοι, ή μόνον Επίσκοποι; Τι θα γίνει με τους λαϊκούς εκκλησιαστικούς υπαλλήλους των οποίων ο διορισμός έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως;
Εκείνο που πρέπει να τονίσουμε στους Τσίπρα – Ιερώνυμο, είναι ότι αποτελεί βασική αρχή του εργατικού δικαίου, ότι κεκτημένα δικαιώματα δεν υποβαθμίζονται αλλά αναβαθμίζονται!
Οι στοχευμένες παγίδες της “συμφωνίας” Τσίπρα – Ιερώνυμου…
Γενικότερα, αυτές οι περίεργες κατασκευές – τραβεστί των φωστήρων της διοικήσεως της Εκκλησίας και του κράτους αποδεικνύουν χονδροειδή άγνοια βασικών αρχών του δικαίου των δημοσίων λειτουργών, αλλά και του κοινού εργατικού δικαίου.
Επιπλέον, θεωρούν οι ανώνυμοι αυτοί κύκλοι, ότι η κατάργηση της μισθοδοσίας από την Ενιαία Αρχή Πληρωμής δεν σημαίνει ότι δεν θα δίδεται πλήρης μισθός στους κληρικούς μας;
Αντιλαμβάνονται άραγε, τι σημαίνει όλο αυτό το καθεστώς εξασφάλισης των δημοσίων λειτουργών, να μεταφερθεί στην ευθύνη μιας ούτως η άλλως υποστελεχωμένης – ως προς αυτά – υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία θα καλείται να επιλύει θέματα, που δεν καταλαβαίνουμε το λόγο;
Γνωρίζουμε ότι οι κρατικές υπηρεσίες με τα πεπειραμένα Γενικά Λογιστήριά τους, είναι σε θέση να χειρίζονται και τις λεπτομέρειες εφαρμογής, αλλά και να επιλύουν ενδοδιοικητικά τις διαφορές.
Τέλος ερωτούμε τους ιθύνοντες της Εκκλησίας και του κράτους: Ποια δικαστική προστασία θα υπάρχει για τους εφημερίους σε περίπτωση αμφισβήτησης μιας αποφάσεως εις βάρος ενός κληρικού;
Μας λένε ακόμη, ότι είναι σφάλμα να θεωρούμε, ότι οι κληρικοί θα πληρώνονται από το ενιαίο ταμείο της Εκκλησίας. Τους διαψεύδει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, ο οποίος δήλωσε, ότι σε δέκα χρόνια από τα έσοδα αυτού του ταμείου θα προέρχεται η μισθοδοσία και η ασφάλιση των κληρικών. Μήπως αυτό σημαίνει στην πράξη ότι το επιδοματικό καθεστώς θα καταργηθεί αργότερα και οι κληρικοί θα πληρώνονται ανάλογα με τα έσοδα της “εταιρείας”;
Μας λένε επίσης, ότι το ελληνικό δημόσιο δεν έχει μέχρι σήμερα αναγνωρίσει, ότι έχει απαλλοτριώσει το μεγαλύτερο μέρος της εκκλησιαστικής περιουσίας. Αυτό δεν χρειάζεται κανενός είδους τυπική αναγνώριση. Εάν ο κακοπληρωτής δεν αναγνωρίζει το χρέος του, δεν σημαίνει ότι η στάση του δημιουργεί κάποιου είδους δικαίωμα. Καυχώνται οι διοικούντες την Εκκλησία, ότι επέτυχαν την ομολογία του κράτους, τη στιγμή κατά την οποία και οι απλές εγκυκλοπαίδειες αναφέρουν αυτή την παράλειψη. Εξάλλου η προσφυγή των Ιερών Μονών επί Τρίτση στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και η δικαίωσή τους, είναι διδακτικό παράδειγμα για το πως η Εκκλησία έχει το δίκαιο με το μέρος της ενώπιον της δικαιοσύνης.
Κακός Αρχιεπίσκοπος ή κακοί οι συμβουλάτορές του;
Διαπιστώνουμε πάντως από το πνεύμα των επιχειρημάτων των υποστηρικτών της συμφωνίας τα εξής: Οι υποστηρικτές της “συμφωνίας” διέπονται από μια περίεργη νοοτροπία υπονομεύσεως της ίδιας της Εκκλησίας. Ενεργούν σαν δικηγόροι της άλλης πλευράς, δηλαδή του κράτους. Θεωρούμε χρέος μας να επισημάνουμε στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, ότι οι σύμβουλοί του τον παρέσυραν και τον οδήγησαν στο σημείο να τρομοκρατείται για πράγματα τα οποία είναι γνωστά τοις πάσι. Τον οδήγησαν στο σημείο να θεωρεί επιτυχίες αυτά τα οποία ήδη κατέχει. Το χειρότερο είναι ότι αυτοί οι σύμβουλοι, τον εμπλέκουν σε τέτοιο νομικό χάος, ώστε δικαιούμεθα να του πούμε:
Αρχιεπίσκοπε, μην χρεωθείτε προσωπικά μία συμφωνία, η οποία θα σας καταλογιστεί ως η πλέον μελανή σελίδα της αρχιερατείας σας. Σας διαβεβαιώνουμε ότι για όλα αυτά τα θέματα, που σας απασχολούν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, ασφαλείς και δίκαιες. Ο μόνος ωφελημένος από αυτή τη συμφωνία είναι το κράτος των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, των αντίχριστων και απάτρηδων, το οποίο με επιδέξιο τρόπο σας εξαπατά!
Αναλογιστείτε τις τεράστιες ευθύνες σας έναντι Θεού και λαού…
Σταχυολογώντας τη στάση των Μητροπολιτών, επισημαίνουμε την ορθή διαπίστωση του Πειραιώς Σεραφείμ για τον κίνδυνο να μετατραπεί η Εκκλησία σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ). Προσδοκούμε όμως, από αυτόν να καταδικάσει κάθε συνταγματική αναφορά σε ουδετερότητα του κράτους για ευνόητους λόγους.
Ξεκάθαρη ήταν η στάση του Ανθίμου Θεσσαλονίκης, που αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση. Πολύ θετικές υπήρξαν οι δηλώσεις του Δημητριάδος Ιγνατίου και του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου. Ελπίζουμε να αποτελέσουν αφετηρία μιας γενικότερης αλλαγής. Θετικές επίσης, υπήρξαν οι δηλώσεις του Εδέσσης Ιωήλ για την αναφορά του για την άκρως επικίνδυνη εισαγωγή του όρου ουδετερότητα στο Σύνταγμα.
Ωστόσο, κάκιστη εντύπωση μας προξένησε η στάση του Μητροπολίτου Ιωαννίνων Μαξίμου ο οποίος ενθουσιωδώς χαιρέτησε τη συμφωνία!
Επίσης, δυσάρεστη έκπληξη υπήρξε για μας η στάση του Ηλείας Γερμανού, ο οποίος δείχνει να μην κατανοεί τι ακριβώς διακυβεύεται από αυτήν την “συμφωνία”! Σύγχυση δημιουργούν επίσης, οι δηλώσεις του Ανθίμου Αλεξανδρουπόλεως και του Μητροπολίτου Νέας Ιωνίας και Φιλαδέλφειας Γαβριήλ!
Δεν αναφερθήκαμε παρά σε λίγες μόνον αντιδράσεις, από το σύνολο των δηλώσεων των Μητροπολιτών μας. Στεκόμαστε όμως, με οδύνη ενώπιον εκείνων των Μητροπολιτών, που δεν αντέδρασαν ως όφειλαν, όπως τα μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου. Καταδικαστέα είναι και η στάση όσων ιεραρχών συμμετείχαν στις τριετείς μυστικές διαβουλεύσεις, όπως αποκάλυψε ο ίδιος ο πρωθυπουργός.
Ένας εξ αυτών, ήταν και ο Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος. Η στάση αυτών των ιεραρχών υπήρξε υπονομευτική του συνοδικού πολιτεύματος, ενώ έδρασαν απρεπώς εναντίον του Ιερού Κλήρου, τον οποίο έχουν καθήκον να προστατεύουν.
Απευθυνόμαστε λοιπόν, στους Ιεράρχες μας και τους καλούμε να αντιτάξουν ένα σθεναρό ΟΧΙ στην συμφωνία αυτή, η οποία αποβαίνει εις βάρος της Εκκλησίας και του Έθνους μας.
Σε διαφορετική περίπτωση, θα τους εγκαλέσει ο ίδιος ο Κύριος και είναι σίγουρο, πως στη Βασιλεία Του, δεν θα έχουν αξιώματα, αλλά αντίθετα θα τον θερμοπαρακαλούν για να δείξει Έλεος στις Αποφάσεις Του!!
Σημείωση:
Ενημερώθηκαν οι Μητροπόλεις και ο Ιερός Σύνδεσμος Κληρικών Ελλάδος…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.