Στο Πανεπιστήμιο «Μητέρα Τερέζα» των Σκοπίων έγινε παρουσίαση του πολύτομου ιστορικού βιβλίου του Γιουσούφ Μπουτζόβι, «Kosova»/«Κοσσυφοπέδιο» όπου σύμφωνα με τον Αλβανοσκοπιανό συγγραφέα, η αρχαία Μακεδονία ως τμήμα του «Ιλλυρικού-Δαρδανικού» κόσμου και τα σημερινά Σκόπια ως κράτος, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της αλβανικής Ιστορίας! Οπότε...
κατά τον συγγραφέα, τον οποίο υποδέχθηκαν ο πρύτανης Αζίζ Πολοζάνι καθώς και οι καθηγητές του Πανεπιστημίου, που τον συγχάρηκαν για το έργο του υποσχόμενοι ότι αυτό θα βρει τη θέση του και στα Σκόπια, το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής Ιστορίας είναι στην ουσία αλβανική... Μετά τους Σκοπιανούς που επιχειρούν να κλέψουν τα πιο σημαντικά τμήματα της ελληνικής Ιστορίας τώρα το κάνουν και οι Αλβανοί. Κανείς από τους δύο λαούς δεν θέλει να αρκεστεί στην δική του πραγματική Ιστορία, άσχετα με το αν είναι σύντομη ή όχι διότι ΔΕΝ περιλαμβάνει γεγονότα-ορόσημα. Γεγονότα δηλαδή άξια αφηγήσεως και ταύτισης επειδή επηρέασαν την πορεία της Ανθρωπότητας. Οπότε επιχειρείται να βρεθούν τα γεγονότα αυτά από άλλο λαό ο οποίος στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο δείχνει να μην μπορεί να υπερασπιστεί ούτε τον εαυτό του ούτε την Ιστορία του και φυσικά έχει παράξει και το ανάλογης «βαρύτητας» πολιτικό σύστημα. Ο αντιπρύτανης Ριζβάν Σουλεϊμάνι εκθείασε τον συγγραφέα ως έναν από τους σημαντικούς Αλβανούς ιστορικούς και διανοούμενους που συνέβαλαν στην διαδικασία οικοδόμησης του κράτους του Κοσσυφοπεδίου από τις πρώτες στιγμές, όπως αναφέρει το Βαλκανικό Περισκόπιο Με την ευκαιρία της παρουσίασης του βιβλίου του, ο Γιουσούφ Μπουτζόφι έδωσε διάλεξε με θέμα «Η εμφάνιση των Αλβανών ( ι Σκιπτάρεβε -i shqiptarëve) στη Μακεδονία από ιστορική σκοπιά- από την αρχαιότητα έως σήμερα». Μάλιστα, τα Σκόπια ως πόλη, αντιπροσωπεύει την ιστορική πρωτεύουσα των Σκιπτάρεβε shqiptarëve (σημ.που εμείς τους λέμε Αλβανούς). Επιπρόσθετα ο Αλβανός συγγραφέας, ανακοίνωσε ότι σύντομα εκδίδεται και η ογκώδης εργασία του «Η Μακεδονία από την αρχαιότητα μέχρι την εποχή μας», σημειώνει το δημοσίευμα της Ζουρνάλ. Ποιος ξέρει τι άλλο μας περιμένει να ακούσουμε... Καλόν θα είναι να πούμε κάποια πράγματα για τους Αλβανούς και τους Αρβανίτες διότι πλέον ακόμα και στην Ελλάδα πολλοί έχουν αρχίσει να ξεχνάνε ποιοι είναι και δημοσιεύουμε σχετικό άρθρο από το Himara.gr Άγνοια η και διαστρέβλωση της Ιστορίας προδίδει η καινοφανής άποψη που ακούσθηκε ότι δηλαδή μεγάλοι ήρωες του 1821 και των μετέπειτα εθνικών αγώνων υπήρξαν Αλβανοί. Γίνεται σύγχυση με τους Αρβανίτες, τους αρβανιτόφωνους Έλληνες. Άλλο, όμως, Αλβανοί και άλλο Αρβανίτες. Υπάρχει μεγάλη διαφορά. Και εξηγούμεθα : Ο Μάρκος Μπότσαρης, στην μνήμη του οποίου ασεβούν πολλοί, ήταν Έλλην αρβανιτόφωνος, όπως όλοι οι Σουλιώτες. Η ελληνική του συνείδηση φαίνεται και από την περίφημη φράση που είπε όταν πρωτοπάτησε στα Επτάνησα : Ο Έλλην δεν μπορεί να αισθάνεται ελεύθερος εκεί όπου κυματίζει η Βρεττανική σημαία". Το δε Λεξικό που έγραψε ήταν της αρβανίτικης - όχι αλβανικής - και ρωμαίικης απλής (νεοελληνικής). Άλλωστε δεν θα μπορούσε να έχει αλβανική εθνική συνείδηση, διότι κάτι τέτοιο εμφανίζεται μόλις το 1878 με την Λίγκα της Πριζρένης - Κοσσυφοπεδίου και μάλιστα ως τεχνιτό κατασκεύασμα ξένων δυνάμεων και θρησκευτικών προπαγανδών. Κατά την Τουρκοκρατία δεν υπήρχε έθνος Αλβανών. Οι κάτοικοι της σημερινής Αλβανίας διεκρίνοντο με κριτήριο την θρησκεία τους. Οι Ορθόδοξοι ήσαν Ρωμιοί, εντεταγμένοι στο ίδιο Γένος με τους υπόλοιπους Έλληνες. Οι Μουσουλμάνοι ένοιωθαν Τούρκοι, εξ ου και ο όρος Τουρκαλβανοί. Εάν μιλούμε για αλβανική συμμετοχή στην Ελληνική Επανάσταση δεν πρέπει να αναφερόμαστε στους Μποτσαραίους, την Μπουμπουλίνα και τους Κουντουριώτηδες, αλλά στους Τουρκαλβανούς που χρησιμοποιήθηκαν από την άλλη πλευρά ως σφαγείς των Ελλήνων. Οι Βυζαντινοί πρόγονοί μας δεν ανέφεραν Αλβανούς στην Βαλκανική. Ο Κωνσταντίνος Πορφυρογέννητος ονομάζει Αλβανούς μία φυλή του Καυκάσου. Ο Γεώργιος Καστριώτης - Σκεντέρμπεης, που θεωρείται εθνικός ήρωας των σημερινών Αλβανών, ονόμαζε εαυτόν Ορθόδοξον Ηπειρώτη (15ο αιών). Σε έγγραφα της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας στα τέλη του 15ου αιώνος η λέξη "Αλβανός" ερμηνεύεται " Έλληνες από την Ήπειρο και την Πελοπόννησο" χωρίς να αμφισβητείται η ελληνική συνείδησή τους. Η αλβανική συνείδηση είναι οπωσδήποτε ξενόφερτο κατασκεύασμα όπως αποδεικνύουν και μαρτυρίες των ιδίων των ενδιαφερομένων , τις οποίες κατέγραψε ο σύγχρονός μας διαπρεπής Βαλκανιολόγος Αχιλλεύς Λαζάρου. Όταν η Ιταλία και η Αυστροουγγαρία για δικούς τους λόγους προσπαθούσαν να κατασκευάσουν αλβανικό κράτος ώστε να ελέγχουν την είσοδο της Αδριατικής, οι Τουρκαλβανοί ύψωναν στο Δυρράχιο την οθωμανική σημαία ! Προτιμούσαν την τουρκική παρά την άγνωστη σ' αυτούς αλβανική εθνική συνείδηση. Άλλωστε και στους Βαλκανικούς πολέμους οι Μουσουλμάνοι της Αλβανίας πολέμησαν, και μάλιστα δυναμικά, στις τάξεις του Οθωμανικού στρατού. Μετά το 1908 πολλά από τα μέλη του Νεοτουρκικού κομιτάτου, το οποίο σχεδίασε και ξεκίνησε τον διωγμό των Ελλήνων ήταν Τουρκαλβανοί. Η λέξη Αλβανία, σημαίνει Λευκή Χώρα από το λατινικό ΑΛΜΠΑ : λευκή. Είναι όρος με γεωγραφική και όχι εθνολογική σημασία. Ο όρος Αρβανίτης που αφορά τους Σουλιώτες, τους Υδραίους, τους Σπετσιώτες και πολλούς κατοίκους των Μεσογείων, προέρχονται από τελείως διαφορετική ρίζα. Συγκεκριμένα από τη λέξη "Άρβανον", τοπωνύμιο της Βορείου Ηπείρου, που το βρίσκουμε ήδη από τον 11ο αιώνα στα κείμενα της Άννας Κομνηνής. Από το Άρβανον, δηλαδή από την Ελληνικοτάτη Βόρειο Ήπειρο, κατέβηκαν σε πόλεις και νησιά της Νοτίου Ελλάδος ελληνικοί πληθυσμοί που μιλούσαν αρβανίτικα. Δηλαδή μία διάλεκτο ανάμικτη με αρχαία ελληνικά, λατινικά, τουρκικά και εντόπια βαλκανικά γλωσσικά στοιχεία. Οι αρβανιτόφωνοι Έλληνες ουδέποτε είχαν διαφορετική συνείδηση από τους υπόλοιπους Έλληνες. Παρεμφερές παράδειγμα μας δίδουν οι σλαβόφωνοι Μακεδονομάχοι Κώττας, Κύρου, Νταλίπης και άλλοι, οι οποίοι πολέμησαν υπέρ της Ελλάδος κατά των Βουλγάρων κομιτατζήδων. Καθώς και οι τουρκόφωνοι Ορθόδοξοι της Καππαδοκίας που κράτησαν μέσω της Εκκλησίας την ελληνικότητά τους αν και έχασαν την ελληνική γλώσσα. Οι δίγλωσσοι Έλληνες αρβανιτόφωνοι, βλαχόφωνοι, σλαβόφωνοι, κ.λ.π. μας προσφέρουν χαρακτηριστικές αποδείξεις ότι στα Βαλκάνια κατά τους τελευταίους πέντε τουλάχιστον αιώνες η Ορθόδοξη πίστη - και γενικότερα η θρησκεία - διαμορφώνει την εθνική συνείδηση πολύ περισσότερο και από το γλωσσικό ιδίωμα. Η σύγχυση μεταξύ των λέξεων Αλβανός και Αρβανίτης δημιουργείται μόνον στην ελληνική γλώσσα, διότι φαίνονται να μοιάζουν οι δύο όροι ηχητικά. Η ομοιότης είναι μόνο επιφανειακή. Στην ουσία διαφέρουν κατά πολύ. Άλλωστε οι ίδιοι οι Αλβανοί αποκαλούν εαυτούς Σκιπετάρ και την χώρα τους Σκιπερία : χώρα των Αετών. Τι κοινό μπορούν να έχουν ένας Σκιπετάρ και ένα Έλλην αρβανιτόφωνος ; Ίσως ο ένας να μπορεί να καταλαβαίνει κάποιες λέξεις από τον άλλο. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είχαν η έχουν την ίδια εθνική συνείδηση... Μην ξεχνούμε ότι Σέρβοι, Κροάτες και Βοσνιομουσουλμάνοι μιλούν ακριβώς την ίδια γλώσσα, παρά ταύτα συγκρούσθηκαν μεταξύ τους με οδυνηρές συνέπειες. Σέβομαι και κατανοώ τις προσπάθειες πολιτικών και δημοσιογράφων να περιορίσουν τα ενδεχόμενα φαινόμενα ρατσισμού και ξενοφοβίας - αν και οι ρίζες των προβλημάτων δεν έχουν μελετηθεί σωστά - στην κοινωνία μας. Όμως κάτι τέτοιο δεν γίνεται με άγνοια η παραποίηση της ιστορικής αλήθειας. Ας μάθουμε καλά την Ιστορία μας ώστε και τους Έλληνες Αρβανίτες να τιμούμε για την εθνική τους προσφορά και με τον γείτονα αλβανικό λαό να διατηρούμε σχέσεις καλής γειτονίας, χωρίς βεβαίως να λησμονούμε την ελληνική κοινότητα της Βορείου Ηπείρου. του Κων/νου Χολέβα, Πολιτικού Επιστήμονος Nα προσθέσουμε ότι το αλβανικό έθνος ως φυλή του Καυκάσου αναφέρεται και στον Ηρόδοτο. Ήταν νομαδικός λαός και φέρεται πως έφτασε στην Βαλκανική περί τον 11ο αιώνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.