Του Κίμωνα Χαραλάμπους. Μετά από την υποβάθμιση της πίστης, της ιστορίας και της ελληνικής γλώσσας, βάσει του δόγματος Κίσινγκερ, «κόβονται» και τα Μαθηματικά. Συγκεκριμένα τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας δεν θα είναι πλέον εξεταζόμενο μάθημα για την εισαγωγή στα παιδαγωγικά τμήματα των ΑΕΙ. Οι δάσκαλοι δηλαδή που διδάσκουν τα παιδιά δεν θα γνωρίζουν μαθηματικά....
Πρόκειται για μία ακόμη αλλαγή στο σύστημα των εξετάσεων, η οποία θα εφαρμοστεί από τους υποψηφίους του 2018.
Εκτός αυτού, το υπουργείο Παιδείας έχει προαναγγείλει μία ακόμη αλλαγή, ριζική αυτή τη φορά, του συστήματος, με πρώτη χρονιά εφαρμογής το 2020.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Καθημερινή», με ρύθμιση που έχει περιληφθεί στο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ, καταργείται το 4ο πεδίο των επιστημών εκπαίδευσης και στο εξής τα τμήματα που κατατάσσονταν στο πεδίο θα εντάσσονται σε όλα τα υπόλοιπα πεδία.
Οι εν λόγω ρυθμίσεις προκάλεσαν την σφοδρή αντίδραση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ).
Οι μαθηματικοί, παίρνοντας την σκυτάλη από τους φιλόλογους, μιλούν για «υποβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης και περιθωριοποίηση της βαρύτητας των σχετικών μαθημάτων στο σχολείο και στα προσόντα των υποψηφίων που διαγωνίζονται για τη συνέχιση των σπουδών τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».
«Με αυξημένη ανησυχία παρατηρούμε ότι οι επιστήμες εκπαίδευσης αφενός δεν περιλαμβάνονται σε έναν ενιαίο πολυμεταβλητό σχεδιασμό με την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (καθηγητικές σχολές), αφετέρου ότι η μαθηματική ικανότητα εξορίζεται από το ακαδημαϊκό προφίλ των υποψηφίων για σπουδές με προοπτική απασχόλησης στην προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση»,προσθέτουν, μεταξύ άλλων.
Η ΕΜΕ είναι της άποψης πως «οι δάσκαλοι πρέπει να ξέρουν Μαθηματικά» και δεν έχουν άδικο.
Η γνώση μαθηματικών βάζει σε τάξη την σκέψη των ανθρώπων.
Δεν είναι τυχαίο πως τα Αρχαία Ελληνικά, η πιο πλούσια και δομημένη γλώσσα της ανθρωπότητας, βασίζεται στα Μαθηματικά. Πρώτα υπήρξαν τα Μαθηματικά και μετά η Ελληνική Γλώσσα, η οποία διέπεται από μουσική αρμονία, ακριβώς λόγω των μαθηματικών κανόνων που ενέχει.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως τα παιδιά με έφεση στα Μαθηματικά έχουν πολλές καλές επιδόσεις στο Συντακτικό της Αρχαίας Ελληνικής.
Οι δάσκαλοι χωρίς γνώσεις μαθηματικών, σε συνδυασμό με την υποβάθμιση της ιστορίας και της Ελληνικής Γλώσσας, τι θα συμβουλεύουν τα παιδιά να μάθουν;
Λέτε όλα αυτά να είναι τυχαία; Προωθούν σε πανελλήνιο επίπεδο της αμορφωσιά και την άτακτη σκέψη; Σκεφτείτε…
Είναι απολύτως λογικό αυτό με τους κυβερνητικούς που μπλέξαμε. Αφού οι ίδιοι δεν μπορούν να μοιράσουν σε δύο γαϊδάρους ένα τσουβάλι άχυρο, για να αποφύγουν το δίλημμα απλά καταργούν τα μαθηματικά. Ποιος θα τους κατηγορεί πλέον γι αυτήν την ανικανότητα αφού θα υπάρχει η δικαιολογία ότι δεν το έχουν διδαχθεί.
ΑπάντησηΔιαγραφή