Μια πτήση της AirAsia που έκανε το δρομολόγιο Σίδνεϊ-Μαλαισία κατέληξε στη… Μελβούρνη, αφού ο πιλότος έβαλε λάθος συντεταγμένες στο εσωτερικό σύστημα πλοήγησης, σύμφωνα με έρευνα της αεροπορικής ασφάλειας. Το Airbus A330 είχε προγραμματιστεί να αναχωρήσει από το διεθνές αεροδρόμιο του Σίδνεϊ στο 11.55 π.μ. στις 10 Μαρτίου 2015, και να φτάσει στην Κουάλα Λουμπούρ ακριβώς εννέα ώρες αργότερα....
Τα πράγματα όμως δεν έγιναν ακριβώς έτσι, όπως αναφέρει η Guardian, αφού μετά από έναν απίστευτο συνδυασμό λανθασμένων δεδομένων στον υπολογιστή, αλλά και άγνοιας του πληρώματος για το που βρίσκονται λόγω κακών καιρικών συνθηκών, το αεροσκάφος προσγειώθηκε στη Μελβούρνη λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι.
Αξίζει να σημειωθεί πως το αεροδρόμιο της Μελβούρνης είναι 722 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Σίδνεϊ, ενώ η Κουάλα Λουμπούρ είναι 6.611 χιλιόμετρα (!) βορειοδυτικά.
Σύμφωνα με την έκθεση της Αυστραλιανής Ασφάλειας Μεταφορών (ATSB) που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη, το πρόβλημα εμφανίστηκε όταν λόγω ελαττωματικού εξοπλισμού ζητήθηκε από τον πλοίαρχο και τον υποπλοίαρχο να ανταλλάξουν τους συνήθεις ελέγχους που πραγματοποιούν πριν από κάθε πτήση.
Κανονικά, η έκθεση αναφέρει ότι, ο κυβερνήτης θα προχωρούσε σε εξωτερική επιθεώρηση του αεροπλάνου, ενώ ο πρώτος αξιωματικός θα έμενε στο πιλοτήριο και, μεταξύ άλλων καθηκόντων, θα ολοκλήρωνε τις διαδικασίες εκκίνησης και την θέση ευθθυγράμμισης.
Την ημέρα αυτή, ωστόσο, λόγω προβλημάτων με τις ωτοασπίδες, δεν κρίθηκε επαρκής η προστασία των αυτιών του κυβερνήτη, κι έτσι αυτός ανέλαβε τα καθήκοντα στο θάλαμο διακυβέρνησης, τα οποία περιελάμβαναν την είσοδο των συντεταγμένων στο εσωτερικό σύστημα πλοήγησης του αεροσκάφους.
Η έκθεση αναφέρει ότι ο πιλότος αντέγραψε με το χέρι τις συντεταγμένες από μια πινακίδα έξω από το παράθυρο του θαλάμου διακυβέρνησης στο σύστημα, και ότι μετέπειτα ανάλυση έδειξε ένα «σφάλμα καταχώρησης δεδομένων».
Έτσι αντί να εισάγει το γεωγραφικό μήκος ως 151° 9.8 ‘ανατολικά, ή 15.109.8 στο σύστημα, αυτός πληκτρολόγησε λανθασμένα 15° 19,8’ ανατολικά, ή 01519.8.
«Αυτό οδήγησε σε ένα σφάλμα θέσης παραπάνω από 11 χιλιάδες χιλιόμετρα, γεγονός που επηρέασε αρνητικά τα συστήματα πλοήγησης του αεροσκάφους και κάποια συστήματα συναγερμού», ανέφερε η Αυστραλιανή Ασφάλεια Μεταφορών.
Η έκθεση αναφέρει ότι το πλήρωμα είχε «μια σειρά από ευκαιρίες για να εντοπίσει και να διορθώσει το λάθος», αλλά αυτό τελικά δεν έγινε.
Αυτές οι ευκαιρίες περιελάμβαναν μια σημαία ή ένα μήνυμα που εμφανίστηκε στην οθόνη του κυβερνήτη κατά τη διασταύρωση στοιχείων των προετοιμασιών του πιλοτηρίου, το οποίο ο πρώτος αξιωματικός ανέφερε πως είχε δει, αλλά ήταν «πάρα πολύ γρήγορα για να τα ερμηνεύσει» κι έτσι τα αγνόησε.
Ένα άλλο σημάδι ότι κάτι δεν πήγαινε καλά ήρθε με τη μορφή ενός συναγερμού στη διαπασών: «TERRAIN! TERRAIN » Αυτό δεν αγνοήθηκε και οι δύο πιλότοι είπαν ότι τρόμαξαν. Αλλά, επειδή η ειδοποίηση σήμαινε ότι το αεροσκάφος ήταν έτοιμο να χτυπήσει κάτι και η πορεία μπροστά τους ήταν καθαρή, συνέχισαν την πορεία τους κανονικά θεωρώντας πως ήταν λάθος του συστήματος.
Το αεροπλάνο τελικά πέρασε τρεις ώρες στη Μελβούρνη για να καθοριστεί το πρόβλημα προτού αναχωρήσει για Κουάλα Λουμπούρ, όπου έφθασε στις 22:20 τοπική ώρα, έξι ώρες εκτός
Τα πράγματα όμως δεν έγιναν ακριβώς έτσι, όπως αναφέρει η Guardian, αφού μετά από έναν απίστευτο συνδυασμό λανθασμένων δεδομένων στον υπολογιστή, αλλά και άγνοιας του πληρώματος για το που βρίσκονται λόγω κακών καιρικών συνθηκών, το αεροσκάφος προσγειώθηκε στη Μελβούρνη λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι.
Αξίζει να σημειωθεί πως το αεροδρόμιο της Μελβούρνης είναι 722 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Σίδνεϊ, ενώ η Κουάλα Λουμπούρ είναι 6.611 χιλιόμετρα (!) βορειοδυτικά.
Σύμφωνα με την έκθεση της Αυστραλιανής Ασφάλειας Μεταφορών (ATSB) που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη, το πρόβλημα εμφανίστηκε όταν λόγω ελαττωματικού εξοπλισμού ζητήθηκε από τον πλοίαρχο και τον υποπλοίαρχο να ανταλλάξουν τους συνήθεις ελέγχους που πραγματοποιούν πριν από κάθε πτήση.
Κανονικά, η έκθεση αναφέρει ότι, ο κυβερνήτης θα προχωρούσε σε εξωτερική επιθεώρηση του αεροπλάνου, ενώ ο πρώτος αξιωματικός θα έμενε στο πιλοτήριο και, μεταξύ άλλων καθηκόντων, θα ολοκλήρωνε τις διαδικασίες εκκίνησης και την θέση ευθθυγράμμισης.
Την ημέρα αυτή, ωστόσο, λόγω προβλημάτων με τις ωτοασπίδες, δεν κρίθηκε επαρκής η προστασία των αυτιών του κυβερνήτη, κι έτσι αυτός ανέλαβε τα καθήκοντα στο θάλαμο διακυβέρνησης, τα οποία περιελάμβαναν την είσοδο των συντεταγμένων στο εσωτερικό σύστημα πλοήγησης του αεροσκάφους.
Η έκθεση αναφέρει ότι ο πιλότος αντέγραψε με το χέρι τις συντεταγμένες από μια πινακίδα έξω από το παράθυρο του θαλάμου διακυβέρνησης στο σύστημα, και ότι μετέπειτα ανάλυση έδειξε ένα «σφάλμα καταχώρησης δεδομένων».
Έτσι αντί να εισάγει το γεωγραφικό μήκος ως 151° 9.8 ‘ανατολικά, ή 15.109.8 στο σύστημα, αυτός πληκτρολόγησε λανθασμένα 15° 19,8’ ανατολικά, ή 01519.8.
«Αυτό οδήγησε σε ένα σφάλμα θέσης παραπάνω από 11 χιλιάδες χιλιόμετρα, γεγονός που επηρέασε αρνητικά τα συστήματα πλοήγησης του αεροσκάφους και κάποια συστήματα συναγερμού», ανέφερε η Αυστραλιανή Ασφάλεια Μεταφορών.
Η έκθεση αναφέρει ότι το πλήρωμα είχε «μια σειρά από ευκαιρίες για να εντοπίσει και να διορθώσει το λάθος», αλλά αυτό τελικά δεν έγινε.
Αυτές οι ευκαιρίες περιελάμβαναν μια σημαία ή ένα μήνυμα που εμφανίστηκε στην οθόνη του κυβερνήτη κατά τη διασταύρωση στοιχείων των προετοιμασιών του πιλοτηρίου, το οποίο ο πρώτος αξιωματικός ανέφερε πως είχε δει, αλλά ήταν «πάρα πολύ γρήγορα για να τα ερμηνεύσει» κι έτσι τα αγνόησε.
Ένα άλλο σημάδι ότι κάτι δεν πήγαινε καλά ήρθε με τη μορφή ενός συναγερμού στη διαπασών: «TERRAIN! TERRAIN » Αυτό δεν αγνοήθηκε και οι δύο πιλότοι είπαν ότι τρόμαξαν. Αλλά, επειδή η ειδοποίηση σήμαινε ότι το αεροσκάφος ήταν έτοιμο να χτυπήσει κάτι και η πορεία μπροστά τους ήταν καθαρή, συνέχισαν την πορεία τους κανονικά θεωρώντας πως ήταν λάθος του συστήματος.
Το αεροπλάνο τελικά πέρασε τρεις ώρες στη Μελβούρνη για να καθοριστεί το πρόβλημα προτού αναχωρήσει για Κουάλα Λουμπούρ, όπου έφθασε στις 22:20 τοπική ώρα, έξι ώρες εκτός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.