Τα γεγονότα των τελευταίων ημερών, με τις εκατέρωθεν αντιπαραθέσεις Εκκλησίας και Κράτους για το μάθημα των θρησκευτικών, προκαλούν ποικίλες και αντιφατικές αντιδράσεις, ιδεολογικά φορτισμένες και πολιτικά προκατειλημμένες. Κι ενώ όλοι αφορίζουν το ρατσισμό και τη μισαλλοδοξία, κάποιος μάλλον τα υποθάλπει...
Σεβόμενος τις απόψεις του καθενός για το θέμα, σταχυολογώ ορισμένα από τα αναφερόμενα στο Σύνταγμα και τους νόμους της Ελληνικής Δημοκρατίας και συγκεκριμένα : Το άρθρο 3 του Συντάγματος που ορίζει ότι Επικρατούσα στην Ελλάδα θρησκεία, είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού. Το άρθρο 4 παρ. 1 και 2 του Συντάγματος που ορίζει ότι οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου και οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις. Το άρθρο 13 του Συντάγματος που ορίζει την ‘’αρχή της ελευθερίας της Θρησκευτικής Συνείδησης και το απαραβίαστο αυτής‘’. Το Ν.1920/1991 (ΦΕΚ 11 Α΄/1991), με τον οποίο κυρώθηκε η Π.Ν.Π. «Περί Μουσουλμάνων Θρησκευτικών Λειτουργών» (ΦΕΚ 182 Α΄/24- 12-1990) καθώς και την τροποποίησή του με το άρθρο 68 του Ν. 4235/2014 (ΦΕΚ 32Α΄/2004), όπου προβλέπεται ότι για τους Έλληνες Μουσουλμανόπαιδες, της Μουσουλμανικής μειονότητας, για τη διδασκαλία του Κορανίου, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, διορίζονται «Ιεροδιδάσκαλοι» μετά από πρόταση των τριών Μουφτειών της Θράκης. Το Νόμο 4386/2016 «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις» όπου το άρθρο 55 «Ρύθμιση θεμάτων της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων» και η παρ. 5 αυτού ορίζει ότι : «5. Στο άρθρο 16 του Ν. 1771/1988 (Α΄171) προστίθεται νέα παράγραφος 4, ως ακολούθως: «4. Κατ’ εξαίρεση, εφόσον στα δημόσια δημοτικά σχολεία των ΚΥΑ 25153/26-2-1957 (ΦΕΚ 86 Β΄) και 78871/22.3.1962 (ΦΕΚ 125 Β΄) Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών δεν υπηρετεί δάσκαλος του Καθολικού δόγματος ή της Εβραϊκής θρησκείας και γλώσσας για την κάλυψη των αναγκών των μαθητών του Καθολικού δόγματος ή της Εβραϊκής θρησκείας και γλώσσας αντίστοιχα, μετά από σχετική εισήγηση των αρμοδίων Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, είναι δυνατή η πρόσληψη, ανά σχολικό έτος, εκπαιδευτικού εκτός των οικείων πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών του Καθολικού δόγματος και για τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών και γλώσσας της Εβραϊκής θρησκείας. Η επιλογή και πρόσληψη του εκπαιδευτικού γίνεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, μετά από πρόταση της Ιεράς Συνόδου της Καθολικής Ιεραρχίας Ελλάδος (Ι.Σ.Κ.Ι.Ε) και του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου (Κ.Ι.Σ) αντίστοιχα». Όταν λοιπόν : Στο Μουσουλμάνο Μουφτή, αναγνωρίζεται το έννομο δικαίωμά του, όχι μόνον να καθορίζει ως περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών για τους Έλληνες Μουσουλμανόπαιδες, το Κοράνιο, αλλά και να προτείνει και να διορίζει αυτούς που θα το διδάξουν, Στο Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο της Ελλάδος, αναγνωρίζεται το έννομο δικαίωμά του, όχι μόνον να καθορίζει το περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών για τους Έλληνες Εβραιόπαιδες, με την διδασκαλία της του Ταλμούδ, αλλά και να προτείνει και να διορίζει αυτούς που θα διδάξουν, Στη Ρωμαιοκαθολική Ιεραρχία της Ελλάδος, αναγνωρίζεται το έννομο ασφαλώς δικαίωμά της, όχι μόνον να καθορίζει ως περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών για τους Έλληνες Ρωμαιοκαθολικόπαιδες, την Ρωμαιοκαθολική Κατήχηση του Βατικανού, αλλά και να προτείνει και να διορίζει αυτούς που θα διδάξουν, Για την Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού, δεν αποτελεί διάκριση θρησκευτικού ρατσισμού, η καταστρατήγηση των εννόμων δικαιωμάτων της; Αλεξανδρούπολη Σεπτέμβρης 2016 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Απλό μέλος της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.