Αυξήσεις των δημοτικών τελών που επιβάλλονται και εισπράττονται μέσω των λογαριασμών του ηλεκτρικού ρεύματος αποφασίζουν ήδη ή σχεδιάζουν πολλοί δήμοι της χώρας επικαλούμενοι την οικονομική ασφυξία που πλήττει τη χώρα, τη μείωση των κρατικών επιχορηγήσεων και την αδυναμία των δημοτών να πληρώσουν τα ήδη ισχύοντα...
Στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχει σημάνει συναγερμός μετά την υπαγωγή του Δήμου Σαλαμίνας σε καθεστώς πτώχευσης προς εξυγίανση, καθώς τα οικονομικά του δεδομένα δεν επέτρεπαν το κλείσιμο του προϋπολογισμού για το έτος 2015! Ο ίδιος δήμος έχει ήδη επιβάλει αυξήσεις στα δημοτικά τέλη ύψους 50% και αναζητά άλλους τρόπους εξασφάλισης της βιωσιμότητάς του. Μεταξύ άλλων, προτείνεται δάνειο από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, το οποίο όμως χορηγείται με δυσβάστακτο επιτόκιο 4,5% ή και μεγαλύτερο. Αυξήσεις έως και 10% επέβαλε ο Δήμος Νίκαιας-Αγ. Ι. Ρέντη μετά από επεισοδιακές συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου, με την αξιωματική αντιπολίτευση του ΚΚΕ να αντιπροτείνει λύσεις για την εξασφάλιση εσόδων χωρίς να πληγούν οι πιο αδύναμοι οικονομικά. Στο Δήμο Κορυδαλλού επιβλήθηκαν αυξήσεις τελών που φθάνουν το 9%. Τον ανήφορο πήραν τα δημοτικά τέλη και στο Δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης. Τα τέλη για κατοικίες αυξήθηκαν κατά 34% στον πρώην Δήμο Ελληνικού με το σκεπτικό της εξίσωσης με τα τέλη που ήδη ισχύουν στον πρώην Δήμο Αργυρούπολης. Η αύξηση για τα καταστήματα είναι 25% και αυτή επιβάλλεται και στις δύο περιοχές του εκ συνενώσεως δήμου. Παράτυπο Θεωρητικώς, οι δήμοι δεν έχουν το δικαίωμα να αυξήσουν τα δημοτικά τέλη για να αντιμετωπίσουν παλαιά χρέη ή γενικώς τα λειτουργικά τους έξοδα. Τα τέλη που επιβάλλονται μέσω των λογαριασμών του ηλεκτρικού ρεύματος έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα και αφορούν την κάλυψη των εξόδων που προκαλούν συγκεκριμένες λειτουργίες, δηλαδή η καθαριότητα, ο ηλεκτροφωτισμός και η συντήρηση του Πρασίνου. Για παράδειγμα, ο Δήμος Νίκαιας-Αγ. Ι. Ρέντη δεν επικαλείται στη σχετική απόφαση τα ελλείμματά του, αλλά «τη μεγάλη μείωση των εισπραττόμενων εσόδων από τα τέλη καθαριότητας από το 2011 και ύστερα», τις προβλεπόμενες απαλλαγές από τα τέλη καθαριότητας για δημόσια κτίρια και υποδομές και το μεγάλο αριθμό κλειστών επιχειρήσεων και οικιών που φυσικά δεν πληρώνουν ούτε τη ΔΕΗ, αν και είχαν προϋπολογιστεί τα σχετικά έσοδα. Βάσει προγράμματος Σε ομιλία του την περασμένη εβδομάδα ενώπιον των δημάρχων της Αττικής, ο υφυπουργός Εσωτερικών Γιάννης Μπαλάφας προσπάθησε να ωραιοποιήσει κάπως την εικόνα. Είπε, μεταξύ άλλων, ότι η καταβολή των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (βασικό στοιχείο της επιχορήγησης προς δήμους) υλοποιείται όπως ήταν προγραμματισμένη και πρόσθεσε: «Η πεποίθηση του υπουργείου είναι πως έως το τέλος του χρόνου δεν θα υπάρξει πρόβλημα στην ολοκλήρωση του προϋπολογισμού. Οι υποχρεώσεις έως το τέλος του χρόνου είναι περίπου 323 εκατ. και εκτιμούμε ότι θα καλυφθούν. Σε αυτές υπολογίζεται και το ποσό για τα παρακρατηθέντα των δήμων». Ο κ. Μπαλάφας προανήγγειλε την κατάθεση νομοσχεδίου για την Οικονομική Βιωσιμότητα των δήμων και των άλλων οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και «αποκάλυψε» ότι εκτός του Δήμου Σαλαμίνας, που ήδη εντάχθηκε επίσημα σε πρόγραμμα εξυγίανσης, υπάρχουν δύο ακόμη που δεν μπορούν να κλείσουν προϋπολογισμό για το έτος που τελειώνει: Οι Δήμοι Γόρτυνας και Φαιστού στην Κρήτη. Πάντως, σε επικοινωνία που είχε με τον «Ελεύθερο Τύπο», ο δήμαρχος Φαιστού Γ. Αρμουτάκης μας δήλωσε ότι βρέθηκε τρόπος να κλείσει ο προϋπολογισμός, ενώ συμφωνήθηκε η λήψη δανείου 3 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Πρόσθεσε, πάντως, ότι ακόμη δεν έχει αποφασισθεί εάν θα επιβληθούν αυξήσεις στα δημοτικά τέλη για το ερχόμενο έτος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.