Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

Φυσική Κατεύθυνσης, Πανελλήνιες 2015: Θέματα sos και λύσεις

Πανελλαδικών εξετάσεων συνέχεια  αύριο Παρασκευή 29 Μαϊου και οι μαθητές θα εξεταστούν στην Ιστορία και στη Φυσική Θετικής Κατεύθυνσης και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης και των δύο Κύκλων. Οι υποψήφιοι που έχουν επιλέξει τη Θεωρητική Κατεύθυνση εξετάζονται στο μάθημα της Ιστορίας και αντίστοιχα, οι υποψήφιοι της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης εξετάζονται από κοινού στο μάθημα της Φυσικής....

Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης
Προτεινόμενες απαντήσεις

Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης
Προτεινόμενες απαντήσεις
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις ολοκληρώνονται με το μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, την Πέμπτη 12 Ιουνίου. Το μάθημα αυτό είναι μάθημα επιλογής και δεν εξετάζονται σε αυτό όλοι οι μαθητές σε πανελλαδικό επίπεδο.

Ερωτήσεις και απαντήσεις

Η ΕΠΊΛΥΣΗ ενός προβλήµατος ή µιας άσκησης βαθµολογείται µε την ανώτατη βαθµολογία όταν ικανοποιεί τα ακόλουθα:

(α) Εχει σωστή αφετηρία καιλογική επεξεργασία. 

(β) Περιέχει σωστή και επαρκή αιτιολόγηση. 

(γ) Φτάνει σε ορθό αριθµητικό αποτέλεσµα συνοδευόµενο από τις σωστές µονάδες µέτρησης. 

(δ) Περιέχει τα απαραίτητα σχήµατα που πρέπει ναείναι σωστά και πλήρη. 

(ε) Χαρακτηρίζεται απόσαφήνεια και ακριβολογία. 

Κατα ΤΗ βαθμολογία ενός προβλήµατος ή µιας άσκησης πρέπει να λαµβάνονται υπόψη ως θετικά στοιχεία και τα εξής: 

(α) Η ορθή αφετηρίακαι η µέχρις ενός σηµείου (έστω και όχι µέχρι τέλους) ορθότητα στην επεξεργασία ή ορθότητα στην επεξεργασίαµόνο σε ορισµένα σηµεία, που πάντως αποτελούν τµήµα µιας ορθής διαδικασίας επίλυσης του προβλήµατος. (β) Η σωστή αφετηρία µόνο όταν θα µπορούσε να οδηγήσει σε ορθό αποτέλεσµα. Η εκτίµηση φυσικά θα είναι ανάλογη. 

(γ) Τα σωστά και πλήρη σχήµατα που κρίνονται χρήσιµα για την ορθή επίλυση του προβλήµατος. 

(δ) Το αποτέλεσµα ενός προβλήµατος ή µιας άσκησης δεν λαµβάνεται υπόψη όταν δεν δικαιολογείται από την πορεία τηςεπίλυσης που αναγράφεται στο γραπτό ή όταν το αποτέλεσµα αναγράφεται χωρίς να προηγείται επεξεργασία τουπροβλήµατος. 

(ε) Κατά τη βαθµολογία δεν λαµβάνεται υπόψη η προσπάθεια επίλυσης όταν έχει λανθασµένη αφετηρία και ακολουθεί εσφαλµένη πορεία. 

Οι ερωτήσεις ανοικτού τύπου βαθµολογούνται βάσει του περιεχοµένου του αντίστοιχουβιβλίου σύµφωνα µε το πνεύµατου και όχι µε κριτήριο την κατά γράµµα παράθεση παραγράφων του. Μια χαρακτηριστική ιδιοµορφία των ερωτήσεων ανοικτού τύπου στη Φυσική είναι η συνδυασµένη χρήση κειµένου, σχηµάτων ή διαγραµµάτων, συµβόλων και µαθηµατικού λογισµού. 

Αυτά που πρέπει να συνεκτιµώνται στην ολική εικόνα ως στοιχεία πληρότητας µιας απάντησης στη Φυσική είναι: 

Ορθοί ορισµοί - πληρότητα επιχειρηµατολογίας - επεξηγηµατικά σχήµατα και διαγράµµατα - χρήση συµβόλων και µονάδων- µαθηµατική πραγµάτευση - κριτική και διερευνητική επεξεργασία των όποιων αποτελεσµάτων σταοποία κατέληξε. Στα διαγράµµατα είναιαπαραίτητο να αναγράφονται τα φυσικά µεγέθη και οι µονάδες στουςάξονες που χρησιµοποιούνται. Οµως, δεν µπορούµε να απαιτούµε απότους µαθητές να κάνουν ορθή βαθµονόµηση των αξόνων λαµβάνοντας ως δεδοµένο ότι µπορούν να χρησιµοποιούν κλίµακα.
Δείτε προτεινόμενα θέματα
Πρέπει να δίνει απαντήσεις σ' όλα τα θέματα και τις υποερωτήσεις. Ο τολμών κερδίζει μονάδες.


Ειδικότερα:

Για το Θέμα Α. :

Περιέχει υποερωτήσεις διαφόρων τύπων όπως:

- Ερωτήσεις συμπλήρωσης κενών

- Ερωτήσεις σωστού – λάθους

- Ερωτήσεις αντιστοίχισης 

- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής κλπ. που έχουν άμεση σχέση με τη θεωρία και των οποίων οι απαντήσεις χρειάζονται τις γνώσεις και τη κρίση του υποψηφίου. Συνήθως δεν ζητείται δικαιολόγηση.
Είναι σίγουρο όμως ότι ο υποψήφιος θα πρέπει να σιγουρεύει την απάντηση. Το θέμα προσφέρεται για τη συγκομιδή μονάδων.
Αποκλείονται όμως οι επιπολαιότητες και η βιασύνη. 

Για το Θέμα Β:

Έχει τρία ή τέσσερα ερωτήματα από διαφορετικά κεφάλαια. Συνήθως δεν έχει πράξεις με αριθμούς ή αν έχει θα είναι αρκετά εύκολες. Χρειάζεται όμως απλούς μαθηματικούς συνδυασμούς. Απαραίτητα ο υποψήφιος πρέπει να κατανοήσει κάθε ερώτημα να επιστρατεύει τη λογική του , τη κρίση του και τη διάθεση να ξεπεράσει τις μικρές ή μεγαλύτερες δυσκολίες. Απαιτεί ακόμη τη γνώση και την εφαρμογή των αρχών και των κανόνων της Φυσικής.

Για το Θέμα Γ:

Είναι ένα πρόβλημα από συγκεκριμένο κεφάλαιο με εύκολες ή δυσκολότερες πράξεις και απλούς συνδυασμούς. Είναι συνήθως ένα θέμα από το οποίο μπορεί ο υποψήφιος να πάρει με αρκετή προσοχή την πλειονότητα ή όλες τις μονάδες του.

Για το Θέμα Δ:

Ισχύει κάτι ανάλογο με το Β θέμα με τη προσθήκη ότι οι καλές και έξυπνες πράξεις απλών μαθηματικών είναι απαραίτητες για τη λύση. Είναι απαραίτητη στην αρχή η απόλυτη κατανόηση του θέματος και των υποερωτημάτων του.

Έτσι είναι ανάγκη η φυσική προσέγγιση στο θέμα.

Να φανταστεί δηλαδή ο υποψήφιος ότι κάνει σαν πείραμα αυτό που το πρόβλημα υποδεικνύει.
Μέσα από τα δεδομένα του που θα χρησιμοποιήσει σαν πραγματικά στοιχεία η λύση έρχεται ευκολότερα στο μυαλό του εξεταζόμενου.

Έτσι κι αλλιώς χρειάζεται γνώση , αντίληψη , ψυχραιμία , αποφασιστικότητα και καθαρό μυαλό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr
politisvaris1@yahoo.gr

Blog Archive