Η πολυαναμενόμενη αποκάλυψη του τρίτου προσώπου του ψηφιδωτού που είχε στρέψει όλα τα βλέμματα χθες στην Αμφίπολη και ανέδειξε τελικά την Περσεφόνη μάγεψε τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, τα οποία παρακολουθούν με ενδιαφέρον το ανασκαφικό έργο της ομάδας της Κατερίνας Περιστέρη στον τύμβο Καστά. «Έκπληξη! Το μωσαϊκό της Αμφίπολης δείχνει μία θεά να πηγαίνει στον Άδη» είναι ο τίτλος που δίνει το NBC News. «Η νέα αποκάλυψη στο ψηφιδωτό δάπεδο του μυστηριώδους ελληνικού τύμβου δείχνει...
τον Άδη (θεό Πλούτωνα) να τραβά την απρόθυμη νύφη Περσεφόνη στον Κάτω Κόσμο», σημειώνει το δίκτυο επικαλούμενο τις ανακοινώσεις των αρχαιολόγων. «Όταν το καλλιτέχνημα αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά λίγες ημέρες πριν ήταν ορατό μόνο ένα μέρος της σκηνής. Το μωσαϊκό έδειχνε τον θεό Ερμή, αγγελιοφόρο του 12θέου και γιο του Δία, με ένα φαρδύ καπέλο, μπροστά από ένα άρμα με δύο άλογα, το οποίο οδηγούσε ένας γενειοφόρος άνδρας. Αλλά όταν έφυγε περισσότερο χώμα, αποκαλύφθηκε μία τρίτη φιγούρα: μία γυναίκα με υψωμένο το χέρι της με έκφραση απόγνωσης», συμπληρώνει. «Οι Αρχαιολόγοι και το ελληνικό υπ. Πολιτισμού είπαν ότι τώρα ξεκάθαρα το μωσαϊκό απεικονίζει τη σκηνή της Αρπαγής της Περσεφώνης, η οποία αποκαλείται και βιασμός της Περσεφόνης», τονίζει το δίκτυο. Το δίκτυο παραθέτει και τις δηλώσεις της Κατερίνας Περιστέρη, η οποία είπε ότι ο τύμβος ανήκει σε μία πολύ σημαντική προσωπικότητα. Το ψηφιδωτό στον ελληνικό τάφο απεικονίζει την Αρπαγή της Περσεφόνης επισημαίνει το Discovery, προσθέτοντας ότι οι αρχαιολόγοι αφαιρώντας περισσότερο χώμα από το πάτωμα του ταφικού συμπλέγματος της Αμφίπολης αποκάλυψαν τον τρίτο χαρακτήρα της μωσαϊκής σύνθεσης που επιβεβαιώνει τη σκηνή της Αρπαγής. «Αν και διατυπώθηκαν διάφορες απόψεις που υπέθεταν ότι ο γενειοφόρος, δαφνοστεφής άνδρας που οδηγεί το άρμα μπορεί να ήταν ο «ένοικος» του τύμβου, τελικά η σκηνή της Αρπαγής δείχνει ότι ο άνδρας είναι ο Πλούτωνας, ο Άρχοντας του Κάτω Κόσμου, που απήγαγε την Περσεφόνη, σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία», συμπληρώνει το Discovery. Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι η παράσταση στο μωσαϊκό συνδέει τον τύμβο της Αμφίπολης με τους τάφους της Βεργίνας. Εκεί μία τοιχογραφία δείχνει την ίδια σκηνή στο βασιλικό νεκροταφείο, όπου έχει ταφεί και ο πατέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Φίλιππος Β’. Η Αρπαγή της βασίλισσας του Κάτω Κόσμου αποκαλύφθηκε στο αρχαιοελληνικό μωσαϊκό γράφει το Livescience, ενώ το Γαλλικό Πρακτορείο αναφέρει ότι «το εντυπωσιακό ελληνικό ψηφιδωτό που ανακαλύφθηκε στον τάφο της εποχής του Μεγάλου Αλεξάνδρου απεικονίζει το μύθο της αρπαγής της Περσεφόνης, κόρης του Δία που έγινε βασίλισσα του Κάτω Κόσμου». Το τηλεγράφημα του Γαλλικού Πρακτορείου αναδημοσίευσε και το ABC News. Το δίκτυο τονίζει ότι υπάρχουν διάφορες θεωρίες για το ποιος μπορεί να έχει ταφεί στο σύμπλεγμα, από τη Ρωξάνη έως την Ολυμπιάδα, ωστόσο επισημαίνει τις δηλώσεις της κ.Περιστέρι που τόνισε ότι «είναι πολύ νωρίς για να πούμε αν είναι ένας βασιλικός τάφος». Το Γερμανικό Πρακτορείο με τη σειρά του έκανε λόγο για τη μορφή της Περσεφόνης, τη θεά την οποία αρπάζει ο Πλούτωνας. «Το υπέροχο ψηφιδωτό με το Θεό Ερμή και το Θεό του Κάτω Κόσμου ήρθε στο φως την περασμένη εβδομάδα. Η νέα λεπτομέρεια δείχνει την Περσεφόνη με τα μαλλιά της να ανεμίζουν και με θλιμμένη έκφραση. ο Άδης, σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, ερωτεύτηκε την περσεφόνη και την έκλεψε από τον κόσμο των ζωντανών», συνεχίζει το πρακτορείο. Τις αναφορές του Γερμανικού Πρακτορείου για την Αμφίπολη και την πλήρη αποκάλυψη του ψηφιδωτού φιλοξενεί και το Focus στην ηλεκτρονική του έκδοση.
η συνέχεια στο larissanet.gr
Διαβάστε περισσότερα: http://papaioannou-giannis.net
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.