Σε πείσμα των δυσμενών καταστάσεων που βιώνει η χώρα μας τα τελευταία χρόνια καθώς και στην γνωστή προπαγάνδα των «καλοθελητών» που επιδιώκουν να κάμψουν το ηθικό του λαού μας διαδίδοντας ότι οι Έλληνες δεν μπορούν να παράγουν τίποτα, οι μηχανικοί και οι επιστήμονες της πατρίδας μας αγωνίζονται με εχθρό την γραφειοκρατία και τα ξένα εμπορικά συμφέροντα για να δημιουργήσουν νέα καινοτόμα προϊόντα. Έχοντας να αντιμετωπίσουν την αδιαφορία της πολιτείας, τα εμπόδια που η νομοθεσία του ελληνικού κράτους δημιουργούν, αλλά πρωτίστως την επιρροή των μεγάλων ξένων βιομηχανικών συμφερόντων τα οποία επιδιώκουν η Ελλάδα να συνεχίσει να είναι μία τεχνολογική έρημος, μία χώρα εξαρτημένη, οι ελληνικές εταιρείες που αναπτύσσουν συστήματα για την ασφάλεια και την άμυνα της χώρας μας, δίνουν το δικό τους αγώνα για να διαψεύσουν όλους αυτούς που ισχυρίζονται ότι η Ελλάδα «έσβησε»....
Μία από αυτές τις εταιρείες που συνεχίζουν να προσπαθούν σκληρά ώστε η Ελλάδα να διαθέτει την πρωτοπορία και την ανεξαρτησία σε ορισμένους τεχνολογικούς τομείς στον τομέα της άμυνας και της ασφάλειας, είναι η BSK Defence η οποία ιδρύθηκε το 2008 από τις οικογένειες Βροντουλάκη και Σταυρουλάκη. Η ελληνική εταιρεία αναπτύσσει και κατασκευάζει στις εγκαταστάσεις στην Κρήτη συστήματα UAV, εναέριους στόχους (Target Drones), κινητήρες turbojet για UAV και εναέριους στόχους, τηλεχειριζόμενα ταχύπλοα επιφανείας USV, συστήματα τηλεχειρισμού, λήψης και αναμετάδοσης δεδομένων για τα παραπάνω συστήματα, καθώς και τον καταπέλτη για την εκτόξευση των εναέριων στόχων. Τα συστήματα της BSK Defence μπορούν να καλύψουν όχι μόνο τις ανάγκες των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΕΔ) αλλά και να ανταγωνιστούν με αξιώσεις τα προϊόντα μεγάλων ξένων εταιρειών διεθνώς. Αντλώντας σημαντική τεχνογνωσία από την πολύχρονη εμπειρία των στελεχών της, η ελληνική εταιρεία κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να παρουσιάσει 8 UAV και εναέριους στόχους, δύο κινητήρες turbojet, ενώ αυτή την περίοδο ετοιμάζεται για την έναρξη της παραγωγής του mini UAV Kyon, του νεώτερου δημιουργήματος των μηχανικών της.
Τα mini UAV αποτελούν ένα από τα βασικότερα εργαλεία των καταδρομέων στο σύγχρονο πεδίο των επιχειρήσεων και το ελληνικό σύστημα αποτελεί ίσως ένα από τα καλύτερα στην κατηγορία του στον κόσμο. Πιο αναλυτικά τα τελευταία τέσσερα χρόνια η BSK Defence σχεδίασε ανέπτυξε και κατασκεύασε μεταξύ άλλων τους εναέριους στόχους, Yperion και Nemesis Α/Β. Το Yperion έχει μήκος 2,45 μέτρων, άνοιγμα πτερύγων 1,7 μέτρα, και συνολικό βάρος 35 κιλών και είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, υαλόνηματα με εποξική ρητίνη. Το αερόχημα μπορεί να πετάξει σε ύψος 20.000 ποδών, για μισή ώρα, η ταχύτητα πλεύσης του είναι 1.050 χλμ/ώρα., ενώ η άτρακτος του αντέχει σε φορτία μέχρι και 9g. Ο κινητήρας του είναι ο VRJ-300 της BSK Defence συνολικής ώσης 30 kN. Ο κινητήρας διαθέτει σύστημα μετάκαυσης, ενώ μπορεί να τοποθετηθεί ακροφύσιο μεταβολής της κατεύθυνσης της ώσης. Η εμβέλεια του Yperion φτάνει τα 100 χλμ και μπορεί να προσομοιώσει στόχους όπως χαμηλά ιπτάμενους πυραύλους και αεροσκάφη.
Το Yperion είναι εξοπλισμένο με αυτόματο πιλότο, ο οποίος μπορεί να προγραμματιστεί πριν και κατά τη διάρκεια της πτήσης με τρισδιάστατα σημεία αναφοράς (waypoints). Ο δεύτερος εναέριος στόχος της εταιρείας, το Nemesis Α/Β έχει μήκος 2,05 μέτρα, άνοιγμα πτερύγων 1,6 μέτρα, και βάρος 25 κιλά. Η αυτονομία του Nemesis Α/Β είναι μισή ώρα, ενώ το μέγιστο βάρος απογείωσης του φτάνει τα 33 κιλά. Το Nemesis Α είναι εξοπλισμένο με τον κινητήρα VRJ-230Α της BSK Defence ο οποίος αποδίδει 25 kN, ενώ το Nemesis Β διαθέτει μία υποβαθμισμένη έκδοση του ιδίου κινητήρα που αποδίδει 17 kN. Το μέγιστο ύψος πτήσης του Nemesis A/Β είναι τα 20.000 πόδια, η εμβέλεια του φτάνει τα 100 χλμ, ενώ η ταχύτητα πλεύσης φτάνει τα 650 χλμ/ώρα και 540 χλμ/ώρα για την έκδοση Α και Β αντίστοιχα. Το Nemesis A/Β διαθέτει το ίδιο σύστημα καθοδήγησης με το Yperion και είναι εξοπλισμένο με φωτοβολίδες, υψομετρικό ραντάρ, και IR φωτοβολίδες. Ο έλεγχος των Yperion και Nemesis Α/Β πραγματοποιείται μέσω ραδιοζεύξης (RF) από το Σταθμό Ελέγχου Εδάφους (GSC) τύπου Phoenix της BSK Defence, ο οποίος μπορεί να ελέγξει την πτήση 4 αεροχημάτων σε απόσταση μέχρι και 150 χλμ.
Ο σταθμός περιλαμβάνει μία κονσόλα με δύο οθόνες LCD και δύο χειριστήρια. Η πρώτη οθόνη LCD είναι 15 ιντσών και παρουσιάζει τη θέση, το ύψος, την απόσταση, την ταχύτητα και την πορεία του αεροχήματος με τα waypoints. Η δεύτερη οθόνη LCD 12 ιντσών περιλαμβάνει όλες τις λειτουργίες ελέγχου του αεροχήματος Το νεώτερο σύστημα της εταιρείας το οποίο πρόκειται να εισέρθει στο στάδιο της παραγωγής είναι το υψηλοπτέρυγο mini UAV Kyon το οποίο προορίζεται για χρήση από τις ειδικές δυνάμεις, αφού το αερόχημα είναι υπερ-ελαφρύ, εκτοξεύεται από το χέρι και προσγειώνεται με αλεξίπτωτο που φέρει εσωτερικά. Το Kyon διαθέτει ουραίο πτερύγιο σχήματος V, είναι κατασκευασμένο από Kevlar, ανθρακονήματα και υαλόνηματα με εποξική ρητίνη, έχει μήκος 0.9 μέτρα, άνοιγμα πτερύγων 1,7 μέτρα, ύψος 0,4 μέτρα και συνολικό βάρος 3,3 κιλά. Το αερόχημα προωθείται από ένα αθόρυβο ηλεκτρικό κινητήρα, ενώ διαθέτει δίφυλλη αναδιπλώμενη έλικα στο πίσω μέρος του αεροχήματος. Η μέγιστη ταχύτητα του Kyon είναι 80 χλμ/ώρα, η επιχειρησιακή του οροφή 3.000 μέτρα και η αυτονομία του 1,5 ώρες. Στις δοκιμές το αερόχημα απέδωσε τα αναμενόμενα ακόμα και με άνεμους 7 Beaufort.
Η εμβέλεια του Kyon φτάνει τα 10-20 χλμ και μπορεί να μεταδώσει σε αληθινό χρόνο εικόνα από την περιοχή που επιτηρεί. Το Κyon φέρει στο ρύγχος του προστατευόμενο από διαφανές κάλυμμα τον σταθεροποιημένο βραχίονα SCC-1 επί του οποίο τοποθετείται είτε κάμερα ημέρας, είτε νύκτας (IR) συνολικού βάρους 1 κιλού, ανάλογα με την απαίτηση με δυνατότητα μεγέθυνσης της εικόνας X4 και αυτόματης εστίασης. Ο σταθεροποιημένος βραχίονας της κάμερας έχει τη δυνατότητα κίνησης +- 95° οριζόντια και +- 55° κάθετα προσδίδοντας σημαντική ευελιξία στον χρήστη. Το αεροσκάφος διαθέτει αυτόματο σύστημα ελέγχου πτήσης. Τα δεδομένα της πτήσης καθορίζονται και αποθηκεύονται από τον χειριστή πριν και κατά τη διάρκεια της πτήσης, μέσω της οθόνης αφής που διαθέτει ο φορητός σταθμός ελέγχου Phoenix U. Στις επιλογές του χειριστή υπάρχουν μεταξύ άλλων και άπειρα τρισδιάστατα σημεία αναφοράς (waypoints). Αν το αερόχημα για οποιοδήποτε λόγω χάσει την επαφή του με τη βάση, επιστρέφει αυτόματα πίσω στο σημείο από το οποίο εκτοξεύτηκε.
Το σύστημα είναι ιδανικό για επιχειρήσεις συλλογής πληροφοριών από καταδρομείς, αφού λόγω του μικρού του βάρους είναι δυνατή η μεταφορά του από μία διμελή ομάδα, ενώ για τον χειρισμό του απαιτείται μόλις ένα άτομο. Ένα από τα πλεονεκτήματα του mini UAV Kyon είναι η δυνατότητα του χρήστη να το αποσυναρμολογεί σε μικρότερα κομμάτια και να μπορεί να το μεταφέρει μέσα σε ειδικό σακίδιο μήκους 1,1 μέτρων μαζί με τον μπομποδέκτη και την κονσόλα ελέγχου. Η επιχειρησιακή ευελιξία του συστήματος αποτέλεσε βασική παράμετρο των σχεδιαστών του, αφού στόχος τους ήταν η χρήση του Kyon μεταξύ άλλων στο αρχιπελαγικό περιβάλλον του Αν.Αιγαίου, όπου οι δυνάμεις των αμφίβιων καταδρομών θα δράσουν σε περίπτωση κρίσης. Το σύστημα μπορεί να αποτελέσει μέρος του εξοπλισμού των ταχύπλοων σκαφών των Ελλήνων αμφίβιων καταδρομέων, αφού οι σχεδιαστές του, έχουν αναπτύξει σύστημα περισυλλογής του με δίχτυ μετά το πέρας της αποστολής. Το Kyon μπορεί να αποτελέσει τα «μάτια» των ανδρών των ΜΑΚ στο Αν. Αιγαίο, επιτρέποντας την πραγματοποίηση με ασφάλεια αποστολών συλλογής πληροφοριών σε αληθινό χρόνο μέρα και νύκτα χάρις στην IR κάμερα που φέρει, επιτήρησης πεδίου μάχης, πρόσκτηση στόχων, καθώς και αξιολόγηση καταστροφών.
To mini UAV Kyon μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επιτήρηση συνόρων, έλεγχο θαλάσσιας ρύπανσης, επιτήρηση δασών, συλλογή πληροφοριών για φυσικές καταστροφές, έλεγχο περιοχών αλιείας, ασφάλεια εγκαταστάσεων, ασφάλεια πετρελαιοπηγών, αγωγών πετρελαίου και θαλασσίων εξεδρών άντλησης πετρελαίου. Επιπλέον μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε αντιτρομοκρατικές επιχειρήσεις από τις αρχές ασφαλείας (ΕΚΑΜ, ΜΥΑ/ΛΣ). Για την ιστορία, το κόστος απόκτησης και χρήσης του ελληνικού mini UAV Kyon φτάνει στο 1/3 του κόστους ενός αντίστοιχου αμερικανικού συστήματος. Να σημειωθεί ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά και οι εν γένει δυνατότητες του Kyon είναι γνωστά στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις εδώ και δύο χρόνια, εν τούτοις δεν έχει επιδειχθεί κανένα ενδιαφέρον για την δοκιμή και αξιολόγηση του.
http://www.defencenews.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.