
Το επίσημο κείμενο που θα περιγράφει βήμα προς βήμα τη διαδικασία μετατροπής ενός αυτοκινήτου από βενζινοκίνητο σε «αεριοκίνητο» ήταν το μόνο που έλειπε για να ξεκινήσει μαζικά η τοποθέτηση των απαραίτητων «κιτ» στα αυτοκίνητα. Τώρα βγήκε και αυτό το κείμενο και ο δρόμος είναι πλέον ανοικτός. Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ανοίγει ο δρόμος για τη μετατροπή των αυτοκινήτων από βενζινοκίνητα σε «αεριοκίνητα».
ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΦΕΚ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΟΥΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ..
Μετά τη χρήση υγραερίου, οι οδηγοί θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να επιλέξουν και την κίνηση με φυσικό αέριο το οποίο είναι το φθηνότερο καύσιμο που διατίθεται αυτή τη στιγμή στην αγορά. Με την απόφαση καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο θα καταστεί δυνατή η χρήση πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για την κίνηση των αυτοκινήτων αλλά και οι όροι και προϋποθέσεις ελέγχου. Πλέον ανοίγει ο δρόμος για τον πολλαπλασιασμό των συνεργείων που θα αναλαμβάνουν την εγκατάσταση του "kit» φυσικού αερίου. Με την αύξηση της προσφοράς, αναμένεται ταχύτατη πτώση και της τιμής μετατροπής η οποία αυτή τη στιγμή διαμορφώνεται ακόμη και στις 3000-5000 ευρώ. Το δεύτερο μειονέκτημα είναι ο μικρός αριθμός πρατηρίων. Ωστόσο και αυτό το θέμα θα αντιμετωπιστεί καθώς η ΔΕΠΑ έχει προγραμματίσει επέκταση του δικτύου πρατηρίων υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση, οι δεξαμενές με το νέο καύσιμο θα πρέπει να ελέγχονται ανά 48 μήνες μετά την πρώτη εγκατάσταση ενώ το όχημα θα πρέπει υποχρεωτικά να περνά από έλεγχο σε περίπτωση που υπάρξει εμπλοκή σε ατύχημα. Η διάρκεια «ζωής» της δεξαμενής του καυσίμου ορίζεται στα 20 χρόνια. Επίσης, όπως αναφέρεται, το αυτοκίνητο που θα αλλάξει καύσιμο, θα περνάει υποχρεωτικά από έλεγχο: «Μετά την εγκατάσταση σε όχημα συστήματος κίνησης με φυσικό αέριο, δηλαδή των συσκευών και των εξαρτημάτων που του προσδίδουν την ικανότητα να χρησιμοποιεί για την κίνησή του και φυσικό αέριο, η διασκευή εγκρίνεται από Δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ».
Η ΧΡΗΣΗ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΕΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΤΕΡΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΠΙΟ ΗΛΙΘΙΟ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ (ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΑΕΡΙΟΥ) ΕΙΝΑΙ ΚΑΤ ΕΞΟΧΗ ΕΝΕΡΓΟΒΟΡΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΚΕΡΔΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΡΥΠΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΧΑΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΥΜΠΙΕΣΤΗ.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΤΟΥ ΥΓΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΑΕΡΙΟΥ, LPG 'H LNG. BEBAIA, ME ΤΟ ΥΓΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ (LNG) ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙTAI ΑΣΤΑΘΕΙΑ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ, ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΓΜΑ ΑΕΡΙΩΝ ΚΑΙ Η ΑΕΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΟ ΚΑΥΣΙΜΟ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΣΥΝΘΕΣΗ. Η ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΣΜΙΞΕΙΣ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΘΑΝΙΟΥ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ 96-97% ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ. ΤΟ ΥΓΡΟ ΜΕΘΑΝΙΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΡΜΟΜΟΝΩΜΕΝΕΣ ΦΙΑΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΤΟΥ, ΟΜΩΣ ΕΧΕΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΧΗΜΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ (CH4) Η ΟΠΟΙΑ ΔΙΝΕΙ ΚΑΘΑΡΗ ΚΑΥΣΗ, ΕΝΩ Η ΕΞΑΡΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ INTERCOOLING, ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ.
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ DIESEL ΣΕ ΥΓΡΟ ΜΕΘΑΝΙΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ '80 ΜΕ ΠΡΩΤΟΥΣ ΔΙΔΑΞΑΝΤΕΣ ΤΟΥΣ ΙΤΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ. ΤΟ ΚΙΤ ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΑΝΤΛΙΑΣ ΥΨΗΛΗΣ ΠΙΕΣΕΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΠΕΚ ΤΟΥ DIESEL ΜΕ ΜΙΚΤΗ ΑΕΡΙΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΗΝ ΘΕΡΜΟΜΟΝΩΜΕΝΗ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΥΓΡΟΥ ΜΕΘΑΝΙΟΥ.
ΕΓΩ ΕΙΔΑ ΣΕ ΠΕΔΗ ΔΟΚΙΜΩΝ (1983), ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΤΗΣ CATERPILLAR ΤΩΝ 135 ΙΠΠΩΝ ΝΑ ΜΕΤΡΑΕΙ 230 ΙΠΠΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΥΓΡΟ ΜΕΘΑΝΙΟ. ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΕΙΝΟ, ΑΦΟΡΟΥΣΕ ΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΑΛΙΕΥΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΓΑΡΙΔΑΣ, ΤΩΝ Η.Π.Α., ΑΠΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΣΕ ΥΓΡΟ ΜΕΘΑΝΙΟ, ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΤΟΥΣ ΚΟΣΤΟΥΣ. Η ΠΑΤΕΝΤΑ ΗΤΑΝ ΙΤΑΛΙΚΗ ΚΑΙ ΕΙΧΕ ΕΚΤΙΜΗΘΕΙ, ΟΤΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΘΑ ΑΠΟΣΒΕΝΟΤΑΝ ΣΕ 18 ΜΗΝΕΣ, ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΑΓΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΗΡΙΣΗ ΤΩΝ ΓΑΡΙΔΩΝ, ΓΙΑΤΙ ΠΛΕΟΝ, Ο ΠΑΓΟΣ, ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΑΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΥΓΡΟΥ ΜΕΘΑΝΙΟΥ.
ΦΛΩΡΑΤΟΣ ΟΘΩΝ