Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014

Πολλά θα ακούσετε τις επόμενες ημέρες περί σκέψεων της κυβέρνησης να αλλάξει τον τρόπο φορολόγησης των αυτοκινήτων. Βλέπετε, το θέμα πονάει ιδιαίτερα τους Ελληνες και κατά προέκταση πουλάει.



Κάνοντας ρεπορτάζ και διπλοτσεκάροντας αυτά που προέκυψαν, μπορούμε με ασφάλεια να σας δώσουμε κάποια στοιχεία ώστε να κάνετε τον ανάλογο προγραμματισμό σας. Καταρχάς, κανένας φόρος για το αυτοκίνητο δεν θα αυξηθεί. Παράλληλα κανένας νέος δεν θα επιβληθεί. Αυτό τουλάχιστον προέκυψε από το ρεπορτάζ μας. Το υπουργείο Οικονομικών έχει στα χέρια του τα συμπεράσματα μελέτης που έκανε μια επιτροπή η οποία προτείνει τρόπους αλλαγής της φορολογίας με σκοπό....
αφενός να μειωθεί το υπέρογκο κόστος για τους κατόχους αυτοκινήτων, αφετέρου να μη δημιουργηθεί τρύπα στα δημοσιονομικά και να ζητάει μετά η τρόικα ισοδύναμα μέτρα.
Αυτό λοιπόν που -σχεδόν- έχει αποφασιστεί από το υπουργείο Οικονομικών είναι  η μείωση των γελοίων (όπως έχουμε χαρακτηρίσει πολλές φορές) τεκμηρίων διαβίωσης κατά 30%. Να θυμίσω ότι πρόκειται για τα τεκμήρια που επιβαρύνουν τον κάτοχο ενός αυτοκινήτου, για παράδειγμα, 1.200 cc κατά 4.000 ευρώ. Παράλληλα μελετάται σοβαρά η μείωση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης για τα αυτοκίνητα από 1.929 cc και άνω, επίσης κατά 30%. Ο συγκεκριμένος φόρος έχει οδηγήσει χιλιάδες συμπολίτες μας να καταθέσουν τις πινακίδες τους, προκαλώντας μεγάλο δημοσιονομικό κενό. Σημειώστε πως το 2013 κατατέθηκαν στις εφορίες οι περισσότερες πινακίδες από ποτέ, γεγονός που οφείλεται, κυρίως, σε αυτό τον φόρο.

Τέλος, θα καταργηθεί ο απολύτως αποτυχημένος φόρος πολυτελείας στην αγορά νέων αυτοκινήτων που επεβλήθη επί υπουργίας Παπακωνσταντίνου. Ο φόρος αυτός επέφερε στο κράτος έσοδα μόλις 2 εκατ. τον χρόνο, με αυτά που χάνονταν να ξεπερνούν τα 10-15 εκατ. τον χρόνο. Και αυτό γιατί πολύ απλά όσοι μπορούν να αγοράσουν αυτοκίνητα της λεγόμενης πολυτελούς κατηγορίας τα αγόραζαν εκτός Ελλάδας γλιτώνοντας έτσι τον φόρο που αύξανε κατά πολύ την τελική τιμή. Από την άλλη, όσοι έφταναν το όριο-ποσό όπου επιβαλλόταν ο φόρος πολυτελείας, αφαιρούσαν εξοπλισμό τον οποίο θα πλήρωναν έξτρα και βεβαίως θα φορολογούνταν για αυτόν. 

Τέλος, πολλά θα ακούσετε για τα τέλη κυκλοφορίας. Θα ακούσετε ότι αυτά θα μειωθούν ή ότι θα ρίξουν το όριο των εκπομπών ρύπων με το οποίο προκύπτει ατέλεια από τα 100 g που είναι σήμερα στα 90 ή στα 80 g. Από τις δικές μας πηγές δεν προκύπτει τίποτα τέτοιο. Αυτό που σκέφτονται να κάνουν είναι μια γενναία έκπτωση 40%-50% σε όσους επιλέξουν να προπληρώσουν σήμερα τα τέλη για τα επόμενα 3 ή 4 χρόνια - μέτρο που με βάση την οικονομική κατάσταση όπου βρίσκεται σήμερα ο Ελληνας μάλλον δεν θα εφαρμοστεί στην πράξη.

Σημειώστε πως όλα τα παραπάνω που σας αποκαλύψαμε βρίσκονται στο γραφείο του υπουργού Οικονομικών αναμένοντας την τελική υπογραφή του, ο οποίος μαθαίνω επιθυμεί να αλλάξει και ο τρόπος φορολόγησης της αγοράς νέων αυτοκινήτων, με το τέλος ταξινόμησης να μην προκύπτει από τα κυβικά αλλά από την εργοστασιακή αξία των αυτοκινήτων. Ομως μια τέτοια αλλαγή είναι ιδιαίτερα πολύπλοκη και πρέπει να μελετηθούν και να γίνουν πολλά προκειμένου να εφαρμοστεί...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr
politisvaris1@yahoo.gr

Blog Archive