Στην Ισπανία, υπό κράτηση στο νοσοκομείο όπου νοσηλεύεται, τέθηκε ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας που εκτροχιάστηκε το βράδυ της Τετάρτης έξω από την πόλη Σαντιάγο δε Κομποστέλα.
Ο οδηγός, θεωρείται ύποπτος για ένα από τα χειρότερα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έχουν σημειωθεί στην Ευρώπη, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους τουλάχιστον 80 άνθρωποι, σύμφωνα με τον τελευταίο απολογισμό των αρχών.Ήταν λάτρης της υψηλής ταχύτητας και αυτό φαίνεται από την εικόνα που ανέβασε στο facebook και φαίνεται να οδηγεί με σχεδόν 200 χλμ ανά ώρα. Υπερηφανευόταν δε για το κατόρθωμά του ενώ οι φίλοι του σχολίαζαν πως εάν τον έπιανε η Αστυνομία θα του έβαζε ποινές στο δίπλωμά του. Η συνομιλία έχει ως εξής:...
Ο οδηγός, θεωρείται ύποπτος για ένα από τα χειρότερα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έχουν σημειωθεί στην Ευρώπη, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους τουλάχιστον 80 άνθρωποι, σύμφωνα με τον τελευταίο απολογισμό των αρχών.Ήταν λάτρης της υψηλής ταχύτητας και αυτό φαίνεται από την εικόνα που ανέβασε στο facebook και φαίνεται να οδηγεί με σχεδόν 200 χλμ ανά ώρα. Υπερηφανευόταν δε για το κατόρθωμά του ενώ οι φίλοι του σχολίαζαν πως εάν τον έπιανε η Αστυνομία θα του έβαζε ποινές στο δίπλωμά του. Η συνομιλία έχει ως εξής:...
Χοσέ Φερνάντεζ: Φίλε, σταμάταααα
Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Άμο: Είμαι στο όριο. Δε μπορώ να τρέξω πιο πολύ γιατί θα μου κόψουν πρόστιμο
Χοσέ Φερνάντεζ: Γαμ..ο πας με 200
Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Άμο: Και το καντράν δεν είναι «φτιαγμένο»
Πέδρο Εράς Γκαρθόν: Θα σε πιάσει η αστυνομία και θα σου αφαιρέσει πόντους χαχα
Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Άμο: Τι πλάκα θα είχε να είμαι παράλληλα με την αστυνομία και να την προσπεράσω, σπάζοντας τα ραντάρ της. Χαχαχα μικρό πρόστιμο για την Renfe (Ισπανική εταιρεία σιδηροδρόμων)
Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Άμο: Είμαι στο όριο. Δε μπορώ να τρέξω πιο πολύ γιατί θα μου κόψουν πρόστιμο
Χοσέ Φερνάντεζ: Γαμ..ο πας με 200
Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Άμο: Και το καντράν δεν είναι «φτιαγμένο»
Πέδρο Εράς Γκαρθόν: Θα σε πιάσει η αστυνομία και θα σου αφαιρέσει πόντους χαχα
Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Άμο: Τι πλάκα θα είχε να είμαι παράλληλα με την αστυνομία και να την προσπεράσω, σπάζοντας τα ραντάρ της. Χαχαχα μικρό πρόστιμο για την Renfe (Ισπανική εταιρεία σιδηροδρόμων)
Η φωτογραφία δεν είναι από την μοιραία διαδρομή αλλά από μία αντίστοιχη από τον περασμένο Μάρτιο γεγονός.
Ο 52χρονος που νοσηλεύεται φρουρούμενος, παραδέχτηκε ότι έτρεχε με ταχύτητα 190 χιλιομέτρων σε μια στροφή όπου το όριο ταχύτητας είναι τα 80 χιλιόμετρα.
Το τρένο που μετέφερε 218 επιβάτες και εκτελούσε το δρομολόγιο από τη Μαδρίτη στο Φερόλ εκτροχιάστηκε σε απόσταση περίπου 4 χιλιομέτρων έξω από την πρωτεύουσα της Γαλικίας, Εκτός από του 80 ανθρώπους που σκοτώθηκαν, άλλοι 95 τραυματίστηκαν και μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία της πόλης. Από αυτούς, οι 36 νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση. Μεταξύ των θυμάτων περιλαμβάνονται και πολλοί Βρετανοί και Αμερικανοί πολίτες.Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα εξέφρασε τη θλίψη του για το πολύνεκρο δυστύχημα και προσέφερε τη βοήθεια της χώρας του στην Ισπανία.
Το τρένο που μετέφερε 218 επιβάτες και εκτελούσε το δρομολόγιο από τη Μαδρίτη στο Φερόλ εκτροχιάστηκε σε απόσταση περίπου 4 χιλιομέτρων έξω από την πρωτεύουσα της Γαλικίας, Εκτός από του 80 ανθρώπους που σκοτώθηκαν, άλλοι 95 τραυματίστηκαν και μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία της πόλης. Από αυτούς, οι 36 νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση. Μεταξύ των θυμάτων περιλαμβάνονται και πολλοί Βρετανοί και Αμερικανοί πολίτες.Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα εξέφρασε τη θλίψη του για το πολύνεκρο δυστύχημα και προσέφερε τη βοήθεια της χώρας του στην Ισπανία.
O οδηγός του τρένου, Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Άμο, λεπτά μετά τον εκτροχιασμό.
Φόβοι για αύξηση των νεκρών
Φόβοι για αύξηση των νεκρών εκφράζονται στη χώρα, καθώς από τους 95 τραυματίες οι 36 βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση. Από τους 80 ανθρώπους που τραυματίστηκαν θανάσιμα, μόλις 66 έχουν ταυτοποιηθεί.
Φόβοι για αύξηση των νεκρών εκφράζονται στη χώρα, καθώς από τους 95 τραυματίες οι 36 βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση. Από τους 80 ανθρώπους που τραυματίστηκαν θανάσιμα, μόλις 66 έχουν ταυτοποιηθεί.
Τα ερωτήματα για τη σιδηροδρομική τραγωδία
Τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στην Ισπανία, που άφησε τουλάχιστον 80 νεκρούς και 94 τραυματίες -εκ των οποίων οι 35 σοβαρά, ερευνούν οι αρχές.
«Γιατί το τρένο πήγαινε τόσο γρήγορα; Μήπως ο οδηγός δεν έλαβε σοβαρά υπόψη τα όρια ταχύτητας στην απότομη στροφή; Μήπως δεν έπιασαν τα φρένα; Τι γίνεται με το σύστημα ασφαλείας που «αναγκάζει» το τρένο να επιβραδύνει, αν πηγαίνει πάρα πολύ γρήγορα;» Αυτά είναι κάποια από τα ερωτήματα τα οποία καλούνται να απαντήσουν οι ερευνητές.
Το τρένο κατασκευάστηκε το 2007-2009 από την Bombardier και Talgo και ήταν σειράς 730, που η ισπανική εταιρεία σιδηροδρόμων Renfe χρησιμοποιεί για τις γραμμές Alvia, μια σιδηροδρομική υπηρεσία ταχύτερη από τα συμβατικά τρένα, αλλά όχι τόσο γρήγορη όσο το AVE, τα τρένα που διασχίζουν την Ισπανία σε ακόμα υψηλότερες ταχύτητες.
Το 2012 το τρένο ανακαινίστηκε για να φέρει και μηχανή ντίζελ. Είχε σχεδιαστεί για να λειτουργεί τόσο σε συμβατικές γραμμές, όσο και σε γραμμές υψηλής ταχύτητας με χρήση δύο διαφορετικών τύπων ασφάλειας για τη ρύθμιση της υπερβολικής ταχύτητας.
Στις γραμμές μεγάλης ταχύτητας τα τρένα χρησιμοποιούν το ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου αμαξοστοιχιών ή ETCS, το οποίο επιβραδύνει αυτόματα το τρένο που κινείται πάρα πολύ γρήγορα. Στις πιο αργές γραμμές, τα τρένα λειτουργούν κάτω από ένα παλαιότερο σύστημα, το ASFA, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό, αν ένα τρένο κινείται πολύ γρήγορα αλλά δεν επιβραδύνει αυτόματα.
Στο σημείο της τραγωδίας, μόλις 3 χιλιόμετρα πριν τον σταθμό της πόλης Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, το τρένο περνούσε μέσα από αστική περιοχή και από μια απότομη στροφή. Σύμφωνα με δύο εμπειρογνώμονες των ισπανικών σιδηροδρόμων, σε εκείνο το σημείο της τροχιάς χρησιμοποιείται το παλαιότερο σύστημα ασφάλειας.
Ο καθηγητής Ρότζερ Κέμπ, μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας Μηχανικών της Βρετανίας, ανέφερε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: «Δεδομένου ότι ο οδηγός έβγαινε από τη γραμμή υψηλής ταχύτητας για να εισέλθει σε μια πολύ πιο αργή διαδρομή πριν από την είσοδο του σταθμού, έπρεπε να υπάρχουν οπτικές προειδοποιήσεις (σήματα κυκλοφορίας ) για να μειώσει ταχύτητα».
Τα τοπικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι οι εκπρόσωποι των σιδηροδρομικών συνδικαλιστικών οργανώσεων έθεσαν το ερώτημα κατά πόσον ένα τρένο υψηλής ταχύτητας θα πρέπει να προσαρμόζεται ώστε να κινείται σε ένα τμήμα του δικτύου με απότομες στροφές που έχει σχεδιαστεί για χαμηλότερης ταχύτητας τρένα. Πάντως μια πηγή κοντά στις έρευνες δήλώσε ότι το σύστημα ασφαλείας προφανώς λειτουργούσε σωστά και ένα άλλο τρένο είχε περάσει μια ώρα νωρίτερα χωρίς προβλήματα.
«Γιατί το τρένο πήγαινε τόσο γρήγορα; Μήπως ο οδηγός δεν έλαβε σοβαρά υπόψη τα όρια ταχύτητας στην απότομη στροφή; Μήπως δεν έπιασαν τα φρένα; Τι γίνεται με το σύστημα ασφαλείας που «αναγκάζει» το τρένο να επιβραδύνει, αν πηγαίνει πάρα πολύ γρήγορα;» Αυτά είναι κάποια από τα ερωτήματα τα οποία καλούνται να απαντήσουν οι ερευνητές.
Το τρένο κατασκευάστηκε το 2007-2009 από την Bombardier και Talgo και ήταν σειράς 730, που η ισπανική εταιρεία σιδηροδρόμων Renfe χρησιμοποιεί για τις γραμμές Alvia, μια σιδηροδρομική υπηρεσία ταχύτερη από τα συμβατικά τρένα, αλλά όχι τόσο γρήγορη όσο το AVE, τα τρένα που διασχίζουν την Ισπανία σε ακόμα υψηλότερες ταχύτητες.
Το 2012 το τρένο ανακαινίστηκε για να φέρει και μηχανή ντίζελ. Είχε σχεδιαστεί για να λειτουργεί τόσο σε συμβατικές γραμμές, όσο και σε γραμμές υψηλής ταχύτητας με χρήση δύο διαφορετικών τύπων ασφάλειας για τη ρύθμιση της υπερβολικής ταχύτητας.
Στις γραμμές μεγάλης ταχύτητας τα τρένα χρησιμοποιούν το ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου αμαξοστοιχιών ή ETCS, το οποίο επιβραδύνει αυτόματα το τρένο που κινείται πάρα πολύ γρήγορα. Στις πιο αργές γραμμές, τα τρένα λειτουργούν κάτω από ένα παλαιότερο σύστημα, το ASFA, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό, αν ένα τρένο κινείται πολύ γρήγορα αλλά δεν επιβραδύνει αυτόματα.
Στο σημείο της τραγωδίας, μόλις 3 χιλιόμετρα πριν τον σταθμό της πόλης Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, το τρένο περνούσε μέσα από αστική περιοχή και από μια απότομη στροφή. Σύμφωνα με δύο εμπειρογνώμονες των ισπανικών σιδηροδρόμων, σε εκείνο το σημείο της τροχιάς χρησιμοποιείται το παλαιότερο σύστημα ασφάλειας.
Ο καθηγητής Ρότζερ Κέμπ, μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας Μηχανικών της Βρετανίας, ανέφερε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: «Δεδομένου ότι ο οδηγός έβγαινε από τη γραμμή υψηλής ταχύτητας για να εισέλθει σε μια πολύ πιο αργή διαδρομή πριν από την είσοδο του σταθμού, έπρεπε να υπάρχουν οπτικές προειδοποιήσεις (σήματα κυκλοφορίας ) για να μειώσει ταχύτητα».
Τα τοπικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι οι εκπρόσωποι των σιδηροδρομικών συνδικαλιστικών οργανώσεων έθεσαν το ερώτημα κατά πόσον ένα τρένο υψηλής ταχύτητας θα πρέπει να προσαρμόζεται ώστε να κινείται σε ένα τμήμα του δικτύου με απότομες στροφές που έχει σχεδιαστεί για χαμηλότερης ταχύτητας τρένα. Πάντως μια πηγή κοντά στις έρευνες δήλώσε ότι το σύστημα ασφαλείας προφανώς λειτουργούσε σωστά και ένα άλλο τρένο είχε περάσει μια ώρα νωρίτερα χωρίς προβλήματα.
Στο μεταξύ νέο βίντεο με σκληρά αμοντάριστα πλάνα βγήκε στη δημοσιότητα.
- See more at: http://www.sigmalive.com/news/international/57442#sthash.M0ZJnz1D.dpuf
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.