Τουλάχιστον 2.000 ευρώ είναι το τεκμήριο με το οποίο θα χρεώνεται φέτος κάθε φορολογούμενος με ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο μέχρι 1.200 κ.εκ. Επειδή τα τεκμήρια αθροίζονται πολλοί φορολογούμενοι φέτος θα κληθούν να πληρώσουν περισσότερο φόρο επειδή το τεκμαρτό εισόδημα θα ξεπερνάει το δηλούμενο.
Αν συνυπολογιστούν το ελάχιστο τεκμήριο των 3.000 ευρώ ή των 5.000 ευρώ που θα τού καταλογίζει το υπουργείο Οικονομικών, ανάλογα με το εάν είναι άγαμος ή έγγαμος, καθώς και το τεκμήριο ... διαμονής στην κύρια κατοικία, το οποίο θα είναι τουλάχιστον 2.000 ευρώ εφόσον η επιφάνεια της κατοικίας είναι 50 ή περισσότερα τετραγωνικά μέτρα, τότε συνάγεται το συμπέρασμα ότι πάρα πολλοί φορολογούμενοι που μένουν σε σπίτι τουλάχιστον 50 τ.μ. κι έχουν ένα αυτοκίνητο μέχρι 1.200 κ.εκ. θα χρεώνονται από το υπουργείο Οικονομικών με τεκμαρτό εισόδημα ύψους τουλάχιστον 7.000 ευρώ....
, έστω κι αν το πραγματικό τους εισόδημα ήταν πολύ μικρότερο το 2012.
Το συμπέρασμα που προκύπτει από όλα αυτά είναι ότι πάρα πολλοί φορολογούμενοι που χρησιμοποίησαν Ι.Χ. αυτοκίνητα το 2012 θα "φορτωθούν" με σημαντικού ύψους τεκμήρια στις φετινές φορολογικές δηλώσεις και ενδέχεται να βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων.
Κι αυτό διότι το άθροισμα των τεκμηρίων (του ελάχιστου τεκμηρίου των 3.000 ή των 5.000 ευρώ, του τεκμηρίου της κύριας κατοικίας και του τεκμηρίου του αυτοκινήτου) είναι πολύ πιθανό να προσδιορίσει το συνολικό ύψος του τεκμαρτού εισοδήματος σε μεγαλύτερο επίπεδο από το δηλούμενο εισόδημα, οπότε ο φόρος μπορεί να είναι απρόσμενα υψηλός, αφού θα υπολογισθεί με βάση το τεκμαρτό κι όχι το πραγματικό εισόδημα.
Τι προβλέπει ο νόμος
Ας δούμε όμως, αναλυτικά, τί προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία για τον τρόπο με τον οποίο υπολογίζονται τα τεκμήρια των Ι.Χ. αυτοκινήτων:
α) Για αυτοκίνητα μέχρι και 1.200 κ.ε., η «αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης» ή «τεκμήριο διαβίωσης» ορίζεται σε 4.000 ευρώ.
β) Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1.200 κ.ε. και μέχρι 2.000 κ.ε., προστίθενται 600 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.
γ) Για αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.ε. και μέχρι 3.000 κ.ε., προστίθενται 900 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.
δ) Για αυτοκίνητα άνω των 3.000 κ.ε., προστίθενται 1.200 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.
Τα παραπάνω ισχύουν και για αυτοκίνητα μεικτής χρήσης καθώς και για αυτοκίνητα τύπου jeep.
Η παλαιότητα
Τα παραπάνω ποσά μειώνονται ανάλογα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου, η οποία υπολογίζεται από το έτος πρώτης κυκλοφορίας του στην Ελλάδα, κατά ποσοστό 30% για χρονικό διάστημα κυκλοφορίας πάνω από 5 και μέχρι 10 έτη και κατά ποσοστό 50% για χρονικό διάστημα πάνω από 10 έτη.
Αν ο κυβισμός του αυτοκινήτου δεν καταλήγει σε πλήρη εκατοντάδα (π.χ. 1240, 1290 κ.ε.) τότε γίνεται στρογγυλοποίηση προς την πλησιέστερη εκατοντάδα. Δηλαδή, μέχρι 50 κ.ε. η στρογγυλοποίηση γίνεται προς την αμέσως προηγούμενη εκατοντάδα και πάνω από 50 κ.ε. η στρογγυλοποίηση θα γίνεται προς την αμέσως επόμενη εκατοντάδα. Π.χ. ένα αυτοκίνητο Ι.Χ. 1758 κυβ. εκατοστών θα θεωρείται 1800 κυβ. εκατοστών, ενώ ένα αυτοκίνητο 1.748 κυβικών εκατοστών θα θεωρείται 1.700 κυβ. εκατοστών.
Ποια Ι.Χ. εξαιρούνται
«Τεκμήρια διαβίωσης» δεν εφαρμόζονται σε επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα που διαθέτουν πιστοποιητικό αυθεντικότητας, καθώς και σε επιβατικά αυτοκίνητα ειδικά διασκευασμένα για κινητικά ανάπηρους, με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%.
Εξάλλου, όλα τα «τεκμήρια διαβίωσης» εφαρμόζονται μειωμένα κατά 30% των όσων προκύπτουν σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, προκειμένου για συνταξιούχους οι οποίοι έχουν υπερβεί το 65ο έτος της ηλικίας τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.