Ολοκληρώνονται σήμερα οι πανελλαδικές εξετάσεις για το μεγαλύτερο μέρος των υποψηφίων με το μάθημα επιλογής για όλες τις κατευθύνσεις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Η ΟΛΜΕ κάνει λόγο για «απαιτητικά» θέματα των Μαθηματικών και Στοιχείων Στατιστικής Γενικής Παιδείας και υποστηρίζει ότι παραβιάστηκε ανοικτά η συνταγματική αρχή της ισονομίας για τους υποψήφιους. Επίσης, αναφέρεται στο λάθος που κατήγγειλε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία για το ίδιο μάθημα στα εσπερινά λύκεια, για το οποίο, όμως, δόθηκε ειδική οδηγία από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων....
Η ΟΛΜΕ κάνει λόγο σχολιάζει τη φετινή εξεταστική διαδικασία και κατηγορεί το υπουργείο Παιδείας ότι «δεν διαθέτει την απαιτούμενη κοινωνική ευαισθησία και τη στοιχειώδη αίσθηση δικαιοσύνης».
Στη σημερινή ανακοίνωσή της αναφέρει ότι τα προβλήματα στις εξετάσεις «επιτείνουν ως τα άκρα το άγχος και την αβεβαιότητα μεταξύ των υποψηφίων και των λοιπών μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και προκαλούν σύγχυση στην ελληνική κοινωνία».
Η Ομοσπονδία Παράλληλα, επανέρχεται στην πάγια θέση της για αλλαγή του εξεταστικού συστήματος λέγοντας ότι «έχει υποστηρίξει υπεύθυνα και τεκμηριωμένα την αυτονόμηση της λυκειακής βαθμίδας από τη διαδικασία πρόσβασης στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα και τη μετακίνηση προς ένα σύστημα ελεύθερης πρόσβασης».
Τέλος, σχολιάζει αρνητικά το γεγονός ότι η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας επέλεξε απαιτητικά θέματα στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης και τη Φυσική, ενώ θέτει το ερώτημα πώς αποφασίζεται ποια θα είναι τα μέλη των επιτροπών που τα επιλέγουν.
Τόσο τα ίδια τα θέματα, όσο και οι πρώτες διορθώσεις των γραπτών από τους καθηγητές, οδηγούν στα πρώτα συμπεράσματα για το που θα κυμανθούν οι βάσεις 2013.
Μετά τα μαθηματικά γενικής παιδείας (που δημιούργησαν και σοβαρά προβλήματα ανισότητας ανάμεσα σε υποψηφίους διαφορετικών κατευθύνσεων και επιλογών) και τη φυσική κατεύθυνσης, τα θέματα των μαθηματικών κατεύθυνσης δίνουν τη χαριστική βολή στο θεσμό των γενικών εξετάσεων και δίνουν μια καθοδική τάση στις σχολές που επηρεάζονται από αυτά.
Οι βαθμολογητές ήδη με δυσκολία συναντούν άριστα γραπτά . Όλα δείχνουν ότι η απόδοση της πλειοψηφίας των υποψηφίων θα κυμανθεί σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Γεγονός που προμηνύει μία κάποια πτώση των βάσεων, η οποία βέβαια θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση που θα υπάρξει αλλά και τον αριθμό εισακτέων της κάθε σχολής. Αριθμός που για πρώτη δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.Οπωσδήποτε καθοριστικό ρόλο για τη διαμόρφωση των βάσεων θα παίξουν οι προτιμήσεις των μαθητών. Πιστεύω ότι στις περιζήτητες σχολές δεν θα υπάρξουν μεγάλες διαφοροποιήσεις.
Η πρώτη εικόνα που φτάνει από τα βαθμολογικά κέντρα φαίνεται να επιβεβαιώνει τις αρχικές εκτιμήσεις για χαμηλή απόδοση των υποψηφίων. Η απόδοση στα μαθήματα όπως Φυσική, Μαθηματικά, Αρχαία, όπου τα θέματα ήταν αυξημένης δυσκολίας δεν είναι καλή. Τόσο στα Αρχαία όσο και στα Μαθηματικά, οι μαθητές αντιμετώπισαν αρκετά αυξημένο επίπεδο δυσκολίας.
Τα φετινά θέματα των μαθηματικών κατεύθυνσης κρίνονται σίγουρα δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά.
Οι Οικονομικές σχολές ενδέχεται να σημειώσουν πτώση, βάσει των επιδόσεων των υποψηφίων στα απαιτητικά θέματα των Μαθηματικών.
Για την Ιατρική, παρά τα προβλήματα της Φυσικής και των Μαθηματικών, η Βιολογία αναμένεται να «σπρώξει προς τα πάνω» τις βάσεις. Οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν ότι οι βάσεις για τις σχολές Ψυχολογίας και Νομικής θα σημειώσουν κατακόρυφη άνοδο, ενώ μικρότερη άνοδο θα σημειώσουν οι βάσεις των ιατρικών σχολών.
Οι παιδαγωγικές σχολές δεν αποτελούν πλέον πόλο έλξης για τους υποψηφίους όπως γίνονταν παλαιότερα λόγω του «παγώματος» προσλήψεων στα δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία και για το λόγο αυτό δεν αναμένεται άνοδος των βάσεων.
Μετά τα μαθηματικά γενικής παιδείας (που δημιούργησαν και σοβαρά προβλήματα ανισότητας ανάμεσα σε υποψηφίους διαφορετικών κατευθύνσεων και επιλογών) και τη φυσική κατεύθυνσης, τα θέματα των μαθηματικών κατεύθυνσης δίνουν τη χαριστική βολή στο θεσμό των γενικών εξετάσεων και δίνουν μια καθοδική τάση στις σχολές που επηρεάζονται από αυτά.
Οι βαθμολογητές ήδη με δυσκολία συναντούν άριστα γραπτά . Όλα δείχνουν ότι η απόδοση της πλειοψηφίας των υποψηφίων θα κυμανθεί σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Γεγονός που προμηνύει μία κάποια πτώση των βάσεων, η οποία βέβαια θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση που θα υπάρξει αλλά και τον αριθμό εισακτέων της κάθε σχολής. Αριθμός που για πρώτη δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.Οπωσδήποτε καθοριστικό ρόλο για τη διαμόρφωση των βάσεων θα παίξουν οι προτιμήσεις των μαθητών. Πιστεύω ότι στις περιζήτητες σχολές δεν θα υπάρξουν μεγάλες διαφοροποιήσεις.
Η πρώτη εικόνα που φτάνει από τα βαθμολογικά κέντρα φαίνεται να επιβεβαιώνει τις αρχικές εκτιμήσεις για χαμηλή απόδοση των υποψηφίων. Η απόδοση στα μαθήματα όπως Φυσική, Μαθηματικά, Αρχαία, όπου τα θέματα ήταν αυξημένης δυσκολίας δεν είναι καλή. Τόσο στα Αρχαία όσο και στα Μαθηματικά, οι μαθητές αντιμετώπισαν αρκετά αυξημένο επίπεδο δυσκολίας.
Τα φετινά θέματα των μαθηματικών κατεύθυνσης κρίνονται σίγουρα δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά.
Οι Οικονομικές σχολές ενδέχεται να σημειώσουν πτώση, βάσει των επιδόσεων των υποψηφίων στα απαιτητικά θέματα των Μαθηματικών.
Για την Ιατρική, παρά τα προβλήματα της Φυσικής και των Μαθηματικών, η Βιολογία αναμένεται να «σπρώξει προς τα πάνω» τις βάσεις. Οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν ότι οι βάσεις για τις σχολές Ψυχολογίας και Νομικής θα σημειώσουν κατακόρυφη άνοδο, ενώ μικρότερη άνοδο θα σημειώσουν οι βάσεις των ιατρικών σχολών.
Οι παιδαγωγικές σχολές δεν αποτελούν πλέον πόλο έλξης για τους υποψηφίους όπως γίνονταν παλαιότερα λόγω του «παγώματος» προσλήψεων στα δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία και για το λόγο αυτό δεν αναμένεται άνοδος των βάσεων.
Το μάθημα της Οικονοµικής Θεωρίας είναι περίεργο προς την αφοµοίωση του περιεχοµένου του. Ενώ αρχικά φαίνεται εύκολο και άµεσα κατανοητό, ξαφνικά γίνεται εξαιρετικά περίπλοκο. Αυτό σηµαίνει ότι η µελέτη της Οικονοµικής Θεωρίας πρέπει να γίνεται αργά,προσεκτικά και συστηµατικά .
H δυσκολία του µαθήµατος εντοπίζεται στο γεγονός ότι ο υποψήφιος πρέπει να συνδυάζει τις θεωρητικές έννοιες µε την πρακτική εφαρµογή τους. Επιβεβληµένες είναι η κατανόηση και η εµπέδωση των βασικών οικονοµικών εννοιών.
Η εξέταση περιλαµβάνει τέσσερα θέµατα, δύο θεωρίας και δύο ασκήσεις που µπορούν να έχουν υποερωτήµατα. Η βαθµολογία κατανέµεται κατά 25% σε κάθε θέµα, ενώ στα υποερωτήµατα καθορίζεται ανάλογα µε τη βαρύτητά τους και ανακοινώνεται στους µαθητές.
το πρώτο θεμα περιέχει ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών ή σωστού - λάθους µε σκοπό τον έλεγχο των γνώσεων της θεωρίας του σχολικού βιβλίου.
Το δεύτεροµία ή δύο ερωτήσεις ελεύθερηςανάπτυξηςµε τοίδιο αντικείµενο από κεφάλαια τηςθεωρίας του σχολικού βιβλίου.
Το τρίτο είναι µια άσκηση εφαρµογής των τύπων και είναι παρόµοια µ’ αυτή του σχολικού βιβλίου.
Το τέταρτο θέµα είναι το δυσκολότερο, το θέµα - κλειδίγια το άριστα, και αποτελείται από µια άσκηση της οποίας η λύση απαιτεί συνδυασµό γνώσεων από τα κεφάλαια του σχολικού βιβλίου. Απαιτεί κριτική ικανότητα, ικανότητα υπολογισµού και σύνθεσης των γνώσεων της θεωρίας.
ενα θεμα βαθµολογείται µε την ανώτατη βαθµολογία όταν ανταποκρίνεται στις ακόλουθες απαιτήσεις: (α) Εχει αναπτυχθεί µε πληρότητα σύµφωνα µε τις γνώσεις που περιέχει το εγκεκριµένο διδακτικό βιβλίο. (β) ∆εν περιέχει επιστηµονικά σφάλµατα.
(γ) Παρουσιάζει ορθή δοµή στη σειρά των νοηµάτων.
(δ) Χαρακτηρίζεται από σαφήνεια και ακρίβεια.
(ε) Περιέχει τα απαραίτητα και ορθά σχήµατα για τηνανάπτυξη του θέµατος.
(στ) Εχει σωστή και επαρκή αιτιολόγηση.
ενα υπολογιστικο λάθος κρίνεται ανάλογα µε την επίδραση που έχει στην ουσιαστική επεξεργασία του προβλήµατος. Ενα υπολογιστικό λάθος π.χ. µικρής σηµασίας προς το τέλος της διαδικασίας λύσης δεν έχει σοβαρές βαθµολογικές συνέπειες. Αν όµως γίνει στην αρχή, µπορεί να κοστίσει βαθµολογικά. Εξαρτάται πάντα από τη βαρύτητά του.
δείτε εδώ προτεινόμενα θέματα
δείτε εδώ προτεινόμενα θέματα
H δυσκολία του µαθήµατος εντοπίζεται στο γεγονός ότι ο υποψήφιος πρέπει να συνδυάζει τις θεωρητικές έννοιες µε την πρακτική εφαρµογή τους. Επιβεβληµένες είναι η κατανόηση και η εµπέδωση των βασικών οικονοµικών εννοιών.
Η εξέταση περιλαµβάνει τέσσερα θέµατα, δύο θεωρίας και δύο ασκήσεις που µπορούν να έχουν υποερωτήµατα. Η βαθµολογία κατανέµεται κατά 25% σε κάθε θέµα, ενώ στα υποερωτήµατα καθορίζεται ανάλογα µε τη βαρύτητά τους και ανακοινώνεται στους µαθητές.
το πρώτο θεμα περιέχει ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών ή σωστού - λάθους µε σκοπό τον έλεγχο των γνώσεων της θεωρίας του σχολικού βιβλίου.
Το δεύτεροµία ή δύο ερωτήσεις ελεύθερηςανάπτυξηςµε τοίδιο αντικείµενο από κεφάλαια τηςθεωρίας του σχολικού βιβλίου.
Το τρίτο είναι µια άσκηση εφαρµογής των τύπων και είναι παρόµοια µ’ αυτή του σχολικού βιβλίου.
Το τέταρτο θέµα είναι το δυσκολότερο, το θέµα - κλειδίγια το άριστα, και αποτελείται από µια άσκηση της οποίας η λύση απαιτεί συνδυασµό γνώσεων από τα κεφάλαια του σχολικού βιβλίου. Απαιτεί κριτική ικανότητα, ικανότητα υπολογισµού και σύνθεσης των γνώσεων της θεωρίας.
ενα θεμα βαθµολογείται µε την ανώτατη βαθµολογία όταν ανταποκρίνεται στις ακόλουθες απαιτήσεις: (α) Εχει αναπτυχθεί µε πληρότητα σύµφωνα µε τις γνώσεις που περιέχει το εγκεκριµένο διδακτικό βιβλίο. (β) ∆εν περιέχει επιστηµονικά σφάλµατα.
(γ) Παρουσιάζει ορθή δοµή στη σειρά των νοηµάτων.
(δ) Χαρακτηρίζεται από σαφήνεια και ακρίβεια.
(ε) Περιέχει τα απαραίτητα και ορθά σχήµατα για τηνανάπτυξη του θέµατος.
(στ) Εχει σωστή και επαρκή αιτιολόγηση.
ενα υπολογιστικο λάθος κρίνεται ανάλογα µε την επίδραση που έχει στην ουσιαστική επεξεργασία του προβλήµατος. Ενα υπολογιστικό λάθος π.χ. µικρής σηµασίας προς το τέλος της διαδικασίας λύσης δεν έχει σοβαρές βαθµολογικές συνέπειες. Αν όµως γίνει στην αρχή, µπορεί να κοστίσει βαθµολογικά. Εξαρτάται πάντα από τη βαρύτητά του.
δείτε εδώ προτεινόμενα θέματα
δείτε εδώ προτεινόμενα θέματα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.