Τρίτη 23 Απριλίου 2013

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΗΣ NEΑΣ ΙΕΡΣΕΗΣ

Φίλοι μου Έλληνες της Ομογένειας έστειλαν το κάτωθι κείμενο , που είναι λυπηρό. 
Σε δέκα χρόνια η Ελληνική Ορθόδοξη Αρχιεπισκοπή Αμερικής θα
γιορτάσει τα 100 έτη διακονίας στο λαό του Θεού. Με τον συνεχώς αυξανόμενο
αριθμό των μεταναστών που έρχονται στις ακτές της Αμερικής, η αναγκη γίνεται
πλέον αισθητή γιά τήν αλλαγή των αρχόντων της Εκκλησία μας, προπάντων καί
ιδιαίτερα διά την Μητρόπολην της Νέας Ιέρσεης. Πρέπει οι νέοι μας να ριζωθούν
με την πίστη και το πνεύμα των προγόνων μας στα θεμέλια του πλούτου της
Εκκλησίας μας και τό ευγενικό ελληνιστικό πνεύμα των μεγάλων Ιεραρχών δια
μέσω των αιώνων. Οι ελπίδες και οι ευκαιρίες του ευσεβούς λαού γρήγορα
εξαφανίζονται σήμερα στην Μητρόπολη της Νέας Ιερσέης.
Τον Απρίλιο του 2003, ο Μητροπολίτης Ευάγγελος ενθρονίστηκε ως ο
Ιεράρχης, μετά από τον Επίσκοπον Γεώργιον της Νέας Ιερσέης,....
ο οποίος
εκοιμήθη ξαφνικά εν Κυρίω. Ο Επίσκοπος Γεώργιος ήταν ένας λόγιος ιεράρχης,
απόφοιτος της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, με δίπλωμα Διδάκτορος στην
Εκκλησιαστική Ιστορία από το Πανεπιστήμιο της Βοστώνης και ήτο μέλος της
Ακαδημίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Μετά από δέκα χρόνια ως Μητροπολίτης Νέας Ιερσέης, ο Ευάγγελος
συνεχίζει να είναι αμφιλεγόμενος, ως άνθρωπος και ιεράρχης. Η ιεραρχία του
βασίζεται στην αυστηρώς νοουμένη τήρηση των τύπων και στήν πραγματικότητα
χάνεται η ουσία που απαιτει πραγματική λατρεία και σεβασμο στη πίστη.
Καταναλώνει όλο το χρόνο στο μεγαλπρεπή Μητροπολιτικό Κέντρο αντι να
αναλισκήσκει το πολύτιμο χρόνο στίς πραγματικές αποστολές και βίωμα της
Εκκλησίας. Οι χριστιανικές διακονίες που κάποτε ήταν καύχημα στη Νέα Ιερσέη
και παράδειγμα πρός μίμηση, χάνωνται. Η συμπεριφορά του μητροπολίτου
έναντι στους κληρικους και λαϊκούς, αντί να προβάλλη ποιμενική αγάπη είναι
δικτατορική, αυταρχική και αναμφίβολα αντιχριστιανική. Οι ιερείς της
Μητροπόλεως Νέας Ιερσέης τον φοβούνται, ως δικτάκτορα αντί να τον σέβονται
ως πνευματικό πατέρα. Μεταχειρίζεται τους ιερείς ως προσωπικούς του
σκλάβους και όχι ως πνευματικούς συνεργάτες που ευρίσκονται σε καθημερινή
επαφή με το ποίμνιο τους.
2
Πριν από την εκλογή του ως ιεράρχης της Νέας Ιερσέης, οι ιερείς της
Μητρόπολης υπέβαλαν αίτηση και εξέφρασαν την αντίθεση τους στήν εκλογή του.
Το γραπτό αυτό αίτημα των ιερέων δυστυχώς δεν είχε διαβαστεί στην Ιερά
Σύνοδο που τον εξέλεξε. Κατόπιν της εκλογής του, ο κλήρος αισθάνθηκε
απομεμωνομένος και προδομένος.
Υπάρχουν πληροφορίες από αξιόπιστες πηγές ότι οι προιστάμενοι
ιεράρχες πολλές φορές τον συμβούλευσαν να σταματίσει την αλλοζωνική και
εγωκεντρική συμπεριφορά του χωρίς κανένα αποτέλεσμα.
Όταν ανακοινώνεται ότι ο Μητροπολίτης θα επισκεφθεί μια συγκεκριμένη
ενορία, πολλοί χριστιανοί προτιμούν να μείνουν στα σπίτια τους, γιά να μην
αντιμετωπίσουν τον ανεξέλεγκτο θυμό του. Είναι γεγονός ότι οι πιστοί
αποφεύγουν να παρίστανται στην Θεία Λειτουργία όταν πρωτοστατεί , διότι δεν
αισθάντονται την πνευματική έμπνευση και χριστιανική αγάπη. Η παρουσία του
μητροπολίτη ειναι η κυριότερη αιτία που δημιουργεί την συνεχή μείωση στο
εκκλησίασμα.
Ο τρόπος διοίκησης του Ευάγγέλου φανερώνει τις προσωπικές
ανασφάλειες του, διότι είναι ένας ανώριμος και ανασφαλής άνθρωπος και
ιεράρχης. Ενεργεί με απόλυτη εξουσία η οποία είναι συνταγή για αποτυχία και
τελική καταστροφή. Οι αποφάσεις του αποσκοπούν στη εκπλήρωση
προσωπικών επιθυμιών με αποτέλεσμα να βλάπτεται ο κεντρικός
προσανατολισμός της Εκκλησίας και η πνευματική πρόοδος του ποιμνίου του.
Ειναι γνωστόν και παραδεκτόν οτι υστερεί ανωτέρας εκκλησιαστικής μόρφωσης.
Πολλοί συμμαθηταί καί πρώην καθητηταί της Θεολογικής Σχολής ενθυμούμενοι
την νοητική του ανεπάρκεια αναρρωτιούνται και απορούν πως εξελέγει
επίσκοπος με τόσα ολίγα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.
Αμέσως μετά τήν εκλογή ως ιεράρχης απέλυσε τρείς διακόνους καί
τέσσερους πρωτοσυγγέλους, τουτέστιν περισσοτέρους από όλους τους ιεράρχες
της Αρχιεπισκοπής Αμερικής, κατά τήν δεκαετή θητεία. Είναι ο νεώτερος
ιεράρχης, αλλά ο μόνος στην Αμερική που απαιτεί οδηγό τού αυτοκινήτου του,
ενώ όλοι οι άλλοι μητροπολίτες οδηγούν ίδιοι τα αυτοκίνητα τους.
3
Ολίγοι από τούς ιερείς του ομολογούν τήν ακατάλληλη επισκοπική ηγεσία
του για το φόβο της τιμωρίας, τον υποβιβασμόή απότομες μεταθέσεις σε νεά
ενορία άνευ καμμίας ειδοποίησεως. Χωρίς αμφιβολία 80-90% εκφράζουν τη
δυσαρέσκειά τους για το πρόσωπό του και διοικητικό του τρόπο. Κληρικοί από
άλλες μητροπόλεις δηλώνουν ότι δεν θέλουν να υπερετίσουν στην Μητρόπολη
της Νέας Ιερσέης, με τον Ευάγγελο ως επίσκοπον. Δέν μπορεί να προσελκύσει
και να κρατήσει καλούς κληρικούς στην Μητρόπολη του. Η τυραννική και
δικτατορική μέθοδος του δεν έχουν θέση στη σημερινή πραγματικότητα. Ειδικά
λαμβάνοντας υπόψη ότι ο περισότερος κλήρος είναι πιό μορφωμένοι απ' αυτόν,
πιο πνευματικοί καί πιό κατάλληλοι κληρικοί απ' αυτόν. Δοικεί σαν να είναι οι
ιερείς του υπάρχοντά του και τους μεταχειρίζεται σαν υποζύγια.
Δεν δείχνει στοργή σε ιερατικές μεταθέσεις, εκτός αν ο ιερέας είναι
προσωπικός του φίλος. Δεν διορίζει ιερείς σύμφωνα με τις ανάγκες της ενορίας,
εκτός αν είναι φίλοι του οι οποίοι συνήθως υποδεέστεροι κληρικοί σαν αυτόν.
Όσον αφορά τις μεταθέσεις κλήρου, δεν δίνει καμία σκέψη για την αντιμετώπιση
και συμπλήρωση των σχολικών προγραμμάτων των παιδιών των και την ανάγκη
για τους ιερείς να πωλήσουν και να αγοράσουν κατοικίες για τις οικογένειές τους.
Θέτει μισθολογικές κλίμακες για κληρικούς κάτω από τα υφιστάμενα και
υποδεικνυόμενα πρότυπα της Αρχιεπισκοπής, και συχνά προσπαθεί να
διαπραγματευτεί με τα συμβούλια της ενορίας για τη μείωση του μισθού των
ιερέων και να δωρίσει το συμβούλιο το υπόλοιπο στη Μητρόπολη του, χωρίς να
δίνει λογαριασμό σε κανέναν καί πως δαπανώνται τα εισπραττόμενα χρήματα.
Αναμφιβόλως η τακτική αυτή πιθανόν να αιτιολογίσει έλεγχον απο τις αρμόδίες
αρχές.
Η εξωφρενική συμπεριφορά συνεχίζεται χωρίς περιορισμούς. Κατά
πολλές επίσκεψεις του στους ναούς του, επέπληττει δημοσίως τούς ιερείς και
χρησιμοποιεί ανάρμοστη και βλάστημη γλώσσα, που δεν αρμόζουν εντός ή εκτός
της Εκκλησίας από ιερομένους η καί λαικούς. Σε μία άλλη περίπτωση σε στιγμή
οργής του μέσα σε μια νέα εκκλησία, χτύπησε την επισκοπική του ράβδο στο
πάτωμα με αποτέλεσμα να προκαλέση ράγισμα σε μιά μαρμάρινη πλάκα.
4
Πράγματι, είναι αυτά εκδηλωτικά της χριστιανικής αγάπης ενός πνευματικού
ιεράρχου, ή παράφρονη συμπεριφορά ενός αλλαζονικού δεσπότη;
Είναι αμέτρητες οι περιπστώσει που χωρίς σοβαρό λόγο διακόπτει την
λειτουρία γιά να επιπλήξει τον ιερέα η τους ψάλτες προκαλώντας τον φόβο στα
νέα παιδιά που υπηρετούν στο ιερό και την ασέβεια του εκκλησιαστικού κοινού.
Αυτές είναι ένα μικρό παράδειγμα συλλογής από τις πολλές ενοχλητικές
στιγμές που δημιουργεί ο ιεράρχης τούτος σε σχεδόν κάθε επισκοπική επίσκεψη.
Οι πιστοί εκκλησιάζονται ζητώντας κατά τήν Λειτουργία ησυχία και προσευχή αντί
γιά δημόσιες επίδειξεις, αλαζονείες που δεν προστατεύουν και δεν εμπνέουν την
εν Χριστώ αγάπην.
Απαιτεί οικονομική λογοδοσία από όλες τις ενορίες του, αλλά έχει αρνηθή
δημοσίως να παράσχει οικονομικές εκθέσεις της Μητρόπολης στή δική του
Κληρικολαϊκή Συνέλευση. Είναι υπερβολικός με τα χρήματα για την περίτεχνη
διακόσμηση του Μητροπολιτικού του Κέντρου που μοιάζει σαν ένα
αυτοκρατορικό παλάτι, που είναι μία άδεια βιτρίνα, με ελάχιστο χώρο για την
εργασία και αποστολές, αλλά μέγιστο χώρο για την εμφάνιση και την αυτο-
αποθέωση. Αυτός δεν παρέχει τις αναγκαίες αποστολές για την πνευματική
ανάπτυξη της Εκκλησίας, αλλά μάλλον ξωδέυει υπερβολικά γιά την υλική
εμφάνιση του Μητροπολιτικού Κέντρου. Αυτός είναι ο μόνος ιεράρχης στην
Αμερική έχει ένα δαπανηρή και υπερβολική δαπανηρή Θρονική Αίθουσα, η οποία
συνηθήζεται να υπάρχει μόνο στα Πατριαρχεία.
Υπάρχουν σοβαροί ισχυρισμοί ότι η εκλογή του ωργανώθηκε από
δωροδοκίες από δύο καθαιρεμένους επισκόπους. Οι ιεράρχες που εντροπιάσανε
δημόσια την Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησίαν μας στην Αμερική. Οι δύο ήσαν οι
πιό στενώτεροι φίλοι του Ευαγγέλου, ο πρώην Μητροπολίτης Παϊσιος και
Επίσκοπος Βικέντιος, καί οι δύο ευρέθησαν ένοχοι για σεξουαλικά παραπτώματα,
κλοπές και άλλες ανηθικότητες. Πριν νά καθαιρεθούν, ο Ευάγγελος τους καλούσε
σε όλες τις επίσημες λειτουργίες καί εκδηλώσεις της Μητρόπολης του και μάλιστα
τους καλούσε να κηρύξουν στίς εκκλησίες καί νά ομιλήσουν στις εκδηλώσεις. Ο
μέντορας και πνευματικός του πατέρας, ο επίσκοπος Φιλόθεος, του έμαθε την
αυστηρή προσήλωση στη φαρισσαική λατρεία καί επίδειξη αλλ' όχι στήν
5
πνευματική ζωή. Δυστυχώς επηρέασε δραματικά το ύφος ηγεσίας του Ευαγγέλου.
Υπήρξαν καταγγελίες κατά του Φιλοθέεου για ανάρμοστη συμπεριφορά. Ως οι
αρχαίοι πρόγονοι μας έλεγαν "όμοιος ομοίω αεί πελάζει."
Η πρώτη προτεραιότητα του Ευαγγέλου είναι η προσωπική του
ευχαρίστηση και ηδονή ως η πολυφαγία, συγκρινωμένη με αυτή του Νέρωνος. Η
Μητρόπολη έχει πολλαπλές ανάγκες που παραβλέπονται και αγνοούνται από
τον ιεράρχη. Η παχυσαρκία τον κάνει να ομοιάχει με τον παλαιστή σούμο κατά
παρατήρη πολλών πιστών. Μια άλλη απόλαυση είναι αυτή του συνεχούς
καπνίσματος. Ως πνευματικός πατέρας καί μοναχός, θα πρέπει να είναι
παράδειγμα της νηστείας, προσευχής και επαγρύπνησης. Αντ 'αυτού η σωματική
απόλαυση του, υπεροψία και αγένεια μοιάζει με τόν Φαρισσαίο και όχι τον
ταπεινό Τελώνη που ζήτησε έλεος από τον Θεόν. Με λίγα λόγια, αυτός είναι ένας
ηθοποιός, αλλά δεν είναι υπόδειγμα ιεράρχου καί της προσευχής.
Σύμφωνα με το επίσημο Καταστατικό της Αρχιεπισκοπής Αμερικής, κάθε
ιεράρχης υποχρεούται να μνηομονεύει τον Πατριάρχη και τον Αρχιεπίσκοπο
Αμερικής στην Θεία Λειτουργία. Ο Μητροπολίτης Ευάγγελος αμελεί να τιμήσει
τόν Αρχιεπίσκοπον Δημήτριον στην Μεγάλη Είσοδο της Θείας Λειτουργίας, σαν
να μην ήταν υπόλογος σε κανέναν, μη σεβόμενος το Καταστατικό και ενεργεί ως
να ειναι υπεράνω όλων ίσως ακόμη και από αυτόν τον ίδιον τόν Θεόν.
Ζη στη Νέα Υόρκη, έξω από την Μητοποληική του έδρα, αλλά δεν
επιτρέπει τούς ιερείς του να ταχειδεύουν έξω από τα σύνορα της Μητροπόλεώς
του. Ζητά από τούς ιερείς του να λαμβάνουν ειδική άδεια από αυτόν να
επισκεφθούν την οικογένειά τους πέρα από τα σύνορα της Μητροπόλεως του. Το
ερώτημα που πρέπει να τεθεί είναι το εξής, ζητεί ο ίδιος άδεια από τον
Αρχιεπίσκοπο, κάθε φορά που εισέρχεται ή εξέρχεται από την Αρχιεπισκοπική
Περιφέρεια της Νέας Υόρκης;
Καλλιεργεί φιλίες με πλούσιους λαϊκούς για να λάβη χρήματα απ' αυτούς,
για τούς δικούς του ιδιοτελείς σκοπούς. Διαλέγει υπάκουους λαϊκούς που
ακολουθούν τυφλά τήν εγωκεντρική κατεύθυνση του να υπηρετήσουν στο
Μητροπολιτικό Συμβούλιο και οι οποίοι δεν αμφισβητούν ή απορρίπτουν το
6
ηγετικόν ύφος στη διοίκηση της Μητρόπολης, επειδή αναζητούν προσωπικωη
επίδειξη και όχι υπηρεσία στον Χριστό.
Στις παράλογες αυτές ενέργειές του πρέπει να τεθεί τέρμα για το καλό της
Μητροπόλεως της Νέας Ιερσέης. Θα πρέπει να γίνει υπήκοος στη Εκκλησία, να
ενεργεί σαν χριστιανός ιεράρχης και να ζήση το ευαγγέλιο του Χριστού, αντί να
ζει το ευαγγέλιο της μαλθακότητας και του ηδονισμού.
Οι πιστοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί της Μητρόπολης υψώνουν τη φωνή τους
για να σταματήσει αυτό το δεσποτικό, αλαζονικό φέρεσθαι, αλλά χρειάζονται την
βοήθειαν του Ελληνικού και Ελληνοαμερικανικού τύπου και να βοηθείσουν στην
εξέργεση και διαματρυρία απ' ολες τις κοινότητες για να επιτευχθεί ο απώτερος
σκοπός της εξυγίανση της Εκκλησίας.
Ο Μητροπολίτης Ευάγγελος εκφοβίζει, δεν εμπνέει. Υποτιμά όλους και δεν
ενεργεί σαν ένας άνθρωπος του Θεού. Δεν είναι Χριστό-κεντρικός, αλλά
εγωκεντρικός. Απαιτεί τη δική του καλοπέραση, αλλά στερείται συμπόνια για
άλλους. Επιδιώκει υλιστικές απολαύσεις και παραμελεί τις χριστιανικές
αποστολές. Δυστυχώς, υπάρχουν ελάχιστες χριστιανικές αποστολές καί
διακονίες στη Μητρόπολη του. Απαιτεί εξυπηρέτηση και σεβασμό διά τον εαυτόν
του, αλλά δέν εξυπερητεί ούτε σέβεται τούς κληρικούς του, ούτε τούς λαϊκούς του.
Ο Άγιος Παύλος στην επιστολή του προς τον Τίτο, μιλάει για τα
χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες ενός επισκόπου, λέγοντας: "δεί γάρ τον
επίσκοπον ανέγκλητον είναι ως ο Θεού οικονόμον, μη αυθάδη, μη οργίλον, μη
πάροινον, μη πλήκτην, μη αισχροκερδή, αλλά φιλόξενον, φιλάγαθον, σώφρονα,
δίκαιον, όσιον, εγκρατή, αντεχόμενον του κατά την διδαχήν πιστού λόγου, ίνα
δυνατός η (εστί) και παρακαλείν εν τη διδασκαλία τη υγιαινούση και τούς
αντιλέγοντας ελέγχειν." Φαίνεται ότι ο Μητροπολίτης Ευάγγελος αγνοεί αυτά τά
σοφά λόγια της Αγίας Γραφής.
Εκφράζομεν την ευχή και πεποίθηση ότι οι Ανώτεροι και Υπεύθηνοι θα
λάβουν άμεσα διορθωτικά μέτρα για το καλό της Εκκλησίας και την πρόοδο της
Ομογένειας.
Ελληνες της Ομογενειας
Ν Ιερσεη ΑΠΡΙΛΙΟς 2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr
politisvaris1@yahoo.gr

Blog Archive