Το δικαίωμά σου να καμαρώνεις γιατί ήσουν εσύ ο θεόσταλτος ρεπόρτερ που βρέθηκες την κατάλληλη στιγμή και στο σωστό σημείο προκειμένου να αποθανατίσεις «τις σκηνές της βίας», εμείς δε θα σου το αμφισβητήσουμε. Όλοι άλλωστε δικαιούνται να καμαρώνουν για τα προσωπικά τους επιτεύγματα.
Συγχαρητήρια και για την επιλογή σου να αναδείξεις μέσα από την ταινία σου τη ζωή ενός δωδεκάχρονου Αφγανού στην κολασμένη Αθήνα κι ας σου διέφυγε να υπενθυμίσεις στο φιλοθεάμον κοινό πόσες χιλιάδες συμπατριώτες του δωδεκάχρονου τη μετέτρεψαν σε κόλαση....
Συγχαρητήρια και για την παράλειψή σου να βιντεοσκοπήσεις τα ανοιγμένα κεφάλια Ελλήνων εργαζομένων διαδηλωτών, από τους πραιτοριανούς των Χρυσοχοϊδη – Παπουτσή, την ώρα που αυτοί διεκδικούσαν αγωνιζόμενοι τα αυτονόητα, στη γη που πότισαν με αίμα οι πατεράδες και οι παππούδες τους....
Σε μια γη που οι πολιτικές του δωσιλογισμού παρέδωσαν στην απελπισία και στην απόγνωση, ενώ οι πολιτικές του «ανθρωπισμού» παρέδωσαν στο ανελέητο πλιάτσικο των συμπατριωτών του δωδεκάχρονου και όχι μόνο...
Σε μια γη που οι πολιτικές του δωσιλογισμού παρέδωσαν στην απελπισία και στην απόγνωση, ενώ οι πολιτικές του «ανθρωπισμού» παρέδωσαν στο ανελέητο πλιάτσικο των συμπατριωτών του δωδεκάχρονου και όχι μόνο...
Συγχαρητήρια που επέλεξες μέσα από την ταινία σου να αναδείξεις τα προβλήματα των μεταναστών στην Αθήνα, αλλά παρέλειψες να αναδείξεις το ίδιο ισότιμα και τα προβλήματα της Αθήνας εξ αιτίας της ανεξέλεγκτης παρουσίας τους στις γειτονιές της.
Συγχαρητήρια που αποφάσισες να στείλεις το βίντεο αυτό στην ύπατη αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, και – δε βαριέσαι βρε αδερφέ – απλώς σου διέφυγε να στείλεις σε ανάλογες αρμοστείες τα βίντεο με τα σπασμένα κεφάλια και τους απρόκλητα σακατεμένους διαδηλωτές από τους πραιτοριανούς των παπουτσοχρυσοχοϊδηδων. Ανθρώπινη είναι και μια τόση δα παράλειψη.
Συγχαρητήρια που σου διέφυγε να υποδείξεις τον τρόπο με τον οποίο θα αποζημιωθούν όλοι αυτοί οι Έλληνες πολίτες που βρήκαν αναίτια σπασμένα τα αυτοκίνητά τους από τον σε έξαλλη όπως λες κατάσταση μετανάστη, του οποίου κατά τα λοιπά ανέλαβες απρόσκλητα την υπεράσπιση.
Συγχαρητήρια που σου διέφυγε να αναδείξεις τον τρόπο με τον οποίο θα φερόταν η αστυνομία του τόπου καταγωγής του μετανάστη σου, αν συνελάμβανε, όχι έναν μετανάστη να σπάει αυτοκίνητα, αλλά έναν δημοσιογράφο, έναν σκηνοθέτη όπως καλή ώρα εσύ, ή έστω έναν απλό πολίτη της δικής της της χώρας να αποθανατίζει με την κάμερά του το γεγονός.
Συγχαρητήρια που σου διέφυγε να υπενθυμίσεις πως φέρεται όταν έρχεται αντιμέτωπη με ανάλογα περιστατικά η αστυνομία της χώρας στην οποία εδρεύει η ύπατη αρμοστεία στην οποία απέστειλες το «βίντεο της βίας».
Συγχαρητήρια τέλος για την πρωτοβουλία που πιθανολογώ ότι σκέφτεσαι να πάρεις και να προσκαλέσεις την ύπατη αρμοστεία να φιλοξενηθεί μόνιμα μετακομίζοντας την έδρα της στη γειτονιά στην οποία κατέγραψες το βίαιο περιστατικό, προκειμένου να συνειδητοποιήσει τη σημαίνει στην πράξη επίγειος παράδεισος.
Συγχαρητήρια για την ετοιμότητά σου να ξεκινήσει η εγγραφή του βίντεο αμέσως μόλις άρχισε ο ξυλοδαρμός και για την υπομονή σου να διατηρήσεις τη διαδικασία εγγραφής μέχρι την είσοδο του μετανάστη στο περιπολικό.
Λύσε μας τώρα βρε αδερφέ και ορισμένες απορίες…
- Γιατί δε βλέπουμε στο βίντεο τι προηγήθηκε τη στιγμή που ο μετανάστης έφαγε το πρώτο χαστούκι από έναν (μάλλον πολίτη της περιοχής)???
- Λέτε πως μόλις άρχισαν να τον κτυπούν, εσείς αρχίσατε να καταγράφετε. Εμείς εκείνο που βλέπουμε είναι μια απόλυτη σκηνοθετική ετοιμότητα στην καταγραφή. Κάνουμε λάθος???
- Πρόκειται για εκπληκτική επαγγελματική προβλεψιμότητα που έκανε το φακό να ανοίξει την κατάλληλη στιγμή, ή όλο και κάτι προϋπήρξε που για κάποιο λόγο δε φτάνει ούτε στις οθόνες μας αλλά ούτε και στα ανθρωπιστικά βλέμματα των ανθρώπων της ύπατης αρμοστείας???
- Γιατί ο αστυνομικός ενώ φεύγει στο 0:18 επανέρχεται και συνεχίζει να τον χαστουκίζει??? Τι έγινε??? Τι τον προκάλεσε??? Γιατί τον έχει αφήσει ακόμη με τα χέρια ελεύθερα και δε του έχει φορέσει χειροπέδες για να μπορεί να βιαιοπραγήσει σε βάρος του με την «άνεσή του»???
- Δεν είναι κομμάτι παράξενο που αν και έχουν και προσπαθούν τρείς άνθρωποι να τον «κάνουν καλά» φαίνεται πως δύσκολα καταφέρνουν να «κουμαντάρουν» τον ταλαιπωρημένο και ξυλοδαρμένο προστατευόμενο της ύπατης αρμοστείας???
- Και ο απαθής τύπος στα δεξιά του πλάνου με τη φραπεδιά δεν είναι μετανάστης??? Τι κοιτά??? Γιατί κανείς δε τον ενοχλεί και δε του διακόπτει το υπερθέαμα???
- Και η γυναίκα που κατέβηκε στο περιστατικό στο 0:43 με τη μάσκα στο πρόσωπο??? Γιατί φοράει μάσκα??? Τι την ενοχλεί??? Τι άλλο συμβαίνει στην περιοχή εκείνη τη στιγμή κύριε σκηνοθέτα και δεν το πληροφορούμαστε???
- Και όλη αυτή η χαρτούρα που αίφνης φαίνεται στο δρόμο από το 0:49 τι είναι κύριε σκηνοθέτα??? Λάφυρα από τα σπασμένα αυτοκίνητα??? Κάτι άλλο??? Σκουπίδια πάντως δε δείχνουν να είναι διότι δεν έπεσαν ξαφνικά από τον ουρανό. Μήπως μπορείτε να μας διαφωτίσετε τους ανήξερους???
Βλέπετε.. εμφανής δεν είναι μόνο ο αριθμός του περιπολικού αλλά και μερικές ακόμη αδιευκρίνιστες λεπτομέρειες… Λέτε να ρίξει φως σ αυτές η ύπατη αρμοστεία στην οποία καταφύγατε???
Α και κάτι τελευταίο. Στην ΕΛ.ΑΣ πήγατε το βίντεο ή έπρεπε να παρακολουθήσει την ταινία σας για να λάβει γνώση του περιστατικού???
Αν όχι γιατί δεν πήγατε??? Δεν το κρίνατε σκόπιμο ευθύς εξ αρχής???
Αν όχι γιατί δεν πήγατε??? Δεν το κρίνατε σκόπιμο ευθύς εξ αρχής???
Αν το πήγατε τι εξηγήσεις σας έδωσαν άραγε??? Γιατί δε μας τις γνωστοποιείτε κατά τα άλλα λαλίστατε κύριε σκηνοθέτα???
Δεν επιδιώκουμε να βγάλουμε λάδι κανέναν.
Βλέπουμε το περιστατικό με τα δικά μας μάτια…
Διαβάζουμε αυτά που μας είπατε και αναρωτιόμαστε για κείνα που δε μας είπατε…
Και διατυπώνουμε ερωτηματικά για το βίντεο… για τους χειρισμούς σας… για ολόκληρο το σενάριο του περιστατικού.
Δεν τα λέμε για να σας αδικήσουμε, αλλά για να μας λύσετε εύλογες απορίες.
Φωτίστε μας…
REPORTO
REPORTO
Στη συνέχεια παραθέτουμε το ρεπορτάζ αλλά και το βίντεο προκαλώντας και τους αναγνώστες να συμβάλλουν στην επίλυση αποριών.
Ο Νίκος Σούλης αποκαλύπτει στο protothema.gr... «Εγώ τράβηξα το βίντεο της αστυνομικής βίας!»
Πριν δύο μήνες ο σκηνοθέτης Νίκος Σούλης παρουσίασε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης την ταινία «Νουρ - Φως παντού υπάρχει» με θέμα τη ζωή ενός 12χρονου Αφγανού μετανάστη στην Αθήνα. Από αυτούς που παρακολούθησαν την ταινία, λίγοι πρόσεξαν τη νυχτερινή σκηνή του ξυλοδαρμού ενός αλλοδαπού από αστυνομικούς στο κέντρο της πρωτεύουσας.Ακόμη λιγότεροι ήταν αυτοί που κατάλαβαν πως η σκηνή ήταν βιντεοσκοπημένη από τον ίδιο τον σκηνοθέτη από το μπαλκόνι του σπιτιού του. «Ήταν ένα βράδυ του Γενάρη όταν, ακούγοντας κάποιους περίεργους θορύβους, βγήκα στο μπαλκόνι και είδα πως κάτω από το σπίτι μου, ένας νεαρός μετανάστης, βρισκόμενος σε έξαλλη κατάσταση και αφού είχε προκαλέσει ζημιές σε κάποια αυτοκίνητα που ήταν σταθμευμένα στη γειτονιά, είχε μόλις συλληφθεί από άνδρες της αστυνομίας» θυμάται ο Νίκος Σούλης που μιλά στο protothema.gr.
Και συνεχίζει: «Στην αρχή δεν έδωσα ιδιαίτερη σημασία, μιας και στη γειτονιά που μένω είναι συχνά τέτοια φαινόμενα... Όταν όμως μια ομάδα αστυνομικών, αλλά και πολιτών, άρχισαν να χτυπούν αυτόν τον άνθρωπο, τότε αποφάσισα να καταγράψω το περιστατικό με την κάμερα».
Ο Νίκος Σούλης ζει σε μια γειτονιά της Αθήνας που βιώνει καθημερινά τα προβλήματα που προκαλεί η υπερσυσσώρευση μεταναστών. Ο ίδιος λέει πως ίσως και να είναι ο μοναδικός λευκός κάτοικος της γειτονιάς χωρίς όμως να έχει πέσει θύμα κάποιας εγκληματικής πράξης. «Δεν είναι όμως λίγες οι φορές που έχω γίνει αυτόπτης μάρτυρας καυγάδων μεταξύ μεταναστών ή ακόμη και επιθέσεων ακραίων στοιχείων προς αλλοδαπούς στη γειτονιά, αλλά αυτό το περιστατικό ήταν κάτι το διαφορετικό».
Στο βίντεο που το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής ο σκηνοθέτης δημοσιοποίησε μέσω του Ίντερνετ, προκαλώντας αναστάτωση στο Διαδίκτυο, διακρίνονται κάποιοι πολίτες, αλλά και αστυνομικοί, που χτυπούν το μετανάστη που έχει συλληφθεί.
«Όταν έγινε το περιστατικό, είχα την εντύπωση πως οι πολίτες που βιαιοπραγούσαν κατά του μετανάστη ήταν οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων στα οποία είχε προκαλέσει ζημιές και σε ένα βαθμό ήταν κατανοητή η οργή και ο θυμός τους» λέει στο protothema.gr ο Νίκος Σούλης. «Αυτή όμως που ήταν ακατανόητη, ήταν η στάση των αστυνομικών, που άρχισαν να χτυπούν το νεαρό ακόμη και όταν του είχαν βάλει χειροπέδες» συνεχίζει ο σκηνοθέτης, που κατέγραψε καρέ-καρέ το περιστατικό της αστυνομικής βίας.
Αρχικά ο ίδιος αποφάσισε να συμπεριλάβει τη σκηνή στην ταινία που ετοίμαζε για το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, όπου, μέσω της ιστορίας του 12χρονου Αφγανού, έθιγε την καθημερινότητα και τα προβλήματα των μεταναστών στην Αθήνα του 2012, θεωρώντας πως κάποιοι θα ευαισθητοποιούνταν από το συγκεκριμένο περιστατικό.
«Τελικά, κανείς δεν έδωσε σημασία στο περιστατικό κι έτσι αποφάσισα να στείλω το μικρό αυτό βίντεο στην Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες» εξηγεί ο Νίκος Σούλης. Το βίντεο μάλιστα θα δημοσιοποιηθεί επισήμως από την αρμόδια επιτροπή του ΟΗΕ τη Δευτέρα και θα συνοδεύεται από επίσημη καταγγελία για την άσκηση βίας από πλευράς των ανδρών της ΕΛ.ΑΣ.
Τα τελευταία 24ωρα το επίμαχο βίντεο έχει κάνει το γύρο του Ίντερνετ και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, προκαλώντας ακόμη και την παρέμβαση του αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, που διέταξε ένορκη διοικητική έρευνα για το περιστατικό.
«Είναι σημαντικό πως στο βίντεο είναι εμφανής ο αριθμός του περιπολικού της αστυνομίας, όπως η ημερομηνία και η ακριβής ώρα που έλαβε χώρα το περιστατικό, οπότε θα είναι και πάρα πολύ εύκολο γι' αυτούς που θα διεξάγουν την έρευνα, να εντοπίσουν τους αστυνομικούς που, τη συγκεκριμένη στιγμή, είχαν βάρδια με αυτό το όχημα» λέει ο Νίκος Σούλης, ο οποίος όμως, όπως αποκαλύπτει, δεν έχει μέχρι στιγμής κληθεί από την ΕΛ.ΑΣ., για να δώσει περαιτέρω πληροφορίες στις Αρχές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.