Με θράσος απύθμενο ο Βενιζέλος διαπίστωσε σήμερα το πρόβλημα της ακρίβειας και δήλωσε, συγκλονίζοντας το Πανελλήνιο: «το πρόβλημα δεν είναι να μην ανέβουν άλλο οι τιμές, αλλά να πέσουν».
Ο επί χρόνια έμπιστος συνεργάτης του Βενιζέλου, ο Μιχάλης Χρυσοχοιδης δήλωνε το 2010: «οι πολυεθνικές πουλάνε 30% ακριβότερα στην Ελλάδα από ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη». Τα ίδια συμπεράσματα δημοσίευε και η Κατσέλη, πρωτοκλασάτη Υπουργός του ΠΑΣΟΚ. Τα ίδια και η Διαμαντοπούλου όταν κατείχε ανάλογες θέσεις. Τα ίδια βεβαια και οι «παρατηρητές» Υπουργοι Ανάπτυξης της ΝΔ Χατζηδάκης, Παπαθανασίου και Φώλιας. OΛΟΙ ΤΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑΝ....
Και σήμερα ο Βενιζέλος, εμπαίζοντας τους Έλληνες για πολλοστή φορά, διαπιστώνει και πάλι το πρόβλημα. Και προτείνει λύσεις!!!! «Ρεαλιστικές προτάσεις» όπως δηλώνει ο καθηγητής της Νομικής!!
ΕΞΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ 9η ΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΡΤΕΛ
Ανάμεσα στα μέτρα, που κατά τον καθηγητή της Νομικής θα «τσακίσουν τα καρτέλ και την ακρίβεια», είναι το ακόλουθο:
3. Καθιέρωση, και σε νομοθετικό επίπεδο, αποζημίωσης για καταναλωτές που πέφτουν θύματα παραβάσεων του δικαίου περί ανταγωνισμού.
Μα καλά κ. Βενιζέλο δεν ντρέπεστε καθόλου ή δεν ξέρετε τι σας γίνεται; Αυτοί που σας τα γράψανε ζούνε σε άλλο κόσμο; Προσπαθείτε συνειδητά να εξαπατήσετε τους Έλληνες ή σας δουλεύουν οι συνεργάτες σας;
Το ίδιο αυτό νομοσχέδιο που εξαγγέλλει ο Βενιζέλος σήμερα το έχουν εξαγγείλει ήδη από τον Μάιο του 2010 περίπου 8 φορές. Ο Βουλευτής του ΛΑΟΣ Αστέριος Ροντούλης σε μια αξέχαστη 20λεπτη ομιλία του στο Κοινοβούλιο τους εξευτέλισε για την απίστευτη σειρά εξαγγελιών του ίδιου νομοσχεδίου, που ουδέποτε τελικά ψηφίστηκε.
Θα πρέπει να απαντήσει ο Βενιζέλος για ποιο λόγο το νομοσχέδιο αυτό το ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο τον Μάιο του 2010, και στην συνέχεια ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ και δεν πήγε ποτέ στην Βουλή προς ψήφιση.
Αναγκάστηκα και έκανα μήνυση στην Κατσέλη που το εξαφάνισε. Ήδη ο Εισαγγελέας που ερεύνησε την υπόθεση διαπίστωσε ότι πραγματικά το νομοσχέδιο εξαφανίστηκε «για λόγους που δεν μπόρεσαν να διακριβωθούν», επιβεβαιώνοντας εμμέσως πλην σαφώς ότι τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα ανάγκασαν την Υπουργό και την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να το «εξαφανίσουν από προσώπου γης».
Με άλλα λόγια οι απατεώνες και πάλι μας εξαπατούν.
Το εγκρίνανε το νομοσχέδιο τον Μάιο του 2010 και μετά το εξαφάνισαν κατόπιν πιέσεων από τα καρτέλ. Από αυτούς δηλαδή που τους χρηματοδοτούν σε σταθερή βάση.
ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ ΑΧΡΕΙΟΙ
Διαβάστε όλο το ιστορικό και τις αποδείξεις για το «χαμένο νομοσχέδιο» της Κατσέλη στον παρακάτω σύνδεσμο. Δείτε το σχέδιο νόμου που εξαφάνισαν με πιέσεις τους τα καρτέλ, δείτε την απόφαση του Εισαγγελέα που διαπιστώνει ότι το νομοσχέδιο εξαφανίστηκε χωρίς η Κατσέλη να εξηγήσει ποτέ τους λόγους.
ΕΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΣΑΚΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΡΤΕΛ
Επειδή είστε άσχετοι, επειδή οι σχέσεις σας με τα καρτέλ είναι στενότατες, επειδή τα καρτέλ σας ταΐζουν συστηματικά, δεν τολμάτε να νομοθετήσετε εις βάρος τους και τους επιτρέπετε να κατακλέβουν τους Έλληνες Καταναλωτές και να καταστρέφουν ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Επειδή είστε ανίκανοι σας δίνουμε έτοιμη πρόταση νομοθετικών αλλαγών με την οποία οι βρομιάρηδες συνομιλητές σας θα πάψουν να πουλάνε φθηνά στην Ελλάδα και θα πάνε να εκμεταλλεύονται την Ζιμπάμπουε.
Εσείς μπορεί να μην τολμάτε, ο ΛΑΪΚΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ θα τολμήσει αμέσως μόλις ορκιστεί η νέα Βουλή.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΛΛΑΓΗΣ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΚΑΡΤΕΛ
ΚΑΛΥΨΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
ΠΡΟΤΑΣΗ
Να γίνει υποχρεωτική η κάλυψη της δαπάνης νομικής υποστήριξης μιας καταγγελίας κατά καρτέλ από το Επιμελητήριο στο οποίο ανήκει ο καταγγέλων.
Στις περιπτώσεις αυτές, που την καταγγελία στην Επιτροπή Ανταγωνισμού την καταθέτει ή την υποστηρίζει Επιμελητήριο, η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα εξετάζει την καταγγελία κατά προτεραιότητα, ανάλογη με την προτεραιότητα που δίνει (με βάση τον νόμο) στις καταγγελίες του Υπουργού Ανάπτυξης.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Τα έσοδα των Επιμελητηρίων είναι από τα μέλη τους και προσφέρονται ώστε να προστατεύονται τα συμφέροντα τους. Η κάλυψη της δαπάνης νομικής υποστήριξης με την χρήση εξειδικευμένων γραφείων θα διευκολύνει στα μέγιστα την μάχη κατά των καρτέλ και θα κόψει από τα καρτέλ το πλεονέκτημα να τα βάζουν με οικονομικά αδυνάτους.
ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΗ
Με την ισχύουσα νομοθεσία για τα φυσικά πρόσωπα των εταιρειών που θα εφαρμόσουν εναρμονισμένη πρακτική (οριζόντιο καρτέλ) προβλέπεται ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δυο ετών. Η ποινή είναι ικανοποιητική.
Να ισχύει το ανάλογο για κάθε παράβαση των καρτέλ, για κάθε παράβαση του δικαίου του ανταγωνισμού και όχι μόνο για την οριζόντια εναρμόνιση. Δηλαδή να ισχύσει και για την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης και για την εφαρμογή παράνομων όρων στα συμβόλαια συνεργασίας και γενικά για κάθε παράβαση της νομοθεσίας περί ελευθέρου Ανταγωνισμού.
Υποχρεωτική έκτιση ποινής για δυο μήνες στις φυλακές και δικαίωμα εξαγοράς του υπολοίπου της ποινής.
Τα αδικήματα περί ανταγωνισμού, λόγω της ειδικής τους φύσης (το αποτέλεσμα είναι να γίνεται «κλοπή» χιλιάδων καταναλωτών μεσω της υπερτιμολόγησης που καταφέρνει η καταχρηστική πρακτική) είναι ιδιαιτέρως ειδεχθή.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Τα στελέχη των πολυεθνικών για το μόνο που ανησυχούν είναι η προσωπική τους ευθύνη. Τα πρόστιμα τους είναι αδιάφορα. Το μόνο που τους νοιάζει είναι να μην καθίσουν στο σκαμνί. Άρα η πρόβλεψη ποινής φυλάκισης θα είναι μέτρο ιδιαίτερα αποτρεπτικό.
ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΩΞΗ
ΠΡΟΤΑΣΗ
Η άσκηση ποινικής δίωξης κατά των υπευθύνων προσώπων των καρτέλ ξεκινάει αμέσως με την αποστολή της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού στην Εισαγγελία. Προτείνουμε όπως η άσκηση της ποινικής δίωξης αυτής να γίνεται με ειδική διαδικασία «εξαιρετικά κατεπείγουσας». Να γνωρίζουν τα φυσικά πρόσωπα ότι η ποινική τους δίωξη δεν θα καθυστερήσει, σε κανένα στάδιο της διαδικασίας έως ότου τελεσιδικήσει.
Η ποινική δίωξη των φυσικών προσώπων, από την ώρα που η προβλεπόμενη ποινή φυλάκισης είναι τουλάχιστον έξι μήνες, σημαίνει ότι το αδίκημα εμπίπτει στον νόμο για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος. Αυτό σημαίνει ότι το φυσικό πρόσωπο θα διωχθεί όχι μόνο για παράβαση του Ν3959/2011 (περί ελεύθερου ανταγωνισμού) αλλά και για παράβαση του νόμου 3691/2008 (ξέπλυμα μαύρου χρήματος).
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα στέλνει στην Εισαγγελία πλήρη δικογραφία και όχι απλά την απόφασή της. Στην δικογραφία θα συμπεριλαμβάνει τα λεπτομερή στοιχεία των υπευθύνων φυσικών προσώπων που διοικούσαν τα καρτέλ τον χρόνο που παρανομούσαν, σε Ελλάδα και εξωτερικό, ώστε να επιταχυνθεί η άσκηση ποινικής δίωξης.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Η ταχεία ποινική δίωξη θα αποθαρρύνει τα φυσικά πρόσωπα των καρτέλ στο να διαπράξουν τις παράνομες πράξεις τους.
ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ ΠΟΙΝΙΚΩΝ ΕΥΘΥΝΩΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ
Πάντα στο πνεύμα της σκληρής τιμωρίας των υπευθύνων των καρτέλ, θα πρέπει να προβλεφθεί η μη παραγραφή των αδικημάτων των ανταγωνισμού.
Μάλιστα αυτό γίνεται ακόμα περισσότερο αναγκαίο στο πλαίσιο του ισχύοντος νόμου που δίνει την δυνατότητα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού να αφήνει επισήμως στην άκρη υποθέσεις, που ναι μεν είναι αποδεδειγμένα παρανομίες, αλλά επειδή δεν είναι μεγάλης σημαντικότητας δεν θα τις εξετάζει κατά προτεραιότητα. Αν δηλαδή κάποιος κάνει σήμερα μια καταγγελία που αφορά παραβάσεις τριών ετών πριν, επειδή η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα την αφήσει στην άκρη, όταν κάποτε εξεταστεί, πχ σε 4 χρόνια, όλα τα ποινικά αδικήματα θα έχουν παραγράφει.
Το ελάχιστο που μπορεί να προβλέψει ο νομοθέτης είναι η πρόβλεψη για διακοπή της παραγραφής των ποινικών ευθυνών για τα φυσικά πρόσωπα από την ώρα που ξεκινάει η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού, με κάθε καταγγελία, θα κάνει κάποια διαδικασία που θα αποφασίσει η οποία θα σταματάει την παραγραφή των ποινικών αδικημάτων, διαδικασία που θα λαμβάνει υπόψη της την μυστικότητα που πρέπει να έχει κάθε υπόθεση.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Αν επιτευχθεί διακοπή της παραγραφής τότε αυτό θα σημαίνει ακόμα βαρύτερες ποινικές ευθύνες για τους εγκληματίες των καρτέλ, άρα ακόμα περισσότερη αποτροπή της κλοπής των καταναλωτών.
ΞΕΠΛΥΜΑ ΜΑΥΡΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ-ΑΜΕΣΗ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΧΗΣ
ΠΡΟΤΑΣΗ
Σήμερα η Επιτροπή Ανταγωνισμού αποστέλλει τις αποφάσεις της στην Εισαγγελία για άσκηση ποινικής δίωξης και μετά, δυστυχώς, αδιαφορεί για την τύχη της ποινικής υπόθεσης. Προτείνουμε να στέλνει τις αποφάσεις και στην Αρχή για την Νομιμοποίηση Εσόδων από εγκληματικές Δραστηριότητες (Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος) στις περιπτώσεις όπου ενεργοποιείται ο σχετικός νόμος (σήμερα στην οριζόντια εναρμόνιση).
Η Αρχή για το Μαύρο Χρήμα θα πρέπει άμεσα να δράσει και να δεσμεύσει την περιουσία που παράνομα αποκτήθηκε από νομικά πρόσωπα και φυσικά πρόσωπα. Ο νόμος 3691/2008 είναι πολύ ισχυρός και στην περίπτωση των καρτέλ οδηγεί σε δέσμευση των παράνομων κερδών του νομικού προσώπου (αλλά και των φυσικών προσώπων που είχαν την ευθύνη) για όλο το διάστημα που παρανόμησε. Για παράδειγμα, αν αυτά είχαν γίνει για την Γερμανική Siemens (η οποία παραβίασε βάναυσα το δίκαιο του ανταγωνισμού) θα είχαν δεσμευθεί όλα τα κέρδη των ετών που παρανομούσε ως προϊόν ξεπλύματος μαύρου χρήματος.
Ανάλογα η Αρχή για το Μαύρο Χρήμα θα δεσμεύσει όλα τα κέρδη των φυσικών προσώπων των καρτέλ που συμμετείχαν στις παράνομες δράσεις.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Το καρτέλ θα απολέσει αμέσως τα παράνομα κέρδη του κατά συνέπεια θα έχει ισχυρή αποτροπή από το να παρανομήσει. Το ίδιο ισχύει για τα φυσικά πρόσωπα που εκτελούν τις παρανομίες αφού και αυτά θα χάσουν ότι κέρδισαν (μπόνους κλπ).
ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΝΤΑ
ΠΡΟΤΑΣΗ
Τα καρτέλ έχουν απίστευτους πόρους και τους δαπανούν ώστε να μην μπορεί εύκολα κάποιος να τους χτυπήσει. Ο μικρός και αδύναμος που θέλει να τους κυνηγήσει δεν έχει τις οικονομικές δυνατότητες να απασχολήσει καλά δικηγορικά γραφεία με αποτέλεσμα να τον τυλίγουν τα καρτέλ σε «μια κόλλα χαρτί».
Να δοθεί το 5%-10% του προστίμου ως αμοιβή σε αυτόν που θα καταγγείλει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού μια ή περισσότερες εταιρείες για καταχρηστικές πρακτικές που παραβιάζουν το Δίκαιο του Ανταγωνισμού. Ήδη με τα ισχύοντα στο φορολογικό πλαίσιο, ο καταγγέλων έναν φοροφυγά εισπράττει το 10% του προστίμου από το Υπουργείο Οικονομικών. Άρα η βούληση του νομοθέτη είναι δεδομένη.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Το κίνητρο θα είναι ισχυρό για κάποιον να καταγγείλει ένα καρτέλ (εναρμονισμένες πρακτικές ή κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης ή παράνομοι όροι στα συμβόλαια). Εκτός από το οικονομικό όφελος που του αρμόζει λόγω της δράσης του καρτέλ θα έχει οικονομική ευχέρεια (αν το επιθυμεί) για να χρησιμοποιήσει το καλύτερο δικηγορικό γραφείο (το οποίο με αυτό το ενδεχόμενο θα αναλάβει εργολαβικά την υπόθεση). Είναι αυτονόητο ότι για να λάβει αμοιβή δεν θα αρκεί η απλή καταγγελία αλλά η συνεργασία με την Επιτροπή Ανταγωνισμού σε όλα τα στάδια της διαδικασίας (έως και το ΣτΕ) ώστε να αποκαλυφθεί και να τιμωρηθεί το καρτέλ.
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΘΥΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΚΑΡΤΕΛ
ΠΡΟΤΑΣΗ
Άμεση ψήφιση νομοσχεδίου για τις αποζημιώσεις των θυμάτων των καρτέλ που κατέθεσε η ΚΑΤΣΕΛΗ τον Μάιο του 2010 και εξαφανίστηκε στην συνέχεια κατόπιν πιέσεων από τα καρτέλ. Βασικά σημεία του νομοσχεδίου:
Καμία παραγραφή για τις αξιώσεις των θυμάτων μιας ή περισσοτέρων εταιρειών που παραβίασαν το δίκαιο του ανταγωνισμού.
Τοκοφορία της ζημίας από την στιγμή της δημιουργίας αυτής και όχι από την κατάθεση της αγωγής.
Ειδικό τμήμα εντός της Επιτροπής Ανταγωνισμού το οποίο θα συνεργαστεί με τους καταγγέλοντες παρέχοντας πλήρη υποστήριξη στην κατάρτιση της αγωγής, ειδικά στην παροχή των οικονομικών δεδομένων που είναι δύσκολο έως αδύνατο στα θύματα του καρτέλ να αποκτήσουν. Το κόστος παροχής της υπηρεσίας αυτής θα καλυφθεί από τα έσοδα που θα αποκτήσουν τα θύματα του καρτέλ από τις αγωγές τους.
Ταχεία εκδίκαση των αγωγών των θυμάτων των καρτέλ από τα Δικαστήρια. Από την ώρα της κατάθεσης της αγωγής, ορισμός συζήτησης εντός τριών μηνών, έκδοση απόφασης κατά προτεραιότητα, ανάλογα και στην Έφεση κατά της πρωτόδικης απόφασης και στην ενδεχόμενη προσβολή της εφετειακής απόφασης στο Ανώτατο Δικαστήριο. Σε κάθε στάδιο η διαδικασία θα εκτυλίσσεται ταχύτατα ώστε το πολύ σε 18 μήνες από την κατάθεση της αγωγής να έχει τελεσιδικήσει η υπόθεση.
Πλήρης απαλλαγή από το δικαστικό ένσημο και τα λοιπά υποχρεωτικά έξοδα (Ταμείο Νομικών κλπ) για κάθε εταιρεία που θα προσφύγει κατά μέλους ενός καρτέλ ή μιας εταιρείας που παραβίασε με οποιονδήποτε τρόπο το Δίκαιο του Ανταγωνισμού. Είναι αδιανόητο να μην μπορεί να διεκδικήσει την ζημιά της επιχείρηση που καταστράφηκε οικονομικά από καταχρηστικές πρακτικές ενός καρτέλ επειδή δεν έχει να πληρώσει το δικαστικό ένσημο. Το δε καθεστώς πενίας ισχύει μόνο για ατομικής μορφής επιχειρήσεις (ΕΕ-ΟΕ) και όχι για τις ΑΕ και τις ΕΠΕ.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Πλήρως αποτρεπτική διαδικασία για τα καρτέλ αφού ξέρουν ότι άμεσα θα αποζημιώσουν πλήρως όσους έπληξαν και μάλιστα με την στήριξη της Επιτροπής Ανταγωνισμού στην παροχή των οικονομικών στοιχείων.
ΤΑΧΕΙΑ ΕΚΔΙΚΑΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΕΦΕΤΕΙΟ ΚΑΙ ΣτΕ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΤΟΥ ΚΑΡΤΕΛ
ΠΡΟΤΑΣΗ
Ειδική διαδικασία με την οποία οτιδήποτε σχετίζεται με υπόθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα εκδικάζεται σε βαθμό εξαιρετικά επείγοντος από τα δικαστήρια (Διοικητικό Εφετείο, Διοικητικό Πρωτοδικείο (αναφορικά με τα πρόστιμα και την καταβολή τους), Συμβούλιο της Επικρατείας).
Ο προσδιορισμός της συζήτησης θα γίνεται σε ένα μήνα από την κατάθεση των δικογράφων και οι αποφάσεις θα εκδίδονται κατά προτεραιότητα.
Ήδη ο νέος νόμος ορίζει την δημιουργία ειδικού τμήματος στο Διοικητικό Εφετείο για τις υποθέσεις αυτές, άμεση ενεργοποίηση αυτού.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Τα καρτέλ σήμερα εκμεταλλεύονται τις καθυστερήσεις της Δικαιοσύνης προς όφελος τους. Με τον τρόπο αυτό και η Δικαιοσύνη θα αποδίδεται (ώστε να μην διαμαρτυρηθεί κανείς) αλλά και το πλεονέκτημα του χρόνου θα εξαφανίζεται για τα καρτέλ.
ΤΑΧΕΙΑ ΚΑΘΑΡΟΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΕ ΚΑΘΕ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ
ΠΡΟΤΑΣΗ
Ήδη στο Διοικητικό Εφετείο οι αποφάσεις που σχετίζονται με την Επιτροπή Ανταγωνισμού καθαρογράφονται ταχύτατα με ευθύνη της Επιτροπής Ανταγωνισμού και κοινοποιούνται κατά προτεραιότητα στις εταιρείες που προσέφυγαν κατά αυτών. Ανάλογη διαδικασία να ισχύει υποχρεωτικά για κάθε σχετική υπόθεση σε κάθε στάδιο της Δικαιοσύνης (ποινικά δικαστήρια, διοικητικά δικαστήρια, ανώτατα δικαστήρια).
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Μηδενισμός απώλειας χρόνου για την τιμωρία των καρτέλ.
ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
ΠΡΟΤΑΣΗ
Έλεγχος πόθεν έσχες για όλα τα στελέχη της Επιτροπής Ανταγωνισμού που εξετάζουν υποθέσεις καρτέλ και τα οποία έχουν ρόλο κλειδί στην τιμωρία ή μη ενός καρτέλ και στην έγκαιρη δράση για την τιμωρία αυτού. Ο έλεγχος αυτός θα γίνεται σε βαθμό δεύτερου βαθμού συγγένειας των στελεχών της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Πλήρης απαγόρευση για εργασία, σε συγκεκριμένες θέσεις στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, υπαλλήλων που έχουν συγγενική σχέση πρώτου βαθμού με πολιτικά πρόσωπα. Εάν προκύψει τέτοια σχέση άμεση μετάθεση του εργαζομένου σε άλλο πόστο.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Αποτροπή των καρτέλ να «συνεργαστούν» αθέμιτα με στελέχη της διωκτικής τους αρχής μέσω πολιτικών διασυνδέσεων.
ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΩΝ ΑΛΥΣΙΔΩΝ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΝΑ ΔΙΑΘΕΣΟΥΝ ΤΟ 25% ΤΟΥ «ΡΑΦΙΟΥ» ΤΟΥΣ, ΧΩΡΙΣ ΧΡΗΜΑΤΙΚΟ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ (ΑΕΡΑ), ΣΕ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΙΣ ΙΣΧΥΡΕΣ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Είναι γνωστό το γεγονός ότι για να μπει κάποιος παραγωγός στο ράφι των μεγάλων αλυσίδων Σούπερ Μαρκετ θα πρέπει να καταβάλει σημαντικά ποσά σαν αέρα. Η είσοδος του επίσης εξαρτάται από το καθεστώς στην αγορά του συγκεκριμένου προϊόντος, δηλαδή αν οι εταιρείες που ελέγχουν το μεγάλο κομμάτι της αγοράς αυτής θα επιτρέψουν στην αλυσίδα Σούπερ Μάρκετ να δεχτεί και τον νέο ανταγωνιστή. Ο τρόπος αποτροπής εισόδου είναι πολύ απλό: έμμεσες ή άμεσες απειλές προς την αλυσίδα ότι θα «χαλάσουν» οι όροι συνεργασίας με τους δυνατούς. Μάλιστα από αυτές τις μεθόδους δεν ξεφεύγουν και μεγάλες εταιρείες-παραγωγοί οι οποίες αποφασίζουν να εισέλθουν σε νέα αγορά και βρίσκονται αντιμέτωπες με ήδη καθιερωμένες καταστάσεις.
Η πρόταση είναι απλή. Με νομοθετική ρύθμιση (λόγω του ιδιάζοντος καθεστώτος) θα αναγκαστούν οι μεγάλες αλυσίδες Σούπερ Μαρκετ, να διαθέτουν συγκεκριμένο χώρο (το 25%) από το «ράφι» κάθε κατηγορίας προϊόντων σε εταιρείες που δεν ανήκουν στις λεγόμενες «κατέχουσες δεσπόζουσα θέση» στην αγορά του προϊόντος αυτού. Αν δηλαδή σε μια κατηγορία προϊόντος τρεις εταιρείες κατέχουν το 80% αυτής της αγοράς, το «ελεύθερο ράφι» θα φιλοξενήσει υποχρεωτικά 2-3 εταιρείες μικρότερες.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Με την ρύθμιση αυτή θα μπουν «αναγκαστικά» στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων νέοι παραγωγοί και θα ενταθεί ο ανταγωνισμός. Μπαίνοντας έλληνες παραγωγοί θα προσφέρουν περισσότερες θέσεις εργασίας. Η είσοδος νέων με χαμηλότερες τιμές θα εντείνει τον ανταγωνισμό και θα πέσουν οι τιμές και στις μεγάλες φίρμες.
Φλωράς Γιώργος
Μέλος ΔΣ Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών
Υποψήφιος Βουλευτής Β’ Αθηνών με τον ΛΑΟΣ
ΑΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΠΡΟΥΚΛΗΔΕΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΣΑΣ ΒΡΕ ΠΑΣΟΚΟΘΡΕΜΜΕΝΕ ΑΡΙΣΤΕΡΙΣΤΗ ΣΙΔΕΡΗ.ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ ΑΝΕΒΑΣΕ ΚΑΝΑ ΠΟΣΤ,ΛΙΓΑ ΕΒΑΛΕΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΑπάντησηΔιαγραφή